297: Röstar ett rungande nej på den. Att se EP göra succé hos en konkurrent för att vi saknade tålamod skulle nog ge många rätt i sin rätt orationella strävan i att få Kapanen sparkad. Han är inte bra nu, men har hans säsong varit katastrof? Han kommer säkert landa strax under 20 pytts och det är väl rätt ok i ett lag som gör sin etableringssäsong i SHL med en drös nya spelare.
Givetvis sög denna förlust otroligt mycket röv. Laget är mentalt nedsatta, det märks i period 2 och 3, med betoning på 3. Att detta var ett steg i rätt riktning gör ont att säga nu, då man är riktigt frustrerad. Men vi kommer inte ifrån det faktum att vi bara har oss själva att beskylla. Det tror jag är lättare att jobba runt än matcherna mot SAIK och Rögle där det kändes som Rangers mötte Brödernaväsby.
Avslutar med att citera den gode Pinacee ”En viss acceptans för faktumet att det tar tid att etablera sig avsaknas. Vi är och vill inte bli ÖFK.”
Sputnik: fattar inte riktigt att Halloran blir bänkad fpr de minsta men Lundin, Svensson, Pettersson som är döda maskar får spela :) halva laget borde bänkas.
297: Alvarez 140k, Halloran förmodat uppåt 140k+ med dollarns värde, Andersson 120k eller liknande va? Nog lär det gå att få ut mer där till nästa säsong.
297: Dålig defensiv? Vi har väl haft en hyfsad defensiv ändå. Även denna match så fick vi ju beröm hur vi höll Örebro på utsidan. Problemet är det egna spelet när vi får puck och hur vi skapar tryck på motståndarlaget. Vi har även för långsamma backar i tanke och handling. De funkar defensivt men när de väl får pucken går det för långsamt.
Sputnik: Halloran kan man också skeppa. Tycker man behöver få en helt ny identitet i Timrå, det som varit vårt signum finns inte. Vi har en dålig defensiv och alldeles för bekväma poängspelare. Man ser inte elden i ögonen på någon spelare. I förlängningen tror jag dock att vi måste få lös pengar. Kapanen har förlängt med dussinspelare (förutom Lyytinen) så kvar är bara stjärnvärvningarna inför nästa säsong. Minst två på backen och sen en pålitlig poängspelare för andralinan. Kan inte se hur vi ska få lös dom pengarna utan att offra en helig ko och just nu är den kon endera Wedin eller EP.
Sputnik: Men som det ser ut nu så borde Halloran spela öven om jag tycker han är begränsad. Idag hade han kunnat riva upp lite sår med sitt snabba omställningsspel tror jag.
Men med tanke på att han bänkas kan jag inte se nått annat än att han är på glid bort.
Sputnik: Får vi in rätt spelare nästa säsong kan det bli väldigt bra. Då kan man sära på Dahlén och EP och breda ut spetsen på ett annat sätt. Både framåt och bakåt. Hoppas SCA och andra sponsorer är redo är kliva in hårdare 23/24. Då kan vi på allvar börja etablera oss.
Sen är det inte alltid det bästa att få hem hemvändare. Klubbar tackar ju aldrig nej när dom vill komma hem såklart, MEN, det är inte alltid det är dom spelartyperna man behöver, skulle Lodin och Hållander vara stöpta i samma form som Dahlén och EP så hade jag inte velat ha dom, men nu är båda snabb på rören och rätt tunga, Lodin kan bryta mönster och vara en nagel i ögat och Hållander som spelar rakt och har ett hyfsat skott. Så just dom två hade faktiskt varit rätt spelartyper att få in. Att HV fick hem exempelvis Tedenby var nog inte vad dom behövde dock. Verkar ha haft en usel säsong. Så det är inte alltid bra att få hem gamla lirare.
