1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2009-10-08

« · 1184092 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08

Är det någon som vet om det är Swedbank Arena de pratar om här?

Kommentera

mikenomad: Haha. Ja vad ska man säga. Problemet är väl att det inte gick så otroligt mycket bättre när Steen, Hållberg mfl var med heller.
Men som du säger, det känns faktiskt bättre när man kan lura sig själv att tro att allt ska bli bra så fort de är tillbaka.
Kommentera

MorganaLefaey: Nej, inte ens MED Peter Forsberg i laget lyckades man ta en trepoängare. Fast kanske det var mer en belastning för laget iom att vissa spelare kanske tog ett steg tillbaka istället för att själva ta ansvar.
Nu senast var det dock inte mycket att orda om. Det MoDo vi såg då imponerade faktiskt. Skröder och Aasen släppte det rejält för. Få dom samma ytor ikväll kan det bli en rolig afton för "the Lumberjacks" ;-)
Kommentera

MorganaLefaey: Vänta bara till nästa derby...då är våra "frälsare" med...;-)
Kommentera

MorganaLefaey: Aha, så Steen räknas alltså som topp två däruppe? Då är jag inte avis.
Kommentera

Ikväll blir det 3-1 till timrå. corso,anger och mattias karlsson nätar.
Kommentera

Ambroo: Med tanke på att han centrade vår 2a formation så borde han väl räknas som en av våra topp två centrar. I alla fall produktivt då Svarten helt klart är en bättre spelare i helhet.

Men som jag skrev tidigare så har jag ingen aning om vad resultatet kan bli utan hoppas bara på att det blir en underhållande match. Har ju inte varit så många sådana för oss den här säsongen.
Kommentera

persson: nä .. 4.1 . lander 3 moe 1
Kommentera

persson: kan anger göra mål? Oo
Kommentera

persson: Nähä, i kväll blir det 7-2 till WÖF. corso 2,anger, bulla, tåget, tigern och lander nätar. Pica o Westin för Alfreds.
Kommentera

superfalle: ja det blir vinst... styf 1 anger 1 corso 1 3-2 blir det
Kommentera

Snart är det dags att koppla datorn till TV:n för att se matchen, fan vad nervöst. Hoppas nu bara att såna spelare som Anger, Hynning, och Pärssinen börjar producera lite, dom har fan varit med så länge så att mer krävs av dom, att sen lite anonyma spelare som typ, Björn Svensson sticker fram och gör några mål är ju bara roligt. brorsan vet vi ju redan vad han går för. Hoppas, hoppas nu att det går vägen ikväll, kan inte tappa mer nu, går aldreig att ta igen trots att många säger, det är ju c:a 50 omg. kvar, sånt snack håller inte, blir man för långt efter i starten tar du aldrig igen det.
Kommentera

Trevlig start på matchen.
Kommentera

Bragd-Birger: Mycket trevlig!! än så länge glad över att jag tog och köpte hem matchen:D
Kommentera

Fin start, nu gäller det att hålla ihop när Modo får PP.

Jag tycker Challe matchar laget helt rätt idag.
Kommentera

Hej och hå alla! men vad är det för skoj jag ser.. slog just på matchen och upptäcker att även idag tar TIK en 2-0 ledning.. vilka är målskyttar då?
Sett bra ut eller?
Kommentera

timråhjärta: Pärra och Starkov;)
Kommentera

Bigthelin:
mums mums...
Det gillar vi!
Kommentera

Två synd nu:
1. Synd vi inte fick ett 5-3 läge när MoDo var för många spelare på isen.
2. Synd vi inte fick hål på Svedberg tidigt i detta PP.

Dock bra resultat nu!
Kommentera

timråhjärta:
Åke som står?!
Kommentera

timråhjärta: Japp!
Kommentera

Rooster23:
trevligt!
Kommentera

Rooster23: Fan Hynning har inte marginalerna med sig. Ribban nu.
Kommentera

jävligt onödigt att släppa fram det där anfallet
Kommentera

Rooster23: ...och så sedan får vi ett i baken istället. Typiskt.
Kommentera

Men för helvete vad jävla onödigt.

