1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

« · 1202867 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
...och man kom hem för att äta lunch och läsa lite hockeysnack medans man tuggar...

...konstaterar att det var länge sedan man läste sådana "tokironiska" inlägg här inne...

...in med en tugga i munnen bara, sedan ta del av den ena skrivna käftsmällen efter den andra tills maten är finfördelad och fin redo att sväljas utan att tugga...

Själv lämnar jag med varm hand över ironi, komiska inslag, dissningar mm till de som känner sig manade att fortsätta med detta. ;-) :-D (kul var det!)

Jag har nu slut på lunchen och maten är nere i magen.
Känner mig fylld av energi som skall ta mig genom eftermiddagen samt kvällen.
Känner för att vara riktigt energisk i kväll och hoppas på en rejäl vinst.

Är min förhoppning realistisk?
-Ingen aning, svarar jag insiktsfullt...

...men beger mig dit nyfiken och "taggad till bristningsgränsen" för att se efter...

KOM IGEN NU!!! :-)
Kommentera

Ikväll krävs 110% attityd av Timrå.

3-1
Caslava, MPS, Corso

Kom igen nu Timrå !
Kommentera

pratarn: Det har mestadels gått dåligt för TIK sen man slutade att spela låten med Nanne Grönvall i E-on strax före matcherna.
Det kan väl du ordna pratarn?

Jag är inte skrockfull, men allt ordnar sig bara man har en hartass i fickan.
Kommentera

John K: Vi har ju trots allt 3 raka hemma utan Nanne nu, törs vi bryta mönstret? Jag ska då iallafall gå i samma kalsonger som sist (otvättade såklart)
Kommentera

actionleif: Och jag spelar Nanne i bilen på väg till E-on, Det har jag inte gjort tidigare denna säsong, kanske därför det inte alltid gått så bra. Mitt fel alltså!
Kommentera

En sittplats över till kvällens match. Bästa plats, ovanför speakerbåset. Kan hämtas utanför hallen då jag befinner mig på arenan från klockan 17.

Mejla mig.

Kommentera

Ingen fraktur för Sonntag.

Inga fler indisponibla pga sjukdom.
Kommentera

PEAP: Underbart med lite goda nyheter mitt i allt helvete.
Kommentera

Olle:

Lite mer info från Dagbladet.

Positivt även vad det gäller Moe.
Kommentera

actionleif: Manderville och Bladerunner började säsongen med lite olika fikatilltugg, men har de 3 senaste matcherna bytt tillbaka till ordinarie fika i pauserna: Cola/Trocadero och Hägges dammsugare.
Än har vi inte förlorat så dammsugarna är inhandlade.
Kommentera

PEAP: Fyra ordinarie backar borta är egentligen ingen picknick. Man får nog tona ner förhoppningarna om poäng innan läget på backsidan ser bättre ut. Man hoppas ju dock på första vinsten i Eon mot Rögle...känns som en bisarr sak att säga men ändå :)

Några rykten om nyförvärv hade gjort min dag men där är det väl fortfarande inget nytt? Kokko borde man ju verkligen erbjuda ett fett kontrakt.
Kommentera

Olle: Vi vann två hemmamatcher mot dem förra säsongen.

Här försökte jag två gånger länka till Hockeyligans estats utan att lyckas?

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Med tanke på de senaste vinsterna på hemmaplan så hade jag trott på poäng. MEN med tanke på skadeläget och Timrås förmåga att vinna 6-oängsmatcherna så talar det för Rögleseger. Lägg också till som du nämner att Timrå haft svårt för Rögle här hemma. Tror tyvärr Rögle vinner, rejält dessutom.

ev. Segerrecept för Timrå är väl att inte ta ledningen med 2-0 typ.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bergius: Haha, har ni en sådan skräck för Rögle att ni har förträngt vinsterna?
Kommentera

T T: Det säger du. Vad bra att man kan redigera inlägg :)
Kommentera

PEAP: Mycket trevliga nyheter. Det hade varit ännu trevligare med en presentation av 3, 4 klasslirare av Pyrret o Lello klass!
Jag kräver det.

Realistiskt så blir det 2 Japaner med Spanskt medborgarskap o en Grek med polskt!
Sätt in dig o mig istället. Man måste våga för att vinna!

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy:
ses vi ikväll din jävla motgångssupporter?
Kommentera

TIKbiff: Nej jag har ingen biljett :)
Kommentera

T T: Hmm. Det gjorde vi ju faktiskt, vet inte vars jag fick det där från.

Bergius: Det jag är mest orolig för är vår förmåga att inte kunna spela hockey mot "skitlagen". Lag som Rögle, Brynäs och SSK har ju trots allt en övervägande defensiv spelidé (med visst undantag för ssk's ambitioner att ha en forward släpandes högt i banan) det måste vara avsaknaden av en egen spelidé för när vi förväntas föra matcher så blir det ju bara balle av det hela. När vi istället förväntas vara tillbakapressade av lag som FHC, LHC och FBK så har vi ju en märklig förmåga att frammana lite stake och disciplin.

