1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

« · 1203679 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
sargad: Respekt! Bra skrivet!
Kommentera

Hahl Bundy:
Hihi..kul med hockey :-)

Caslava,,vilken stjärnback...

Nu tar jag sommarlov,eller dyker inte upp förrän något drastiskt har skett i föreningen.

Tomas Johansson,,publiksnittet lär minska dramatiskt till du gjort vad som måste göras....
nu skall jag ta ett glas vin och sen sova.
Konstigt,borde känna mig mer upprörd än jag är...
man orkar liksom inte bry sig längre.
Kommentera

Det är jobbigt när vi har ett spel som varken är säkert i egen zon eller farligt i anfallszon. Nu gör vi visserligen fyra mål idag men det är hemskt att vi:
- Inte har en målvakt som vinner matcherna.
- Inte har backar som kan hålla rent framför mål.
- Inte har ett spel som är vägvinnande.
- Inte har ett PP som fungerar.
- Har elitseriens sämsta BP.

Jag vill se en stabil, klassisk elitserietränare i Timrå nu! Rollerna är inte klara i Timrå. Sportchefen har värvat ihop ett lag som coachen var nöjd med och så har coachen misslyckats. Bort med Challe och in med en tränare som är tydlig i vad han vill. Till och med Boork är bättre.
Kommentera

dr-nix:
Tänk om inte om fanns, vad skulle vi göra då?
Kommentera

Olle:

Visst är det så, men laget håller inte i ES. Titta vad som funnits och vad som kommit. det är ju som att byta guld mot bly. Det är 22 st medelmåttor på isen. Det fattas en hel förstafemma med klass! Så jävla enkelt är det!! End of story
Kommentera

On the papper har vi fortfarande ett lag i nivå med övriga bottenlag(Modo borträknat). Nu finns väl 3 alternativ till bättring:
- Fortsätta med samma ledning och spelare. Då får i alla fall samtliga inblandade chans att visa om dom har nån stake i sig.
- Samma ledning + köpa in 1-2 riktigt, riktigt bra spelare d v s åtminstone en klass bättre än det bästa vi har nu.
- Byt ledning. Helst en tränare med klar(enkel!?) spelide som han kan applicera på spelarna samt vara en bra psykolog så att vi får ut max av mer eller mindre varje enskild spelare. Troligtvis svårt att hitta en tränare som fixar bägge bitarna MEN han måste i alla fall fixa en av dessa bitar (Charles Nygård fixar hitintills ingetdera).

Kvalserien hamnar vi ganska säkert i om vi inte på något magiskt sätt kan slanta upp för ett par klasspelare. Tror det är för sent in i denna säsong för att ny tränare + samma material kan föra oss upp över ytan. Så därför är det bättre att ha lite is i magen och hitta en tränare som kan lotsa oss genom kvalserien. Jaa, varför inte Boork till exempel. Men ta då in honom 5-10 omgångar innan kvalserien. Skulle vi ta in honom nu så kanske den kortvariga effekt som jag tror han kan ha är förverkad och utbränd i Mars. Ser den gubben lite grand som Dextrosol, en effekt som kan sitta i ett par matcher.

På sikt är jag en anhängare till att få tillbaka Kenta, men då till nästa säsong. Han funkar bäst så, när han fär sätta sin prägel på lagbygget över tid. Våran plånbok numer verkar tillåta en spelartrupp för platser 8-12 typ. Just med en sådan "grå massa" lyckades Kenta bra. Detta är ingen glorifiering av Kenta, jag kan inte komma på någon annan tränare som passar denna förening helt enkelt. Lite Tom Prahl <-> Trelleborg feeling.
Kommentera

dr-nix: Månsson är nog nöjd med sitt beslut....
Kommentera

uhahl: nej, jag säger ju det, släng Åkerlund i älven, vi provar med att återuppväcka Kimmo, han kommer att göra stordåd, he he.
Kommentera

uhahl: ungefär det jag gnällt om ja även om mina känslor går i överstyr ibland.
Kommentera

bejo: Vi måste värva som jag säger 3,4 klasspelare, så illa är det o det kommer aldrig hända!
Vi klarar inte ens KS med det här gänget o den slem tränare vi har.
Han ser ju tom skitig ut.

