1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591425 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2010-11-04

« · 1301713 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Nisse: Riv kontraktet med Corso och plocka in nån annan spelare som brinner för hockeyn och inte nån jävla högavlönadiva som inte har nån som helast lagkänsla,låt han stana i canada for ever ingen spelare i min smak + att det är dags att styrelsen bör ransaka sig vad kan vi göra för att vända detta?
Kommentera

jokklas: Ja Lander kommer undan med äran i behåll
Kommentera

Nisse:
Corso måste vila, han har ju så dålig lön...
Kommentera

Timrå Icon: Jag ska fylla i tatueringen med blåfärg i de tomma fälten. Så kan jag låtsas att jag bara hyser en onormal kärlek till grannkommunen...
Kommentera

jens_88: Helt värdelös
Kommentera

Kerstin_k: Är det bara jag som tycker att våran ledning andas lite Mora? "vi är bara glad att vara här, hoppas vi kan bita oss kvar". Det är dags att börja ställa lite krav nu, det går inte att mysa sig till en slutspelsplats. Jag har svårt att finna mig i hur man misshandlar den här klubben.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK-AIK 2010-10-16
Detta är början på raset. Vi får hoppas att vi inte rasar hela vägen till kvalserien.
Mackelito Kommentera 2010-10-16 19:46

Ja, se på fan, det verkar bli så...
Kommentera

Timrå Icon: Pikkarainen delade ut tacklingar överallt och kämpade och körde som ett ånglok emot mål, han var värd det. Men avslut måste tränas 1 mål på 42 skott håller inte
Kommentera

Kerstin_k: Om du menar att Lander inte kommer undan med hedern i behåll också måste du tittat på nån annan match. På tal om Lander är det inte riktigt bra att han varit klasser bättre än Hirscho så långt denna säsong.

Samma fenomen finns på backsidan, dvs att dyra ledande spelare är det som är absolut sämst :(
Kommentera

Olle: Det enda positiva med den här kvällen var att man likt Persbrandt lyckades upparbeta en imponerande alkoholtolerans....
Kommentera

RocknRolf2: Under en arbetsresa i norrbotten så kom jag i samspråk med en företagare som sponsrade Luleå o han sa:

"Vändningen kom när de fick in "Osten" som sportchef. Då fick vi en som kunde bygga lag med de medel som finns"

Det är just här som skon klämmer för Timrå IK idag...

Tyvärr så inser inte ledningen/ klubben för inbördes beundran detta.
Kommentera

Kerstin_k: Pikkarainen.....ja inte f-n var han då värd att bli bästa Tikare iallafall! Sebbe var 10ggr bättre isåfall. Resten var hönsgård
Kommentera

Kattgubben: Ja, nu är det verkligen katasrof!
Kommentera

Nisse: Är du seriös? Vem har bestämt att killarna förtjänar någon slags privatliv i det här läget? Förbluffande...
Kommentera

Känns underbart uppfriskande att hålla på en förening som riktigt skriker och andas undergång i allt man företar sig. Just nu finns det inget som får mig att må bra när jag tänker på Timrå Ik. Och då är jag inte speciellt arg över förlusten, besviken - men inte arg. Den hade vi kommande, så att säga.

Hirschovits är nog, för mig, den största besvikelsen. Maken till slö och oengagerad förstacenter får man leta efter. Jag satte väldigt stor tilltro till honom inledningsvis, ville liksom att han skulle vara den stora, trygga och spelskickliga centern vi behövde luta oss mot. Men nej, det är han inte.

Men det är något fundamentalt fel i hela truppen, i hela föreningen. Det anas ond, bråd död. Jag trodde att vi skulle slippa dansa på strecket i år. Att Perra skulle lotsa spelarna med säkerhet och att vi supportrar skulle få en behaglig resa till slutspel. Nu tvivlar jag.

Idag tycker jag bara att Pikkarainen kommer undan med hedern i behåll.

Nu kan väl AIK lika gärna vinna på lördag så spiken drivs i ordentligt. Sedan får vi väl se om Timrå lyckas resa sig efter uppehållet...
Kommentera

Nisse: De kan väl ha clownfestival. Då behöver de inte ens klä ut sig.
Kommentera

Simmalugnt: alla slickar väl TJs röv.det är där smittan finns
Kommentera

Nisse:

Det var ju lämpligt. Spelar de som de har gjort på slutet så förstår jag att de måste maskera sig när de lämnar hemmet.
Kommentera

spud:

Om det är förklaringen så har de världens längsta magsjukeepidemi.
Kommentera

Ett gott råd. Gå inte ut på krogen på lördag kväll efter matchem mot AIK. Timrå har sin maskerad då och risken är uppenbar att det kommer att dyka upp spelare inte helt nyktra...............
Kommentera

spud: Halonen klev av. Gabbe tog hans plats. Tyckte jag iallafall
Kommentera

danne80: Tror Timrå gav alla pengar i förskott till Pyrret. Sedan kommer det värsta, Pyrret trodde att Nubben var sportchef för Timrå fortfarande och skrev bara på kontraktet han la fram på bordet eftersom han hade fått sånt fint förskott av Timrå.
Kommentera

