Tom Topp: Kul att Albin Carlsson fick sätta ett mål. Tycker att han är en av Timrås unsung heroes. Tillsammans med Hardegård Timrås bästa back just nu.
Det bästa är inte vinsterna,tycker jag. Utan det är att vi spelar så förbannat vackert! Det kastas nästan aldrig iväg en puck, dom vet vart medspelarna är och vad dom tänker göra. Jag har skrivit det förut, det var en mycket bra värvning när Ante Karlsson togs hem!
Vilken gälen säsong det här är, ändå. Jag har på riktigt glömt bort hur det känns att se det här laget förlora. Det bara mals på. Slinker in någon puck bakåt, sen sprutar det in ett gäng framåt, kramkalas med målis, 3 poäng in på kontot. Kvällsmys med statistik och tabeller.
Och vad säger man om Jonte? Han må vara HA:s 3e största stjärna efter Heponieminemeni och Corrado, men poäng kan han snirkla till sig. Vad säger man ens om 35 på 15? I övrigt är Hartmann jävligt mäktig nu. Stor, stark, hyperfarlig framför mål. Olofsson perfekt center-partner. Om Lodin fortsätter att kliva framåt som han gör, så...kommer den här kedjan bli SHL-mässig. Också.
Bakåt är det fortsatt lite virrigt. I a f med pucken i egen zon. Men det jobbas det så klart med. Blir det lite bättre ordning där, så...ser jag faktiskt inget lag som kan utmana på allvar. Offensivt är vi minst en klass bättre än övriga lag, Björklöven i högsta grad inkluderade.
Som sagt, en ynnest att hålla på detta lag. Matcherna må sakna nerv, men dom saknar inte njutning. Carlssons mål idag, t ex. Eller hela andraperren, när det bara maldes ner. 0 skott på mål...det är fanimej inte ofta. Fattar klubbyxandet där.
Som en vis man har för vana att säga: hockey är en underbar sport!
Bragd-Birger: säga vad man vill men Nubben vet vad han gör förstår värdet av att hålla ihop gruppen inte rucka för mycket på dynamiken i kärnan. Farligt att ta in stjärnspelare som rör om i hierarkin.
Hockeyoraklet: F.ö. så såg jag matchen inspelad i efterhand idag. Men det var lika kul ändå visade det sig. Lika imponerad som alla andra av den lägstanivå vi har just nu. Jag tror vi kan ta Hästen på onsdag också. :-)
Hockeyoraklet: alltså, det här börjar nästan bli jobbigt på riktigt. Två tränare har dragit sen april, förstecentern la av, HA:S STÖRSTA STJÄRNA drar...och nu värvar man Harju. Trodde faktiskt han slutade spela för några år sen.
Men modoliderna är nöjda över Glader. Precis som vi. Må han stanna länge!
Det är väl själva f#$! Vi vinner 16 raka och ändå kan jag på något sätt inte njuta fullt ut av det. Man blir blase. Vart ska det här sluta, vi(jag) måste komma ner på jorden. Märker att några andra här på HS också har tappat markkontakt. Men det är fasiken inte lätt efter detta makalösa segertåg.
Kan några i supporterleden göra något maffigt Tifo som tack till spelarna? Jag är med och stöder ett sånt initiativ ekonomiskt.
Det ena utesluter inte det andra, däremot hade han inget korttidskontrakt. Så tar han inte plats och lånas ut från ahl är det till modo. Det var skillnaden mot t.ex Steen, Grundström, boqvist, Lundeström om de lånas ut efter camperna kan de välja andra klubbar då de skrivit korttidskontrakt.
Hahl Bundy 2.0: märkligt för glader sade väl för inte så längesen att det finns en uppsjö av kvalitetsspelare på marknaden så det är bara att sitta still i båten så ringer dessa. Bara harju som hörde av sig?
Andersson: Nu när alla garvat läppen av sig i en timme över Harju, ska vi utgå från att han typ gör hattrick i matchen mot oss och är den som stoppar segertåget? :)
Värvningen säger kanske lite om vad som finns på marknaden nu innan allt landat gällande NHL. Vi ska bara skatta oss lyckliga att vi inte behöver ut med ljus och lykta för att hitta värvningar.
Nej så kan det förstås vara, det finns en möjlighet. Dock var det skrivet över hela säsongen, det är en skillnad mot de andra lånen som skrev till 15 november och sedan förlängde.
Det är aldrig någon som påstått att han inte var ett lån, iaf inte jag. Däremot hade han kontrakt för hela säsongen jämfört med andra lån med möjlighet att kallas över för Camp, tar han inte en plats och ahl inte drar igång har jag goda förhoppningar att han kommer tillbaka till modo.
Hahl Bundy 2.0: Den dom inte tycker att Harju är ett bra lån , har nog inte sett eller vet vilken han är. En som alla lag i HA slulle vilja ha , även Timrå som vunnit 16 raka ..16 RAKA !
Clay.2: Skulle alla lag i HA vilja ha Harju? Vad baserar du det på? Varför tror du att det f.n självspelande pianot Timrå med seriens ÖVERLÄGSET bästa offensiv skulle äventyra kemin med en ringrostig Harju på korttidslån? Utveckla hur du tänker där
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·