1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590783 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 130323

« · 1572538 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323

Greven:

Ja, det gjorde det. Den hette Rockets. Något slags lag i Kanada som hade en märklig förmåga att vända alla möjliga matcher. Låg t ex under med 3-0 mot Lions men vann med 4-3. En jävla skitserie egentligen...

Kommentera

Till de flesta timråiter här inne: Synd för er att kvalserien bara består av 6 omgångar. Hade den bestått av 10 omgångar så hade ni ju haft en chans att hålla er kvar i ES.
Kommentera

Kan någon förklara för mig vad Lars Nolander menade i slutet av januari när han sa att Nubben gjort ett kanonjobb som värvat Smolenak. Edström, Murley och dessförinnan RDW. Jag blir inte riktigt klok på det.
Kommentera

John K: dt.se till exempel, ibland från folk med lite insyn i föreningen. Tyvärr är mina källor ibland inte direkt "vetenskapligt korrekta, och då uppskattar jag att andra kommer med annan info så att jag får mer kött på benen. 
Kommentera

putte_patte87:

Vi lär nog få ha den innevarande arenan i många år framåt. Precis som alla dessa Sörbergebor liksom en del andra önskade sig. Men då hamnade vi till slut i allsvenskan. Jag hoppas för deras skull att de är lika förnöjda nu som då. Bara vi spelar vidare inom Timrå kommun så är ju allting frid och fröjd. Eller hur? Nu ser vi hur det gick med den saken...

Kommentera

El Maco: Roy Race hade avgjort. Eller SuperMac...

Fanns det nånsin en hockeyserie i Buster?

Kommentera

Per HApps: Ett jävla tjat om arena i stan. Tror du det hade gjort oss immun mot degradering? Hade kunnat hända likafullt. Djurgården spelar på Hovet och ibland Globen, kan liksom inte bli mer klassiskt, ändå åkte de.....MoDo var sååå jävla nära att åka med sitt lyxbygge på halsen härom året... Blir lite väl förenklat att endast skylla på EonArena

Kommentera

Hade det varit tidningen Buster hade vi vunnit idag.
Kommentera

pefr:  Hur kommer vi klara av att tappa elit platsen. Med tanke på våran ekonomiska situation. hur kommer kommunen ställa sig i arenafrågan med de lånen som skulle ändras och allt däremellan. och alla pengar vi ligger efter med. Nollan har väl sagt någon gång att man har med i kalkylen att vi ska kunna hamna i allsvenskan utan att konka. men det måste ju bli väldigt mycket svårare att reda ut.
Kommentera

Detta kan vi tacka alla som vägrat att släppa på pantbreven, dom släpptes 5 år försent. 

Operationen lyckades, men patienten dog.

Vi kan även gratta alla som krävde att Timrå IK skulle vara kvar i Sörberge till vllket pris som helst Ni var över 700 som skrev på.

Grattis till Er, jag är mest less just nu.

Konkursen är nog ett faktum inom kort.
Kommentera

pefr: känns då inte lovande... ända chansen är väl då att nubben hittar unga och billiga spelare som blommar ut...
Kommentera

John K:nyss hemkommen från match säger jag åter TIMRÅ IK Rest In Peace dvs TIK RIP
Kommentera

John K: Vinner vi resten så blir det 21 pinnar vilket historiskt brukar räcka till att bli kvar. Vid absolut sämsta utfall i det fallet så kommer Örebro och Leksand att vinna alla matcher utom mot TIK samt deras inbördes. Om de spelar oavgjort och Leksand vinner övertiden så tappar Örebro totalt 5 pinnar och Leksand 4, vilket ger de båda 23 poäng.

Detta är det absolut värsta utfallet. Sedan är det bara att dra bort poäng från 23 för dem om de tappar ytterligare poäng, så rimligtvis måste ett av de lagen torska en match förutom mot Timrå och inbördes bör att vi ska gå om vid alla segrar då vår målskillnad är skit.

Nu är det ju inget alls som tyder på att TIK kommer i närheten av alla segrar, men så där är förutsättningarna i alla fall nu.
Kommentera

Vi var inte bättre än så här helt enkelt. Det känns bara så trist med tanke på vilka lag vi hade typ 2003-2008. Då hade vi med lite flyt kunnat vinna SM-guld. Men guldet blev till sand. Lite som när forna generationers Timråfans såg sitt lag gå under i slutet av 1970-talet (jag var förvisso med lite då också)...

