För egen del så har jag uppfattat att nära nog alla här inne är sjukt jävla nöjda med antal poäng man fått!
Det som har kritiserats är att man fan inte kunnat spela sig ur egen zon eller inte fått i väg mer skott på mål under en match än vad HV gör under 1a 10 min i matcherna.
Det har kritiserats att spelare åker omkring och ersätter fysiskt spel med klubbpetande…
Kombinera det med 2-4 mål i röven när matchen är klar så ska man var rätt jävla obrydd eller blind för att känna sig nöjd.
Alternativ ska det vara som i den ryska eller nord-koreanska förort där du är uppväxt!
Vädra inte missnöjet på ett supporterforum! Då är du alarmistisk domedagsprofet!
9908: alla har vi olika sätt att ta motgångar, själv så blir jag tyst och butter surgubbe! En del gapar och skriker och skriver saker på hs som dom ångrar sen! Låt det vara så, ibland måste folk få lätta på tryckkokaren, man kan scrolla!
Sputnik: Den här matchen var ännu en katastrof. Inget som händer från 3 : e perioden kan ändra det för mig. Vi har tur som lyckas vända detta och få 2 poäng. Ngt måste hända!
Den där vändningen var en lisa för själen. Bra karaktär(o lite övermodiga Ören) fixade biffen.
Som f.d. SCB-anställd älskar man ju att titta i tabeller på sådant där sätt som mänskligheten sedan generationers generationer kan bli stirrandes på en lägereld i timmar. Nu har jag vilat ögonen på SHL-tabellen i en timme efter Landers avgörande och ser då att vi mött 5 av de 6 högst placerade lagen hittills. Det betyder att potentiella 6-poängsmatcher är nu i antågande. Läge att få ihop laget ett hack bättre över hela banan.
Andersson: Ove Molin skulle få tröjan hissad i taket men dom kunde inte hissa upp den. Dom försökte i 20 min sen bar dom ut den så matchen kunde starta 25 min försenad. Kallas fiasko. 🤣
söder över: Du är en av de större anledningarna att jag lämnar. Skriver själv i affekt och respekterar de som gör det ibland. Du väljer flera gånger att stå på dig, trots att det gått flera dagar.
Du behöver inte tycka om mig. Du står för ett supporterskap jag absolut inte vill vara en del av. Tänker inte bli Timrås Pettsbiff och bråka med dig gång efter gång. Även om jag ser dig som våran Petts, förstår jag att likasinnade som du ser mig som det.
Med det sagt: Ha ett liv. Hitta något som inte gör dig så fruktansvärt bitter. Du är säkert nöjd över poängen, men du poängterar betydligt fler gånger hur katastrof det är över förlorad poäng.
9908: Synd! Tycker att du är en av de mest sympatiska här i HS. Tycker att det är jävligt jobbigt med dom som tror att man når framgång genom att pissa på sitt favoritlag!🤢 Ha de bra, hoppas du återkommer!🙂👍
Sputnik: jag är helt klart en "glaset är halvtomt" kille och kanske en av de mest negativa här inne på HS men vi måste ju för fan vara ärliga och inse att om det går som en anka och låter som en anka så är det inte en praktfull svan utan ja just det... en anka. Allt kan bara bli bättre och hoppet är det sista som överger även pessimister som mig.
On the bright side är ju JJ och att vi lyckas skrapa ihop poäng trots både singel och makadam i maskineriet
kulltorp: Vi måste bli bättre. Men samtidigt är utgångsläget rätt bra. Vi tar just nu 1.28 poäng per match trots att vi spelar ungefär så dåligt som det går att spela. Vi har dessutom mött Frölunda, SAIK, Växjö och Färjestad på de här 7 matcherna.
Det är en jävligt bra utdelning med tanke på hur dåligt spelet varit. Även om det har katastrofspelet fortsätter så klarar vi ändå att undvika kval som det ser ut...
9908: Har börjar gilla dig så tråkigt att du hoppar av. Men här i vårt fina HS så lever vi här och nu med allt vad det innebär. Vill man bara ha solar så är fejan ett alternativ.
Dubbeld: Det var väl väldigt förutsägbart att resultatet skulle bli just det när kritik mot domare förbjöds. När det inte får ställas krav så blir resultatet därefter.
kulltorp: Jag vidstår att det var ett helt annat "ryck" idag. Skillnaden kom vid omvaskningen, Lundins mål kom till exempel i frukten av ett bra presspel då Örebro inte fick ut pucken. Vi låg mycket närmre varann hela perioden, vilket gjorde att vi kunde mala på, vilket vi inte sett i nån annanmatch vill jag påstå. Inte ens i vårt lilla ryck mot Färjsestad.
Sen helt klart, en period gör inte en säsong, men hoppas vi kan bygga vidare på detta. Behåll kedjorna och inse att det hårda jobbet vinner matcher. Även om vi givetvis inte kommer vinna alla matcher på en säsong, så får inte plattmacherna komma allt för ofta,. Utan vi måste ha en hög lägsta arbetsinsats nivå.
bar mofftak: ja med detta snitt landar vi på 66 poäng. 61 har ju alltid räckt för att slippa kval så. Känns som det är rimligt iaf.. Sen tror jag gränsen för kval kommer vara högre än 61 poäng iår med tanke på hur jämn serien kommer bli
RunarUp: Ja när de dessutom behållt den solida defensiven så blir man svårslagna. Vi hade enormt svårt att komma till lägen mot Växjö då de spelade så samlat och va livsfarliga i omställningsspelet. Sen har väl inte Rögle övertygat så här i inledningen av säsongen heller.
Alltså, att Linköping har tagit lite poäng denna säsong stavas enbart Marcus Högberg. HV kör över Linköping men Högberg tar allt! Edit, nu 1-1 tillslut, drt krävdes ett 2-mot-0 för att göra mål.
Vågar hävda att han är den enskilt viktigaste spelaren för något lag i SHL i år! Skadas han åker LHC ur i år, helt övertygad
Hahl Bundy 2.0: Har Brynäs sveriges tröttaste supportrar förövrigt? Ser ut att vara fullsatt men levererar ett tryck jämnbördigt med metallåtervinning arena.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·