1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591415 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå 2006-11-18

« · 787952 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2006-11-18
Långben: Han såg ungefär ut som en elefant i kvicksand. Men hans storhet ligger väl inte i skridskoåkningen, men med Timrås spela passar det väl inte riktigt med en spelare som åker långsammare än Krykov som ytter. Som center hade det väl gått an kanske.

Vidare så borde man kanske avlägsna Ljungby från kartan, än en gång har man producerat en parodi till domare. Han var dock genomusel åt båda håll, alltid nåt.
Kommentera

73Sjöbba: nån otränad tjeck som går av på mitten efter ett byte utan ha fått en tackling!skämt å sido han kommer nog tillbaka!heja Timrå.
Kommentera

Red-line:

Klart som f-n jag ska klaga. Floppvärvning så det bara sjunger om det.
Kommentera

73Sjöbba: Äh, bry dig inte om honom. Han känner sig nog rätt nöjd nu när han fick något att klaga på.
Kommentera

Talangscouten: Du har en jäkla blick du som kunde bedömma det efter något byte. =)
Kommentera

Essvikare:

Men läs inlägget en gång till, jag skrev ju att jag hoppades att han var skadad på riktigt. F-n vad skönt, slippa se honom i fortsättningen.
Kommentera

Frella:Lotvonen bör ju komma tillbaka lite snabbt nu,å styr upp där bak!
var ju inge roligt att se styf å kokko spela som nå flickor 12 på isen!faan vad less man är nu!osså den här Machulda va fasiken vad det för hårding,tunga nyförväv!!!!
Kommentera

73Sjöbba: If you have 20/20 vision, it means that when you stand 20 feet away from the chart you can see what the "normal" human being can see. (In metric, the standard is 6 meters and it's called 6/6 vision). In other words, if you have 20/20 vision your vision is "normal" -- a majority of people in the population can see what you see at 20 feet. (From here on, please assume that the word normal has quotes around it.)
Kommentera

Talangscouten:

Inte visste jag att NUBBEN krossade hans revben!!??

Måste väl vara NUBBEN som gjorde det av Ditt inlägg att döma.
Kommentera

73Sjöbba: 0,5 på mitt högra ska det stå
Kommentera

4EVER:Offtopic:
Du snackar syn och kanske kan förklara vad 20-20 är?
Normal syn ligger på 1,0 och under är sämre. Jag är lite annorlunda som har 1,6 på mitt vänstra öga, det är iklass med stålmannen, men å andra sidan har jag bara 0,5 (knappt ledsyn) på mitt vänstra öga efter en arbetsskada.
Kommentera

4EVER: Varför ska han ta det lite lugnare? Bara för att han själv har åkt på en hjärnskakning kan han väl inte ändra spelstil, dvs tufft.

Jag kan egentligen inte uttala mig om det var en armbåge eftersom jag satt på andra kortsidan, men när jag såg reprisen på mediakuben så såg det ut som en klockren tackling.
Kommentera

Efter ett dubbelmöte med FBK, där vi gick runt på 3 femmor så var orken slut idag. Ett tydligt tecken på det var Kokko som tog felbeslut på grund av sin trötthet. Skellefteå gjorde en bra match där TIK inte orkade forcera. Det var inte domarens fel att vi förlorade, däremot var han en total j-vla katastrof! Men vi fick våra chanser. TIK-spelarna gör sitt bästa o visar vilja. Tyvärr har vi för många borta.

Machulda däremot har fått sin chans. Nubben har gjort sitt största misstag som sportchef. Detta var värre än Blake Sloan. Revbenskada my ass!

Den 35-åriga tjecken har knappt sommartränat, kommer till ett av Europas hetaste lag, får spela i första formationen. Känner att han inte alls hänger med i svängarna. Han kör några byten men tänker detta går inte. Han fejkar helt enkelt en skada. För att han inte vill skämma ut sig. Förhoppningsvis sitter han redan nu på ett plan till Prag. Det ska sägas att han har tekniska färdigheter. Men konditions mässigt o inställningsässigt är han helt slut. Nä, man får hoppas att han verkligen blev skadad o att han har civilkurage nog att säga upp sitt kontrakt.

Tenkrat är ju nere i farmarlaget igen. Tänk, vi hade kunnat tagit Machulda pengarna o givit det till Tenkrat i ren sign-on bonus i stället.

Nu är det befogat:

Nubben AGERA!!!
Kommentera

Per HApps: Ja, det var en klockren hög armbåge, som borde ha gett ett hårdare straff. Iaf om man ser till vilka straff som utdelats tidigare vid liknande förseelser.
Att det var en solklart korrekt tackling kan nog bara en enögd hemmasupporter tycka.
EON = Swedbank Arena? ;-)
Kommentera

Per HApps:

När det gäller min syn så är den 20-20! Vågar mig inte på att bedöma din men... vi ser den väl från två håll!