Kommentera

Henrik Ellemo: var tusan får du alla "faktauppgifter" från?
Kommentera

putte_patte87: Men okej jag ska vara lite positivt inställd ändå. får närmre att åka och kolla på Timrå nu om de åker ur. alltid nått. :)
Kommentera

timrålover: Mindre exponering för sponsorerna i allsvenskan= lägre sponsorintäkter. Publiktapp, i synnerhet extra kännbart första åren. Inga derbyn. Rent allmänt sämre intäkter helt enkelt.
Kommentera

Greven: Ja Gareth Bale är bra, men vi vinner aldrig något och snubblar ofta på målsnöret när det väl gäller. Men i jämförelse med QPR har vi det bra. Trodde inte före säsongen att ni skulle åka ur, n ihar ett bra lag på pappret. 
Kommentera

Suck. Klart som fan att jag också ska ha någon jävla hemsk trillade-ur berättelse för framtida barn. Anslaget och presentationen är nu gjord efter 12 år och nu går det hela in i en konfliktfördjupning. Hoppas man får uppleva det lyckliga slutet innan man kastar in handduken..
Kommentera

John K: Bara att inse att man lever i förnekelse om man börjar hoppas igen. man gör det bara värre för sig själv. bättre att vara så negativt inställd som möjligt så blir man inte besviken. 
Kommentera

Raggaren Putte: Ok, säg fr o m 1990 då, alltså 23 år sedan. 
Kommentera

putte_patte87: Leksand har högst spelarbudget, den är på 18-20 mille. Er ligger på cirka 28.
Kommentera

mikenomad:

Jag inbillar mig att mina Timrå-sympatier kommer att vara minst lika starka i allsvenskan. För jag vet ju hur det är att vara Giffare t ex. Det blir inte sällan respass till Superettan och då grinar man för att sedan knyta näven i fickan. Helt ärligt tycker jag inte att Hockeyallsvenskan är den skitserie som många här tycks anse. För fan, Malmö och Djurgården med flera. Inte helt ocoolt ju. Jag gillar den där serien. Bara sejouren inte blir alltför långvarig. Men det lär den väl bli. Lite trist kan tyckas att det inte blir några derbyn mot Sundsvall...

Kommentera

Henrik Ellemo: Har väl hänt en jäkla massa sedan dess. Utökat från 10 till 12 lag. Sista laget flyttas inte automatiskt ner längre. Ökar från 4 till 8 lag i slutspelet. Kvalserien är utökad från 4 till 6 lag för att nämna de mest uppenbara ändringarna.
Kommentera

Henrik Ellemo: Jävla lyxsupporter ;-) Christiano Ba...ja menar Gareth Bale. Vilken jävulsk lirare!
Kommentera

timrålover: Åker man ur så är det cirka 28 mille mindre i teveintäkter, starkt minskade publikintäkter och minskade sponsorer och i minskad souvenirförsäljning, vad jag kommer på nu.
Kommentera

timrålover Är det någon som kan våran spelarbudget. och det Lag i allsvenskan som har högst spelarbudget så man kan gämföra?
Kommentera

Raggaren Putte: Om det nu finns ett litet hopp, vilka är förutsättningarna? Räcker det om vi vinner resten av matcherna? Den som är bra på spekulationer kan väl spåna lite så att vi får lite fakta att knyta hoppet till. Tack på förhand!
Kommentera

Greven: Du har det nästan sämre än mig, Tottenham och Leksand=)
Kommentera

bobrov: Nubben har en onekligen svår uppgift, att bygga upp ett stabilt Timrå Ik igen... Det är väl tv-avtalet som skär ner budgeten men är det nåt mer? Hur mycket kommer nubben ha att handla för jämfört med om vi hade varit i es?
Kommentera

Greven:

Ja, hösten 1981. Det blev en oväntad vinst i Kalmar med 2-1 i näst sista omgången. Men med IFK:s fruktansvärt urusla målskillnad var det omöjligt att ta in underläget i sista omgången. Och då blev det råpisk med 0-5 mot Blåvitt...

Jag lyssnar på Night Slugs Allstars : )

Kommentera

Henrik Ellemo:

vi har ju infört Powerbreak  .....

Kommentera

putte_patte87: Tror tyvärr inte att seriesystem kommer ändras någonting de närmaste åren. Hockeyförbundet/hockeyligan är världens mest konservativa organisationer. Har något radikalt förändrats i svensk hockey sedan 1970-talet?
Kommentera

DJ Hemp: Skojar och skojar...jag är jävulskt allvarlig. Men du har naturligtvis rätt, inte fan släpper jag Timrå IK. Jag säger som Greven: jag har sett dem åka ur förr och upplevt ökenvandringar. Med bibehållet Timråintresse! Snarare är det så att detta fostrat mig. Så nog fan lär jag hänga i. Däremot flyttas Timrå IK ner några pinnhål på min priolista över saker att värdera här i livet.
Kommentera

Tar vi full pott resten så hamnar vi på 21 . Synd bara att Leksand / Örebro har 6/7 p försprång då

Kommentera

DJ Hemp: Ja visst fan var det 81? Äh lyssna på lite klassisk punk istället:
Kommentera

Pjernut:

Ja, ränderna går aldrig ur hur mycket man än skulle önska det ibland...

