LingaN: Lugn nu grabbar! Pavel är kvar. Nu ska laget tillsammans med hans hjälp ordna slutspelsfesten! Det är målsättningen. Längre än så ska vi inte blicka :)
LingaN: Ja. Klart att det kan vända åt vilket håll som helst. Det primära måste vara att klara sig kvar. Men den sekundära målsättningen bör vara slutspel.
Rosas ankomst till Timrå får tusanimej Jesus att framstå som en ren "sockerdrickakille". Palmblad på isen går dock fetbort. Själv tror jag på årets antiklimax. Rockiga Rudolf kommer att jobba så hårt här på HS efter matchen, att vi lätt kommer att få det krylliska alfabetet som ordinarie i Words.
Jag tippar 1-18 och Nubbens omedelbara avgång.
Hur kan så många konvertera till "lallande fånar" på grund av några luggslitna ryssar?
Alla dessa matcher har Petri Vehanen stått. På 82 skott och 180min så har killen släppt in ett (1) mål och har således en räddningsprocent på 98.8% mot Timrå. Det är roligare siffror (för en Moring) än de som publiceras i Aftonbladet. ;-)
För övrigt hoppas jag att det blir lika bra drag i denna match som Mora-Brynäs senast. Må bästa rödvita lag vinna!
friskan: Och C-J Johansson är placerad i förstaformationen eftersom Kenta och Micke räknar med att de förlägger spelet i offensiv zon? Jag blir ruskigt rädd för kontringar när jag ser den.
Rosa-Nielsen-Manderville i förstalinen! ser riktigt bra ut. Nilsson-Warg-Jantunen i andra också bra. Men hellre Robban där (som av nån anledning är i fjärdelinen) istället för Nilsson.
Smokey; som sagt, 1-3 blir det, vässar pennan här ;)
Snart dags nu. Det här är INTE årets viktigaste match, den var mot SSK hemma, och vi kan faktiskt förlora idag utan att det är nån större katastrof. Kontraktet bör vara klart ändå och slutspel är i mina ögon bara en bonus... en jävligt trevlig bonus iofs...
Kör hårt nu! inga onödiga utvisningar tack, Moras chans lär vara i PP, tror Timrå kommer vara bättre i 5-5
.. ska dessutom bli intressant att se om Rosa är nån förstärkning mot Chrippe..
1-1 känns rätt snöpligt, med tanke på att Timrå varit klart bättre. Moras mål kändes riktigt onödigt. Bra försvarsspel annars. Rosa har redan visat fina kvalitéer, med bra skridskoåkning, ett hyfsat avslut och fin uppläggning till CJ.
RocknRolf2: För mig är mötet Brynäs - Djurgården i Gavlerinken av större intresse. Visst, det är en mellansäsong (får jag väl äta upp om det blir SM-guld) men Timrå har en slutspelsplats inom räckhåll. Ned till Södertälje och Leksand under kvalstrecket känns det stablit.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Men fan så skönt att han är klar!