1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591263 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07

« · 1287007 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
superfalle: Jo, men då måste Sonntag täcka upp - vilket han inte gjorde...
Kommentera

Olle: mm ja . tror de va skogs som var iväg på ett eget uppdrag . men är inte säker
Kommentera

Raggaren Putte: Bra sagt ! Jag ser inte hur detta ska bli bättre till 3:e nu heller, för nu har vi stått som statister i 4 perioder :/
Kommentera

Ja nu får dem allt ta och rycka upp sig! Såhär kan man ju inte spela!
Kommentera

Olle: Sonntag gick för högt vid friläget - hade inte hänt om Halonen spelat - enligt mig alltså då rå'....
Kommentera

Snoop: Det är så där lagom bekvämt hela tiden. Det är inte jättedåligt men det är ingen som är beredd att göra det lilla extra framför mål speciellt.
Kommentera

Blizzard:

Dags för Perra att "resonera" lite med grabbarna.
Kommentera

Vad har hänt sedan HV matchen, trögare skallar får man leta efter, känne hela tiden som vi inte riktigt är där, fy fan sömnpiller och avblåsningar 24/7. KOM IGEN NU GRABBAR.
Kommentera

idag går det inte att vara optimist, allting känns segt som fan och vi dräller med puckarna nå förbannat, de händer ingenting.
Kommentera

Kom igen nu, inte bli nollade på hemmaplan. Det finns få saker som är så pinsamt.
Kommentera

Tack Lärking.
Kommentera

Webradion började igen, hallelujah! Dock kan inte kommentatorn bli mer dum! "...Dock har inget av vikt och värde hänt sedan vi försvann.." Uhm, nej nej, SAIK gjorde inte alls mål -.-"
Kommentera

MB: Ja. Reklam i Robinson nu.....
Kommentera

radion tillbaka..."det har inte hänt något av vikt och värde medan vi varit borta". Jaeeså?!
Kommentera

Olle: "det har inte hänt något av vikt och värde sedan vi försvann"!!! Säger han på webbradion :P nä det tror fan det! det är ju saik som gjort mål!
Kommentera

Olle: Istället för att leta syndabockar i den situationen kan man ju lugnt påstå att TIK borde gjort 1-0 i fem mot tre i början av perioden.
Kommentera

Nu funkar det.....
Kommentera

Fri från röd...ja någon bör ju ha gjort bort sig.
Kommentera

saasta: Kan meddela att det var forsberg johan som fri från röd efter en tilltrasslad situation satte pucken i det 5:e hålet på målvakten!

till er som har fel på webbradion!
Kommentera

Olle: Men från de andra arenorna funkar det, bara från Eon det ät dött...
Kommentera

Olle: Ni kan få minimal information från hockeyligan.
"Timrå fortsätter att skapa lägen mot Eriksson, men i stället kontrar Johan Forsberg in 0-1 genom att sätta pucken mellan benen på Pitkämäki i ett friläge."

Se nu till att göra några mål så man får in spelet sitt.
Kommentera

saasta: Public Service när det är som bäst...
Kommentera

Rooster23: Ja tydligen gjorde SAIK mål -.- Det är ju en sån HIMLA tur att webradion fungerar...eller? >.<
Kommentera

Olle: Precis när Robinson började....

Och 0-1 nu.
Kommentera

Rooster23: Japp den stendog.
Kommentera

Mackelito: hmm bara för mig som webbradion dog?
Kommentera

Någon annans webradio som slutade fungera?
Kommentera

Raggaren Putte: Tyckte det såg ut som en clipping, dvs, tackling under knähöjd.. Du beskrev själv något liknande. Domartecknet är snarlikt.
Kommentera

Hostikka känns ju som en helt duglig ersättare för nu.
Kommentera

Raggaren Putte: Fan... De lär inte utnyttja detta läge....
Kommentera

Rytter: Men allt faller ju då till slut ner på om spelaren "utnyttjar" det hela eller inte vilket är öppet för tolkning. Diffus regel som vanligt.
Kommentera

Raggaren Putte:

Ja han får väl vända sig åt vilket håll han vill i den situationen. Men tar han det beslut han tog nu så kan inte motståndaren bli utvisad för checking from behind enligt nya regeltolkningen.

