1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591280 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08

« · 2386722 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-10-08
cred till en BRA 3.e period
usla straffar
men 2 poäng 👍
Låst ämne

Charlie2: snygg vet jag inte, högst ordinär. Inget han behöver skämmas över allafall.
Men en jävligt bra målvakt är han.
Fy fan va gött. Hoppas det här stärker självförtroendet nu och att dom vet att dom kan.
Låst ämne

Tom Topp: nej det var ju jag och morsan som bytte plats i soffan som vänder detta!
Låst ämne

Tänk hur det här kan se ut den dag Timrå spelar helhjärtad hockey 45 minuter!

Bra gjort av laget att resa sig och köra ordentligt helhjärtat i tredje!

SKÖÖÖÖÖÖÖNT! Att dom fick visa att det går att bryta mönster!
Låst ämne

Klart man blir glad för vinst och 2 poäng. Men det går ändå att ifrågasätta varför det inte var samma inställning i de två första som det var i tredje. För då hade vi kanske inte tappat en poäng. Den inställningen vill man se varje match oavsett vad resultatet blir så så kommer i alla fall jag vara rätt nöjd
Låst ämne

söder över: Precis, vi måste spela som vi gör i 3:e hela matcherna, det ska fan inte krävas ett mål för att man ska vakna. Jag är glad för kvällen men fortsatt oroad då vi spelar skit 2 perioder.
Låst ämne

Tom Topp: Jag vill inte ta åt mig all ära men jag upptäckte i 3dje perioden att så fort jag gick och diska så skapade vi målchanser. På slutet diskade jag saker som som såg jävligt rena ut, men vad gör man inte. Skit i försvarsspelet så sätter jag diskningen!
Låst ämne

Kerstin_k: Nä det är helt sjukt, 2 utvisningar skulle Alvarez haft med sig, sen även 2 2 EXTREMT tveksamma offsides.
Låst ämne

Hank: och jag spelade Tennis clash sista perioden. Det kan oxå ha bidragit till segern
Låst ämne

9908: ”Så fort vi inte vinner”? Enorm överdrift. Det är hur det stora hela ser ut folk rasar över. Vakna.
Låst ämne

ionloo: Tycker det Lander sa i intervjun säger det. Det var slutsnackat och så körde de bara, typ. Laget verkar ju tänka för mycket verkar det som. Ut o kötta ffs!!
Låst ämne

9386: Såhär gick det till. precis innan 1-2 somnade min yngsta dotter i soffan. Vid 2-2 somnade min äldsta. Målet på straff kan inte min familj ta åt sig äran för men det är tydligt nu att tjejen måste få som hon vill. Vi behöver fler barn som vi kan natta i kritiska lägen.
Låst ämne

Synct: tre saker att ta med sig från dagens match.

Till Ante; se - kedjor kan ändras för att få ut mer av materialet. Lås dig inte vid att just Pettersson, Lander och Wedin MÅSTE spela ihop. Det blev bättre när du vaskade om.

Till spelarna; memorera tredjeperioden - dröm om den varje natt och kör den på repeat VARJE jävla period resten av säsongen. Det kommer att bli roligare så, för er och för oss - tro mig.

Till oss; visst blir man varm i hjärtat när det är nummer tio som etablerar spel i offensiv zon, nr 23 grisar bort två örebroare och slutligen 33 som stänker dit den? Jag blir det i alla fall.
Låst ämne

Säsongens skönaste 2a!
Bra tredjeperre! Sådär ska vi börja matcherna framöver.
En seger vid full tid bar inte långt borta.

Alvarez-effekten! Han hade ett par riktigt bra byten där.

Pjuh! Tolvmatcher-streaken från ifjol upprepar sig inte, iaf inte nu. Hoppas laget tittar ordentligt på den här matchen och ser hur man står sig mot "normalt" moststånd när man släpper på handvä...bromsen.

Hockey ÄR en underbar sport!!!1
Låst ämne

Men JJ räddning med plocken!

Sam Hallam vill ha honom nu alltså!

Landers kommentarer efter matchen är klockrena med!

Just så!

Inget spelar större roll än att var och en kommer med sin jävla heder och levererar det han kan!
Låst ämne

söder över:
Bra krigat EP tog intryck av Modanos omdöme och klev fram.
Låst ämne

Peacedog: Hade vi spelat som i 3e hela matchen hade vi vunnit. Hoppas verkligen att vi spelar som i 3e från start mot Leksand och i fortsättningen. Cred till Ante att han ändrar om i kedjorna inför 3e. Vi måste fortsätta med dessa nya kedjor som var lyckade och gav energi. Snälla Ante fortsätt med de vinnande från 3e perioden
Låst ämne

Peacedog: det är klart att det är psykologiskt, det är jäkligt lätt att man vill för mycket. Det är bara människor på plan. Med mer poäng så kan dom spela mer avslappnat! Men om vi blir frustrerade när det inte funkar, tänk hur spelarna blir då!
Låst ämne

Bragd-Birger: vi snubblar oss vidare till 2 poäng mot ett rätt avslaget Örebro. WE ARE NOT OUT OF THE FUCKING WOODS YET!!!
Låst ämne

Kerstin_k: Nu hoppas jag verkligen man fortsätter med Jonte Lander Pettersson
Låst ämne

Kerstin_k: ang 10-23-33=1-2

Japp!