OlliJanne: Ja, Rattie känns som en spelare vi hade behövr istället för Pettersson. Hoppas att det vänder for Pettersson. Vi behöver spelare som kan göra mål
Andersson: Eller varför inte prova Persson eller Heikkinen från Mora(om de nu inte går upp till SHL dvs)? Tror inte de presterar sämre än vissa av våra forwards vi har nu. Båda två kan gå rakt på mål och dras inte för att det smäller lite. Vi saknar forwards som vågar gå på mål
Modano: ja samtidigt gör fd Timrå spelare som Rattie, Gallo och Törnqvist alla mål för LHC ikväll. I ärlighetens namn var väl både Gallo och Törnqvist LHC produkter innan de kom till oss men jag hade gärna sett dem i Timrå dressen igen. Och ska man vara efterklok så måste man ju leka med tanken på att vi kanske borde ha skapat ekonomiskt utrymme för att behålla Rattie.
Karlsson74: Det var kul att se Didde tillbaka. Han har inte världens bästa puckbehandling men han spelar med hjärta och instinkt. De andra backarna ser lite handlingsförlamade ut i egen zon, det går för långsamt så när Örebro ligger på blir det panik(förutom i första perioden där vi löser det bra). Eronen tycker jag dock gjorde en av hans bättre matcher på senare tid.
Sputnik: kanske ett långskott men kan man inte försöka överlåta EP’s kontrakt till något av topplagen som går för final/SM-guld? Dom har pengarna och har råd att prova honom i en tredjelina. Får han en nytändning så kan det bli värdefullt. Hans plats i Timrå kan vi lika gärna sätta boyce på. Vi skulle frigöra en stor slant till värvning nästa säsong. Nu lär det aldrig hända eftersom han har sånt långt kontrakt med oss.
bar mofftak: Tillbaka med 1a kedjan Dahlen -Lander - Pettersson och kör den resten av säsongen. Allt annat vore tjänstefel. Det går inte att hatta pp så här
kaofl: Nejdå.. Backarna framförallt deras uppträdande på is håller väldigt låg shl klass för tillfället.. Sen är våra sk stjärnforwards inte heller så mycket att hänga i granen.. De får väldigt lite uträttat...
OlliJanne: Tyvärr ser det ut så när våra bärande spelare förutom Lander är små rädda mjuka ii närkamper mm. Bytter gärna bort Pettersson Dahlen mot spelare som ger ALLT och inte vara rädd om läppstiftet handväska mm 🤣💯🇨🇦🇱🇷
7043: Ja och med facit i hand så hade vi nog bara råd med en av Dahlén och Emil.P denna säsong med tanke på vad man får ut där.
Dahlén alla dar i veckan givetvis, men det är ett sänke just nu med så dyra kontrakt och att de inte är mer dominanta i spelet överlag.
Men å andra sidan, kolla Luleå som bräcker vår spelarbudget och lyckas med konsten att inte ha en forward med spetsegenskaper knappt, Ok Brännström är väl inte fy skam men annars är det ett haveri sett till förväntningar som klubb.
Ok när man sansar sig lite så och reflekterar så är kanske det viktigaste just nu för laget är att få spela många matcher. Vi har även flera nya spelare och nya konstellationer i kedjorna. Är så less på Karjala cup, Julledighet, CHL och fan och hans moster heter
Let's go. Förr eller senare vänder trenden och då blir det kul igen att kolla. Dagens förlust var inte snygg, men snart har man provat på alla sätt att förlora, tänker jag.
OlliJanne: du menar då vi inte hade två nyckelbackar på skadelistan, inte hade börjat köra dubbla skift på spelare som Svensson, inte hade Wedin långtidsskadad osv.?
Det är inte en dålig trend vi är inne i, det är ett handikapp vi fått på grund av att laget är felbyggt. Det är ett jävligt logiskt handikapp också när man måste spela en sån stor del av säsongen med så kort om folk.
