Ja aldrig får man vara glad. Tre underbart sköna poäng, men ändå känns det som skit. Att en sån jävla domarskandal kan inträffa är ju löjligt! Varför har vi videokameror och domare????? Varför har vi en spark regel???
Det var mycket kul man fick med sig från kvällens match. Tre poäng, de etablerade spelarna spelade bättre än på länge, Åkerlund bra i målet och dessutom så spelade Persson, Samuelsson och framför allt Sean-Michel Sunnqvist riktigt bra. Lander var också bra.
Dessutom är det alltid kul att se frustrerade motståndare.
Fan vilken skön seger, fan va jobbiga dom fulla modo supportrarna brevid mig var, ena satt och skrek på våran eminente målvakt "Backlund"(hehe) den andra skulle sjunga ramsa men slöddra bara.
The Palm: Det vore fullständigt vansinne om videodomaren inte får tillgång till bästa möjliga kameror/vinklar av kassen. Själv hade jag inga som helst problem att se på en hackig och suddig websändning att det var solklar spark.
Förbundet kan knappast blunda för händelsen - nånting måste hända. Jag föreslår: 1. Videokillen får kicken. 2. Rögle och HV delar på poängen. 3. Regelverket över videobedömning ses över
The Palm: Har kikat på målet nu och man ser ju med en gång att det är spark. Vilken praktskandal!
Jag skriver likt andra: Måtte nu någon form av protest lämnas in och gå igenom för annars så är jag rädd att det där kan bli avgörande för hela bottenstriden.
Är det inte så illa ställt för videodomaren att dom endast har tillgång till en kamera - och att det är just den kameran som sitter precis ovanför kassen? Vi skall nog inte ta det för självklart att han ser Canal+:s kameravinklar. Jag vet att måldomarna i E.Ons videorum har möjlighet att ta del av övriga sändningen, men jag tror att det är "officiella målkameran" som skall användas.
Ser man målet rakt uppifrån kan det vara möjligt att missa denna solklara spark.
Nyttigt att debatten uppkommer och det skall bli ruskigt intressant att se hur man agerar från förbundshåll. Det är ju spark sju dagar i veckan.
"Ett beslut som fick HV-tränaren Kent Johansson att gå till hård attack mot videodomaren. - Han måste vara färgad." (Expressen, Kenta om Rögles 6-5 mål)
Lite trist dock att det ska behövas halva laget på skadelistan för att få till lite inställning bland de kvarvarande. Men skitisamma, ska inte vara grinig en sån här kväll! :-)
Att man sen låter de husera fritt i och utanför hallen är pinsamt med tanke på hur de skött sig tidigare. De har en egen entre, egna toaletter och en egen kiosk att tillgå, men likförbannat så får de härja runt bland vanligt folk som ett gäng inavlade neandertalare.
Det är ju jävligt konstigt att man har fördomar om Nolaskogare...
Saxat från MoDos forum "Suck. Vi behöver en ny ordförande, en ny VD, en ny sportchef, två nya tränare, en ny målvakt, minst en ny back osv. Svårt att se det hända.. ".
Tillåt mig småle. Man kna nästan lägga karbonpapper mellan MoDos och Timrås gästbok. Antagligen gäller desamma i Sötälje.
Ä N T L I G E N! Vilken SEGER! Vilket LAG! Vilken FART! Vilken MAN - PÄR STYF!
Vidare så står det en gång för alla klart att det är Modolider vi har att göra med och det såväl på som utanför isen. Steens slashing var kanske mindre väntad, men Schröders tia kom som ett brev på posten. Vad de små äckliga pojkarna på läktaren höll på med är inte ens värt att nämna mer än att det skämde ut sig nåt kopiöst, återigen. Det är nästan så att man skulle ta och skicka upp en pall sprayflaskor och ett lass gråsten till Palm och Co...
lincoln: Dessutom borde målet underkännas retroaktivt - alternativt att matchen spelas om. Som sagt - det finns fan ingen mening med ett regelverk överhuvudtaget om det där accepteras.
RocknRolf2: Det där kan bara inte gå ostraffat förbi. Ett lämpligt straff borde vara att Ängelholmspajaserna inte längre får sätta in måldomare utan att detta utses av Hockeyligan när det är match där
Vart ska man anmäla videodomaren i Ängelholm? Om inte det där är SPARK så när fan är det då spark? Helt jävla bedrövligt. De där poängen kan vara avgörande i slutet. Vart anmäler man fanskapet?
Totalt justitiemord i Ängelholm. Pinsamt för den stackars inavlade skåningen som sitter som måldommare och gör en sån groda. Fattar han inte att övriga sverige också får se detta på TV????
Denna seger var som Timrås samtliga (fåtaliga) den här säsongen: löjligt viktig. Sisådär tvåhundra kilo tillfälligt lämpade från axelpartiet.
Skönt också att viktorian blev en pungspark på Snippan. Om ni ursäktar franskan. Låt oss hoppas på att dom nu förstår vinken och hänger kvar där nere där dom ter sig så estetiskt tilltalande.
Nämen, det var väl qul med en seger. Mööke bra gubbar. J#¤%# bra med tanke på att mer än halva laget tycker föreningen är skit och/eller redan flyttat mentalt :-)
saasta: såg metchen på canal+webtv och jag bara undrar hur kan man spela så bra hemma ja naturligt vis har dom ju klacken som stöd i hemma matcherna men så dålig som dom var mor rögle så kan man ju tro att det var ett helt annat lag i dag mot för sist ??? ja menar man borde ju även kunna ta i lite även fast man spelar borta ? dom lede ju trots allt med 2-0 mot rögle...... ja ja nu van ju timrå i kväll så man får vara mycket lycklig över det iaf och nu får man ladd upp för matchen i natt svergie canada :D hoppas på ett lyckligt slut där med dårå :D
Varför har vi videokameror och domare????? Varför har vi en spark regel???