Tyckte det syntes klart och tydligt att det var en kraftig påkörning med hög armbåge! Tycker att en kille som legat med hjärnskakning bör ta det lite lugnare... men det är min åsikt!
Kommentera

Kramer: alla alla = alla har
Kommentera

RocknRolf2: Ta det lugnt vi får väl räkna med en tung period nu pga av skadeläget men det är framåt vårkanten det gäller!!

Hoppas alla alla bra virusskydd så inte era datorer blir drabbade av sammagnällvirus som Rockroffes.

GOOOOOOOO TIMRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Röda Tallen: Hela laget går på knäna, Kokko och Strålman som vanligtvis är pucksäkra backar verkar ha cement i handlederna. Ändå väljer man att bänka moe och rulla på fem backar. Sliter det inte nog som det är? Tycker Österholm såg rätt pigg ut de två byten han fick göra, sen fick han inte spela mer då glaspensionären Machulda klev av.
Kommentera

Tycker Kenta är lite feg.
Varför vågar han inte lira med juniorer i fjärdefemman?
Jag tror vi skulle tjäna på det i längden.
Östeholm gjorde några byten ibörjan idag och han var inte sämre än nån annan.

Det går ju bra för vårt J20 lag så dom bästa där kan ju inte vara så jäkla dåliga
Kommentera

Per HApps: nja klockren var väl och ta i har nyss tittat på matchen igen och han har armbågarna lite väl högt,en sol klar tvåa men inget mer.
Kommentera

4EVER:
Sanny delade ut en klockren tackling, kan du inte se det rekomenderar jag ett besök hos en optiker på måndag.
Kommentera

Foyn:
Du är ju bara pinsam!!

"När ska vi få en bra domare i e.on"?
- Kan ni få en bättre domare!? Det enda han saknade i 2:a var väl Timrås matchtröja på sig istället för svart-vitt!
Det behövs en regelrätt påkörning med höga armbågar innan han plockar ut en timråkille! Dessutom av en kille som varit borta ett gäng matcher p.g.a hjärnskakning! Riktigt illa!

Sen önskar du se en match där lika många AIK:are är skadade för att se hur vi skulle klara oss!! Moget killen!
- Den trupp ni ställde på isen idag plockar garanterat ut mer i lön än den vi ställde upp med så vad är problemet!?

Tack för kaffet!
Kommentera

73Sjöbba: Moe kan väl för hvete int lastas för baklänges målen.
Kokko drälde punkt slut.
Kommentera

Det känns som att Styf har blivit en hackkykling här på HS. Jag tycker däremot att han är en bra back med en skaplig bössa, dock saknar jag den aggresiviteten han hade för några säsonger sedan. Nu har jag inte koll på hans +/-statistik. Visst gör han några tabbar ibland, men han brukar reda upp dom.
Den hyllade Moe var väl inne på bägge baklänges målen idag va?
Kommentera

Kerstin_k:Lotvonen blev tydligen skadeskjuten på värmningen,(puck i fejset)
Kommentera

Kerstin_k: om man säger så här,lotvonen saknades helt otroligt mycket i Timrå vad man såg i den här matchen!Å va faan håller kokko på med,måste väl fan våga gå in å ta en närkamp,snacka om att vara rädd för ta en tackling!fyy faan vad illa!
Kommentera

Långben: Sanny såg inte ut som Rob Blake heller.. Men vadå, jag vet att alla sliter som fan. Men det finns inte oändligt med krafter att ta av.

P.S När ska vi få se en bra domare i E.on ????
Kommentera

Långben: syntes redan från första nedsläpp att detta inte skulle bli vår kväll,machuldas första period innehöll inte många skär gled mest omkring.
Kommentera

Långben: Ja, tur då att dom andra i Timrå visade vägen ;)

Men Lotvonen, var inte han skadad inför matchen? Såg aldrig till honom i alla fall.

Börjar bli förbannat underbart med alla skador nu. Bit ihop och kämpa vidare. Vi blir farliga när vi får tillbaka alla spelare i alla fall.
Kommentera

Kerstin_k:Styf å Kokko va faan det sämsta jag har sett på år å dar i Timrås tröja!
Kommentera

Kerstin_k: Lotvonen.
Kommentera

Foyn: 2 skador i dag? Vem mer skadade sig än Machulda?
Kommentera

Per HApps: Finns inget lag i elitserien som klarar av alla dessa skador. Skulle vara kul å se ett lag som SAIK vara lika skadedrabbat... Nu får Tikarna några tunga veckor, laget ser mycket trött ut. Sen äre ju fö faan komiskt.. 2 !!! Skador ikväll.. Djeeesuuus !!
Kommentera

Frella:
Som det ser ut nu kommer vi att torska en fyra fem matcher på raken. Det går ju inte att ha 6 ordinarie spelare på skadelistan.

