1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590824 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12

« · 2444570 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: vi kanske ska sluta och prata om slutspel och istället hoppas på att vi slipper kval .
Kommentera

Det är hemsk form på Per Svensson och Jakob Stenqvist just nu, herregud så dåliga de är just nu
Kommentera

Är man sån feg loser som hela tiden blickat neråt i tabellen med rädsla för det där strecket? Kanske. Efter det här spektaklet får man iaf vatten på sin kvarn.
Kommentera

Zäta75: Och jag som sett fram kvällen hela dagen…
Kommentera

1-11…mot Rögle ( Ännu ) på de 2 senaste mot Rögle!
Senaste 10 har vi 3 vinster…7 förluster varav 5 hemma???
19-36 i målskillnad!!!
Snacka om KRIS!!
Kommentera

Zäta75: ÖÖÖÖÖÖRNN, ÖÖÖÖÖÖÖRRNNN
Kommentera

Icingpucken: Stenqvist har ju varit pissdålig hela säsongen.

Syns bara extra tydligt nu när hela jävla laget spelar som korpen
Kommentera

Icingpucken: japp! Fruktansvärt sopiga!

Ingen av dom slår en jävla passning på bladet om det så ändå rör sig passningar på 2 meter…

Men det är ett bottennapp som det var länge sedan man fick se.

Bekvämt att vara hemma och mysa.
Kommentera

Icingpucken: De skall ju inte spela ihop i allafall, ett som är säkert. Ärligt talat så borde Kapanen jobba dygnet runt för att hitta nått lag som vill ta över Stenqvist..
Kommentera

pingvin: Det börjar bli uppenbart att det var ett misstag att skriva nytt med Svensson. Han ser totalt slut ut. Sen börjar jag undra vad det är för lag vi bygger inför nästa säsong. Vi inledde säsongen med målsättningen att nå slutspel utifrån det materialet vi ställde på isen. Vi har fyllt på med chansfinnar och förlängt med några tveksamma. Är det bara andralinaspelare under den absoluta toppen vi ska shoppa i sommar?

Det ska väl förhoppningsvis renoveras ganska rejält i truppen men jag ställer mig frågande till om vi överhuvudtaget kan värva för att ta nästa kliv. Vet tex. inte vad man betalar Wedin men det är en lönepost vi skulle behöva lägga på en spelare som kan göra en full säsong och leverera. Hartmanns kontrakt skulle behöva brytas osv.
Kommentera

Icingpucken: det behövs konkurrens på backsidan!
Kommentera

Var upp och såg Brynäs och Leksand. Efter det tänkte jag...ingen fler match förrän ev. slutspel. Nu kan det gå fort neråt i tabellen.
Kommentera

riktigt jävla uselt
Kommentera

Tom Topp: 0-5!! Avgå alla!!!
Kommentera

Dahlén snackade om att spela som mot Färjestad men att denna gång fixa 3 poäng. Det var viktigt för att skapa en lucka i tabellen ned mot Rögle enligt honom. Såg inte mycket av den inställningen hos laget. Det var helt bortblåst. Fy fan vilken skit.

Och bänka Stenqvist och Svensson! Plocka in random finne eller vad som helst.
Kommentera

Rallarn: Ja. Är väl en coinflip beroende om spelarna vill till slutspel eller kvala :)
Kommentera

Rallarn: Inte under 4.5 iallafall!
Kommentera

Charlie2: På hemmais dessutom. Ja nu lär ju supportrarna vallfärda till NHC framöver!!
Kommentera

pingvin: Jag förstår inte varför det är folk kvar på läktaren.
Kommentera

Oakleafer : Vi har SHL sämsta back Stenqvist speldummare räddare back har Aldrig skådas fy fan
Kommentera

Uruselt!!!
Kommentera

Godkänt till Erixon, Hartmann och framför allt Walli. Resten kraftigt underkänt.
Kommentera

Labban: Det är rätt illa att de okända Rindell och Lyytinen är väldigt mycket bättre än KHL-Stenqvist. Jag vill inte veta vad Stenqvist tjänar.
Kommentera

Macaron: Pinsamt!
Kommentera

vonDöbeln: Slutspelsplatsen och målskillnaden går åt helvete nu på bara 1 match. Allt som sett så bra ut.
Kommentera

Laken: Vinner vi? Stängde av vid 0-4...
Kommentera

Rallarn: Ja. Är väl en coinflip beroende om spelarna vill till slutspel eller kvala :)
Kommentera

Upplever inte att det är ett dåligt lag på isen, och rent statistiskt vet vi att det inte är det heller.

Något är ren jävla katastrof inom lagledningen. Något som får samtliga spelare att inte ens nästan bry sig om matchen. Och detta har vi sett väldigt mycket jämförelsevis, de senaste matcherna. Närmast en tyst protest mot något inom organisationen. Någon som vilt hotar med försäljning eller sparken för spelare som inte presterar? En otroligt skadlig atmosfär skadad av tränare? Otydligt. Vi vet bara inte.

Men hade det inte varit just något inom organisationen som sugit allt liv och lust ur spelarna hade vi inte sett scener som ikväll, där man valsar runt på isen i egen zon, eller som alla matcher där man rycker målisen sen står bakom egen målbur och inte letar passningsvägar, utan tittar rakt ner i isen och puttar runt pucken. Man visar oerhört tydligt att man inte VILL. Inte att man inte kan eller orkar.

En repris av förra säsongen, varpå det visade sig att spelare helt tappat spelkvalitèn pga ante och freddans bråk och respektlösa hantering. Löste man det, löste man 4 raka sen också.