Blizzard: Vet inte om ni såg på hockeykväll, men enligt Cris Härenstam hade ni spelar som klev av pga magsjuka.
Kommentera

mikenomad: Äh, du behöver bara ändra tre bokstäver.
Kommentera

Ja nu är man hemkommen och tröstsupen efter att ha sett läggmatchen från loge med åtta Modolider. Fy fasen vad surt! Det var målvaktsskillnad från första målet. Nu måste vi värva

Redigerad kommentar

Kommentera

Nisse: Ja hade jag varit Anton Lander eller Röymark eller någon annan som jobbar då hade jag blivit pisstokig,

Eller så ska han sno hem sonnie
Kommentera

Blizzard: Slutspel? Skämtar du? Jag fattar inte hela logiken med att spara sig till ett minusresultat. Med våran ekonomi lever vi ju varje år på randen till katastrof, varför inte spendera dom sista slantarna och försöka att spela oss till ett plusresultat en gång för alla? Någon ny arena verkar ju inte komma innan det är för sent. Vi slarvar oss ifrån placeringar varje vecka och det känns jävligt hopplöst att heja på ett lag med en ledning som sitter med händerna i fickorna. Inga burop från läktarplats idag heller...vem fan ställer egentligen några krav i den här föreningen??!!
Kommentera

Kan någon förklara för mig varför Corso får åka hem till Canada nu på lördag när laget nästa vecka skall träna hårt med två pass per dag ? Vilka har skrivit under och godkänt det upplägget ? Kom ihåg att Corso kom inte förrän i slutet av augusti. Jag bara undrar.....Snacka om lagsammanhållning och teambuilding
Kommentera

mikenomad:

Det är inte för sent att ta fram vinkelslipen, fråga grabbarna i HA.
Kommentera

Aftonbladets rubriksättare fortsätter briljera:

"Schuberts skott for upp i publiken
-träffade unge på läktaren"
Kommentera

Blizzard: jag spelar gratis och garanterar 1 mål per period.. i vilken bur får vi se isåfall
Kommentera

DJ Hemp: Ja...och vilka jävulskt tuffa och hårda killar vi har i laget i år! Ett perfekt sammansatt lag!
Kommentera

danne80: Ja det var "en helt annan situation" enligt våran kära ledning, tydligen fanns det cash till honom men till sonnie är det tvär slut.
Kommentera

Kattgubben:

Det har jag inte sett något om.
Kommentera

Simmalugnt: ;-D
Kommentera

Fan, det är verkligen skönt att vi har blivit av med "Challe"!
Kommentera

RocknRolf2: var vi inte med och la bud på pyrret?? var är dom pengarna nu?

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Fast det där var väl en bluff? =)
Kommentera

mikenomad: Hehe fast så länge du inte tatuerade in ansiktet på TJ, Linkan, Kolan, Hynning, Hirsovitchs eller någon annan hjälte så är det ju lugnt!
Kommentera

Det känns mer som framfall än ett fall framåt.
Kommentera

mikenomad:

Fattas bara att du gör en Manchester City och tatuerar Sonnenberg i Timråtröja med texten Timrålegend. Då ska du se på fan att han ritar på för Nubben boys. =o)
Kommentera

Simmalugnt: kanske man ska lyssna på gabbe! Ett fall framåt!
Riktigt roligt att vara timrå supporter just nu. Men det känns ändå som att vi är på G! Vi kan ju max torska tre pinnar till innan vi kan ta en veckas ledigt, med Oscar etc.

I alla fall - det är naturligtvis inte medvetet av ledningen, men detta är ett luftslott. Timrås supporters är inga idioter! Betänk att samtliga här inne såg vart detta barkade redan när vi låg trea. Trea!!! Vi har snubblat in alla jtom nio pinnar.

Fan, jag är lurad! Jsg trodde mig slippa blodtrycksmedicinen i år.

Jorå

Kvalserien börjar på söndag , TJ
Kommentera

mikenomad:

Eller i röven på varandra i någon slags jävla ring(muskel)dans.
Kommentera

Vi ligger / kommer att ligga 10:a efter denna magiska kväll. Nu är det klart med 10:e platsen

Redigerad kommentar

Kommentera

RocknRolf2: Själv spenderade jag 1700 på en TIK-gaddning efter HV-vinsten. Jag gnuggar så in i h-e...kanske, kanske färgen släpper!
Kommentera

Simmalugnt: Huvudet i det blå? Jag tycker snarare de stoppar det i sanden...
Kommentera

Innan jag spenderar ett ruttet korvöre mer på Timrå så vill jag ha svar på frågan från ledningen: Varför startar Timrå säsongen med en så tunn trupp?

Svarar de "pengabrist" då så har jag för alltid tappat all respekt för männen bakom ekonomi och lagbygge.
Kommentera

TJ's nya uttal "vi liggeer på slutspel, vi avvaktar" jajo betryggande 8:e plats liksom den där tvärsäkra 3:e platsen då det var cool lugnt.

Hm AIK kom gå om oss också säker, känns skönt att vara utanför slutspel, jajajajajjajajaajja

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle:

Jo visst fan är det så. Det som retar mig...eller retar och retar...gör mig fly förbannad snarare är att de som styr har huvudet i det blå. Åtminstone utåt, det är bara att hoppas att det är en medial front för annars är vi JÄVLIGT illa ute.
Kommentera

« · 1301713 · »