Olle: Näe han är varken bra offensivt, defensivt, i passningarna, i markeringen... vettifan vad han håller på med egentligen. Och backsidan känns exakt så tunn som man befarade innan säsongen. Vem gav Dennis Persson ett bj för att få sånt här förtroende? Killen håller skaplig allsvensk klass. Inte mer. En sån som Koskinen är ljusår bättre.
Jensen_12: Gör bort sig "en aning"? Jag tycker han gör säsongens juniortabbe. Han är den som skall säkra och i en vinkel där backe täcker hela målet stöter han fram med klubba när han självklart borde gått på kropp. Backe litar ju fullständigt på att Skogs ska stänga den där vägen som inte ens fanns.
Olle: ??? vadå bra!! ser du nån annan match än vi andra? nån repris eller ursäkta mig om jag använder hårda ord,jag menar inget illa men faan detta är inte bra,dom har ju gått rätt in i deras fälla nämligen att hålla nere farten,tik måste skruva upp farten rejält annars går det åt helvete.
RocknRolf2: Han är även den back i Timrå som skjutit mest (10 skott), fått bra med speltid och inte åstakommit just något alls, varken framåt eller bakåt. Måste säga att det lilla man såg av juniorkedjan också är godkänt, i min mening iaf.
fighter: Alltså nu syftade jag på kedjan med Lander och Pääjärvi, inte perioden i sin helhet. Jag tror det kommer att ge sig men det betyder inte att det kommer att bli någon lätt match. Egentligen tycker jag inte att Rögle hade några vassa chanser framåt förutom målet som inte ens var en målchans. Boxplay är mycket bättre idag och rögle har väl lyckats etablera ett spel i zon under totalt 20 sekunder.
Olle: ok då är vi inne på samma linje.en riktig skitförsta perre man måste upp i fart rejält annars kan vi räkna in en tredje förlust mot ett skadedrabbat rögle inte på långa vägar bra.
RocknRolf2: Bollplanket Backlund visar upp sig. Herregud, vi har bra markering på de 2 röglespelarna framför mål, fri sikt för backlund och då ska han styra ut pucken där det är mest folk...
Forward: En allsvensk zebrajävel som inte på något sätt överglänser Sjöberg. Förutspår att tredjeperioden kommer att bestå av en lång radda kompensationsutvisningar.
Olle: Grundskola i hockey: Om backen inte är 100 % säker på att han kan bryta puckbanan så ska man INTE stanna kvar utan backa hem... Det är ju juniormisstag på backsidan :(
Forward: Genomgående juniormissar och man skänker bort allt gratis. Utskåpade på hemmaplan mot ett allsvenskt gäng som saknar en hel drös ordinarie spelare. Dags att ta bort/ändra omröstningen här till höger...
Tja, blir ju så här när man vägrar fylla på med mer rutin på backsidan. Men det hade ju varit fegt att satsa på nån till med lite mer rutin som en bloggare skrev...
Obegrepligt. Och det här vänder vi inte. Lider med Wandell, Pyrret, kidsen och några fler som faktiskt gör vad de kan.
Ambroo: Bua ut dom i paus, in med Åkerlund i målet, ställ av Skogs, spela Wandells femma och Pääjärvis femma dom första 10 minuterna av tredje. Resten av laget måste ha krökat rejält igår...
Jag som trodde jag hade sett årets sämsta match borta mot Brynäs. Men icke! Det märks ju att backarna inte har förtroende för Backlund. Jag förstår dom när varje skott studsar livsfarligt rakt ut. Sedan blir det ju inte bättre när passen från backarna hamnar bakom spelarna. Det jag hoppas på nu är att Rögle tappar allt i 3:e (har ju hänt förrut).
Ambroo: Mkt konstigt att du som kunnigt "som jag ser det" tycker målvaktsspelet är kasst.
Men om man är lite vaken ser man ju att S Erixsson inte är i närheten av elitklass just nu. Men sämst av allt sämst är ju Hedström, Totalt sämst på plan.
RTS: Hur kan du ens upptäcka Hedström i myllret av uselt försvarsspel? Hur kan Hedström vara sämst på banan när vi har individuella prestationer på backsidan som vart och ett får ta på sig baklängesmål som mest troligt förlorar matchen åt oss?
vi möter ett mycket bättre lag helt enkelt.jonte det är dags nu att omförhandla han lön,han är faan inte värd 300.000mån skicka hem han till skellefteå,timrås backar??? är dom i korvkiosken det är så jävla dåligt,nu gäller 100% framåt bara fullfart. det är inte slut innan tjocka damen sjungit.
Olle: Det ingår 2 forwars och 1 center även i defensiven. Om du tittar hur hedström agerar både offensivty och deffensivt så de byten han spelar är Tik i princip en man mindre.
Totalt sämst på plan, tätt följt av S Erixon.
Men visst backspelet är inte bra, mkt pga vi möter det speedigaste motståndet hittils i år, Rögle är jävligt snabb i spelvändningarna.
spud: Men många av dina inlägg har ju inte varit så smarta,jag tror att många som läser ditt nicknamn blir arga bara därför,du har ju skrivit rätt många tykna inlägg.
mikenomad: Oliver är ingen frälsare som kommer in och lyfter sig över de andra. Har sagt från start att han inte är NHL mässing, och det märker vi ju när han inte alls färgar i ett dåligt Montreal. Men ge han tid hos oss att utvecklas, få ... | #Läs mer ·
Pyörälä-kedjan får dock godkänt