1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

« · 1202985 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
TIKbiff: Nej jag har ingen biljett :)
Kommentera

T T: Hmm. Det gjorde vi ju faktiskt, vet inte vars jag fick det där från.

Bergius: Det jag är mest orolig för är vår förmåga att inte kunna spela hockey mot "skitlagen". Lag som Rögle, Brynäs och SSK har ju trots allt en övervägande defensiv spelidé (med visst undantag för ssk's ambitioner att ha en forward släpandes högt i banan) det måste vara avsaknaden av en egen spelidé för när vi förväntas föra matcher så blir det ju bara balle av det hela. När vi istället förväntas vara tillbakapressade av lag som FHC, LHC och FBK så har vi ju en märklig förmåga att frammana lite stake och disciplin.

Mot SSK sist så tycker jag att det långa stunder SER UT som att vi äger matchen men dom är täta framför kassen, dom flesta skotten som faktiskt avlossas är inte överdrivet farliga. Nä jag tror att vi måste börja lära oss att spela mot bottenlagen och ha ambition och tålamod att vinna matchen efter 60 minuter, inte döda den efter 20.
Kommentera

Hahl Bundy:

Linkan jobbar nog på nyförvärv.

3 poäng utan oss ikväll !

...Men f-n vilket bra intro det hade blivit !
Kommentera

T T: Det var bättre förr :)
Kommentera

PEAP: Ett magiskt ögonblick hade det varit i Intro-historien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Jag vet inte varför den inte fäste.

Redigerad kommentar

Kommentera

PEAP: HERRE gud vad bra!
nu kan vi fortsätta,med att titta på nya forwards
Kommentera

T T: Dåligt klister.
Kommentera

T T: How do You know?
Kommentera

Är det Winnerborg ikväll så är vi Definitivt rökta!
Kommentera

Hahl Bundy: Jag fick ett tips. Det borde stämma. Om det blir någon istid är en annan femma.
Kommentera

Hahl Bundy: Höjdhopparn...
Kommentera

Hahl Bundy: Med Winnerborg är vi alltid rökta. Detsamma gäller med kuben och med Sören Persson.
Kommentera

T T: Tycker absolut man ska ge honom speltid om man har med honom i laget. Kanske inte 20+ minuter men några byten här och där skulle inte skada.
Kommentera

Olle: Ja men Winnerborg är extrem. När vann vi senast en match med Winnerborg som Domare? Någon? TT?
Kommentera

Hahl Bundy: Personligen så kan jag acceptera att han är en fullständigt undermålig domare och att det är för sent för honom att byta till ett yrke han faktiskt passar för, det jag har svårt för är hans hånflin när han dömer bort giltiga mål och vägrar lyssna på åsikter från spelarna.
Kommentera

Blizzard: Så var det.
Inte ens han kunde döma bort det målet, fast han klurade nog länge med tanke på rabaldret med bytet precis vid målet.
Kommentera

Olle: Jag håller med. Kuben är likadan.
Kommentera

Hahl Bundy: Som Hälge säger så är det Patrik Sjöberg i kväll.
Kommentera

T T: Patrik Sjöberg?! Lever han än? Lägg till honom på listan också!
Kommentera

Olle: Ha ha Jaa jag säger då det!
Kommentera

Olle: Du har rätt i Timrås oförmåga att få ut max av laget mot de mindre starka lagen.

Det beror, tror jag, både på materialet i Timrå samt hur man taktiskt väljer att spela matcherna. Du har en poäng i det du säger kring faran med att kliva ut och tro man kan avgöra snabbt. Brukar leda till att motståndarna är de som får de vassaste lägena (även om de är färre till antalet).
Kommentera

jokklas: jag vet inte om jag håller med om att vi har en för dålig trupp för att "leda" matcher men det saknas definitivt självförtroende och vinnarinstinkt i laget. Vi skulle behöva en riktig urladdning med 6-0 snart, något som för med sig lite trygghet. Efter en match som den mot FBK så lär man nog snarare känna sig 10 år äldre istället för trygg/säker.
Kommentera

Olle: Råkade läsa "Challe inför Rögle BK":

"Mot Rögle är det två formstarka lag som tar sig an varandra."