Redigerad kommentar

Kommentera

bejo: vi ÄR i kvalserien!
Kommentera

77% på Åke inte lätt o vinna då
Kommentera

Hahl Bundy: Ja, kanske skulle höra med "Surströmmingen"
Kommentera

tik02:
Jodå det kan vi, men det krävs ett jävla krafttag.
Kommentera

pingvin:

Ja det och 3 klasspelare fattas utan prut
Kommentera

Taurus: Det fanns spelare idag som var helt värdelösa, ja. Åkerlund gör en riktig blek insats men vilken målvakt kan egentligen släppa 5 puckar och få godkänt?

Den här sortens matcher förlorar vi fan inte på grund av enskilda misstag, den som inte ser att vi förlorar för att det varken finns psyke, hjärta eller lag han är inte bara blind, han är även helt jävla dum i huvet.
Kommentera

tik02: laget är nog inte bättre än så här.Vi måste ha nyförvärv både på back och forwardsidan annars går detta rakt ner i kvalserien
Kommentera

tik02: Ja det är mycket frustration nu. Själv är jag vansinnig. Jag skiter snart i det här. Alla mår vi fruktansvärt dåligt!

Jag står fast vid min åsikt. Challe ska bort först, sen får vi se vilken sportchef som ska anställas o sen om Söderström är villig att bli VD igen!
Kommentera

Pär: Jadå, det är så, Sverige skrattar åt oss, och det värsta är att vi kan inte göra ett jävla dugg åt det.
Kommentera

Pär:

Jo, men det är väl bättre att betala av arenan och spela div 1 i den samma
Kommentera

Taurus: Släcker ner och önskar att läsa att Challe fått sparken imorgon. Vi behöver en coach som ingjuter mod och låter oss spela vår Timråhockey!
Kommentera

liston:

Ja, plus några till i rummen intill ska ta en rejäl semester
Kommentera

tik02: Och dessutom har T-J mage att klaga på publikbortfall....Vart är klubbens ansvar gentemot oss som bryr oss?
Vi åker ur med svansen mellan benen, Hockeysverige kommer att skratta o använda TIK som en skrämmande exempel på höjden av naivitet o okunnskap...(Bristen på kvallitet rakt igenom organisationen!)

SVEKET ÄR SNART FULLBORDAT!
Kommentera

Bragd-Birger: Det du säger sammanfattar det jag känner precis. Det spelar INGEN SOM HELST roll vilket lag vi möter, vi hittar alltid ett sätt att vika ner oss på. Spelarna har ett ansvar men det yttersta ansvaret har challe. Cancern måste bort från föreningen, vi måste få en chans att börja bygga upp det här laget igen.
Kommentera

Hahl Bundy: Förlåt att jag går på så hårt, men har suttit och sett eländet på TV ikväll och vet snart inte vart jag ska ta vägen, man hoppas ju och tror i det längsta, men till slut ger man upp, och spyr galla på alla och allt , finns det ingen rättvisa längre, "Han däruppe" borde ju kunna fixa något tycker jag.
Kommentera

Olle: Glöm aldrig Linkan. Det här är hans lagbygge. Det är hans lista på ett A4-block. Han har använt sitt omdöme. Se vad som har hänt. På så kort tid. Glöm inte heller den som inte kan anställa kompetent folk: Tomas Johansson.

Det handlar om killar som är på väg att skriva in sig i Timrås historieböcker på ett negativt sätt.
Kommentera

Taurus:
Linkan bör nog planera sin semester, den kan bli lång.
Kommentera

tik02: Fanken att man inte kunde genomföra period 3 som man gör 2:a perioden :(
Kommentera

Timrå IK till Kvalserien. Jag garanterar det. Vad väntar lagledningen på? Nytt blod på tränar- och spelarsidan! Nu finns det ingen återvändo!
Kommentera

Olle:

Ja men tänk på att en ES tränare kan inte ha halva laget med div 1 spelare: Vems felet är??Ja dom har nog inte skridskor på nån dag alls
Kommentera

pingvin:
Jag skrev i när jag drog igång denna linje att denna match är inte bara en måstematch utan den är mycker mer betydelsefull än så.
Det var challes chans att koma tilbaka och få lite plåster på såren, men inget händer.

Spelar ingen roll om vi vinner mot FBK och LHC , det är dessa matcher som skall vinnas resten är bonus.

Jag står för att Challe måste väck, det talas t.o.m. illa om han i Sk-eå.
Inget bra facit för en tränare.

