1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2016-12-05

« · 1782306 · » Till forumet

Timrå IK - Modo Hockey 2016-12-05
Köer och trängsel igen. Härliga tider!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2016-12-05
HERREGUUU jag är lessen..
Gravölen står i kylen...
Grattis AJ och MoDo till segern ikväll.. 👍
Kommentera

För oss utsocknes som blir tvungna att vaska ståplats och se matchen på kanalen som lär prisas på någon tv-gala i vår för:

- "100% uppfyllande av målet att döda allt vad kvalité och broadcasting av liveishockey som byggts upp ända sedan tv:s svartvita barndom".

Då är nog största frågan. Var har c more placerat mikrofonen för stämnings och publikljud i detta stekheta derby?

Kan vi gissa i någon musmöglig loge (inte lååååsch) någonstans i skogarna mellan Liden och typ Viksjö?

Och vem blir kommentator? En valiumöverdoserad tystlåten "siffer i stället för namnsnubbe" med laguppställningspapper från typ förra derbyt?

Vi saknar sportradion! Vi saknar att vara på plats!

Jobba Timrå IK!
Kommentera

Kan inte förstå varför cmore sport sänder 2 matcher från Oskarshamn inom bara en vecka nu.(Oskarshamn som dom också redan varit i 2-3 gånger denna säsong och sänt) medan derbyt INTE är huvudsändning för andra gången i år. Tjänstefel.
Kommentera

Smokey: Livet är hårt för oss utsocknes. Väldigt svårt att få någon riktig derbykänsla under sådana omständigheter trots att bilden nu äntligen är knivskarp. Man får väl tuta och skrika själv och ha på bakgrundsljud från publikvrålet i NHL för Playstation 2.
Kommentera

Woody: Grattis till 3 poäng Modo!
Kommentera

kulltorp: Borde det inte vara lägligt med en Tifoflagga som säger:
"Spelare i JVM 2016, Timrå: 3 vs Heart of Hockey: 0st"
Kommentera

kulltorp: eller smguld timrå 0, modo 2
Kommentera

hockey_21: Känns föga troligt att Timråklacken kör det Tifot.

I övrigt. Ovisst, sa Bull!
Kommentera

hockey_21: Eller det här: Sålt sitt namn och själ tillett skogsbolag som inte längre finns: Timrå 0, Modo 1.
Kommentera

hockey_21:

Jag föredrar definitivt 2 SM-guld framför 3 JVM-spelare, så jag skulle nog ligga lågt med banderoller i kväll.

I Sydsvenskan tippar man för övrigt 5-1 till Timrå i kväll. De tror på en snabb revansch för 6-2 i Ö-vik senast. Bara att hoppas!
Kommentera

Kongo:

Förvisso lät inte Alfredshem särskilt catchy. Domsjö hade kanske varit något, men ärligt talat så klingar namnet MoDo rätt bra i sammanhanget kan jag tycka. Det var min åsikt redan som mycket ung.
Kommentera

Även om Timrå klingar ännu bättre i mina öron. : )
Kommentera

DJ Hemp: Klinga??? 😵 😱
Här klinga de fan inte....
Här klunkar det bar idag och kyrkomusiken skrålar på P1 radion...
Kommentera

tjobba: Vad står det?
Kommentera

DJ Hemp: någon klok person pekade en gång ut likheten mellan ordet Modo och lätet som pressas genom sammanbitna läppar när man är förstoppad men trycker på för att få ut. Prova själv: kvid "Modo" och det är exakt som sekunden precis innan något stort och hårt liksom bryter sig igenom
Kommentera

tjobba: Sjunger Lönnå nationalsången innan match? 😵😱
Kommentera

Dagens uppställning.

Nu mot hallen !
Kommentera

Hälge: På plats i NHK allararedan. Stämningen är mycket förväntansfull och går nästan att ta på..
Kommentera

Smokey: jaha då var det dags för matchen som definitivt tar oss in i en spiral av förluster, innan jultomten delat ut klappar har vi halkat ner till jumboplatsen, det här håller inte. Matchen slutar 1-8 och blir startskottet för modos resa uppåt i tabellen, allt bara för att jag ska få äta upp någon spydighet för 12 omgångar sedan. Jag har garderat mig med att enbart önska mig gråtnäsdukar av tomten, det här starten på en omstart, vi hinner ner i division 1 och vända innan vi kan andas morgonljus igen. Det här går åt helvete.
Kommentera

Olle: Efter en sådan ramsa kan det här väl bara sluta på ett sätt. :)
Kommentera

Woody: Men herregud! Är AJ en svartalf?
Kommentera

Woody: förra gången jag tokneggade fick vi iofs stryk. Inte med 17-0 men ändå.
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Webmaster: oroväckande start.
Nerver, tycker dom sorterar riktigt illa...
Kommentera

RunarUp: lite lugnare nu
Kommentera

El Maco: eller inte. Trassligt i egen zon
Kommentera

El Maco: Man ser att det är mycket nerver. Inte många passningar som når rätt adress. Det löser sig i andra när nervositeten börjar släppa.
Kommentera

Woody: var är energin? Lojt passningsspel än så länge, dom måste upp ett par snäpp till normal nivå igen.
Kommentera

Första kazzen vinn ikväll...
Vad fan är Larry?
Kommentera

Olle: Alla gånger. Bättre fart under rören och inte vara så rädd för att göra fel.
Kommentera

Boqvist pigg idag
Kommentera

Krampaktigt... 😵😵😵
Kommentera

Man blir så glad när man ser att det är fullsatt och drömmer sig tillbaka till gamla goda tider, hoppas främst för publikens skull att vi vinner idag.
Kommentera

Icing icing icing.
Kommentera

El Maco: Timrå mindre krampaktiga. Modo imponerar inte. Hanses bäst på plan.
Kommentera

El Maco: Annars är det mest JP och Boyce som visar riktig derbyanda. Det kryllar inte av tacklingar direkt.
Kommentera

El Maco: känns som att Modo inte hade vunnit en enda närkamp om vi hade varit intresserad av att åka skridskor, istället väntar vi in modoiterna och helt enkelt låter dom vinna närkamper i vår zon.
Kommentera

Tror och hoppas det blir bättre i andra, matcha vår superkedja lite mer? Bra insats av boyce och boqvist tycker jag än så länge.
Kommentera

Olle: vi har spelat fast oss själva bakom egen förlängd mållinje några gånger när det inte kändes så stressigt från början. Kanske lite mer sarg ut i mitten i andra tack?
Kommentera

El Maco: jag tycker snarare kylan från tidigare hemmamatcher har saknats, har slagits lite för mycket sarg ut kan jag tycka.
Kommentera

Heisenberg: Precis. Men framför allt Johan Persson.
Kommentera

El Maco: jag tror vi kan slå fast vid det här laget att vi inte kommer att göra några mål med oskymda slagskott från mils avstånd, det är inte Salo som står.

Sjukt lågt tempo i matchen, jag är lite besviken än så länge.
Kommentera

Olle: Instämmer. Det är lite lamt och tamt.
Kommentera

Olle: Jahaja skall derbyspöket slå till igen? 1-0 till modo. Dags att släppa på handbromsen nu kanske?
Kommentera

Olle: kan tyckas att vi inte är lika desperata som vi brukar vara på hemmaplan, känns som vi inte vågar gå för det fullt ut
Kommentera

Grattis Mattsson 😠
Där vann MoDo matchen!!!
Kommentera

« · 1782306 · »