1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586462 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24

« · 2734703 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
härligt med 2poäng
orolig e tag,skulle blivit 0
2.a perren,fått 3,4-1 då dödar man nog matchen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
JanneH: Helt ok om vi kan prestera så här spelmässigt i inledningen av säsongen och ändå kalla det kräftgång. Ser betydligt värre ut för lag som Leksand i så fall.(Ett överhypat luftslott från början i min bok ändå.)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Skön seger till slut! Denna var vi värda. Andra perioden 5/5. Sedan tung start i 3:e, men vi reder ut det och kommer tillbaka ändå. Karaktär.

Detta bygger vi vidare på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Turkiska Tiken : Det är ju svårt att bedöma ett spel när en spelare är borta pga hög klubba.
Känns som Nässén måste bestämma sig vad han ska göra. Nu gör han allt utom att försvara. Det sätter Walli i en besvärlig situation, visst skulle han kunnat ta Karlkvist men det är egentligen inte hans yta.
Inte helt optimalt att Eronen går in bakom mål utan att ha en backkollega i spelbart skick.
Man vill ju spela utifrån ett system, det är rätt typiskt det blir mål när någon inte står där den ska enligt systemet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
JanneH: Kräftgång och kräftgång.
Vi håller på att spela in ett nytt system.
Vi dominerar borta mot Luleå i premiären men faller på vår ineffektivitet.
Vi gör en all-time-high andra period idag mot ett pånyttfött Örebro och vinner. Borde varit 3 poäng.
Jag förstår inte. Många verkar tro att vi skulle gå in i serien och vinna varje match enkelt?
Laget är mitt inne i en process. Den kanske inte är klar förrän nästa säsong.
Kom igen, tålamod för bövelen.
SHL är ingen lekstuga idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
kulltorp: Du har så rätt så. Helt enig, fantastisk andra period idag och spelstilen verkar funka bra även för Lundmark.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
kulltorp: Ja efter lite hell-heaven-hell-heaven här är t.o.m jag nöjd. Många glädjeämnen att ta med sig idag och fan vet om inte karaktären är det största. Vi vann en sudden! Tror fasiken inte vi gjorde det på hela förra säsongen och just sudden/straffsegrar är ett jävla karaktärskvitto
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
The great one: Tyckte inte att det såg så jävligt ut i första som många gjorde gällande här. Timrå skapade inte jättemånga farliga lägen, men tendenser av Olli-way syntes där också.

I andra tände Walli gnistan som fick bomben att brisera. Timrå fullständigt manglade sönder Örebro. Och ja; ett par tio mål till där hade varit skäligt. Minst.

Tredje blir ju en mind fuck deluxe direkt från start med ett jävla skitmål från Örebro. Och sedan; ett till. Hundra procent inte enligt planen. Karaktärsdanande att hämta igen matchen, överleva monsterbytet i egen zon och vinna med drygt 7 sekunder kvar.

Lundmark gör en magisk insats ikväll. Boyce spelade non stop kändes det som och gjorde sin bästa Timråmatch på väldigt länge. Han gillar nog the Olli-way. Walli tung som fan i offensiv zon. Svensson sheriff där bak. Sagranden bad inte om ursäkt för sin närvaro på isen. Hållander tar miljoner skridskoskär och håller i puck, men får ingen utdelning. Än. Det kommer.

Dahlén är det mest bara synd om just nu. Vill så mycket, får ut så lite. Känns krampaktig och stressad, tappar puck och har sig. Han som aldrig känt sig så bra i kroppen och tycker det är så roligt att spela hockey just nu. Måtte han få hänga en ganska snart.

The Olli-way var magisk i andra. Fler såna perioder tack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Sputnik1: Jag tycker egentligen prestationerna är rätt okej fyra perioder, riktigt bra en period och rent bedrövlig sista perioden mot Luleå.