Spelarna MÅSTE börja ta sitt ansvar också inget snack om det.
Det finns spelare som kanske skulle ta Challe i handen och följa honom till en annan klubb.
Kommentera

Olle: Motståndet spelar ju ingen roll. Alla matcher ser likadana ut, oavsett om det är HV eller Rögle man möter.
Vad fan är spelarna rädda för? Kan ju knappast vara förluster, för det finns väl inget lag i Sverige som har mer träning i att hantera sådana än Timrå.

Så jävla patetiskt. Jag är helt stum. Detta kan vara det värsta jag har bevittnat, någonsin.
Finns inga som helst jävla ursäkter.

Så. Jävla. Patetiskt.
Kommentera

Raggaren Putte: han är inte skyldig till alla målen men 5:e och uhmm... 3:e tror jag det var måste han ta på sig.

edit: måste kolla på målen igen för att lista ut vilket det andra målet var. tror inte det var det 3:e trots allt. Orkar inte tänka mer på matchen i detta nu så det får vänta.

Redigerad kommentar

Kommentera

pingvin: Rögle MED Kenny ska vi slå 10 matcher av 10. Challe är sjukdomen som måste rensas bort från föreningen.
Kommentera

tik02: det har det redan gjort!
Kommentera

Sömnlös och förnedrad....

Det är en pina just nu, varför denna dåliga inställning till att vilja, vilja erövra pucken i egen zon....

Nu måste något hända, detta är rent ut sagt förnedrande...
Kommentera

tik02: Jag undrar vem som är skojig!
Tycker du att vi en spelidé? Tycker du att vi har en struktur? VEM är ansvarig att se till att vi spelar som ett lag, arbetar som ett lag, kämpar som ett lag? Vem ska se till så att moralen finns? Vem?
Du säger själv att vi har ett lag för mitten.
Vem är ytterst ansvarig att för att vi inte är det o kan få ut det ur laget?
Jag bara undrar.
Kommentera

pingvin: Precis vad det är, det är nåt sjukt i det här laget just nu, och det måste redas ut snarast annars går det käpprätt åt helvete.
Kommentera

liston: Bara att inse. Förlorar man en sån viktig match hemma mot Rögle så är något sjukt i klubben. Rögle hemma utan Kenny ska vi slå 10 matcher av 10.
Kommentera

Kattgubben:

Ledsen är förnamnet. Ännu en sömnlös natt väntar.
Kommentera

pingvin:

Man tar 1 p av 6 möjliga mot SSK och RBK!!! Hur i helvete ska man försvara det!!!! Men det är klart, vi tuggar på så lossnar det!!!Ja visst!!!!
Kommentera

Hahl Bundy: Och vem ska göra målen, vem ska hålla rent framför eget mål, vem ska se till att man håller i pucken och inte släpper till i slutet på varje period, jo, Challe för fan, det är hans uppgift!!!!!!! Du är skojig du.
Kommentera

dr-nix: Hur fan kan man ge Åke skulden för det här. Ok, han var ganska kass ikväll men det är fan inte hans fel att vi ger bort matchen. På fjärde målet så vinner en spelare puck mot nästan halva laget bakom vår bur och på sista målet har Anger och Lander nån form av simtävling i BP mitt i egen zon.

Vad ska han göra? Spela utespelare också?!
Kommentera

Det känns som att vi borde lägga allt krut på att värva BACKAR och sparka tränare. Framåt är vi inte så jävla dåliga.. problemet är ju att vi släpper in så jävla många mål. Okej nu hade vi hälften av de ordinarie backarna borta iofs, kan kanske ha nån betydelse också. Just nu är jag bara förbannad och lessen
Kommentera

Mackelito:
Och var fan fick du luft ifrån då?
Kommentera

Bragd-Birger: Det är VI som är skitlaget. Det är VI som är "laget" man plockar säkra poäng av. Det är Challes fel och jag kräks om jag läser kommentarer som grundar sig i att det är enskilda misstag vi förlorar på. Vi förlorar för att vi inte har ett lag.
Kommentera

tik02:
Knappast. ena riktiga mörsare han får på, men jag tror du vet vad jag syftar på.
Kommentera

HÄRLIGT med ännu en förlust och en modo vinst...
Kommentera

tik02:

Men snäll Tik02. Hans uppgioft är att få laget att dra åt samma håll, spela det spel som Challe VILL men då han inte lyckas att förmedla detta så kan det inte BARA bero spelarna.
Kommentera

liston: Men om han ställt sig i förrgår då, hade han hunnit då tror du????
Kommentera

« · 1203679 · »