Underbar seger idag! 3-2 pucken var värd varenda mil i bil från Stockholm. Ja, hela upphämtningen förresten. Det var flera år sedan jag upplevde samma stämning i hallen. Fantastisk prestation av laget som vänder ett tvåmålsunderläge till vinst. Och vilken tredjeperiod av klacken sedan.
Det var matchen som hade alla ingredienser. Årets skönaste seger med marginal.
Hahl Bundy: fem matcher. 3-5 får tre hemmamatcher, lag 6-8 två hemmamatcher. Lag 3-5 börjar med 3-2-1 poäng. 6-8 börjar med noll. Vi behöver nog ta 12 av 15 poäng för att vinna Meca.
Hahl Bundy: lag 3-4-5 får tre hemmamatcher, hemma-borta-hemma-hemma-borta. Så klarar Timrå en play off-plats blir det hemmamatch nästa fredag i omgång två, samt i den sista omgången.
SMÅLAND: ikväll säger jag TACK TIMRÅ IK, TACK ASPLÖVEN OCH FUCK LEKSAND. Blev tvungen att se lif vs vik på cmore ikväll och är fortfarande upprörd över hur svag deras prestation var. Behöver jag säga att Perra som vanligt var helt handlingsförlamad i båset?
El Maco: Ja de har verkligen spottat upp sig...men..räcker det? Vi måste ju slå ett pånyttfödd Asplöven som krigar för existens... De vann mot oss sist...men vi vann däruppe..må oss göra det på söndag med... Halleluja. .
SMÅLAND: Nu kommer vi klara detta! Är det något lag underifrån som jag anser ska få sista platsen om Timrå inte pallar trycket så är det Västerås. Timrå behöver alla far i veckan minst två pinnar på söndag. Att Västerås torskar sista matchen hemma emot ett lag som spelade i Div 1 förra säsongen är för ett helt osannolikt scenario.
Det finns ett lag Timrå slås emot och det är Västerås!
Kapten Nosring: dom hade en spelare i våran målgård mitt framför Mattsson.
Möjligt att målet hade blivit även om den killen inte stod där men om en spelare är där och stänger så målvakten inte kan röra sig (motståndare) så kommer det nog dömas bort i 90% av fallen..
Colliton köpte domarens förklaring rakt av utan tjafs med... Det brukar vara en tydlig signal om att domslutet är korrekt.
Glömde visst Hästarna som smög förbi Björklöven på 10 plats på 72 pinnar och -1 och som med är och möter tredje klara Oskarshamn :-( Och Västerås hemma mot redan klara tvåan Tingsryd... Hua vilket drama som väntar...
El Maco: Jag var på plats i kväll, sitter i bilen på väg hem nu och försöker sätta ord på känslorna. Resan som var under matchen, från den uppgivenhet och säsongen är över-känsla jag kände både när Mora satte 2-0 och framför allt vid set bortdömda 3-0-målet, och hela vägen fram till tre poäng... Det var gamla slutsspelssegerkänslor som kom tillbaka! Stämningen i ladan, med drygt 3000 personer, var tamejfan lika öronbedövande som när Tenkrat fixade suddenseger mot Modo i slutspelet. Det här är en bland de häftigaste matcher jag sett i Timrå. Och det riktigt kändes hur publiken levde sig tillbaka till the good old days... När Westin skickade in 3-2 och när slutsignalen ljöd... euphoria i högtalarna, vilket nog inte hänt sedan vi spelade oss kvar i elitserien. Wow! Tack för underhållningen! Och hörni, Anton Wedins soloprestation var värd hela entrépengen, det var en individuell prestation jag sent ska glömma... Nu gäller det på söndag, fy fan va fränt det vore att få gå på slutspelshockey nästa fredag! Västerås spurtar ruskigt, och som blir livsfarliga om dom tar sig till slutspelet. Två poäng mot Asplöven och saken är biff! Tack Timrå IK för en fantastisk kväll, och besökarna på läktarna för den sanslöst underbara stämning som det till sist blev! Hoppas vi ses om en vecka igen...
Det står mellan oss och Västerås efter att Asplöven slagit Björklöven efter sudden... Vi har ALLT i egna händer på söndag och det ska vi VÄL klara av efter MIRAKLET ikväll? LÄNGTAR EFTER Mecka Hockey Race och jag har odlat playoffskägget... Har du det? Dags att börja nu isåfall :-)
El Maco: MIRAKLET DEN 26/2! Uträknade och allt i egna händer på söndag :-) Jag tror jag skrämde hela kvarteret när Westin näta! Nu blir det FEST HELA NATTEN :-)
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·