Det är vad jag tror, iallafall. Psykologiskt sönderslagna.
Kommentera

pingvin: Pinsam insats!!!!
Noll engagemang och vilja.

All heder åt klacken som kämpar på!!!! Kudos!!
Kommentera

Va ä Jalle en sån här jävlas match.!!!
Kommentera

Oakleafer : Det borde bli offentlig urinering istället för dusch av samtliga inblandade spelare efter en sån här match. 4k kisstrålar kanske kan få laget att skärpa sig

Ok kanske tar i lite, men så känner man just nu. Fy fan...
Kommentera

Sputnik: Vi kan ju inte skeppa iväg backar när vi knappt har några att ställa på isen. Vi dalar i tabellen nu för att vi la allt krut på hemvändarna och backsidan är ett lapptäcke av oduglighet. Vi var många som var inne på det, man kan inte spela en säsong med 6 backar och nej, det kunde man visst inte heller. En av Wedin eller Pettersson skulle inte ha fått kontrakt.

Vi har NOLL konkurrens på backsidan.
Kommentera

SnabelA: Vi får hoppas att det är den förra matchen som spökat.
Kommentera

Vilken patetisk jävla insats. Fullständigt uppkäkade första 15, trots hemmaplan och - trodde jag - revanschlusta efter Luleå och FBK.
Sen spelar man upp sig men avslutar som p11-or.

5-3 i inledningen av 3e. Då spelar man Jonte, EP och Hanzl och lyckas spela i rullatortempo. Jonte tar ett obegripligt avslut tre meter utanför som går ner i egen zon.
Sen ger man upp. Rögle får biljetter till Allmänhetens åkning inne i Timrås zon. Spelarna skiter fullständigt i JJ och låter honom få stå och förnedras.

Nä, fy faen. En sån här kväll kan spelarna dra åt helvete. Förlora är en sak, men att i sin hemmaborg ställa sig i parterr och låta motståndarna pissa på både sig själva och hemmapubliken är fan inte ok någonstans.

Nu får Ante och laget snäppa upp. Var det inte en fördel att få spela hemma och "träna bra", och så himla roligt att få spela inför sin "fantastiska publik"?
Visa det då förihelvete. Brinn!

Jävla lallare.
Kommentera

Olle: Skeppa Steqvist mot random Liiga back. Borde vara omöjligt att hitta nått sämre..
Kommentera

SnabelA: Ja att det är något ruttet inom förening är ju vad de flesta spelare brukar nämna när dom pratar om Timrå.
Kommentera

MODOJohan: är det så här det känns för skellefteåsupportrar när lövensupportrar hånar dom vid förlust? 😂 haha!
Kommentera

Stenqvist -4 ikväll va? "Bästa backen om vi kollar statistiken"
Kommentera

jå1: Det märks också hur mycket Lyytinen betyder. Sen han försvann tror jag inte vi vunnit många matcher. 2?
Kommentera

SMÅLAND: Några som fortfarande tycker vi har en av seriens bästa forwardsida? Helvete vad överskattad den är. Som jag skrev tidigare. Spetsen hänger på en skör tråd. Pääjärvi är nu alltså uppe och jobbar i en toppkedja. Hur hamnade vi här. HUR?
Kommentera

Om man ska se något positivt idag så är det att vi inte släppte in så många mål som Rögle var värda.

De skulle haft minst 8-0
Kommentera

Olle: Då har du tolkat mig fel. Lite pepp bland supportrar och grannlagen kan behövas i sämre tider.
Kommentera

Sputnik: Stenqvist är en sak, men hur Svensson hela tiden ger bort pucken i egen zon är ännu mer oroande. Verkar ha oerhört svårt när han blir pressad
Kommentera

kattan: Våran forwards uppsättning ä lika blek som Real Djurgården!!!
Kommentera

vonDöbeln: Lördagens tips Saik - Tik 7-1.
Kommentera

Villervalla: Vågat att tipsa om att vi gör 1 mål
Kommentera

Calle Clang!

Vilken jävla kung!

- vi hade bestämt oss när vi satte oss på planet, att vi skull ta den här matchen och ta in poäng på Timrå i tabellen.

Kul att se ändå att det är en tävling det här och att man vill kriga om platser i tabellen.

När timråspelarna åkte till Sörberge idag fifilurades det sannolikt på vad det var för mat i restaurangen på fredag.

När man åkte ut på isen vid introt så låg tankarna nog på vad som kunde tänkas kolla på i bussen till Skellefteå.

Stort av Timrå att inte bjuda på en intervju efter matchen heller.

Riktiga ärslen denna match!

Fort hem till kvällsmackan och Netflix och fortsätta med sitt torsdags mys!

Jävla tofflor!
Kommentera

Villervalla: Rögle har 5 spelare borta och ändå pissar de på oss på vår hemmaplan. Jag saknar ord. Det är inte ens uselt, pinsamt och sjukt dåligt. Det är FÖRJÄVLA dåligt Timrås IK! I en sån här viktig match också.

JAG SKÄMS! Och det hoppas jag att spelare och ledare gör också
Kommentera

Labban: han är stressad utan puck också. Bara att kolla på hans rörelser med huvudet. Han har ingen som helst koll på vilken han ska markera eller vart han ska befinna sig.
Kommentera

Bragd-Birger: Det här får inte fortsätta. Om vi tappar hemmapubliken kan vi lika gärna lägga ner föreningen så slipper vi gå i konkurs.

Om inte Ante kan få spelarna att spela på hemmaplan så får han lämna över till någon annan.
Kommentera

« · 2444570 · »