Några väldigt jobbiga mål som känns mer som tillfälligheter än dåligt försvarsarbete av Timrå.
Sen finns det såklart detaljer man kan göra bättre som hade kunnat undvika ett par mål bakåt men ingen katastrof.
JJ har varit stabil men inte lyckats höja sig det extra. Fösta i Luleå och de två första idag känns inte otagbara med i JJ i topp men inget känns som något han ska ta. Andra idag blir svår då den tar på Forsmarks handske i ett läge han inte förväntade sig en styrning. Kanske till och med skulle gått långt utanför.
Målvaktsbyte nästa match och fortsätta jobba med samma struktur så kommer det komma!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Ser att Abbe fick måla ikväll också. Tror inte han sörjer klubbytet till Luleå jättemycket
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Pinaceae: Åtminstone jag ser fragment av det Timrå som komma skall.
Jag är inte ett dugg orolig. Vi kommer att växa allt eftersom.
Jag är faktiskt lite överraskad att det ser så bra ut redan nu.
FBK borta blir ju en riktig värdemätare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Tycho: Möjligt, men ser du att du är själv med en motståndare framför mål måste man snabbt agera, det krävs spelhuvud för det, och det saknar walli.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Zäta75: Det är dock en onödig utvisning Walli tar som leder till 0 - 1. Tycker jag såg mer av Lundmark idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Pinaceae: Presskonferens?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Pinaceae: Walli är ju lite speldum, om vi ska vara ärlig.
Men Ollis forecheck passar ju han som handsken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
kulltorp: Ja Fbk borta redan på torsdag. Kanske seriens bästa lag. Ska bli roligt att se om vi kan stå upp bra mot dom. Hoppas Lander är tillbaka och att Juel står.

Efter det Rögle hemma på lördag. Inga lätta matcher nu

Skönt med 2p fast vi var värda 3p. Misströstade lite under matchen ber om ursäkt för det. Allt släppte när vi satt första målet. Tror denna seger kan betyda mycket framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Kerstin_k: Bara jag som tror att vi kommer få se Wedin - Lander - Hållander som kedja igen när vi börjar närma oss fullt lag? Hållander och Dahlén är två helt olika spelare och spelar på olika sätt. Wedin och Lander är mer stöpta i Hållanders typ av hockey. Tycker dom 3 är givna framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Turkiska Tiken : Walli är inte den som är mest tänkande utan han tjänar på att köra på. Men om han hade klivit in framför mål och pucken kommit bort till hans yta på bortre och det blivit mål. Hade det också varit hans fel?
I hockey måste du hålla dig till de strukturer som laget satt upp och de ytor som man ska jobba inom. Speciellt i försvarsspelet.
Jag tycker det är ett större fel att Eronen går in bakom mål när Nässén inte är i spelbart skick.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Kerstin_k: Hållander borde varit mvp. Den mannen är ren klass idag igen. Han tar defensiven, täcker skott och startar anfall om och om igen. Han är klockren
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Tycho: Lägger inte allt på Walli, som du säger så är det andra spelare som gör att situationen ens uppstår. Men oavsett ett svagt agerande Walli.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
kulltorp: Jag hoppas att Ollis tydliga planer ska kunna fungera som en magisk concealer å hans vägar. Ty spelförståelsen verkar onekligen inte ha utvecklats av MoDo.

Kommer fortfarande ihåg när han i förra sejouren bildligt talat åker och ställer sig på Pääjärvi som försöker göra sig spelbar. Det var någon av de gånger han fick pröva på att spela högre upp i hierarkin på grund av skador.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Linkovich: Ja Hållander har varit landslagsmässig de första två matcherna. Bara målen som saknas, men det kommer.

Får vi både Hållander och Kapanen blir vi farliga. Samt att Dahlen och Wedin mfl levererar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Zäta75: Ska vi köra Jokinen-hockey i period 3 nästa match ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Turkiska Tiken : Inga, ja kanske några är mer speldumma än andra, men lika barn leka bäst.

Ante gjorde samma sak ifjol då han skulle para ihop Hållander och Dahlén, lägg ner det experimentet, 29 & 57 är min ekvation, då är det lite mer skitsamma vem som är där emellan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
mikenomad: Om Albin gillar diskotek har han kommit till helt rätt klubb. Frågan är om Shinnimin kommer tvinga in honom i dyksällskapet.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
En spaning vid slutsignalen efter 3 perioder var att Erixon åkte av till omklädningsrummet istället för båset som övriga
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
ante08: Tack!

