1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01

« · 1805262 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
1-4 och Gravölen ikväll
Kommentera

Snälla gör en supermatch och få upp självförtroendet inför mecat.
Kommentera

Ragnarok: Lille herr Dahlén vinner Guldgallret 2017 👍😊
Kommentera

Ragnarok: Mattsson har väl släppt för många första skott ett tag för att få börja.
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Heisenberg: det har varit mycket Depp den sista tiden men en mer positiv injektion tycker jag att hållander är. Ser lovande ut!
Kommentera

Förstår verkligen inte löökes roll i PP, kom igen nu sätt pucken!
Kommentera

Heisenberg: Stene får pucken i kanonläge mitt i slottet, missar pucken när han ska skjuta...han är lite som papphammar på skridskor, allt blir bara gräsligt fel.
Kommentera

Herminator: Mattsson ligger trots allt på över 92% i räddningsprocent fortfarande, inte helt uselt. Att han hamnat mer i fokus på sistone beror mer på timrås oförmåga att producera framåt samt att även det defensiva spelet fallerat allt eftersom...
Kommentera

Det är skönt att känna hopp även när förstakedjan inte är på isen.
Kommentera

Olle: Ja jag vill inte vara taskig mot Norrbaggen, men har vi måste väl ändå ha nån junior som gör det bättre?
Kommentera

Sputnik: så logiskt att Modo tar ledningen, dom har slagit ifrån sig en halv period, det brukar vara ett säkert tecken på att vi släpper in en kasse.
Kommentera

Sputnik: det bara måste finnas någon som kan ta hans plats. Utan att vara överjävlig mot killen så kan jag inte minnas någon spelare i Timrå i modern tid som har varit så dålig och bidragit så lite som han gör.
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 0-1
Kommentera

Olle: ändå märkligt att han inte kan bättre, producerade trots allt 23p förra säsongen, man hade ju hoppats att han skulle ta ett steg till i utvecklingen istället för precis tvärtom!
Kommentera

Olle: Tyvärr är det en spelare som inte har hamnat i en svacka. Han har helt enkelt aldrig varit där uppe. Hur gick det till när han värvades?
Kommentera

Olle: Det värsta med Stene är att han är så karaktärslös. Sannolikt lär han ha en vilja, men han uppträder som att han inte hade någon.
Kommentera

Olle: When you talking about the trolls, they standing in the forest.
Bra att det tas initiativ att laborera fram ett bättre fungerande lag inför Mecca 👍
Kommentera

Heisenberg: Hur ser du på att den enda fungerande kedjan splittrades? Det är den andra aspekten på det hela.
Kommentera

Woody: Vet inte om han bara inte fått till det i Timrå,har för mig att Colliton ville behållt han i Mora men att vi lyckades få han.
Kommentera

nila: han personifierar hela laget, som helhet, ganska bra tycker jag. Ganska vek, lågt hockey-IQ, ineffektiv, statist.

Naturligtvis finns det ju undantag och det är väl just förstalinan som ger hopp om att vända den här matchen. Vi är inte sämre än Modo just nu.
Kommentera

Kongo: man kan inte leva på endast en kedja, tycker ändå vi skapat mer chanser fördelat på fler kedjor idag än tidigare. Man kan heller inte göra en bedömning efter en period, ha i åtanke att när vi gick som tåget i höstas så spelade inte Dahlen och Pettersson i samma kedja heller. Så jag tycker det positiva med det väger över det negativa.
Kommentera

Sputnik: Colliton har ett väldigt bra rykte. Inte omöjligt att han inte såg det som någon större förlust att bli av med en sådan bekväm spelare som Stene.
Kommentera

Woody: Ja måste blivet på någon camping i Norge när nubben och han drack 96%
Kommentera

sargad: absolut, sen kan man ju ha synpunkter på att man gör detta med två omgångar kvar och en formkurva som pekar rakt ner i källaren. Men vi kan ju inte råka värre ut än att vi floppar i mecca race och det är väl i så fall redan "inprisat i kursen" om man säger så. Det positiva med ett sånt scenario är ju att vi får inleda silly snabbare!
Kommentera

Kongo: Mora tycks inte sakna honom denna sässe. Å andra sidan spelar han regelbundet i Norska landslaget och så jäkla dåliga är inte dom.
Svårbedömd.
Kommentera

