1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

« · 1203753 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Är det bättre att ha pengar på banken, eller ett lag som hänger kvar? Var FAAN finns handlingskraften i ledningen???
Vad T-J tycker det vet vi ju alla,. men vad tycker resten av ledning/styrelse?

VAKNA FÖR HELVETE!
Kommentera

Pätr: Man kan ju hoppas att hockeyligan inför ett retroaktivt poängsystem för "Hedervärda förluster" och "Bra kämpainsatser" i slutet av serien. Då går vi från botten till toppen på en eftermiddag.
Kommentera

MB:

Svar : JA !
Kommentera

Pätr:

Felet stavas Charles Berglund!!!
Kommentera

Kerstin_k: Corso är en rätt stor anledning till att det går tungt faktiskt. Inte för att han är usel, men han är INGEN ledande 1:a center. Laget behöver en sådan men det saknas tyvärr. Wandell o Pyörälä var bättre även fast Pyörälä normalt spelade ytter (som Corso nog borde göra).
Kommentera

PEAP: Ja herregud!!!! fan jag mår illa nu, trodde jag inte när jag åkte.......tröstsupa i helgen eller?
Kommentera

Pätr: Hoppet är det sista som överger en, säger dom.
Jag är övergiven!
Kommentera

Laken:

Försöker räcker inte när vi spelar bedrövligt. Charles kan ej vara kvar i klubben längre, hur svårt ska det vara att fatta för alla inblandade!?
Kommentera

Herminator:

Krävs en hel flaska, funkar inte med jobbet imorgon....
Kommentera

Hahl Bundy: Än finns det hopp, men för varje omgång som går så mörknar det allt mer. Laget går på dekis och det är något som är fel inom föreningen. Hoppas bara att man hinner åtgärda problemen innan det är för sent...
Kommentera

mikenomad: Det är det som är så fruktansvärt!
Kommentera

MB:

Passiviteten vid Rögles andra mål går till historien...
Kommentera

PEAP: Tröstwisky för att möjliggöra ett tidigt insomnande, täcket över huvudet och tack för mig för ikväll. Lille Kent och Store Anders ni är båda välkommna tillbaka, allt är förlåtet för min del.

Våga // Ödmjuk var väl precis vad som saknades ikväll för att slå grovjobbarna från Skåne. ÅNGEST!

Kommentera

Tycket laget försöker i alla fall! En sådan som Lander sliter matchen igenom.

Jag har redan mentalt accepterat Kvalserien.
Kommentera

Kerstin_k: Finns ingenting i det där inlägget du kommer ångra. Så sansat det är möjligt att uttrycka sig nu och inte lär det kännas annorlunda i morgon.
Kommentera

Ja va fan man kan bara skratta åt eländet, de som åstadkommit detta måste ju ta sitt ansvar.

TJ med sin målsättning med final denna säsong, alltså en VD med sådant felprognos i ett vanligt företag ryker så det visslar, Lindqvist med sina värvningar måste ju också ta sitt ansvar, sen Challe....herregud fransosen inne på boxplayet i slutet på andra, hur tänkte han?

Undra hur styrelsen resonerar. Kan alla få gå, någon som tror det är möjligt? Knappast va!!!!

Ja jävlar vad PISSDÅLIGT DET ÄR............
Kommentera

Nybbe: Corso är nog en av de som är sjuka ja....
Kommentera

PEAP: Nä men det hade inte blivit sämre! :)
Kommentera

Pätr: Så är det ju. Det blir nog som IFK Sundsvall.
Kommentera

Pätr: Smaka på den här, börja vänja dig. Mora som nyss var i finrummet kommer aldrig dit igen och det kommer inte vi att göra heller.
Kommentera

Finns det någon som helst möjlighet att köpa tillbaka Oscar Sundh ? Hjärta och Inställning......
Kommentera

Ambroo: Jag brukar försöka sansa mig innan jag skriver efter matcherna. Men idag känner jag inte för det, nu ska jag skriva exakt som jag känner.

