Springsteen: Backlund var väl den enda som skötte sig, släppa returer är okey, men det var fem anndra som skulle tarätt på dessa returer, MEN!! tyvärr denna match hade dom virus i GPS:en och åkte runt som kostym klädda förvirrade prinsessor...
Eller som Styv sammanfattade matchen: "Taskig inställning från första till sissta gubbe"
spud: Vad i arenafrågan och i TIK:s spel ser du med bättre ögon än nån annan härinne? Du har en tendens att dra alla över samma kam, passa dig för det.
Ambroo: Jag skriver inte dynga bara för att ni inte håller med. Faktum är att ni ofta kommer fram till samma slutsats om än lite senare. Som i arena frågan, som i TIKs spel denna säsong.
spud: Det skulle ju faktiskt gå att föra en dialog med dig om du hade någon sorts konstruktiv grund i utformningen av dina inlägg. Eftersom du allt som oftast saknar detta så har du ju egentligen inte så mycket här att göra.
Ambroo: Nej jag kan inte svara på det. Men ibland ser det ut som om backarna släpper "blå" för tidigt. Och jag tycker att Challe SKALL matcha Lander-line hårdare. Det kanske skulle bidra.
RTS: Jag snor detta då jag anser det relevant; "Rögle är ett allsvenskt lag som Timrå GÖR elitseriemässiga idag. Timrå är det allsvenska laget efter dagens prestation."
usch, känns jädrigt tungt, hur var backe egentligen 73% måste väl vara bland det sämsta nån gjort överhuvudtaget? borde han tagit några? lyssnade på webradion, 1:a o 2:a var ju inte kul, det blev för sjutton nästan mål på varje anfall i Rögle.....
RTS: "Men man ska inte glömma att Rögle var bra, det mest fartfyllda bortaspel jag sett i år."
Jodå, det spelade iaf efter sina resurser, men det mest fartfylla bortaliret i år?! Icke då! Vad har du då sett för matcher??
Sen kan man ju fundera på hur det hela hade sett ut om vi också spelat efter våra resurser. Hade man satt press, haft ett högre pucktempo i kombination med frekvent skridskoåkning och satt Mylleniemi (som jag rankar som seriens sämsta målvakt) på prov så hade man vunnit detta utan problem.
Kerstin_k: I min mening spelar det ingen roll om utvisningen kommer till följd av att det är strul i femmorna eller om Challe gör det avsiktligt, det är lika jävla dåligt i vilket fall som helst. Det går inte att hålla på så här i match efter match. Vi är redan det mest utvisade laget i serien, vi behöver inte skänka bort tvåor pga strul i båset.
RTS: 9 rena frilägen? Jag såg några 2-1 och några 3-1 och visst, man kan inte förvänta sig att målvakten ska stoppa allt men backe gör ingen storartad match. Om inte Åkerlund får chansen när backe släpper 5 puckar av 15 skott, när ska han då få det? Hur inspirerande ska det kännas för honom att agera båsöppnare ända tills backe blir trött eller skadad?
Rögle är ett allsvenskt lag som Timrå GÖR elitseriemässiga idag. Timrå är det allsvenska laget efter dagens prestation.
Olle: Det är så fruktansvärt dåligt av Challe så det finns inte. Visst är det häftigt med en tränare som har attityd och är lite kaxig. Men nått måste man väl lära sig.
Om det inte var medvetet sent byte så måste han ju lära sig att han är dåliga i kommunikationen till spelarna om vilken som ska på. Grymt besviken.
Överlag är detta en pissmatch. Men å andra sidan känns det som om det här är klassen som TIK håller utan Lehtonen och Pärssinen. Nån som vet vilket skåp Hynning har gömt sig i? Vad hände med Hedström? Bänkad eller skadad?
Grymt besviken på lagets insats idag. Ska inte förglömma att Rögle gjorde en beundransvärd bortamatch. Klockrent enligt instruktionerna. Men Timrå IK måste skämmas. Uscha och fy fan!
RTS: 19 skott, 5 mål, 73,7% räddade... Det säger det mesta, men även det faktum att han idag, som så ofta ifjol, släpper retur rakt ut på i stort sett allt och att han har för vana att gå alltför hårt på skytten vilket gör honom totalt överspelad i sidled. Dessutom så stirrar han puck alldeles för mycket också.
Samtliga backar var under isen idag. Till deras försvar kan väl dock tilläggas att försvarspelet över hela banan var totalt uselt...
Hedström bänkad eller skadekänningar? Har du facit?
Olle: Men om man är någolunda ärlig så var ju mist 9 av dessa 15 skott rena frilägen.
Delay of the game kan jag hålla med om, men domarinsatsen sett med nyktra ögon var jag inte speciellt imponerad av. Han släppte 3-4 solklara utv på Rögle.
Men man ska inte glömma att Rögle var bra, det mest fartfyllda bortaspel jag sett i år.
Springsteen: Jorrå backe gör väl inte sin bästa match för säsongen precis men det gör ingen annan heller. jag vill inte skylla på nån enskild utan det här är en jävligt dålig match av hela laget. hoppas dom kan koppla av nu på resan ner till 08 och att dom har lite kul på denna borta sejour.
spud: Nu menar jag det på riktigt. Snälla söta människa sluta. Vad är det för fel på dig??? Njut av din egen sista säsong i eliten i stället för att hålla till här. Du vet mycket väl att MoDos tid är ute i vilket fall. Argumentera på det forumet istället för att vara här inne. Låt oss gnällsa i fed eftewr en förlust.
Herregud människa - Du är ju för fan... ja - jag vet inte... saknar ord. Försvinn och visa dig inte mer under den hör frigången
Springsteen: javisst känns det så,men vi har ju haft många roliga lördagskvällar ochså pga TIMRÅIK,och vi kommer att få fler roliga kvällar pga TIMRÅIK DET ÄR JAG HELT ÖVERTYGAD OM!
Nu lägger vi den här matchen till handlingarna och ser framemot nästa match. tack för idag nu går man ner på lokal och tar en öl o tjötar lite.
RTS: Backlund släpper 5 puckar på 15 skott. Det spelar ingen roll om han har gjort en hyffsad insats, han skall bytas ut inför tredje.
Challe förlorar respekt i mina ögon, det här är andra gången på dom fyra senaste matcherna han drar på sig en utvisning för delay of game och han har väl nästan blivit varnad i samtliga matcher för samma sak? Idag i en tredjeperiod där Timrå desperat jagar reducering.
spud: ok men du skriver här i våran bok och bara spyr galla över vårat älskade lag sånt tolereras inte,sen om du tycker att jag hoppar på dig personligt så är det min fulla mening,det är ju du personligen som hoppar på vårat lag.
Rikta nu inte all ilska på något internettroll som har reducerat sig själv till att enbart glädja sig åt andras olycka. Kasta skit på dom som skit ska ha istället.
Eller som Styv sammanfattade matchen: "Taskig inställning från första till sissta gubbe"
Men fiskpinnar är gott;))