1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591437 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2008-10-30

« · 1081531 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2008-10-30
oscaaaar: De har dock inte gjort att vi åkt på något baklängesmål så det är ävl klart att folk klagar när det inte ens går att döma straff i det läget om man så ska streckläsa regelboken. Så... TIG!
Kommentera

Har Timråspelarna bly i rillorna?
Kommentera

Vad pinsamt mycket av modoklacken man hör.
Kommentera

Domarns fel
Kommentera

Olle: Vänder vi det här så ska jag gå på pungen till Umeå. Möter du mig i dörren?
Kommentera

Där kom spiken i kistan,men vi är inte bättre än såhär hoppas att TJ inser det snart oxå.
Kommentera

Backlund är inte värdig målvakt i ett Elitserielag.
Kommentera

haggen:

Hur i helvetes många Enström finns det i Nolaskogarna?

Arbetslösa föräldrar eller bara inavel?
Kommentera

Backe bäst i timrå så här långt.
Kommentera

Backlund är inte värdig målvakt i ett Elitserielag.
Kommentera

Johan J: Kolla, nu har dom tom råd att ge Wernblom istid.
Kommentera

En lektion i effektivitet, se och lär, så var den sviten bruten. Nu blir det tillbaks till ritbordet igen ...
Kommentera

Happ slog just på matchen... då blir det 3-0... hur har första sett ut? nån chans på mirakel?
Kommentera

haggen:

Minst dålig heter det.
Kommentera

Skicka Johan Andersson till Sundsvall eller annat lag, i Timrå platsar han inte denna säsong tyvärr.
Kommentera

Ambroo: Med en flaska Bollinger i näven. Nej det här blir tufft.
Kommentera

haggen:

Säga vad man vill om Timrå i år.

Men det finns bara en spelare som täcker skott med ansiktet och han ska vi fanimej inte skicka någonstans!
Kommentera

Ytterligare en utvisning, det tyder normalt på att modo inte hänger med . Fast det kanske ingår i modos taktik, så dåliga som Timrå är i PP.
Kommentera

Enda positiva ikväll är att det inte är måndag, vill inte veta vad Wikegård hade sagt om TIK.
Kommentera

haggen: Du är en sjuk person,,kolla så ser du att Johan A har högre räddningsprocent än alla es målvakter i Box play
Kommentera

Undrar vad Challe sa ?
Kommentera

U137:

Hoppas det var sista gången man såg Challe lämna båset i EON Arena. Han skämmer ut klubben. Håll dig till hästar!
Kommentera

U137: Han försöke påpeka att teket skulle vara på ett annat ställe och sade några väl valda tilläg åt den grå gentlemanen!
Kommentera

U137: Jag tyckte man både såg och hörde det.
Kommentera

Harryhaffa:

Jo;) men sen då, resten av tiden under en match är han istället jävligt dålig.
Man måste spela en match i 60 minuter sägs det.
Kommentera

Simmalugnt: oj va proffessionell han är challe... som en tjurig liten unge.. aldrig sett liknande.. jo ska vara nån baseboll match i usa då.
Kommentera

Fyfan vad bra 91orna är bra, tamefan bäst i Timrå ikväll!
Kommentera

Dogsbite: inte svårt o va bäst i timrå ikväll
Kommentera

Simmalugnt: Nu ser jag inte matchen men han visar väl bara känslor,
jag undrar om spelarna gör det...
Kommentera

Simmalugnt:

Lägg av, dommarn lägger ju segern i MoDo,s mun.

Hemskt att dommarna skall styra årets elitserie matcher, tyvärr..
Kommentera

stoff: Sant, bara dem och Challe som iaf visar känslor
Kommentera

Simmalugnt:

Hoppas han hoppar på bussen direkt tillbaka till Sthlm.
Arrogant den gode challe.

Skämmes ta mig fan.
Kommentera

fighter:

Jo, men det går att göra på smartare sätt.
Kommentera

Abron: Driver du med oss? Modo har fått med sig 2 minuter och Timrå massor.

Hållbergs och Hedmans utvisningar i första var ju rena skämtet.

