Stenkarn: Oj vilket snyggt hockeymål. Synd att det är bjudgodis som serveras. Timrå har uppenbarligen slutat lira hockey. Bedrövligt hur man kan agera på det här viset! Få se nu om timeouten ger något resultat.
iggy: glöm slutspel! trust me. Inte en jävla chans! enda positiva med det här debaclet är att Rosa ser bra ut (Jantunen ok också). Annars en jävla skitmatch. Kom igen FBK! vi behöver hålla avståndet bakåt med tanke på den här skiten
RocknRolf2: Du är så förbannat negativ hela tiden. Värst någonsin, tamejfan! Jag ska komma ihåg det där inlägget om TIK går till slutspelet, sanna mina ord.
Stenkarn: Så du tycker alltså inte att Timrå är förtjänta av en rejäl skopa kritik den här kvällen? Visst, man ska absolut se möjligheterna, men när vi spelar som vi gör mot det lag som vi måste ha bakom oss för att kunna gå till slutspel, då är det svårt att känna nån vidare optimism.
Bara jag som irriterar mig på Virus Lindberg som kommentator...såhär är det:
Slår motståndarlaget som möter Timrå till icing så gör dom det bra, och taktiskt...slår Timrå till icing så gör dom det pga stress..och för att Mora kör över dom med ett jättebra spel...
Sen när programledaren säger, ja men dom på läktarn ger inte upp, hör sån bra stämning (ställning 1-3). Istället för att hålla med säger han att Ja men dom märkte nog också att Mora var hetare nu i början av andra...är han knäpp? Slår av ljudet, orkar inte höra honom!
Stenkarn: Haha, vad sa du? Har rätt att göra en plattmatch? Må så vara men denna säsongen kan vi ju inte ärligt säga att det bara varit en plattmatch direkt....
Nej, det är ett känt fenomen att tills Mora blivit accepterat som ett elitserielag bland de andra, så kommer man göra 'säsongens sämsta match' mot oss. Varje gång.
Fanzin: jag har aldrig på kommentatorerna på canalplus. Virus är en jävla pest, en sjukdom, och jag önskar karln all jävla olycka!
Nåja, ynklig förlust. Men inte helt katastrof. Nu gäller det att FBK står upp och nollar SSK. I såfall är det inte så mycket förlorat, mer än slutspel...
RocknRolf2: Alltså han som är programledare, alltså inte sk. Expert som Virusäcklet är...är bra tycker jag. Alltid positiv och glad, kommenterade när Gefle kvitterade mot GIF Sundsvall på Idrottsparken...därav har jag ett minne ifrån att han är bra kommentator :)
Men Virus, nej, det värsta var när han kommenterade Timrå-Brynäs.... och Brynäs slår sin 10:e icing, och den andra kommentatorn sa, oj va Brynäs slår massa icing. Nej men det är jättebra av Brynäs, de följer sin plan, och sitt spel....hahahah daaah, vakna karljaevel :)
RocknRolf2: Nåja, min förhoppning var det långsökta läget att Mora och Timrå skulle gå till slutspel, och att DIF och BIF skulle hamna under stercket. Det här är väl (om allt går väl senare) ett steg i den riktiningen.
Var det nån som sa antiklimax tidigare...Fan, det räckte tydligen inte att klä på Rosa matchmundering, sätta på han skridskor o skicka ut han på isen. Mora fick inte skrämselhicka...
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!