Man kan ju undra vilken verklighet han lever i. Som jag tolkar ordet formstarkt är det inte tillämpligt på Timrå iaf. För det krävs en par, tre starka matcher där man avgör i stället för att som nu, tappa 2-0-ledningar och dyrbara poäng till bottenkonkurrenter.
Kommentera

Olle: Patrik Sjöberg, höjhopparn, håller han på än?
Kommentera

U137: Hehe ja. Om det fanns något som kan liknas vid en positiv trend så försvann den garanterat i samband med täljematchen. Men men! Ny dans, ny chans. Vi måste ha tre pinnar ikväll.
Kommentera

Dream Team: Jodå! men han sysslar mest med freestyle nu istället för sportsliga framträdanden.

www.youtube.com/watch?v=8MV4QjU_fhs
Kommentera

Olle: Det där med ny dans, ny chans stämmer dåligt enligt min erfarenhet.

Det kan ju iofs ha att göra med groggarna jag hinner med emellan.

Kommentera

Även Viktor Huss är ombytt.
Kommentera

T T: Haha ja det finns väl en viss kausalitet mellan ett ökat antal drinkar och nekande svar på krogen :)
Kommentera

Olle:
Ryktas om att Dimitrakos skulle vara på väg tillbaka till Skellefteå, han vantrivs i Ryssland.
Jag frågar mig, hur scoatar timrå egentligen som bommar allt sådant?
Kommentera

liston: ...och Kokko klar för Brynäs nu. Fan honom hade jag gärna sett i röd tröja.
Kommentera

Olle:

Finns det ingen gammal left over från söderbotten ledig som vi kan ta och betala dyra pengar för.
Kommentera

liston: Jag tycker det börjar kännas som det gjorde på försäsongen, jag skulle bli glad av att höra vilket nyförvärv som helst, om han så hette Kalle Anka.
Kommentera

Olle: Har du nån länk på Kokko eller är det bara spekulation?
Hoppas för fan att du har rätt..
Kommentera

Huge: Aftonbladet iofs, man vet aldrig.
Kommentera

Olle:
DAGENS DRAG

Timrå har sett bra ut på hemmais på slutet och gjorde mig inte besviken när laget var med senast i den här rutan (2–1 mot FBK). Jag tror laget är så pass fokuserat och har så pass mycket mer kvalité än Rögle att det finns spelvärde i ettan till 1,85 hos Expekt
Läst i dagens AB och är INTE skrivet av Challe utan av Ulrik.

Ville bara förmedla en glad nyhet också.
Kommentera

Olle: Kokko är lite väl hypad här med tanke på att han sög rätt hårt i 1,5 år innan han toppade. Och är det något Timrå är i behov av i backväg så är det väl snarare en defensiv klippa än en med sina främsta kvaliteter offensivt?

Kokko blir säkert jättebra som ersättare till Jonsson i Brynäs. I Timrå vill jag se en helt annan spelartyp.
Kommentera

Huge:

Aftonbladet står att de är muntligt överens.
Kommentera

Olle: Tackar. Sportbladet var den enda troliga källa jag inte hade kollat upp..

;-)

Kommentera

Kokko var skitbra sista året hos oss i slutspelet inge snack, men vi behöver en stridsvagn.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja jo det låter mumma med stark kille i defensiven men det lägger ju ribban ännu högre för ett ev forward klipp...

Jag menar skaffa NÅGON som sätter chanserna vi skapar så kanske vi kude vinna mer matcher...
Kommentera

Bragd-Birger: Jag är beredd att se vilket nyförvärv som helst, bara det medför en förbättring. På backsidan över lag så måste jag ändå säga att jag har imponerats av Skogs på slutet. Tar han några fler steg framåt så är han snart den han blev värvad för att vara :)

Dessutom så tror jag inte att vi behöver en defensiv jätte mer än vad vi behöver att våra backar ska sluta göra supermisstag i egen zon. Moe och Skogs har visat lite för mycket av den varan under säsongens gång.
Kommentera

Någon som vet om de är stream nånstans ???
Kommentera

4-1 kommer den här matchen att sluta och jag kommer att vinna pengar på kalaset också! Caslava nätar i PP dessutom.
Kommentera

Bästa start. Håll i!
Kommentera

Johan J: 1-1 Satan
Kommentera

« · 1202985 · »