Fy fan. Det är så jävla odugligt att lyckas ta 1 poäng på två stycken livsviktiga matcher mot bottenkonkurrenter. Bedrövligt är ordet. Och det yttersta ansvaret bär Challe - enkelbiljett till Sthlm tack!

Det finns inget försvar för hur spelarna agerar där ute idag. Förlusten i OT mot SSK kan jag köpa. Ingen lätt match. Men idag... Herrejävlar!

Varför har vi ett gäng spelare som försöker gömma sig konstant ute på isen? Varför har vi lyckats hitta två transatlanter som absolut inte håller? Sonnenberg kämpar i alla fall, men Corso är rent ut sagt bedrövlig som 1:a center.

"Är vi så här bra?" Sa Challe att Anger frågade inför säsongen. Uppenbarligen inte. Jävla sopgäng.

Jag är så trött, besviken och arg. För till syvende och sist sitter vi på läktaren framåt våren och sörjer vår plats i ES medan spelarna jagar nya penningstinna kontrakt med första bästa klubb som erbjuder dom kontrakt. Sedan kan Challe stå där och ursäkta sig med kämpainsats, marginaler emot sig och att Timrå gjort det bra under rådande förutsättningar.

Jag kräks. Finns en stor risk att jag inte står för allt det här i morgon. Men det skiter jag i nu. Det finns liksom ingen botten i min ångest just nu.
Kommentera

Hahl Bundy: Frågan är vad som finns kvar efter säsongen. Som det ser ut nu finns risken att vi är ett allsvenskt lag, att spelare försvinner på ett lavinartat sätt...

När Mora gick upp i Elitserien tyckte en del att de liknade oss. Om något radikalt inte händer snart kommer det inte dröja länge förrän vi liknar Mora.
Kommentera

Hahl Bundy:

Inte ens du och jag på isen hade kunnat lyfta detta...

Jag måste ha något lugnande.
Kommentera

mattis69: LHC borta, skitlätt jo men visst...
Kommentera

Ääääsch ny match på Lördag det blir tre lätta pinnar de. ingen mening att sura för lite motgångar ju :)
Kommentera

Pätr: Ja men TJ måste gå efter säsongen,så vem bryr sig?:)
Han är väl ingen Hitler, Mao eller nån annan diktator?

Vad är det för samling mesar i styrelsen? Är dom hunsade hemma oxå?
Kommentera

Hahl Bundy:

1. Sparka Challe (Skulle gjorts redan ifjol)
2. Värva en FÖRSTEmålis (nu har vi två andremålisar)
3 Värva en stabil klassback
4. Värva en forward som vet var målet är beläget

Hoppsan, snålhetens nota blev visst dyr TJ!
Kommentera

RED DEVILS: Det kommer att låta som vanligt i media från herr B:s sida: "Grabbarna gör en härlig kämpainsats, men tyvärr har vi inte marginalerna med oss."

Floskel-VM.
Kommentera

superfalle: Corso-----------------måsta vara SJUK---eller har han gett UPP

Attetyd??????????????????????????????????????????????????????????????

Junior back pris om bästa spelare säger allt...men han var mycket bra!
Kommentera

Hahl Bundy: Tror att det skulle ta någonstans mellan 7-8 minuter innan det skar sig mellan Wikegård och TJ.
Kommentera

superfalle:

Ja, det sjuka är att man inte har en aning om hur ett lag måste se ut för att kunna hävda sig!

Finns ingen tyngd fysiskt
Inga powerspelare
inga utpräglade målskyttar
Inga pp backar
inga artistspelare
ingen utpräglad pp uppställning

FINNS FÖR FAN INGENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Kommentera

bejo: Visst men det är ju som att prata med en ja jag vet inte vad när man pratar med Challe. Han måste kolla på helt andra matcher än vi övriga, han var jättenöjd med matchen mot södertälje och skyllde på otur... Han tyckte också att backsidan ser riktigt bra ut bara vi får tillbaka Styf och Karlsson den sistnämda efter Jul. Jag fattar inte hur den mannen tänker, snacka om hemmablind. Han ville ha in en ny forward i truppen, en riktigt powerforward typ Manderville. Vem vill inte det? Men jag blir riktigt orolig när han säger att backsidan ser bra ut.
Kommentera

Ambroo: Nej precis, att ersätta med Gradin är inte rätt medicin..