Dom visar verkligen hur jävla inte svårt det är att hålla det enkelt och vara redo!

Enklaste tänkbara sätt att städa bort spöken!

Dahlén såg ut att vilja hångla upp Lander i brygga efter avgörandet!

Som sagt hjärta finns det men fan dom måste bli bättre över 60 om inte detta ska bli dötrist!

Skadade sig Halloran? Eller bänkades han?
Låst ämne

Ja herregud webbradion åk på å Wipps gjord Lanner 3-2 på lotteriet!!
Nu jävlas annamma gäll dä å spänn bössa nä vi åk tä Laabrååten lann å kastera dalahästen!!
Nu firt vi ikväll mä Lönna på grammofon i hemmabaren å massa Explorer!!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳🙏
Låst ämne

Håller med JanneH: inget jäkla snack nu om semifinal bara för att vi fick med oss 2p idag. Det såg bedrövligt ut i 2 perioder. 3e får dom godkänt för så man hoppas hårt på att dom kan lära sig av den.
Låst ämne

7043: ja finns nog mkt mer att önska i spelväg, förhoppningsvis kommer det! Men är ju inte så att det flyter på bra för alla andra lag heller, vi har tex lika många poäng som Luleå ser jag. 7 matcher spelade, borde inte vara panik än, och inte lika enkelt att få det att vända när det låser sig heller som många här inne verkar tro. Men man blir ju irriterad varje match på alla onödiga pucktapp/dåliga val i egen zon med mera som ger mål och målchanser till motståndarlagen...

Men han har onekligen en poäng, tycker vi att spelet suger borde vi väl kunna komma med mer konstruktiv kritik och inte hamna på kass nivå själva, börjar onekligen likna modo och lövenstämning här inne ibland, och det är inte positivt om nu någon råkar missförstå och får för sig att tro det!
Låst ämne

Vart Svensson och Halloran skadad eller bänkade?
Låst ämne

SMÅLAND: Skål! Skönt å kunna hinka i lugn framför eftermiddagsmatcherna :-)
Låst ämne

JanneH: haha...nä, där lär vi irra större delen av den här säsongen. Men: vi har brutit the-potential-twelve, och vi ligger +3 poäng jämfört med ifjol.
Och: resningen i 3e var faen vacker. Inte riktigt Gandalfs-armé-rider-ner-för-sluttning, men nog faen var det ett och annat hårstrå som ställde sig i givakt.

Man smetade ner sig med brunt i två perrar, hade 20 minuter på sig mot ett formstarkt Örebro...och gick ut och började dominera dojon. Sen slutar det hela med att örebrospelarna får sätta sig på bussen hem och undra varför allting luktar bajs.

Det är värt en guldstjärna i min timråbok.
Låst ämne

Synct: Såg onekligen bra ut. Jag hade en liten annan tanke. Ta hem Johansson och testa Pettersson som Center. Ge spelare chansen i högre kedjor som har visat att de förtjänat det och sprid ut stjärnspelarna lite.

Dahlén - Lander - Hartmann
Halloran - Hanzl - Walli
Wedin - Pettersson - Oliver J.
Lundin - Andersson - Alvares

Eller nåt sånt. Går helt klart att sätta ihop 3 producerande kedjor.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Slutade du kolla? Vände gjorde vi iaf, här har man spytt gallematias över hemvändare, Ante och fan å hans moster. Så visar det sig att problemet var en medelålders, lagom fet man i Härnösand 😅
Låst ämne

Så jävla nerpissad hä å så måla hann!!
Å Alcatraz så stark i sargen!!
Nä nya tag näste uke!!
Låst ämne

Just ja! En sak till.

Kapanen; förläng med Johansson illa kvickt.
Låst ämne

Dime333: Visst var det såhär man spelade i 3e?

