Zäta75: vilket jävla skämt till match. Hela laget är fullständigt i osynk med sig själva. Det finns inget annat än att dra alla kedjor i en tombola för det här fungerar inte alls. Precis allt ligger ju en meter fel hela tiden
erathoo: De är helt enkelt bättre spelare för spelare nu tredje. Vi blir uppätna för vi orkar inte vinna kamperna eller ta oss lös. Vi måste göra mål på våra chanser tidigt i matcherna, funkar inte att vi spelar så här defensivt eller vad nu sarg-spelet ska vara.
Nu måste Ollie börja köra övningar med puck på träning. För så vitt jag ser har ingen i Timrå tränat pass och mottagning på några veckor. Ett gratistips från Sargad i all välmening.
vonDöbeln: Dahlén är sämst och han kan man byta bort och sen lära lander att byta rätt och dumpa ut puckar & Juel ska stå resten av säsongen så laget blir trygga + kanske våga skjuta .
vonDöbeln: Visst han gör ett misstag men kan nog nämna 10 spelare som var sämre idag, vi gör 0 mål på hemmaplan. Börjar bli patetiskt med den här häxjakten på Dahlén
vonDöbeln: hur många denna perioden fick pucken med sig överhuvudtaget? Näkyvä kass som fan, hållander drar inte sin gubbe som han brukar göra 9/10 gånger. Tillochmed Svensson hängde inte med och va 2a på puck flertalet gånger? Denna match förlorar kollektivet, ingen spelare gör jobbet i 3e när vi behöver gå för en push.
Timrå har inget eget spel överhuvudtaget. Dumpa puck trots sådan spelskickliga spelare. Bli nollad på hemmaplan mot ett uruselt lag. Jösses. Varför har Timrå inget eget offensivt spel? Finns inte en chans att de kommer gå bra i slutspelet.
Sputnik1: Ja om något så var det väl tredjekedjan som skapade det lilla vi hade. Tycker kedjorna sista 5 var bättre. In med Wedda i andra och kör Hållander och Kapanen med någon fysisk. Sen måste kampviljan upp men framförallt målen in i mål.
Nisse1: Kanske dags att bänka någon av dom (tilltänkta) tongivande spelarna för att statuera exempel att det krävs hårt jobb om man skall spela. Tycker en del kommer undan ansvaret att vara påtänd och och redo för spel/kamp. I alla fall behövs det någon form av markering (tror jag)
Smokey: En utskällning som mot Växjö kommer att behövas igen vad det verkar av Olli. Ska det verkligen behövas igen och igen? Överbetalda divor som spelar sämre än juniorer. Blir så jävla besviken. Vi håller på att sumpa våran once in a lifetime möjlighet att gå långt i ett slutspel. Ger inte upp än en nu ser det inte alls bra ut 4 raka förluster ovh nu Färjestad borta
Dahlen slarvar med puck på offensiva blå och 2-0 pga av det. Förra matchen åkta han o bytte och vi torskade pga av det. Dahlén förtjänar att bli kritiserad just nu. Speciellt när Jokinen bara köra vidare trots sådant uppträdande.
Zäta75: Jokinen kan skälla bäst han vill i detta läge. Men då får han göra en förinspelad video och gå och sätta sig vid bänken med grabbarna med och ta åt sig av hårtorken. Vi håller på att spela oss topp 6 ur händerna.
Ahpl: Skitmatch. Timrå är bra första halvan av första perioden, sedan är det som om energin försvinner i och med att utdelningen uteblir. Resten av matchen blir avvaktande och allt avgörs av ett skitmål.
Brukar inte gnälla på domaren, men efter den här matchen sätter jag ett frågetecken för nivån. I början togs billiga utvisningar och sedan släpps betydligt tydligare regelbrott. Det drabbar dock båda lagen.
Enligt allts brist på logik så blir det väl tre poäng mot Färjestad.
Sputnik1: jag tycker åter att vi slänger puckar både hit och dit utan adress, och när vi hittar en medspelare så fumlas det med pucken big time.
Rögle läser typ 99% av alla puckar vi lägger längs sargen i båda zonerna. Helt sjukt att det ser ut så, måste bero på att självförtroendet är nere i skoskaften.
Det går alldeles för sakta, och ingen spelar på instinkt utan tänker alldeles för mycket tror jag.
Olli Hahl: Den som från och med nu säger ett enda ord om den här säsongen annat än att vi ska undvika negativt kval kan verkligen dra långt åt helvete.
Slutspel? Om vi mot förmodan går till slutspel så kommer vi bli så satans rövkörda i åttondelen att man behöver riva hallen för att radera minnet.
Uselt passningsspel... vann inte många närkamper.. åka och dumpa puck i tre. .. ja är det såhär in your face hockey ska se ut,och är det med sådan dålig energi man går in med framför sin hemmapublik . så är det inte ens säkert att det blir något slutspel.
Banal: Lander går främst av alla i "inte-åka-skridsko" insatser. Oroväckande när spelare som bygger så mycket av sitt spel på inställning ser helt ointresserade ut. Här tänker jag mest på Hartman, Boyce o Lander. Kan det vara nå knas i laget av något slag?
erathoo: Grejen är den att vi är lika mentalt små som förra säsongen. I 3 raka matcher nu i rad har vi ägt första perioden. Men när inte utdelningen kommer så åker vi runt och tycker synd om oss själva.
Sputnik1: Jag är så grymt besviken. Vi är sömst i SHL just nu. Rögle var inte ens bra. Klar förlust. Kan inte skylla på något. Vi vet att vi kan är det mest mentalt?
Så jävla besviken vår guldsäsong kan förstöras om detta fortsätter 😔😔😔