Redigerad kommentar

Kommentera

RED DEVILS: Det spelar ingen roll vad han vill eller inte vill för ingen vill spela här så länge han är coach.
Kommentera

RED DEVILS: Challe har alla hästar på travbanan!
Kommentera

Rooster23: Lars Molin har räddat oss förr...
Kommentera

Rooster23: Gradin är erkänt dum i huvudet. Det finns inte nån i S-vall som har nåt gott att säga om den karln.
Kommentera

bejo: Det är helt riktigt, jag ber om ursäkt, men han ser lite skabbig ut nu.
Kommentera

Nu ligger vi sist....och JAG tror inte vi kommer att lämna den.....
Kommentera

Challe berättade idag att han ville ha Mårtensson men han tänkte på gruppens bästa och därför sa han att han inte ville ha honom i media.
Timrå försökte tydligen också få hit Kokko men han hade redan kommit överens med Brynäs, utan att papperen var påskrivna, så han ville inte vara ful mot Brynäs. Challe tyckte Kokko skulle ha en eloge för det???
Challe ville inte att klubben skulle berätta för media etc om intresset för Kokko, för det kunde sätta sig på spelartruppen som vi har nu...
Undra vad som är bäst för Timrå på lite sikt, skall dom behålla Challe så måste dom behålla honom hela vägen tills sista matchen denna säsongen är spelad, annars så är det enda alternativet att sparka honom redan nu så en ny tränare för chans att bygga och forma ett lag som klarar av kvalserien, för det är bara att inse Timrå IK 09-10 är inte bättre än vad tabellen visar. Förluster mot Brynäs, Södertälje och nu Rögle, detta är en total katastrof, vi kommer aldrig att överleva kvalserien som det ser ut nu.

Jag hoppas på ett mirakel, och blir inte riktigt klok på Challe Berglund, har han alla hästar i stallet?

Lindbäck tillbaka i målet på lördag, allt enligt Challe idag före matchen. Det kan ju knappast bli sämre.
Kommentera

Rooster23: Nej, han var inte omtyckt heller.
Tom Virus är bättre.
In med Lill-Kenta, Boork, Taavola, Wikegård. Helst alla!
Kommentera

Hahl Bundy: Det är viktigt att vi supportar tar ut frustrationen på rätt sätt och ställer frågor till ledningen i imrå IK hur åtgärdsplanen ser ut för att klara detta läge och inte gå på personangrepp som inte ger något.
Kommentera

RocknRolf2:

Ta in en sportchef som vet vad som krävs blir ju väldigt obekväm att jobba med! Därför anställer vi inte en sådan!!
Kommentera

Hahl Bundy:
Funderar på att checka in på bilskroten i fillan....
Kommentera

Bryt kontraktet med Skogs som är tveklöst sämst och använd hans överbetalda lön till att värva en stabil målvakt är mitt recept! Sedan ett par stabila backar är vad som behövs. Är backarna dåliga blir forwardarna dåliga också då de gång på gång får hjälpa till där bak. Så backsidan ska förstärkas och en ny målvakt MÅSTE bara in annars är kvalserien ett faktum vill jag lova.
Kommentera

Taurus: vi kan väl börja med att införa ett spelsystem .. de är ju gratis . fast de är klart .. en tränare som har ett kostar ju lite
Kommentera

Rooster23: Kom just på ett bra namn som tränare: Peter Gradin.

Dock är han ännu oprövad i elitserien men han var duktig med ett begränsat material i Sundsvall.

Redigerad kommentar

Kommentera

TIKbiff: Jag kräks. Vi syns i ES om 30 år. Vilket hem kommer du vara på?
Kommentera

Taurus: I så fall måste jag ställa frågan: Håller Rögles lag för elitserien? Håller Södertäljes lag för elitserien? Nej men likt förbannat har dom hängt av oss nere i skiten. Det sitter inte i spelarna, det måste sitta i Challe!
Kommentera

« · 1203753 · »