Här har du från elitdomarna.se:

Fråga:
Hur är det egentligen med checking from behind-regeln? Vad är det för kriterier för utvisning, och hur ser straffskalan ut? Jag är nyss hemkommen från Brynäs-Luleå, och i den matchen förekom två situationer som i min bok är just checking from behind, men domaren blåste inte. Skulle vara intressant med lite vetskap i området, så att man slipper gå och vara arg på domaren, om domaren har rätt.

Svar:
Tacklingen skall komma bakifrån i ryggen på motståndaren, den som får tacklingen får inte "utnyttja" att han står med ryggen ut i banan.
Vänder han upp och "tar" tacklingen i ryggen blir det således inte Checking from behind.
Straffskalan är 2+10, 5+Game Misconduct eller Match Penalty. Vid skada finns endast MP som alternativ.
Inlagd: 2010-02-09
Kommentera

superfalle: Publikens uppgift är ju att försöka få domarna lite knäsvag, det tycker jag bara är roligt. Och hade jag varit TIK och på plats o arenan hade jag garanterar försökt få domarn att blåsa där.
Men då jag inte håller på något av de inblandade lagen så håller jag med rytter att det inte var något att blåsa på där.
Kommentera

superfalle:

Slappna av för fan, ger ju bara min syn på en tackling i matchen. Hade lika gärna kunnat vara en SAIK spelare som fått den av en Timrå spelare och jag tycker fortfarande inte att det skulle ha varit utvisning.
Kommentera

Rytter: kanon . då kör vi på de .. om de skulle hända en modo spelare då i övik .. kan ni då snälla sluta vissla så att högtalarna på tvn nästan går sönder .. de är så fruktansvärt irriterande
Kommentera

Rytter: Samtidigt är det väl rimligt att Svensson vänder sig mot pucken i det läget. Eller ska han istället vända sig utåt med ryggen mot pucken och bara bjuda ut sig som en sitting duck?
Kommentera

Mackelito:
Vadå då?
Kommentera

superfalle:
var väl 2min. för tänkt tackling
Kommentera

Raggaren Putte:

Jag tycker inte att tacklingen i ryggen på Björn Svensson ska ge någon utvisning. Enligt de nya reglerna för i år så är det inte tackling i ryggen ifall puckföraren själv vänder ryggen ut mot planen för att göra sig icke tacklingsbar (som det var tidigare), och det var precis det Svensson gjorde där.
Kommentera

Olle: själv så säger jag att skogs luftdrag kanske blåste omkull honom .. någon kroppsdel var de i alla fall inte
Kommentera

Bigthelin: Skogs försökte tackla en Skellefteåspelare men han hann undan. Men Skogs träffade kanske lite på det släpande benet (eller inte) och Skellefteåspelaren föll. Vilket gav tripping enligt Lärking.

Kanske rätt, kanske inte. Däremot släppte han några grejer tidigare som borde ha varit mer klara, bl a tackling i ryggen på Björn Svensson vid sargen.
Kommentera

Bigthelin: Såg du den? Skaik spelaren förlängde ut pucken ur egen zon och förbi skogs, när han själv är på väg ut plockar Skogs bort honom. Svårt läge, kan vara interference och kan vara tackling av den som har pucken.
I mina ögon kunde man både fria och fälla, båda sakerna är lika rätt och fel.
Kommentera

Bigthelin: Spud som tittar på matchen kanske kan kika in och ge en objektiv bedömning av situationen :)

TIkare-bloggen säger filmning. Publiken säger domarjävel.
Kommentera

Någon som kan klargöra vad utvisningen handlade om?? verkar vara ett jävla missnöje över det!
Kommentera

Hm...var är finnarna?
Kommentera

lu93rowa: Hm, namnet är för mig okänt o.o så jag googlade på den troligtvis nya målvakten!

www.eliteprospects.com/player.php?player=3206
Kommentera

Olle: Haha jaa precis! Det är så störande att det inte är sant! Det är ibland att man tänker att man kunde gjort deras jobb så mycket bättre än vad dem gör haha ^_^
Kommentera

pefr: åh fan då har dom höjt dom jävlarna!!
Kommentera

saasta: Det som stör mig är att dom "fryser" så fort det blir farligt och upptar pratandet efter att det där avgörande passet missade klubban eller att ett skott går över mål. Man fattar aldrig vad som händer :)
Kommentera

Första gången vi varit riktigt utspelade i år så här långt. Nu måste vi börja och spela för det här håller inte länge till.
Kommentera

« · 1287007 · »