Greven:

Ett bra val att sätta igång med något helt annat. Jag lyssnar också på musik. Ganska hög sådan. I ett ganska känsligt hus. Men för stunden bryr jag inte så mycket. Jag söker tröst. IFK Sundsvall fick förvisso behålla sin seriestatus även om de åkte ur som jag minns, bra det i alla fall. Eller du menar 1981 nu? Ja, men de var helt jävla kassa den hösten. Jag är så gammal att jag minns hur värdelösa de var just hösten 1981. Den ena storförlusten efter den andra, det var rent pinsamt...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

sargad: Lill kenta har nog inte glömt bort tiden i Timrå. Och vi fans har definitivt inte glömt bort kenta. inte Jag i alla fall. Hoppas bara nubben. om han nu blir kvar om vi åker ur. att be på sina bara knän till kenta att han ska komma tillbaks. han har ju inget annat tränar uppdrag att ta ställning till än i alla fall.
Kommentera

mikenomad: Det gäller att distansera sig. Hålla det hela på rätt nivå. Prioritera upp vissa saker, prioritera ned andra. En omfördelning.

Fast. Jag skulle ändå kunna gadda in tallarna imorgon. Ett mycket vackert klubbmärke. Med tradition...Anor... Oavsett vilken serie vi spelar i. 

Kommentera

timrålover:

bara att gratta tj och gänget. Grattis
Kommentera

Greven: Vi har väl balanserat på slak lina 3-4 år nu med lite tur så har det alltid rett upp sig,men ikväll gick linan av för åtskilliga år framöver .

Kommentera

DJ Hemp: Jag kommer alltid att hålla på Timrå IK. Är tillräckligt gammal för att ha sett dom ramla ur Eliteserien förr. Ökenvandringar kan vara charmiga de med. Att se Jocke Nilsson kvittera till 4-4 19.59 i en betydelsös match mot Kiruna kan också vara eufori. På sitt sätt.

Är ett dåligt år i år. Har bara 2 favoritlag här i världen, Timrå IK och QPR i England. De åker också ur. IFK Sundsvall åkte också ut, Ur Allsvenskan och så småningom ur mitt medvetande. Nästan.

Sätter på en musikDVD istället. Rammstein kanske eller In Flames. Sprättar en öl, tar fram gitarren. Hockey, who the fuck cares......

Kommentera

DJ Hemp: SÅ jävla bra sagt! Håller med till 100%. Timrå oavsett föralltid
Kommentera

Vi vet absolut ingenting om framtiden. Men jag höll givetvis på Timrå även under den 18 år långa ökenvandringen. Detta förändrar ingenting även om jag tycker att det var dåligt av föreningen att tappa allting som vi hade för bara en fem år sedan. Riktigt jävla uselt. Men det finns för fan inget annat lag att hålla på inom hockeyn så där förblir Timrå IK nr 1. Hur länge vi än tvingas husera i lägre divisioner...
Kommentera

putte_patte87: Lill-Kenta, vore en dröm om han ville bygga upp laget i AS. Monten... nej tack.
Kommentera

Laken: Vi har drabbats av Djurgårdsfenomenet, dvs vi tror oss vara mycket bättre än vi är. Det enda sättet att få våra högst medelmåttiga backar att spela ett bra försvarsspel är att de är fullt fokuserade på det hela tiden.

Nu tycks laget tro att de ska spela något slags allanspel bara för att Timrå kommer från Elitserien. En total brist på ödmjukhet inför uppgiften, som vi inte hade ifjol då vi kom in som underdogs och strykpåsar som visste vad som krävdes för att ha en chans.

Det är med stor sorg som man tänker tillbaka på den första perioden där ett helt lag med en sanslöst taskig inställning går in och skänker bort elitserieplatsen utan strid. Det här är den mörkaste dagen för klubben någonsin. Mycket värre än 1982, då man säkerligen såg utträdet som ganska temporärt (även fast verkligheten visade sig vara 18 år).

Med det arv av totalt trashad ekonomi som vi nu åker ur med, så är nog den rimliga gissningen att det handlar om mer än 18 år om det ens är mätbart. Om sedan sanningen visar sig vara snällare den här gången får vi se det som en ren bonus. Visst, vi är inte ur riktigt än, men för att slippa fler besvikelser så väljer jag att betrakta det som över nu. Om Tommys ande sedan råkar visa sig så får man väl bli religiös eller nåt, men nu är det bara totalt becksvart och tomt.

Kommentera

mikenomad:

Men det är väl ändå inte rätt inställning? Att skita i allting nu bara för att vi åker ur. Du skojar väl...?

Kommentera

timrålover: Frågan är väl lite hur de tänkt lägga upp elitserien i framtiden. med mängden lag och hur kvalsystemet kommer se ut.
Kommentera

Greven: Ok...en fråga till en som vet då; är det lätt att kliva av? För jag lämnar skutan ikväll, det får vara slut nu. Hockey är trots allt bara lek, en pseudoverklighet.

Hej världen! Jag är redo för dig nu! Jag har min tatuering på vänster högerarm...den bärs inte längre med stolthet utan får ses som kuriosa, en kvarleva av tider som flytt. Jag är fri nu, oket som dragit mig mot botten har jag kapat.

Timrå IK får gå till botten utan mig.
Kommentera

timrasuppi08:

Vart tog ungtupparna vägen, dom som åkte skridskor och kämpade?

Smolenak, kom upp i hastighet överhuvudtaget, måtte man bygga på lite yngre killar och sedan kan jag rekommendera en kurs uppe i Norr hos, SAIK om hur man bygger långsiktigt och hur man får företagen på sin sida.

Kommentera

« · 1572538 · »