Dahlén - Lander - Pettersson
Hartmann - Hanzl - Wedin
Walli - Lundin - Halloran
Boyce - Andersson - Alvares/Blomqvist

Upprepar igen att vi bör fortsätta med kedjorna som vände matchen i 3e. Allt annat är tjänstefel
Låst ämne

mikenomad: Ha ha jag slutade kolla. Gick o lagade mat o käkade. Frugan sa att det var bra för jag blir så jobbig att ha o göra med när det går dåligt. Jag kikade in lite snabbt när Lundin gjorde 1-2 o tänkte att nu måste jag gå för att vändningen ska bli av.
Hade ingen aning om att vi kvitterat. Kom in vid JJ:s plock i straffläggningen. 👍😅
Låst ämne

Zäta75: Ok. Då kör vi på det.
Låst ämne

7043: Så kan man säga. Men nej. Tänker inte vara kvar så kommer sluta försöka vara resonerlig. Man kan inte ens hitta positiva situationer när vi vunnit 3 av 5, utan vi är inte överlägsna och då är vi sämst. Sen har ci en dålig match mot SAIK och då ska hemvändare kölhalas, tränare sparkas osv. Det är BRUTALT destruktiv cancerstämning här, så fort vi inte är oslagbara. Det finns någon form av jargong att det är mer eller mindre åtråvärt att hitta fel och brister, än att kunna identifiera vad som gick bra, och vad som gick dåligt.

Jag hoppas innerligt att jag aldrig träffar de som träffas av det jag skrivit ovan på arenan. Jag är här 89% av hemmamatcherna. Ni som är glada, älskar Timrå, och ger kritik utifrån att det inte handlar om att vara mest destruktiv: Inboxa mig.
Kommer inte ta bort kontot, kommer dock aldrig mer vara inne och läsa trådar.

Fan vilken skön seger! Nu fortsätter kvällen på stan. Fattar att ni tycker att jag suger med.
Lång kö från arenan, men finns mycket Timråmusik (Mikael B finns ju på Spotify).

Haft jättekul med många av er! Snushane: Hojta när du är här så har du och ungarna en lunch i centrala Sundvall hemma hos mig. Skriv till mig isf.

I februari ligger mitt fokus på att uppfostra en ny timråit. När jag inte tycker som väldigt många av er så ödslar vi alla tid. Kärlek 🤍❤️
Låst ämne

9908:

Tack för din support. Tyvärr stämmer inte dina iakttagelser. Det har sett illa ut i dom flesta av matcherna. Men HS är nog inte rätt plats att vara på om man inte klarar av att läsa kritik om sitt lag i hjärtat.
Låst ämne

9908: Vi kritiserade Antes ovilja att försöka förändra kedjor etc. Vaskar om till 3:e och vi ser helt plötsligt ut som ett nytt lag som presterar en hockey vi inte sett sken av de första 6 omgångarna plus försäsong. Vi har allt som oftast kanske inte rätt, men vissa grejer är för uppenbara även för en läktarcoach. 😉
Låst ämne

The great one: Kritik tar jag gärna, är en av de bättre på att ge den själv. Men när kritik förvandlas till rent hat är jag utanför. Trodde vi var en bubbla där Timrås bästa var primärt. Knappast det som hände här.

Men tack själv för att du är Timråit. Älskar er alla på något sätt ändå. Laget betyder så mycket för mig!
Låst ämne

Sputnik: Kallas Kemi i kedjor . Tydligen har det inte funnits innan
Låst ämne

9908: Ha det bra!
Låst ämne

Öndulat: frugan får öppna upp sig helt enkelt, vara förstående. Timrå går före familjen.
Låst ämne

Var (blev) örebros suppportras minibuss trasig / saboterade efter matchen?
Låst ämne

9908: Ha det bra Empa! Men hoppas och tror att du stannar. Bry dig inte om vad vissa skriver i affekt här.
Låst ämne

Andersson: min katt la fyra stinkande korvar på badrumsmattan idag... det var inte ens i närheten av lika illa som period 1 och 2
Låst ämne

Växjö -Rögle 15 min in i första perioden. 12-0 i skott till Växjö? 0-0 i matchen. Rögle ligger just nu på 13 plats.
Dom verkar vara helt utspelade.
Låst ämne

Zäta75: Kan någon bekräfta att vi spelade såhär i 3e? Var några bänkade?

Visst var det såhär man spelade i 3e?

Dahlén - Lander - Pettersson
Hartmann - Hanzl - Wedin
Walli - Lundin - Halloran
Boyce - Andersson - Alvares/Blomqvist
Låst ämne

9908: Sen har folk på Twitter inte varit så positiva om man säger så, även respekterade personer som Jimmy Hamrin och folk från "Holken" i arenan har lyft fram mer negativ kritik än positiv.

Sen finns det nivåer av allt givetvis. Denna match gav mersmak trots allt, sista perioden tar vi med oss. Kan vi ha den arbetsinsatsen framöver så behöver vi inte kvala i allafall. Nu hoppas vi att spelarna inser att hårt arbete lönar sig!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Tittar på Hv-Lhc. Båda backbesättningarna dräller puckar omkring sig så supportrarna måste bli gråhåriga.
Låst ämne

Kerstin_k: De måste sätta försvarsspelet
Låst ämne

Kerstin_k:

Men dom åker skridskor i alla fall.
Låst ämne

« · 2386722 · »