putte_patte87:
Vi lär nog få ha den innevarande arenan i många år framåt. Precis som alla dessa Sörbergebor liksom en del andra önskade sig. Men då hamnade vi till slut i allsvenskan. Jag hoppas för deras skull att de är lika förnöjda nu som då. Bara vi spelar vidare inom Timrå kommun så är ju allting frid och fröjd. Eller hur? Nu ser vi hur det gick med den saken...
El Maco: Roy Race hade avgjort. Eller SuperMac...
Fanns det nånsin en hockeyserie i Buster?
Per HApps: Ett jävla tjat om arena i stan. Tror du det hade gjort oss immun mot degradering? Hade kunnat hända likafullt. Djurgården spelar på Hovet och ibland Globen, kan liksom inte bli mer klassiskt, ändå åkte de.....MoDo var sååå jävla nära att åka med sitt lyxbygge på halsen härom året... Blir lite väl förenklat att endast skylla på EonArena
John K: Vinner vi resten så blir det 21 pinnar vilket historiskt brukar räcka till att bli kvar. Vid absolut sämsta utfall i det fallet så kommer Örebro och Leksand att vinna alla matcher utom mot TIK samt deras inbördes. Om de spelar oavgjort och Leksand vinner övertiden så tappar Örebro totalt 5 pinnar och Leksand 4, vilket ger de båda 23 poäng.
Detta är det absolut värsta utfallet. Sedan är det bara att dra bort poäng från 23 för dem om de tappar ytterligare poäng, så rimligtvis måste ett av de lagen torska en match förutom mot Timrå och inbördes bör att vi ska gå om vid alla segrar då vår målskillnad är skit.
Nu är det ju inget alls som tyder på att TIK kommer i närheten av alla segrar, men så där är förutsättningarna i alla fall nu.Vi var inte bättre än så här helt enkelt. Det känns bara så trist med tanke på vilka lag vi hade typ 2003-2008. Då hade vi med lite flyt kunnat vinna SM-guld. Men guldet blev till sand. Lite som när forna generationers Timråfans såg sitt lag gå under i slutet av 1970-talet (jag var förvisso med lite då också)...
mikenomad:
Jag inbillar mig att mina Timrå-sympatier kommer att vara minst lika starka i allsvenskan. För jag vet ju hur det är att vara Giffare t ex. Det blir inte sällan respass till Superettan och då grinar man för att sedan knyta näven i fickan. Helt ärligt tycker jag inte att Hockeyallsvenskan är den skitserie som många här tycks anse. För fan, Malmö och Djurgården med flera. Inte helt ocoolt ju. Jag gillar den där serien. Bara sejouren inte blir alltför långvarig. Men det lär den väl bli. Lite trist kan tyckas att det inte blir några derbyn mot Sundsvall...
Greven:
Ja, hösten 1981. Det blev en oväntad vinst i Kalmar med 2-1 i näst sista omgången. Men med IFK:s fruktansvärt urusla målskillnad var det omöjligt att ta in underläget i sista omgången. Och då blev det råpisk med 0-5 mot Blåvitt...
Jag lyssnar på Night Slugs Allstars : )
Tar vi full pott resten så hamnar vi på 21 . Synd bara att Leksand / Örebro har 6/7 p försprång då
Pjernut:
Ja, ränderna går aldrig ur hur mycket man än skulle önska det ibland...
Greven:
Ett bra val att sätta igång med något helt annat. Jag lyssnar också på musik. Ganska hög sådan. I ett ganska känsligt hus. Men för stunden bryr jag inte så mycket. Jag söker tröst. IFK Sundsvall fick förvisso behålla sin seriestatus även om de åkte ur som jag minns, bra det i alla fall. Eller du menar 1981 nu? Ja, men de var helt jävla kassa den hösten. Jag är så gammal att jag minns hur värdelösa de var just hösten 1981. Den ena storförlusten efter den andra, det var rent pinsamt...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mikenomad: Det gäller att distansera sig. Hålla det hela på rätt nivå. Prioritera upp vissa saker, prioritera ned andra. En omfördelning.
Fast. Jag skulle ändå kunna gadda in tallarna imorgon. Ett mycket vackert klubbmärke. Med tradition...Anor... Oavsett vilken serie vi spelar i.
Greven: Vi har väl balanserat på slak lina 3-4 år nu med lite tur så har det alltid rett upp sig,men ikväll gick linan av för åtskilliga år framöver .
DJ Hemp: Jag kommer alltid att hålla på Timrå IK. Är tillräckligt gammal för att ha sett dom ramla ur Eliteserien förr. Ökenvandringar kan vara charmiga de med. Att se Jocke Nilsson kvittera till 4-4 19.59 i en betydelsös match mot Kiruna kan också vara eufori. På sitt sätt.
Är ett dåligt år i år. Har bara 2 favoritlag här i världen, Timrå IK och QPR i England. De åker också ur. IFK Sundsvall åkte också ut, Ur Allsvenskan och så småningom ur mitt medvetande. Nästan.
Sätter på en musikDVD istället. Rammstein kanske eller In Flames. Sprättar en öl, tar fram gitarren. Hockey, who the fuck cares......
Laken: Vi har drabbats av Djurgårdsfenomenet, dvs vi tror oss vara mycket bättre än vi är. Det enda sättet att få våra högst medelmåttiga backar att spela ett bra försvarsspel är att de är fullt fokuserade på det hela tiden.
Nu tycks laget tro att de ska spela något slags allanspel bara för att Timrå kommer från Elitserien. En total brist på ödmjukhet inför uppgiften, som vi inte hade ifjol då vi kom in som underdogs och strykpåsar som visste vad som krävdes för att ha en chans.
Det är med stor sorg som man tänker tillbaka på den första perioden där ett helt lag med en sanslöst taskig inställning går in och skänker bort elitserieplatsen utan strid. Det här är den mörkaste dagen för klubben någonsin. Mycket värre än 1982, då man säkerligen såg utträdet som ganska temporärt (även fast verkligheten visade sig vara 18 år).
Med det arv av totalt trashad ekonomi som vi nu åker ur med, så är nog den rimliga gissningen att det handlar om mer än 18 år om det ens är mätbart. Om sedan sanningen visar sig vara snällare den här gången får vi se det som en ren bonus. Visst, vi är inte ur riktigt än, men för att slippa fler besvikelser så väljer jag att betrakta det som över nu. Om Tommys ande sedan råkar visa sig så får man väl bli religiös eller nåt, men nu är det bara totalt becksvart och tomt.
mikenomad:
Men det är väl ändå inte rätt inställning? Att skita i allting nu bara för att vi åker ur. Du skojar väl...?
timrasuppi08:
Vart tog ungtupparna vägen, dom som åkte skridskor och kämpade?
Smolenak, kom upp i hastighet överhuvudtaget, måtte man bygga på lite yngre killar och sedan kan jag rekommendera en kurs uppe i Norr hos, SAIK om hur man bygger långsiktigt och hur man får företagen på sin sida.
Greven:
Ja, det gjorde det. Den hette Rockets. Något slags lag i Kanada som hade en märklig förmåga att vända alla möjliga matcher. Låg t ex under med 3-0 mot Lions men vann med 4-3. En jävla skitserie egentligen...