Fan finner inga ord... Mot just Modo dessutom! Det känns inte bra detta - trodde nästan att vändningen hade kommit. Hur ska denna mörka säsong sluta egentligen? Sen på det tog SSK 2 p ikväll. Fan vi närmar oss träsket.
Kerstin_k: Tränarbyte ? Till vem då ? Största problemet är i så fall att man inte gjort det tidigare och signat en mer beprövad kraft. Tycker att modo gjorde ett kap i Rindell, men nu finns det väl inte något riktigt hett namn att tillgå. Alla förändringar man gör på den fronten får betraktas som en chansning, helt avgörande är hur det fungerar i truppen, i omklädningsrummet och på träningar.
Nä , sluta sila i början på matcherna till att börja med.
Ja är det någon som är förvånad att vi torskar med 4-0 Backe gör ju ett fantastskt säkert intryck. Modo gör en bra insats i egen zon så matchen hade dom nog tagit hur som helst. Men för guds skull vi MÅSTE ha en bra målvakt när vi ligger i botten av serien, av seriens 25 målvakter så har Backe 22:a plats i statistiken med en räddningsprocent på 88.10 vilket inte är annat än bedrövligt. Var det någon som såg Jonte idag??? Bäst på plan var 4:e kedjan i Timrå, snacka om fart och fläkt ,synd bara att Modo har en målvakt mellan stolparna.
Frella: Problemet är ju att det inte bara är att "skeppa" spelare till höger och vänster. Det här är inte NHL eller KHL eller nån annan obskyr liga där kontrakt bryts lättvindligt. Tveksamt om Pärssinen till exempel är sugen på att säga upp kontraktet just nu och därmed ge upp sin enda inkomstkälla under det här året och nästa. Vem är sugen att värva honom liksom?
Samma sak med Jonte. Vem är sugen att överta hans kontrakt då han uppenbarligen inte presterar på den nivå han kan och bör ligga på? Utomlands? Glöm det, det kommer inte att hända med Jonte. Sist han var utomlands kom han hem med ätstörningar.
Jag kan förstå Challes frustration. Ibland brinner det. Det var mycket känslor som spelade in. Världens chans att komma in i matchen vid 5 mot 3, men istället blir det en Timråutvisning och gruff framför mål. Till råga på allt, tekning utanför anfallszon.
Simmalugnt: Min spontana kommentar här är att Lill-Kenta kan dra åt helvete. Ofattbart mycket selektivt minne i denna gästbok överlag.
MEN!!2 Det ser lite bistert ut, minst sagt. Challes uttåg lägger jag inga större värderingar i, trängt läge, tjatter, förmodligen ett drygt bemötande av domaren, det brast. Det gör det ibland. Jag gillar det samtidigt. Lill-Kenta hade bara veckat de där dubbelhakorna som träder fram i medelåldern.
Skönt att få uppleva säsongen 2005/2006 igen i vilket fall, denna sortens säsonger kan man inte få för många av.
U137: Nu sa jag i och för sig inte att jag var för det. Jag sa bara att jag var nära att börja betänka det som en möjlig lösning för Timrå IK. Själv tror jag inte på den. Men i desperata tider kan det ibland behövas desperata handlingar.
Men nej, jag tror inte på den lösningen. Inte ännu i alla fall.
Vad ska man egentligen skriva efter en sån här otroligt pinsam tillställning. Fast vi vinner skotten med 34-23 är vi inte ens nära att ta poäng idag. Juniorerna Pääjarvi-Svensson och Anton Lander är klart bäst och de enda som får godkänt(Med Jesper Samuelsson). Ingen skugga ska falla över dem. Resten av laget får helt enkelt skämmas och ta på sig extraträning under uppehållet. Ännu en gång visar laget ingen vilja och några linjer i spelet har inte jag sett sen träningsmatchen mot Modo i SCA-cupen. Det ser lika uselt ut som under fjolåret men då hade vi bättre spelare att luta oss mot. Hahl framåt och en mer defensivt inriktad backbesättning. Om man bortser från den saknade förstacentern tycker jag laget är bättre balanserat i år men då måste det finnas en grund att spela med. I egen zon är vi så sönderlästa så till och med jag hade kunnat coacha bort Timrå utspel. Checka på puckförare, sätt press på andra backen och täck av sargerna så tar man 8 av 10 utspel. Skulle man satsa på att få lite utspel högt i mitten och checkande forwards skulle inte deras spelare våga checka så djupt i våran zon. Timrå i sin tur ställer nästan alltid upp i styrspel om vi tappar pucken i offensiv zon. Aldrig någon press av puckförare. Vid uppspel ligger Modo idag med en tät 2-1-2 uppställning och bryter alla tänkta passningsvägar. Det verkar som om vi oftast vill söka spel i mitten men den passningen är totalt bortscreenad. Passningar ut mot kanterna täcks av den täta boxen och vi har egentligen inget bra sätt att luckra upp genom att byta kant tidigt. I offensiv zon spelar vi hyfsat på grund av att vissa spelare är indviduellt skickliga. Men i slutändan blir det ganska uddlöst. PP vill jag inte ens ta upp idag då det var så uselt så det inte ens finns nått att analysera...