Just ja, med Challe är vi experter att tappa 2-0-ledningar. Fan!
Kommentera

Väldigt bra och skärpt att släppa till det där när det är en halv minut kvar av perioden.
Kommentera

Bytte Modo ut Malek?!
Kommentera

RocknRolf2: ja om jag inte kommer ihåg helt fel tappade vi X antal förra säsongen va?
Kommentera

Rooster23:
typiskt var ordet...
Kommentera

Bigthelin: ja. 3-0 innan så hade vi vunnit. Nu tror jag inte vi vinner. Challe kan inte få fram den rätta kylan i laget.

HELVETE DÅ!
Kommentera

Viktigt så inåt helvete att inte ta några dumma utvisningar i andra. Då blir det kvitterat. :(
Kommentera

RocknRolf2: Ja Hynnings som satt i ribban hade inte varit helt fel om den gått in.
Men NÅGON gång måste väl en ledning kunna hållas?????? jag tror det går vägen idag!
Kommentera

Vinner vi inte idag så kan inte Challe vara långt ifrån kicken hoppas jag.
Kommentera

RocknRolf2:Målet får MPS ta på sig. Jätteduktig i anfallszon men bedrövlig i hemarbetet. Jag har sagt det hela tiden. Spelare som MPS måste visa bättre attityd i det defensiva arbetet. Att enbart vara offensiv kommer sannolikt inte räcka långt, over there.

Att släppa in ett mål, som vi gör det, ca 1 minut innan periodpausen, på det sätt vi gör det, är hårresande.

Kommentera

250kg kärlek: Ja personligen har jag svårt att lasta Challe för det målet.
Kommentera

RocknRolf2: Så jävla bedrövligt av första linan på sista målet ! 4 man som glider i egen zon ! Varför kan Timrå aldrig döda en match i första perren !!! 3-0 så är det ju klart ! Men nej nej.... Nu torskar vi väl ikväll? Då klarar inte jag att sköta arbetet imorgon.
Kommentera

250kg kärlek: Ja, jag säger att det kostar 3:an. Man kan inte dominera en period så och sedan avsluta den på det viset.

Nej, vi behöver förändring i staben för att det här ska bli bra. Tror ni mig inte så vänta och se.
Kommentera

Sen hade Gabriel Karlsson (var det väl?) gott kunnat passa fram till Anger också istället för att gå själv.. ska karln göra mål måste han ju få passningarna också
Kommentera

Kattgubben: Gabbe är helt ok bakåt, framåt håller han väl ungefär den Leksandsklass som han har haft i merparten av sin karriär. Jag tror han kommer upp nånstans i hälften av de 30 pinnar han hade ifjol.
Kommentera

RocknRolf2: Challe kommer inte få kicken,tro mig.

Matchen då, ja Ganska jämt där Tik har första 12 o Modo lite bättre sista 8min. Synd att man agerade så jäkla lojt i sista pp, sedan är det en gåta att Challe inte spelar Corso o Gabbe linan hårdare i PP.

Skogs o Sonntag i samma känns lite nervigt, Sedan blir man lite ängslig när ÅKE skrinnar runt kassen.

Kom igen Vinn för fan.

Kommentera

RTS: Ja, och nu i andra ser det ut som vanligt igen.
Kommentera

Härligt att det vart fullsatt!:)
Kommentera

Mattias Karlsson ser stor och seg ut. Hoppas det blir lite mer fart på honom.
Kommentera

Han på Webben är lite otydlig ibland. Han är tyst eller pratar om annat ett tag och brister plötsligt ut i "oj där var det när, och dom får inte bort returen" men man vet inte vilka som är Timrå eller Modo.

Nåväl, detta kan vi inte förlora. Måste bli 3 välförtjänta pinnar.
Kommentera

Starkov ser ju glödhet ut :P
Kommentera

Riktigt bra byte av fjärdekedjan som ordnar ett pp. Kom igen!
Kommentera

Kattgubben: jag undrar när Karlsson ska ladda upp med ett slagskott? har han någon bössa?:P
Kommentera

Domarn vill bara ha en utvisning åt gången verkar det som.. så var det inte i förra matchen
Kommentera

RocknRolf2: Lärking pallar inte för trycket. Först tog han inte för utvisning när MoDo var för många spelare på isen i första perioden och nu tar han inte för den trippingen - bara för att vi är i PP.
Kommentera

« · 1184092 · »