Tycker att man måste kasta in ett gäng J20-spelare dom närmaste matcherna så att man kan gå runt på fyra femmor. Strålman tex kan ju för fan inte lira halva matcherna varannan dag utan att ta slut.
Kommentera

nixXz: Jag undrar så här jag... Om jag skriver på ett kontrakt då gäller väl det då? Om det då gäller kan någon då bara kliva in och riva det kontraktet hipp som happ??? Nä, jag tror och hoppas inte det.... Förövrigt anser jag att Kartago ska rivas, hupp lixom.....
Kommentera

Hua, detta var det tröttaste lag jag någonsin sett på ett par skridskor. Bara räkna in förlusterna framöver, då det inte blir någon vila än på ett tag. Vilja och chanser fanns, men utan ork så blir det ofta stolpe ut istället för in. Kokko assist till två av SAIKs mål. Backlund grym, och Jonte pigg i början men mattades betänkligt.

Undrar om det är öppet köp på Machulda?
Kommentera

Kerstin_k: Håller med! #30# ska ha löneavdrag, bedrövligt att skåda men hatten av till SAIK som gjorde en bra match, behöver inte skämmas för poängen.
Bättre att skadorna kommer nu och inte i feb-mars, när alla är tillbaka blir det annorlunda. Med så mycket skador SKA man inte kunna storma fram som i början av serien, det vore ett dåligt beryg till ES, många borta, inga poäng......

Bara att vara kylig och vänta in killarna, men det måste in avlastning, annars riskerar vi fler skador.
Kommentera

Fanzin: Som det såg ut i dag lär det bli otroligt svårt på måndag. Fanns ju ingen ork, fysiskt och psykiskt. Passningarna var ju en halvmeter ifrån konstant. Näe, usch och fy.

Tyckte väl inte att SAIK var så fruktansvärt bra. Men bättre än Timrå var dom iaf.
Kommentera

Kerstin_k: Gick någon passning rätt idag? Virus snackade så himla mycket om att det var ett bra Skellefteå, men det var för sjutton Timrå som gjorde dom bra.

Bara att komma igen på måndag mot Brynäs i tablettasken!
Kommentera

Fy f*n va dåligt det var i dag. Bland det sämsta jag sett. Hur svårt ska det vara att slå ett pass?

Näe, i dag var SAIK bättre på isen och på läktaren. Roligt att vårt nyförvärv hann vara med i ett par minuter innan han blev skadad. Det är helt jävla otroligt.

GAHH!!!
Kommentera

nixXz: skall vara två spelare=)
Kommentera

Som modo och brynäs har 17 forwards/centrar medans vi har 14.
Och om vi river kontraktet med Mattias Wennerberg och kanske Machulda
beror på hur länge han blir borta. Och hur han spelar.
Så nog fan måste vi har råd att ta in på spelare till i truppen när modo och brynäs har det.!! KOMIGEN AGERA NUBBEN! NUUU
Kommentera

The Big red machine...sympaterar ni med HA?
Kommentera

Snart dags att lämna WO istället inte råd med fler skador....

Idag Machulda och Lotvonen!!!

Detta är ett SKÄMT!!!!!

HAr djävulen vaktat och vill reta TIMRÅ!!!
Kommentera

mikenomad:

Skriver inte så ofta men läser sidan dessto mer.

Kul att en del "supergnällare" äntligen kan få vatten på kvarnen.

Men för h--te sluta att gnälla!!!

Se istället framåt - så småningom blir laget komplett och då kommer vi igen med stormsteg.

Inte så konstigt att det går tungt just nu.

TIK KOM IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

RocknRolf2: Du kan inte belasta Machulda för skadan. Du har varit tyst hela säsongen till problemerna böjar hopa sig och då är det pinsamt, fiasko, mm. Undra vad som är pinsamt egentligen?

Det som är synd med Machulda är att ännu en avlönad spelare hamnar på skadelistan
Kommentera

Nu kommer vi stå på samma p som HV!
Kommentera

Riv kontraktet med Mattias Wennerberg, om machulda blir borta länge, riv kontraktet med han med. Sedan SKA vi värva en grym center och en forward.
Ett måste!
Kommentera

RocknRolf2: Men du och jag får vatten på våra kvarnar iaf...ingen tröst dock.
Kommentera

FYFAN vad dåligt ! förlust mot mupparna hemma. skärpning. Och som sagt, riv machuldas kontrakt. pinsam värvning som blev fiasko direkt
Kommentera

« · 787952 · »