Heisenberg: Nej en enda fungerande kedja funkar inte, tycker även som du att det känts som vi haft lite mer hot från flera kedjor än så länge. Sen är det ju Inte wedins fel att Dahlen bränner ett friläge, Dahlen och E.P är så pass bra att dom klarar att driva en kedja utan varandra, vi var ju dessutom framgångsrika i början av säsongen när grabbarna var i olika kedjor.
Kommentera

Känns som övriga spelare steppat upp nu när dom inser att man kan få chansen i en bättre kedja om man spelar bra. För övrigt är det väldigt orättvist att vi ligger under denna match.
Kommentera

Heisenberg: varför är det orättvist att vi ligger under? Inga domartabbar eller felaktigt bortdömda mål, bara magskott och ineffektivitet. Det är ju inte orättvist att Hanses är bra liksom.
Kommentera

Orättvist kanske är fel ordval, det handlar ju om att göra flest mål. Men i ärlighetens namn har modo inte haft mer än en målchans. Sett till spelet i sig tycker jag det är orättvist utdelningsmässigt.
Kommentera

Sputnik: Sen nog för att jag gillar Molinder, men tycker inte att han är en top 2 center offensivt sett. Nästa säsong bör man nog satsa på lite mer spets vad gäller centersidan. Molinder är smart defensivt men Lite uddlös framåt mestadels. Då vi gick som bäst var han väl back dessutom.
Kommentera

Sputnik: Jaaa så rättvist!!
Kommentera

Haha vi var i zon så länge så spelarna var helt slut vid kvitteringen, gör ett mål så man får vila helt enkelt.
Kommentera

Sputnik: Genialt mål av Lauritzen. Kan man inte göra traditionella mål i PP så får man ta till okonventionella sätt.
Kommentera

Sputnik: Men vad fan är det frågan om!? Jag försökerkolla på matchen men när jag klickar på den så startas Mora-Björklöven?
Kommentera

hubbenorlen: samma här, vakna cmore!!!
Kommentera

Olle: på tal om Lauritzen har han väl infriat mina förväntningar och lite till denna säsong. :)
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 1-1
Kommentera

kajan: Det är så jävla uselt.
Kommentera

hubbenorlen: Tjänstefel, avgå alla!
Kommentera

Johnsson har varit bra idag
Kommentera

Heisenberg: 5342 är vi rätt bra..
Kommentera

Herminator: snacka om scenförändring i spelet nu när man kastat om lite i kedjorna. Varför gjorde man inte det här för 10 omgångar sedan? Matchen i sig kan väl gå precis hur som helst men tänk vad många poäng man kastat bort dom senaste 10 omgångarna med fantasilösa kedjor som i bästa fall kastat vinkelskott i maghöjd.
Kommentera

Olle: Ja vilken scenförändring borde haft 3-4 mål till AIK leder måste vinna för att ha chans på 5e plats
Kommentera

Olle: Känns som Lööke vaknat till på riktigt nu när han får spela med E.P, han har haft ett helt annat driv än så länge. Kedjan Dahlen, wedin lauritzen känns riktigt tung än så länge. ;)
Kommentera

Sen tycker jag det blir smärtsamt märkbart att EP behöver Dahlén mer än tvärtom. EP är en riktig talang men Dahlén är ett par klasser bättre. Han skapar på egen hand, han är en målskytt med ett riktigt bra målsinne och han har den där glöden som EP saknar. Kanske EP kan komma till sin rätta med en riktig sniper att lägga mackor till men Dahlén kan skapa sin egen framgång. Ska bli riktigt spännande att följa den grabbens karriär.
Kommentera

Olle: Ja Dahlen känns mer mogen för större uppdrag, E.P skulle behöva en säsong till i HA, bygga lite mer muskler och få spela i en ledande roll
Kommentera

Sputnik: Fast det hade nog inte skadat att ha en frisk Johan Persson tillsammans med E.P och Lööke, båda är mer framspelare och Persson skulle nog kunna synka bra ihop med grabbarna.
Kommentera

Sputnik: Får väl passa på här att önska herrskapet ett stort lycka till i slutspelet, ni har gjort en fantastiskt fin säsong och med lite medstuds kan ni gå riktigt långt.

Modo går på semester om några dagar så vi ses på sca-cupen igen i höst.

Väl mött
Kommentera

« · 1805262 · »