Mot SSK sist så tycker jag att det långa stunder SER UT som att vi äger matchen men dom är täta framför kassen, dom flesta skotten som faktiskt avlossas är inte överdrivet farliga. Nä jag tror att vi måste börja lära oss att spela mot bottenlagen och ha ambition och tålamod att vinna matchen efter 60 minuter, inte döda den efter 20.
Kommentera

Hahl Bundy:

Linkan jobbar nog på nyförvärv.

3 poäng utan oss ikväll !

...Men f-n vilket bra intro det hade blivit !
Kommentera

T T: Det var bättre förr :)
Kommentera

PEAP: Ett magiskt ögonblick hade det varit i Intro-historien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Jag vet inte varför den inte fäste.

Redigerad kommentar

Kommentera

PEAP: HERRE gud vad bra!
nu kan vi fortsätta,med att titta på nya forwards
Kommentera

T T: Dåligt klister.
Kommentera

T T: How do You know?
Kommentera

Är det Winnerborg ikväll så är vi Definitivt rökta!
Kommentera

Hahl Bundy: Jag fick ett tips. Det borde stämma. Om det blir någon istid är en annan femma.
Kommentera

Hahl Bundy: Höjdhopparn...
Kommentera

Hahl Bundy: Med Winnerborg är vi alltid rökta. Detsamma gäller med kuben och med Sören Persson.
Kommentera

T T: Tycker absolut man ska ge honom speltid om man har med honom i laget. Kanske inte 20+ minuter men några byten här och där skulle inte skada.
Kommentera

Olle: Ja men Winnerborg är extrem. När vann vi senast en match med Winnerborg som Domare? Någon? TT?
Kommentera

Hahl Bundy: Personligen så kan jag acceptera att han är en fullständigt undermålig domare och att det är för sent för honom att byta till ett yrke han faktiskt passar för, det jag har svårt för är hans hånflin när han dömer bort giltiga mål och vägrar lyssna på åsikter från spelarna.
Kommentera

Blizzard: Så var det.
Inte ens han kunde döma bort det målet, fast han klurade nog länge med tanke på rabaldret med bytet precis vid målet.
Kommentera

Olle: Jag håller med. Kuben är likadan.
Kommentera

Hahl Bundy: Som Hälge säger så är det Patrik Sjöberg i kväll.
Kommentera

T T: Patrik Sjöberg?! Lever han än? Lägg till honom på listan också!
Kommentera

Olle: Ha ha Jaa jag säger då det!
Kommentera

Olle: Du har rätt i Timrås oförmåga att få ut max av laget mot de mindre starka lagen.

Det beror, tror jag, både på materialet i Timrå samt hur man taktiskt väljer att spela matcherna. Du har en poäng i det du säger kring faran med att kliva ut och tro man kan avgöra snabbt. Brukar leda till att motståndarna är de som får de vassaste lägena (även om de är färre till antalet).
Kommentera

jokklas: jag vet inte om jag håller med om att vi har en för dålig trupp för att "leda" matcher men det saknas definitivt självförtroende och vinnarinstinkt i laget. Vi skulle behöva en riktig urladdning med 6-0 snart, något som för med sig lite trygghet. Efter en match som den mot FBK så lär man nog snarare känna sig 10 år äldre istället för trygg/säker.
Kommentera

Olle: Råkade läsa "Challe inför Rögle BK":

"Mot Rögle är det två formstarka lag som tar sig an varandra."

Man kan ju undra vilken verklighet han lever i. Som jag tolkar ordet formstarkt är det inte tillämpligt på Timrå iaf. För det krävs en par, tre starka matcher där man avgör i stället för att som nu, tappa 2-0-ledningar och dyrbara poäng till bottenkonkurrenter.
Kommentera

Olle: Patrik Sjöberg, höjhopparn, håller han på än?
Kommentera

U137: Hehe ja. Om det fanns något som kan liknas vid en positiv trend så försvann den garanterat i samband med täljematchen. Men men! Ny dans, ny chans. Vi måste ha tre pinnar ikväll.
Kommentera

Dream Team: Jodå! men han sysslar mest med freestyle nu istället för sportsliga framträdanden.

www.youtube.com/watch?v=8MV4QjU_fhs
Kommentera

Olle: Det där med ny dans, ny chans stämmer dåligt enligt min erfarenhet.

Det kan ju iofs ha att göra med groggarna jag hinner med emellan.

Kommentera

Även Viktor Huss är ombytt.
Kommentera

T T: Haha ja det finns väl en viss kausalitet mellan ett ökat antal drinkar och nekande svar på krogen :)
Kommentera

« · 1202867 · »