1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

593101 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08

« · 2627247 Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Rallarn: Jag tycker EP har varit den bästa spelaren utan tvekan, och ingen har varit särskilt nära, inte bara poängmässigt.
Låst ämne

Synct: Usel på vilka grunder?
Att han kommer in i nytt lag med nya kedjekamrater, ska lära om att spela på stor is från att ha spelat på liten is de senaste säsonger, nytt spelsystem, ny tränare, allting nytt och landar i en kedja som hackar fram?

Skönt att få stämpeln usel då.
Låst ämne

Cobbel: Jag tyckte att han var ganska usel i början av säsongen, vilket många andra också var, bättre om du läser det jag skriver ordentligt än att plocka ut ord och göra egna slutsatser av det. Nej han är absolut ingen usel spelare, han är en mycket bra spelare, men har mer att ge.

"Skönt att få stämpeln usel då."

Är du Hållander?

"Usel på vilka grunder"

Att ingenting hände och han producerade ingenting, och var inne på en massa baklängesmål, han är en av de högst betalda.

Bara för jag säger att en spelare varit usel ett tag så har jag inte stämplat spelaren (som du sa ordagrant) som usel för all framtid.
Låst ämne

Synct: Jag har inte dragit några slutsatser, jag har ställt motfrågor och sedan gjort ett ifrågasättande gällande vilka grunder du kallar honom för usel på, givet de förutsättningar som fanns. Något otydligt?

Missade vart du sa att han blivit bättre, eller var det när du sa att Boyce hade haft samma produktion givet samma istid? Lite oklart där.

Nej, jag är inte Hållander med tackar för komplimangen.
Låst ämne

Synct: Jag tror snarare att man använt honom i ett fel system. Lätt en av SHLs snabbaste spelare tätt efter Nygård. Just nu är han en brunkare bredvid Lander och Pettersson. Byt plats på Lander och Hanzl kanske?
Låst ämne

En ändring imorrn . Åke Unger kommenterar istället för Johan Edlund . Klar förbättring . För övrigt håller jag med snacket här idag . Emil är vår MVP hittills
Låst ämne

DenRöda: Jag är övertygad om att det är centersituationen som förstör väldigt mycket för våra "spetsiga" spelare. Vår enda spelskickliga center är 35 år och han har börjat tappa fart för länge sen.

Centerjakten inför nästa säsong blir väldigt avgörande.
Låst ämne

MVP denna säsong är klurig , om man fick rösta hur skulle ni välja då ?

1 Emil Pettersson
2 Robin Hanzl
3 Tim Juel /Jonathan Dahlén / Joonas Lyytinen ????
Låst ämne

Andersson: Forsmark kanske?
Låst ämne

Andersson:
Mvp
Plats:
1 Sebbe Hartmann
2 ….
3 ….
4 ….
5 ….
6 ….
Osv osv
Ner till
38 Emil Pettersson
39 ….
40 ….
41 ….
Osv osv
86 Noel Edfeldt
Låst ämne

Dubbeld: "Timrå IK tappar sin "content creator" Kevin Blomkvist"
nu börjar raset...
Låst ämne

JanneH: Ska vara ärlig, har ingen aning om vad han har gjort efter de sista bakom tallarna avsnittet
Låst ämne

Bragd-Birger: "Eftersom det här officiellt är ett killgissningsforum these days"

Haha en passus men har HS n å g o n s i n varit nåt annat än ett gigantiskt killgissningsforum? 😂
Låst ämne

mikenomad: Bara ett gissningsforum! Inte killgissas det här inte.
Låst ämne

erathoo:
"
Fråga, ska verkligen Erixon gå ut mot skytten så långt där när Hartman är på väg dit? Ska inte Erixon hålla koll framför kassen? Svensson täcker ju Tambellini, vilket han måste, så ...?
"
På 2 - 3 målet måste ju Per prioritera om när Erixon går upp mot skytt. Passningsvinkeln till 91 är avsevärt sämre än till målskytten. Han har tid att göra den omprioroteringen men hamnar på mellis.

Var någon annan match där det istället hackades på Eronen men även där var Per på mellis. Han har inte riktigt varit där sedan återkomsten från skadan.
Låst ämne

Pinaceae: Jag kommenterade den "insatsen" som Erixon stod för (mycket ilsket bör tilläggas) vid 2-3 målet. Ett sånt sanslöst uselt misstag som gör hemma på ungdomsnivå SKA bara inte få ske!
Låst ämne

bar mofftak: Ahti Oksanen kanske är på Kapanens radar. Har sagt att han inte ska vara kvar i Oskarshamn nästa säsong. Luleå har nyligen visat intresse, samt andra klubbar. 5 år yngre än Hanzl. Finne. Stor och stark. Producerar bra. Lär kosta dock.
Låst ämne

Missa inte detta. Bortamatch hemma - enda sättet att få se en vinst i SCA-arena! MoDo - Timrå 17 Februari KL 18, SCA Arena.
Låst ämne

Andersson: Lätt. Erik Andersson. Den såg man inte komma.
Låst ämne

Tallnäs: uj , en dark horse
Låst ämne

JanneH: Ante har tappat media crewet. Det måste vara en spricka mellan dom. Faan också.
Låst ämne

Nog fan jobbar laget hårt nog. Problemet (ett av) är att dom spelar en hockey just nu, i långa stunder, utan någon som helst finess och system. Då blir det bara en massa hårt jobb hit och dit, mestadels utan belöning.
Vi skulle behöva komma dithän, och jag tycker att laget har de kvaliteterna, att vi kan vinna matcher mer på skills/spelsystem/taktisk triumf osv.
Det gåår liksom inte att brunka sig till semifinal.
Låst ämne

Jämtlandsfil: Kommer inte ihåg vem som sa det först men farsan brukade alltid repetera;

"Du kan inte bara släppa pucken och köra, du måste spela hockey också."
Låst ämne

« · 2627247