1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590540 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2009-10-08

« · 1184680 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Bragd-Birger: ORD!!!
Kommentera

Jaha, en pinne. Fortsatt bedrövligt spel dock. Ser ingenting förutom individuell talang i det här laget. Som jag sagt tidigare: offensiven är en chimär. Man kan ha pucken hur mycket man vill och svärma runt - vem bryr sig? Knappast motståndarna i a f.

Sparka Challe är drastiskt, men: något måste hända. Det här liknar ingenting. Plocka Caslava och Sonny går väl knappast (möjligen Sonny då), annars är det en självklar sak att göra. Tror att grabbarna som varit på isen så här långt klarar finalen själva.

Patetiskt att kedjan med Starkov, Frenchy och Samuelsson fick ut mer än första. Gör om, gör rätt. Det funkar inte. Corso ser hyfsat menlös ut. Jo, det gör han. Eftersom Anger gör det i ännu högre grad kan det kanske vara läge att köra dom ihop. Två fel kan ju bli ett rätt. Sen ska Pääjärvi lira någon annanstans, lämpligen på Samuelssons plats när Sonny kommer. Tror hans speed skulle komma mer till sin rätt i en sådan omgivning.

Äh. Orka bry sig. Det här är nog det tristaste Timrå jag har sett sedan vi gick upp. 01/02 och 05/06 inräknade. Obegripligt hur så mycket talang kan se så lite ut som ett lag. Obegripligt!
Kommentera

RocknRolf2: Jag har svårt att se att det blir en säsong till i Eliten. Att man släppte Tenkrat o Sundh var två grova missar av Tik, att man sedan inte försökt ersätta Pyrret är en annan.

Vilka jäkulska problem vi har i uppspelsfasen i mittzon.

MPS får ta på sig två mål, Corso ser ut att misstrivas och visar divalater. Sebastian Erixon, Bäst på plan igen.

Vilken inledning, AGERA NU TIMRÅ, Hit Sonnenberg o Caslava NU, Signa Linkan fortare än fan,så finns iallafall chansen på ingenmansland.

Kommentera

RocknRolf2: Challe hatar att förlora, tro mig. Det som däremot knyter sig är spelarnas tro på sig själv och vad de kan åstadkomma. Att sparka Challe lär inte lösa särskilt mycket.

Din hysteri att sparka Challe har fått med sig andra TIKare. Jag har full respekt för din åsikt, däremot tycker jag att du är alldeles för brutal i din syn. Förutom en del tveksamma kedjeformationer tycker jag att Challe löst sina uppgifter rätt bra. Han är medveten om sina brister, han känner en frustration och han har sökt hjälp för att komma till bukt med dessa problem. Så mycket mer än så kan man inte begära, eller hur?

Kommentera

PEAP: Jag har inte gett upp, men jag vill ha förändring. Materialet kanske räcker bättre till om någon annan leder det. Man får göra det bästa av situationen, jag är helt säker på att det bästa i den här situationen är att byta stab.

Styf var fan inte bra idag, men han är ändå Timrås bästa spelare för mig eftersom han pangar in den sista pucken. Det hade aldrig t ex Skogs klarat av.
Kommentera

Rooster23: Håller med, ta hit dom NU. Vi kommer inte gå till någon Sm-final så dom behövs inte så länge som finalspelet pågår.
Nu handlar det om att unvika kvalserien till varje pris.
Kommentera

Yellowcard: Nja...det är ju så att tendensen kommer tidigt, sällan någon vänder säsongen kapitalt förutom VF ifjol men det gödslar ju med klasspelare då det går tungt, knappast det Timrå gör, plus att de har en coach med rutin som asscoach från NHL, jag är tveksam till Challes matchcoachning i många lägen och hur han matchar spelare sen länge.

Men som du sa, nu vilar vi det begynnande magsåret.....
Kommentera

Bigthelin: Då skickar vi hem dem. Timrå har ändå inget i en final att göra....*L*
Kommentera

BigthelinÅkerlund är ingen Elitseriemålvakt låt Lindbäck stå resten.
Kommentera

Rooster23: håller med... och skulle det hända att vi går till final så får vi ta det problemet då tycker jag!
Kommentera

RocknRolf2:

Du anser att :

-Materialet räcker inte till
-Challe är fel man att leda laget.

Med andra ord tror du inte på Timrå alls. Borde innebära att du inte behlöver hetsa upp dig vid varje match, du har ju liksom gett upp.

Och jag säger emot, Challe är rätt man.
Kommentera

Upprepar mig: Artisterna MÅSTE hit. NU!
Kommentera

Ja, det var den här kvällen det. Det enda den här matchen bevisade för mig är det jag har misstänkt ett tag nu, Charles Berglund är inte rätt man att leda Timrå.

Säger ni emot? Vänta och se...

Lagbygget är horribelt. Nu lever Timrå i stort sett på de spelare som fanns sedan tidigare i truppen. Stefan Lindqvist K A N I N T E fortsätta som sportchef efter den här säsongen.

Nu handlar det bara om att överleva och bygga om organisationen. Det här är precis så dåligt som jag fruktade att det skulle vara.

BLÄ!
Kommentera

Rooster23: Va fan gör Åke på sista ? Han släpper in 5 mål på 16 skott !!! Helt otroligt.... Älskar Challe Hynning när han bänkar Pääjärvi ? Kanske kan den här poäng va viktig ändå om man nu ska försöka tänka lite positivt...
Kommentera

MB: Vi kan ju fortfarande nå final :-)
Kommentera

MB: haha säsongen är ung... Ordnar sig på sikt! Ingen panik för än omgång 30 eller nåt kanske! Nåja, nu lägger jag ner för kvällen... Magsåren behöver vila.
Kommentera

timråhjärta: Håller med dig....
Kommentera

Jag förstår att frustrationen är stor, men tycker det är märkligt hur många skriver om "sparka Challe", "fiaskovärvningar", "inget hjärta"..mm mm.