Challe skäller ut domaren så mycket att han fick lämna båset, personligen tycker jag att han inte kommer tillbaks. På 70 matcher kan man begära mer eget spel än vi presterat under början av denna säsong. Det händer ingenting och vi visar inte ens vilja eller kämpanda. Det tillsammans med en obefintlig spelidé gör att kvalserien känns ruskigt nära. Så åtgärd 1: Sparka Challe och Nygge.
Jag trodde aldrig jag skulle skriva det här men den jag skulle vilja se i båset är Niklas Wikegård. En som bryter mönstren, ger bra stämning, inte accepterar ett halvdant jobb. Vågar ta bort de som inte presterar och inte skäms för det. Åtgärd 2: Anställ Niklas Wikegård!
En förstacenter saknas och vi behöver lite bättre konkurrens både på centerplats och ytterplatserna. Pyörälä är sniperforward och inte center. Vi behöver han som ytterforward. Åtgärd 3: Värva en etablerad FÖRSTAcenter typ Petri Kontiola, Erik Westrum eller dyligt.
Så ser mitt trestegs åtgärdsprogram ut. För jag vill inte se en till match med så uselt spel som den idag. Ush och FY!
Nu ska jag lägga mig och dra nått gammalt över mig...
Det finns inget att säga mer än att det inte var meningen idag.. Timrå fick bara inte in pucken på någon av dom 34 chanserna dom hade... Det kändes bara omöjligt idag...
Enda positiva med dagen match förutom Bolibompa kedjan är att resultaten gick med oss idag iallafall... fortfarande bara 2 poäng ifrån slutspelsplats med en match mindre spelad...
Så detta hjärnsläpp ska läggas bakom oss nu och så tar vi Luleå på lördag och går upp på slutspels plats!!
Ser ingen som helst skillnad i Timrås spel de 10 senast matcherna trots en en del vinster. Visst vi vann mot SAIK borta, Dif o Bif hemma, men spelet har knappast förbättrats nämnvärt, kanske något hetare men inga som helst linjer.
Vi har provat det förr utan framgång och gör det igen, av att EJ ersätta förluster av Toppspelare fungerar DÅLIGT.
Säger som jag och vissa andra sa innan säsongen en 6-10 placering får vi vara nöjda med.
Kunnandet finns tyvärr ej i Årets Timrå ala 2005-2006.
Årets match (hittills) i Eon och då lämnar krigarna hjärtat hemma. Så jävla patetisk inställning som var ikväll finns bara inte.
Hade jag tjänat lika bra som någon av spelarna i TIK så hade jag spelat hockey tills jag spytt, full fart zon till zon, täckt skott med livet som insats, smällt på ordentligt i alla lägen. 110% så länge kroppen är i form.
Tydligen räcker inte längre hundra tusen i månaden som en tillräcklig morot. Eller vad är problemet i dagens TIK, ingen som lyssnar på Challe längre?
Dessa grabbar lever på att spela hockey, de står inte och vänder burgare på max innan de åker och tränar.
Ice Tea: Ja nog fasen var det tändvätska för dem. Det är jag övertygad om. Sköna kommentarer från Jonte ändå trots allt. Men, då får det ju inte se ut så här precis. Milt uttryckt.
kidcox: Ja första målet går väl att diskutera, helt klart. Där stöter han lite onödigt och tappar helt första stolpen. Straffen var ju väldigt bra. Å andra sidan har han väl aldrig tagit någon straff heller. Tredje målet såg han ingenting och på fyran kan han ju inte göra så mycket heller.
