ÖstrandsNisse: SAIK var väl inte direkt en skridskoskena ifrån ett sm-guld. Det är rent skitsnack, dessutom är de i elitserien igen tack vare Modos tidigare inkompetenta ledning. Att de lyckades ta sig till en sm-final var bonus med en gryende juniorsatsning i antågande.
Men de (SAIK) kommer, likt LHC att få ett eller två silver, och sedan är det dags att kravla sig upp igen.
Ni får nog hoppas på att Nubben får till några nyförvärv a´la Krykov här i sista sekunden! Men jag är övertygad om att han lyckas också.
Fan lider med Ante! Han ser ju nästintill gråtfärdig ut på presskonferensen. Med det stora TIK hjärta han besitter så måste detta kännas som ett monsteruppdrag att ro i hamn.
Gillar att se hans vinnarinstinkt. Hoppas han får en bra backup tränare klar inom kort.
Särkijärvi lr vem det kan tänkas bli.
ÖstrandsNisse: Ni var ju ändå "ganska" nära att vinna sm-guld 06/07. Personligen skulle jag inte säga att SAIK har varit närmare att vinna guld än vad ni har varit.
Lyckas ni hålla er kvar, vilket jag tror, så kommer ni om ca. 4-5 säsonger att få känna samma skadeglädje mot SAIK.
Växjö stod för en stark insats idag då man vinner med 4-1. Vem har de som huvudsponsor som har gett klubben råd att värva de spetsspelarna såsom Holös, Iggulden, Heikkinen mm.
Nykomlingar och kommer säkert gå till slutspel.
Usch kan vi inte starta om denna säsongen, samt att få göra en del ändringar innan?
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Sant! Men skulle önska en renodlad pp back med rejält klipp i bössan som är har starkt spelsinne. En målgörare som finner nätet vore ju också en fin sen julklapp.
Vi saknar i nuläget dessa personer. Max Friberg kommer bli våran pånyttfödde målgörare.
fredriko74: Den enkla matematiken säger att det ändå är för sent för några spetsförvärv. Dom kan man liksom inte plocka in när säsongen redan är tvärkörd. 'Hej, har du lust att komma och spela i vårt dyng-jumbo-lag? Vi har 17 träningsmatcher och sen en kvalserie som vi gärna ser att du offrar liv och lem i.' Fet chans, liksom. Är det någon som är både bra och har karaktär finns det ett antal lag att välja på i januari. Timrå är med största sannolikhet inte ett av dom.
Jaja. Men vi är på rätt väg. Det här laget ser ju jättemycket bättre ut än det gjorde i slutet av september. Det är väl bara kickningen av Murran och 3-årskontraktet på Robin Lindqvist som fattas. Sen står vi rustade för krig!
mikenomad: Jag har ju jävligt dålig split vision, jag har ju lagt den på mitt splittade musiköra, men iallafall:
Idag tänkte jag specialkolla Hagos så gott jag nu kan. Har jag fel, ja förutom ettan i arslet som var solklar Hagos-blunder...
Var inte han orsak till flera målgörande vändningar för AIK?
Tror att det framöver kommer vara mellan 3500-4000 inlösta per match, har man kalkylerat med ca 4800 per match så tappar man nästan 1000 pers x snitt på 190 kr per match, där ryker förmodligen de tänkta spetsförvärven och man får istället sikta in sig på bättre skadat gods.
Enkel matematik även för den blinde.
Och den här egoramsan som klacken kör som "hyllning till sig själva" om att supporterklubben fyller 50 år, på vilket sätt stöttar den laget på isen??
Det hade varit en annan sak om vi ledde matcherna och spelade bra ishockey, då hade det säkert funnits fog för en sån ramsa, men när vi sitter på knäna i skiten borde vi väl istället försöka stötta laget!
Per HApps: Jag förutsätter att 150tkr är totalen på 3 år*, då har han en månadslön på dryga 4000kr. Den är han värd.
*Alternativet är att han har 150tkr i månaden, men det är ju såklart inte rätt... Eller? Gud hjälpe oss.
Redigerad kommentar
Nisse: Timrå IK- VI GER ALDRIG UPP..
Eller ska det vara alltid?
Även om vinster är av mindre betydelse tabellmässigt så vore det ju bra om vi vann några matcher.
Ett Elitserielag som förlorat sig igenom säsongen mot ett allsvenskt lag som har vunnit sig egenom säsongen låter väldigt farligt.