Straffen?

www.hockeyexpressen.se/polopoly_fs/1.1352523!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg
Kommentera

Abron:

Vill du att han ska placera pucken i mål åt timrå också?
Matchen känns som ett evigt timrå powerplay
Kommentera

haggen: Finns det många enskillda spelare som spelar 60 min utan byten?
Kommentera

Abron:

Är det domarens fel att Challe beter sig som en jävla barnrumpa.

Det tjänar aldrig någonting till att tjafsa med domare. Precis som det inte tjänar någonting till att tjafsa med poliser.
Kommentera

Modo imponerar, riktigt bra forecheck och styrspel.Medans Timrå inte gör något rätt och tar man inte vara på dessa PP chanser mot Modo då vinner man icke.
Kommentera

Simmalugnt:

DaDa, har du stått i ett bås som tränare någon gång å sett hur du behandlats orättvisst?
Kommentera

Sluta skyll på domaren vi är kass,hoppas vi förlorar dom närmaste 5 matcherna så ledningen inser det oxå.
Kommentera

AndersN: Jag hoppas inte att Timrå förlorar dom fem närmaste matcherna..Jag hoppas dom vinner dom istället.....Heja Timrå!!!!!
Kommentera

Vilket jävla tillbaka steg det blev ikväll. Undra hur många som kommer dra paralleller mellan det dåliga spelet och det faktum att Jonte var tillbaka? Det är ju onekligen en tanke som många här inne hyser, det är jag övertygad om.

Domaren var kass. Timrå var ännu kassare. Bedrövligt hur man pissar bort de fåtal målchanser man skapar. Powerplay var också en sällan skådad parodi. Inställningen och kämparglöden var som bortblåst.

Challes agerande var dumt. Säger domaren åt en att hålla käften annars åker man ut är det ta mig faan bara att hålla igen kakhålet. Oavsett hur illa behandlad man har blivit eller hur jävla korkad domaren är. Man vinner ju inget på att få sig själv utvisad från båset. Kan tänka mig att Challes agerande var ett bevis på att han är pressad och frustrerad.

Straffen går att diskutera. Mycket känslig bedömning i det läget. Men å andra sidan hade Lehtonen kunnat gett fan i att haka också, det återstod blott en sekund. Modosnubben hade aldrig hunnit avsluta. Men man har ju sett värre saker som inte blivit straff.

Märkligt också att vuxna människor tillåter sig själv att agera som femåringar. Okej att visa känslor och bua. Men att skrika glåpord och peka finger, eller kasta matchprogram, efter domaren hör inte till. Men det är klart, publiken är frustrerad dom också.

Nej, Timrå är läskigt nära kvalplats. Det finns inget i dagsläget som tyder på att en vändning är på G. Vi kommer att vara kvar där nere. Man frågar sig gång på gång vad det är som händer. Varför är det så här? Visst har nyförvärven misslyckats än så länge. Men hur kommer det sig att spelare som Sundh, Bagarn, Axelsson och Jonte inte har någon glöd i ögonen? Hur många sargdueller vinner Bagarn nu? Hur fort går det för Sundh att åka skridksor? Hur ofta tar han sig förbi någon motspelare? När var de senast med i poängprotokollet? Borta mot Linköping, eller?

Något fundamentalt i Timrå IK är galet. Hur ska man annars förklara att en kedja bestående av två stycken 91:or leder laget offensivt en kväll som denna mot länsrivalen? Mot LÄNSRIVALEN!

I mitt stilla sinne börjar jag sakta men säkert överväga att betänka ett tränarbyte som en möjlig lösning.
Kommentera

AndersN: Håller med dig med alla utvisningar modo fick och vi har inte ett faligt läge på alla powerplay nä den här matchen förlorade vi själv sen är nog modo klassen bättre än oss hoppas vi får in nytt blod i truppen och det är snabbt och hur är det med Backlund han blir ju sämre och sämre klart det är inte lätt med såna utespelare heller inte en tackling ingen vilja nä nu är det bara att härda ut till uppehållet då måste nått hända
Kommentera

Abron:

Ja för det är ju förmodligen domarens fel att Challe agerar barnrumpa.