JimmyH: Klart han gör några sådana också. Men sätter ju laget i fin uppförsbacke där på 0-1. Nu hade väl kanske Modo vunnit oavsettdå man kändes hetare fån sekund ett.
JimmyH: Ja då. Friläget var viktigt. Tyvärr så blev det ju ett lite väl enkelt mål ändå några sekunder senare. Men det var ju uselt försvarsspel där så klart. två-tre gånger om. Då är det ju extra viktigt att inte släppa in det där och framförallt inte så tidigt i matchen. En isare vid första stolpen borde han ju ta också.
Tycker man kan dämpa snacket om att Challe beteede sig som en barnrumpa osv, ska de bli smutskastning så kasta mer på spelarna. Challe skämde inte ut klubben lika mkt som spelarna gjorde idag iaf, så jävla patetiskt. Knappt så vissa ens förtjänar att bära en Timrå tröja längre..
73Sjöbba: Där slog du nog huvudet på spiken. Det blev oerhört många PP's för Timrå. Modo åkte ut för sånt Timrå inte gjorde. Men ikväll var det ju skit i samma.
JimmyH: Äh, nu ligger vi ju ändå nära varandra ;) Förutom första målet då. Straffen var ju tjusig, men samtidigt har han väl aldrig tagit någon straff heller. Trean skymd och fyran sitter han i båset. Gjorde några bra räddningar och något friläge där i början. Hade hjälp av stolpen en gång då han var överspelad. Hade en snygg plockräddning i tredje också. I övrigt tar han ju det han ska ta. Typ.
Skarin:första kassen som vi åker på i första bytet va faan håller han på med där!Dom äter ju upp han fullständigt,läser han som en liten junis spelare uppe vid blå och får in pucken så dom kan jobba fast oss å lirka in uslingen på sållet i kassen!
Timrås fem mot fyra!vad håller dom på med!snacka om att stå å gnugga passningar i dålig fart på en kant,där står dom å puckar till varandra back å sen till baka igen...Den andra backen faan han kan ju åka ut å ta en kopp kaffe ute i kiosken,,,föresten han kan ta med challe dit också å bju han på en kopp!vilken jävla coach,pinsamt!tränar dom inte nånting dom här grabbarna för så här jävla dåligt ska det väl inte vara!
Jag tycker att matchen, och dom senaste 3, ger en solklar bild av hur läget är just nu. Timrå har kapacitet för att göra bra matcher mot förmodade mittenlag men i matcher som denna (ok för att modo precis prickat formtoppen) så räcker det inte. Det SKA förmodligen inte räcka heller. Timrå har mängder med chanser i 5-5 och skapar ungefär det man bör, klara målchanser och PP. Trots att modo många gånger krymper boxen rejält så håller man inne med skott och skapar absolut ingenting. Jag är 100% seriös när jag säger att jag tror att modo skulle ha kunnat spela av en hel period i BP bara dom fick byta folk, utan några som helst problem.
Det är som vanligt otur med skador och dessa lär ju slita isär hela säsongen som det ser ut just nu. Sen saknas det ju lite flyt med värvningarna. Mäkiaho såg till en början ut att bli lyckad, dom senaste 4 matcherna är han bara i vägen. Idag tänker jag inte skylla på någon Skogs, inte på någon Persson och inte ens på självaste backe men det är SÅ tydligt att det bara finns ett alternativ för att börja klättra i tabellen och det är att VÄRVA.
Det behövs en injektion i laget som kan visa vägen genom att fösöka komma först på puckarna ÄVEN fast det står 0-3. Mäkiaho hade kunnat vara den injektionen men han verkar vara mer intresserad av att hitta en 4:e femma där han långsamt kan låta sin karriär självdö istället för att smälla på den där extra gången. Jonte hade kunnat vara injektionen men han är mystiskt under isen och saknar all form av självförtroende för att resa sig. Fan till och med Sundh-Andersson-Axelsson hade kunnat vara den injektionen men dom står utvecklingsmässigt helt stilla just nu. Idag står två gallerbeprydda tonåringar och gruffar framför modos mål och åker på däng mot vuxna karlar och det är PINSAMT! Timrå IK's hjärta består just nu av två gallerjunisar som slåss med näbbar och klor trots att dom är långt ifrån färdigutvecklade som hockeyspelare medans stora killar som RJ och jonte avvaktande åker ifrån varje situation som kan leda till gruff. Fan ligger man under med 0-3 och gör en slät figur så ska man VILJA slåss, man skall vilja ändra matchbilden och det skall finnas någon sorts hunger, inte hängande huvuden.