7043: blir jobbigt med nuvarande trend men förr eller senare måste vi väl för i helvete komma ur denna svacka? Alla de poäng vi skrapade ihop i Oktober, November och December kan väl inte bara vara en slump och överpresentation?
9386: Istället för att bara vara otrevlig, spy galla, komma med helt konstruktivlösa påhopp på spelare och ledare, kan du inte besöka länken nedan och leka med likasinnade?
Dexter : Hörde du att Björn Hellqvist vill införa coaches challenge i SHL men även på offsider? Fan hade ni haft det då det begav sig så hade ni aldrig åkt ut, tänk vad komiskt att just Hellqvist sa det? Det var kul sagt av honom. Alltså eftersom ni åkte ut på ett offsidemål menar jag. Mot leksand.
Bara jag som ledsnat på att se Stenquist på isen bland backarna? Den karln står inte högt i kurs hos mig och är nog säsongens sämsta back rakt igenom. Det är ju även han som lägger en totalt onödig icing där sedan 2-2 målet blir efter den tekningen.
erathoo: Tråkigt om ni sumpar slutspelsplatsen. 2010 var ju senast ni fick lira om den stora pokalen. Till och med MoDo har tagit sig till fler slutspel sedan dess.
Sputnik: EP blir helt paralyserad när han får pucken och dagdrömmer flera sekunder så motståndarna mosar honom. Dahlén skapar mer, men denna match sköt han antingen rakt i magen från dålig vinkel eller utanför. Hanzl har svårt när det blir allt för tight och skulle behöva spela med någon som kan åka skridskor och skapa ytor typ Hartmann eller Walli.
Bee: Nu såg jag inte matchen mot Skellefteå men det jag tycker är förjävla märkligt är att vi har alla dom här miljonerna som vi lagt på löner till spelare som SKA vara tungan på vågen i varje match. Dahlén ska vara inne på poäng varje match. EP ska göra poäng i varje match. Det gör andra spelare i ligan med deras löner (i princip).
Säger inte att dom ska vinna alla matcher åt Timrå IK, onekligen kommer vi att förlora en hel del matcher med det lag vi har. Men dom ska fanimej snitta en poäng per match. Dahlén tampas i poängligan med Oskar Ståhl-lyrenäs och Johannesson i Brynäs. EP tampas med Oskar fucking Lang i leksand och Timashov. Till och med Lander har gått om EP.
Surt jobbigt, men nu är det bara och försöka släppa pressen och spela hockey istället för att fokusera på tabell och förluster. Orkar inte deppa ihop....
297: Håller med. Även matcher när han producerar så är han ju också helt osynlig långa stunder, men det kan ju ursäktas lite om han inte sätter någon viktig puck.
När han inte gör mål så är det ju pengar i sjön då han inte tillför någonting till spelet i övrigt.
Sputnik: Dahlén och EP behöver nog en grovjobbare var för att lyckas. Tycker det är dags att man splittar dem nu, känns inte riktigt som kemin finns där.
Smokey: Jag tror det var Conny Strömberg som sa i en intervju i en periodpaus i någon HA match att det inte finns något som är så enkelt som för en tränare att snacka sönder en offensiv.
Zäta75: Ja här har det fan inte getts upp nån säsong! Maken till papp-psyken får man leta efter. Tror jag behöver en hs-paus nu, vi hörs till kvarten 👋
Givetvis sög denna förlust otroligt mycket röv. Laget är mentalt nedsatta, det märks i period 2 och 3, med betoning på 3. Att detta var ett steg i rätt riktning gör ont att säga nu, då man är riktigt frustrerad. Men vi kommer inte ifrån det faktum att vi bara har oss själva att beskylla. Det tror jag är lättare att jobba runt än matcherna mot SAIK och Rögle där det kändes som Rangers mötte Brödernaväsby.
Avslutar med att citera den gode Pinacee ”En viss acceptans för faktumet att det tar tid att etablera sig avsaknas. Vi är och vill inte bli ÖFK.”