Man kan faktiskt sätta laget före sitt personliga ego i bland.

Lill-Kenta skulle ALDRIG ha tagit en sån utvisning.
Kommentera

-Robban-: Till nästa match vill jag se Lander som center mellan Pääjärvi och Tenkrat. Minimalt med istid till Jonte och Bagarn.
Bagarn kan dock få gnugga på i BP!
Kommentera

Modo med 6 väldigt bra backar till skillnad från vissa andra, spelade ett perfekt försvarsspel medan Timrås ledande 2 kedjor såg trötta ut men det är klart dom har matchats rätt hårt under de senaste sudden vinsterna.
91 51 24 som spelat minst var klart bäst i Timrå.

Challes utbrott mot domarna är oförsvarbart dåligt.

Backlund ser ut som Lotvonen just nu - stel och orörlig
vi är för tillfället målvaktslösa till råga på allt men med ett sånt försvarsspel som Modo hade idag hade t o m Backlund hållit nollan.

PP skandalöst dåligt - trötta hjärnor eller

Backbrist javisst.

Johan A ser seg ut, Sundh långt från sitt forna jag

Jonte - tja, pigg borde han vara i alla fall..

Snälla Timrå - gör en insats VÄRVA
Kommentera

Kerstin_k: vi kan ju inte ha en massa valpar till backar som inte kan tackla motståndarna i egen zon.dom flyttar undan dom med ena armen.Vi måste ha 2 nya backar omedelbart!och varför envisas med Hedström på isen i PP,han gör ju ingenting.Varför inte Hirsch i mål,backe gör ingen bra match idag heller,han måste ersättas.Den som säger att det inte är kris i timrå borde avgå.FÖRSTÄRK GENAST annars blir det kvalserien
Kommentera

Glömde en sak:

En domare med lite känsla hade INTE blåst straff 20.00 oavsett hur mycket eller lite han hakade.
Hela Modolaget skrattade ju åt bedömningen för f-n

Kasst timrå, Kass Domare men det är inte första gången för den domarn....
Kommentera

Skicka Jonte till Sundsvall eller bänka han, nu måste någon jävel slå näven i bordet, hur fan kan man efter tre matchers avstägning vara så jävla loj, snacka om att Modo-keepern vann matchen, när gjorde Backe det sist om han nu gjort det någonsin. Pinsamt att 91orna är de bästa i laget.....nu får det fan hända något!!!!!
Kommentera

Årets skitnödigaste lag: Timrå IK!

Fy fan vilken pinsam s k derbymatch detta var från Timrås sida. Noll intensitet, dåligt passningsspel, noll närkamper och noll målchanser. Även om M. Johansson agerade högst tvivelaktigt några gånger så är det ju ändå endast Timrå som får spela PP i denna match mer eller mindre. Vad gör man av den chansen? Testar sig på flippass i oändlighet, effektivt.

Mäkiaho kan vara elitseriens sämsta spelare just nu, senast han delade ut en tackling fick han matchstraff.

Jonte hade ett bra byte i matchen, resterande tid gled han omkring som Seb Macahan på is, inte konstigt man får ont i ljumskarna med den stilen. Chanserna börjar rinna ut nu. Fråga: Har Jonte samma fina inverkan på laget som Hyvönen verkar ha?

Skeppar vi Mäkiaho, Pärssinen och Hedström borde vi kunna frigöra närmare en halv miljon i månaden. Pärssinen kan ersättas med någon bra. Övriga två kan ersättas av valfri div 1 spelare som skulle klara av att göra samma jobb just nu.

Fjärdelinan bra idag åtminstone, övriga hade redan tagit landslagsuppehåll.

Challes utbrott kan väl bäst beskrivas som ett sätt att försöka tända laget kanske. Ingen på isen verkade ju vilja ändra matchbilden iaf. Korkat? Ja visst, men rätt i det läget då matchen ändå kändes körd.
Kommentera

« · 1081531 · »