Nä jag gör en tvärvändning mot vad jag tidigare sagt om Ward, plocka hit honom och lusläs inte de röda siffrorna kring summan han skall ha i löning. Får vi inte lite vilja i det här laget snart så spelar det ingen roll om vi snubblar över ett trött SAIK eller plockar pinnar mot SSK borta, vi måste kunna plocka poäng mot dom som faktiskt vill spela hockey också...
Jag mår så dåligt av att se Timrå nu. Det är så tråkigt och man har känner ingen glädje alls. Ändå är ju hockeyn det bästa som finns så man vill inte sluta gå på matcherna....
Och jag mår ännu sämre när vi har pp efter pp och inte pääjärvi och grabbarna får spela. FÖRHELVETE, dom spelar ju ut allt motstånd 5-5 klart som fan dom gör det 5-4 då också. Men nej, in med bagarn och grabbarna som är så jävla bra just nu.
Kommer ihåg ramsan från fjolåret och matchen mot modo på sca-cupen
"NI HAR SVERIGES SÄMSTA POWERPLAY"
Var det menat mot oss tro? Man kan nästan tro det. Fan challe, IN MED BOLIBOMPAKEDJAN!!!!!!!!
Laken: Det var ett fel idag endast... Dom var inte hungriga... Jag menar 34 skott och inte ett mål, jag vet inte HUR många powerplay och inte ett mål... Ett 5 emot 3 (!) och inget mål.. Dagens insats ska glömmas snarast (förutom att Timrå inte tog några utvisningar alls det vill säga)
Mäkiaho är ju lika mysig som Jonte han, undra om dom sitter bredvid varann i omklädningsrummet och funderar vilka nallebjörnar dom ska köpa på barnenshus, fan va less jag är !
Fy fan små spädbarn som inte kan ge en tackling på 60 min. Tror inte på mirakel kvalserien nästa utan minst tre kanon värvningar laget väger så jävla lätt och ser livrädda ut vid sargen. Fan vad man önskar att SANNY Ward fanns där bak som kunde ge och ta en fajt plus en rktig klass center. Va fan sysslar linkan johansson styrelse med vilken idiot som helst ser ju att truppen och spelet är av allsvensk klass. En sak till spel med öppet mål sopan backlund gör ju inte saken bättre bort med skiten han har redan skänkt bort 6-9 pinnar. Hamrin en 3a på sålet mycket T-sprit där eller pröjsat dig mer troligt. Enda godkända 4 plus till 91orna resten -1 VÄRVA ELLER AVGÅ ANNSVARIGA DÅRAR INTE NÄR VI ÄR AVHÄNGDA OCH UTAN PUBLIK
Hahahaha. Fan vad insane han är Challe. Garvade hela presskonferensen igenom. Årets skönaste kommentar "Mycket bra förklarat av domaren" säger Challe och låter sjukt bitter och ironisk men ser helt allvarlig ut. Så jävla roligt, eller så är jag bara trött?!
Ett helt rättvist resultat, där Timrå egentligen aldrig vara nära... Varför gick det då så här?
Jo, för det första - jag tror faktiskt att Timrå var tända. Istället ligger klasskillnaden i försvarsspelet. Det ser bättre ut i Timrås försvarszon än tidigare - javisst! MEN vi har alltför lätta, tunna och orutinerade backar. Däri ligger problemet! Vi MÅSTE förstärka backsidan med defensiv tyngd! Ska det vara så svårt att förstå?!? Modos backsida håller oftast ut oss i hörnen, rensar framför målvakten o.s.v.
Dessutom, hur kan Timrås backar och utespelare INTE skydda Backlund, man gör ingenting när han blir slash'ad på plocken, blir pååkt o.s.v. Pinsamt uppträdande UTESPELARE i Timrå IK!!! Mesar är ni allihopa!