T T: Han måste ju ha spelat småsjuk då han väl har spelat de senaste matcherna annars skulle det inte fara fram och tillbaka så här. Låt han vila så han blir helt frisk nu så lär han komma tillbaka bättre än någonsin sedan
Någon efterlyste positiva tankar inför matchen. Backe glödhet ikväll, håller nollan utan problem samtidigt som Pärssinen, Pyöräla, Tenkrat och ett par tre stycken till nätar =)
Nej, men seriöst så tror jag på en sjukt spännande och välspelad match ikväll. Får vi första målet så vinner vi lätt, så det så!
jonmannen: Ta hit Krykov i organisationen.......med en sådan figur som spelat varje match i 15år på elitnivå, skulle sätta press att kanske inte känna efter så förbannat. Hur fan kan han vara sjuk igen???
MB: Sådana som Krykov görs det inte många av. Vår stjärnback kanske även är en stjärnhypokondriker. Skämt åsido, beror säkert på att han spelat för tidigt efter sjukdom.
MB: Han kanske drabbats av förkylningen som går nu, håller i sig länge och sen kommer den tillbaka när man tror man blivit frisk. Han är väl mänsklig fast han är hockeyspelare.
T T: Ja är det inte skador så är det sjukdomar. Man blir inte förvånad längre känns det som. Hur som helst är det bedrövligt, men också lite märkligt. Lehtonen kanske frisknar till i slutet av nästa vecka. Vad vet man.
Skarin: Han vill inte vara med i det här laget o bli förödmjukad. Han vill vinna guld men inser att han inte kan det med det här laget o därför är han sjuk pga det.
zita: Man kan ju bara förmoda att det står inskrivet i hans kontrakt, alldeles under där det står hur mycket pengar han får varje månad, att han förväntas vara bra mycket mer än mänsklig.
Det här sög ju, nu har vi inget PP ikväll heller...
orion: Möjligt...och det verkar inte särskilt effektivt. Han är tydligen hur som helst förkyld igen. (Här är jag ytterst frestad att sätta " runt förkyld men man vill ju inte framstå som insinuerande...)
Kerstin_k: Ja, fy faan vad en seger ikväll skulle sitta skönt. Det relativt lilla poänggapet i serien är en illusion. Eftersom serien är så jämn och alla slår alla blir varenda tappad poäng väldigt jobbig att arbeta igen. Det skiljer 8 p mellan TIK och 2:a platsen och ett normalt år skulle det gå att ta igen på en grisblink, det är ju mindre än 3 vinster. Men i år är det som sagt ett annat läge....
Bragd-Birger: Vem i helvete är det som dömer egentligen? Det är så illa när man inte får betalt för allt snurr i anfallszon och skellefteåspelarna agerar ryggsäckar.
Olle: Själv stör jag mig inte nämnvärt på domarna. Härlig match! Skönt tempo och snygga sekvenser. Såväl första- som andrafemman glödheta. Längtar till andra perren, även om det absolut kan gå åt alla håll detta.
Undra om in te självaste MIKAEL RENBERG vore bra för Timrå ik? han är iofs bra i alla lag men de sklulle vara en värvning som hette duga av linkan och robban???? Nån mer som hänger med?
Och sen vill jag bara säga att Bohgg är fenomenal på isen just nu!
Gåker rätt hela tiden hittar rätt och passar rätt.. säger sedan rätt saker vid sidan om isen.
Bragd-Birger: Det var bara i en situation där då tenkrat höll låda i 30 sekunder och vid två tillfällen skulle haft utvisning med sig. Man måste få betalt vid sånna tillfällen annars sliter det ju mer på dom egna spelarna än vad det gör på saik.
Första och andra ser ju riktigt heta ut. Tekningsprocenten är ju också helt ok. Hoppas man kommer ut lika bra i andra perioden nu, får med sig lite utvisningar och kämpar ner saik. Tycker vi är klart hetare trots lite stirrigt spel i försvaret då och då.
Slutligen så får man ju hoppas att Moe kommer tillbaka i andra och att det inte var något allvarligt. Han behövs.
Tycho: Det enda Timrå behöver är en BACK, sedan ska det vara en bra Back annars kan det va!
Lethonen är borta påtok för mycket Nu blev Moe skadad, allvarig hjärnskakning, han såg ju helt dimmig ut i ögonen. Nej han blir borta minst en vecka.
Styf är påväg tillbaka, men det dröjjer säkert 1.5 vecka tills dess!
Nej en stor och stark back som har grymma defensiva kvaiteér, Lance Ward, skulle vara helt perfekt, skapar respekt för motståndarna och han köttar nå fruktansvärt.
saasta: Det är ju inte ett dugg ovanligt men det gör ju bara saken ännu sämre. Det är synd för hockeyn att vi ska behöva dras med dom här hobbydomarna.
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.