– Jag vet att han vill spela så mycket som möjligt och vill utvecklas. Det är nyckelfrågan. Och Montréal har lovat att lyssna på honom i alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
jens_88: Han kanske var bajsnödig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
jens_88: Han tog ett slagga på foten i slutet av tredje. Kan vara det som spökar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Turkiska Tiken : Såg om andra perioden nu. Boyce och Hållander är faan i mig överallt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
mikenomad: Nejdå! Albin har kul tillsammans med Andreasson och Nurmi!

” Brukade supportrarna i klubben du kom från också sjunga om dig?

– Det var inte mycket sånt där, säger han – leendes – och konstaterar att han kan vänja sig vid det.

– Stödet har varit fantastiskt i de två första matcherna och det är bara att tacka, tillägger han.”

” – Jag tycker att jag börjar komma in i allt och det känns roligt att spela hockey nu”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Lulessss: Kul för Albin, men här fick han sällan mig på sånghumör
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Tycho: Nej, en annan är väl lite väl hård kanske. Men de bästa lagen har ju de där förstamålvakterna som oftare tar de där puckarna "de inte egentligen skall ta".

JJ kommer upp ibland och storspelar, men allt som oftast känns han "jämnbra".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Lulessss: lite av en affärs idé från timrå att skicka spelare som ej presterar till andra klubbar som hamnar under oss i tabellen för att växa . dom brukar göra bra ifrån sig i början men sen saknar de tiken och kommer tillbaka bättre.

senast var de walli :-D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Sputnik1: Ja och värre ser det verkligen ut för HV71 som flertal experter har före oss i tabelltipsen..
2 nya skador idag med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
SKRIDSKOSKENAN: Som hamnar under🤣🤣💀💀💀💀💀💀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Lulessss: skärmbild på den. hörs igen i vår :-D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Sagranden imponerar stort på mig. Blev väl tyvärr bänkad efter 2-3-målet där han gick bort sig lite. Men försäsongen inkluderad tycker jag han är den som imponerat mest
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Puckat: Kan nog ta en ordinarie tröja nästa säsong förhoppningsvis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
SKRIDSKOSKENAN: Gärna på den, helt omöjligt utan Kapanen, liten, väldigt liten med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Puckat: Mm Jokinen såg inte jätteglad ut på bänken efter det målet.
Hoppas bara att Sagranden inte tappar modet pga det!
Han gjorde väldigt mycket bra saker innan dess!

Hoppas han vågar bänka mer rutinerade spelare med i så fall. Nässén hade ju inte en jättebra match precis och även han ett par tveksamma ingripanden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Sputnik1:

Sagranden var riktigt kul att se. Visar att han vill vara med och fightas om en plats.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Lulessss: tycker vi var minst lika bra som er utan kapanen i er hemma premiär . med kapanen går vi för guld. utan honom ett par placeringar över iaf
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
The great one: Ja hoppas att Jokinen fortsätter att ge honom förtroende som sagt!
Tycker väl fortsatt att det var lite vågat att sätta
Sagranden, Värmhed och O.J i samma kedja.

Jag hade väl formerat det lite annorlunda för att hitta en bättre defensiv balans som sagt. Men sen är jag ju bara en simpel soffexpert!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Skottförsök: 57-19 visar även det att vi var i framsätet i princip hela matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Kerstin_k: Dahlén står ändå på 2 poäng på 2 matcher, visst han har inte gjort några mål än men Hållander som ser så bra ut på isen, han har i ärlighetens namn bränt tre gånger så många chanser som Dahlén. Det släpper förhoppningsvis för båda två.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Olle: ja förutom O Kapanen så är det väl primärt från Dahlén och Hållander som poängen ska komma. Håller tummarna för att det lossnar ordentligt för dessa båda
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Montreal har sitt ordinarie lag ikväll då är inte Kapanen med tror hoppas det är klart han lira för Timrå denna säsong. Aldrig pappa Kapanen tagit hit han annars om det inte varit klart med en säsong i Timrå kunde lika bra varit kvar i Finland annars och träna där hoppas det stämmer 💯🏒
Låst ämne

« · 2734703 · »