-Bort med de naiva misstagen i egen zon
-Bättre effektivitet
-Islossning för nyckelspelare som M Karlsson, Corso, Anger

Så ska det lösa sig.
Kommentera

Fan vad surt med sista målet. Åke tappar fästet med vänsterskridskon då han trycker ifrån och rammlar till lite...
Kommentera

RocknRolf2: Challe brinner inte för Timrå och inte ens för DIF. Han brinner för trav! Byt "sport"!!!
Kommentera

Yellowcard: Hade ett mail på gång till ledningen med deras målsättning att 09/10 spela final......ehhh har de sett något i fjol vad vi saknade???? tror jag skriver ett i alla fall, men poäng är poäng!!!

De sportsliga målen är:
A-laget
- A-laget skall;
säsongen 2007/2008 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2008/2009 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2009/2010 nå final
Kommentera

250kg kärlek: Engagerad? Ja? Det är Challes ansvar att se till att det inte knyter sig för spelarna. Nu har det knytit sig i 7 omgångar och vi är braksist.

NOG FAN ÄR DET HANS BUISNESS!

Nog fan var Peo Larsson engagerad som tränare när allt gick åt helvete 01/02 också, men tror du vi hade varit kvar i ES om han inte hade fått gå?

Sista målet var fint, men det här var ett stort jävla fiasko. IGEN!

Jag vet inte hur det är med dig 250kg kärlek, men jag kräver mer än att man ska vara "engagerad". Challes problem är inte vad han gör, det är vad han inte klarar av göra.
Kommentera

MB:
Ja då så

Nu fick man det skrivet på näsan också

Lägger ner Timrå för någon vecka

vill tanka lite positiv energi någonstans, väntar på trevliga rubriker...

orkar inte deppa och hetsa så här på varje match...fast det hör ju till

over n out
Kommentera

En poäng hemma, och ändå är man lite positivt överaskad. Hur har det kunnat bli så här?!
Kommentera

Charles Berglund ska bort! Bort bort NU NU NU..... Snälla men ledningen kommer inte våga göra ett skit.
Kommentera

MB: Fast nu vände Modo mot SAIK.
Kommentera

Det känns för övrigt inte som om Åkerlund står nästa match....
Kommentera

MB: Ja fi fan... Man var då bra less... Leda med 2-0 och tappa till 2-4.. Mådde riktigt riktigt illa där ett tag - 1 poäng ja... Kan man ju leva med.
Kommentera

Bigthelin:
Sådärja, där satte vi pricken över i:et.... ridå! Nä, jag kan fan inte glädjas över poängen, genomförandet av den här matchen lämnar en alltför sur eftersmak.
Kommentera

RocknRolf2:
Du är inte rättt folk för den här föreningen-
Kommentera

Rooster23: Vi får se det positivt. Bra med en poäng när både DIF, Rögle och SSK torska... Gäller bara att överleva denna säsong.
Kommentera

Jag tyckte det var vi som bjöd MoDo på två.
Kommentera

Rooster23: Alla gör sina första och bästa matcher mot oss, vi är de som vänder negativa trender för motståndarna mm.
Kommentera

Rooster23: Se så, var istället glad för att MoDo bjöd er på en poäng.
Kommentera

Rooster23: HELVETE!!!!!!! Att den där jäveln ska göra sina första mål mot oss just!
Kommentera

timråhjärta:

så där ja...

rullgardin

vilka drällk**ar

jaja
Kommentera

Bigthelin:
Bra skrik mer!!

Skräm inte Åke bara...
Kommentera

Men oj vad Webbradion ligger efter, hörde grannarna skrika. Typ, tio sekunder senare så blev det mål i min radio.
Kommentera

Yellowcard: Hahaha...där fick man en fet jävel på hakan så man teg, och för att man var grinig och uppgiven ;-)
Kommentera

Likväl: Även om vi vinner i förlängningen. Charles Berglund ska bort från Timrå IK. Stefan Lindqvist också. Det är inte rätt folk för den här föreningen.
Kommentera

ULF L: Fy fan vad skönt! Men ska vi verkligen hålla på så här varje match???
Kommentera

Kattgubben:
Oj oj oj...
En till sudden match då...
blir det en pinne nu?

ska man börja tro att de visar lite:
"Vi är Timrå och vi ger aldrig upp..."

eller bara en tillfällig uppgång

13-6 skott
22-8 tekningar
Kommentera

ULF L: En poäng är bättre än ingen i det här läget. Nu tar vi en till!
Kommentera

RocknRolf2: Men skärp dig. Challe är väl verkligen engagerad i det som händer. Att det knyter sig för spelarna kan knappast vara hans buisness.
Vad har Challe gjort som gör att du vill se hans avgång?

Kommentera

Bigthelin:
Jamen så jävla skönt med lite medgång!!!!! Tryck in den i sudden nu också!!
Kommentera

Jesus... Vilken jävla match...
Kommentera

Foyn: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG VÄCKTE JUST HELA GRANNSKAPET!!!!!!!!!
Kommentera

Eloge till hur man fightas sista 10 min!
Kommentera

Foyn: JAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!
Kommentera

« · 1184680 · »