1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-01-14

« · 1457789 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-01-14
Simmalugnt: Simmalungt va. Jag lär nog dö före dig, så jag slipper plågorna.
Kommentera

NuMo: Dö. Snälla.
Kommentera

ÖstrandsNisse: SAIK var väl inte direkt en skridskoskena ifrån ett sm-guld. Det är rent skitsnack, dessutom är de i elitserien igen tack vare Modos tidigare inkompetenta ledning. Att de lyckades ta sig till en sm-final var bonus med en gryende juniorsatsning i antågande.

Men de (SAIK) kommer, likt LHC att få ett eller två silver, och sedan är det dags att kravla sig upp igen.

Ni får nog hoppas på att Nubben får till några nyförvärv a´la Krykov här i sista sekunden! Men jag är övertygad om att han lyckas också.

Kommentera

snabelhåkan: Ja, precis. Båda mina föräldrar är från timrå. Skyll inte på mig.
Kommentera

NuMo: Satans inavel
Kommentera

Smokey: Någon myntade ordspråket: "vi delade på kärlek, jag tog kär, du tog lek". Beskriver lite av min känsla inombords.
Kommentera

Oj. Ursäkta fel gästbok.

Kommentera

fredriko74: Nu går reprisen på Modos vinstmatch ikväll.  Skynda skynda. Höll på att missa det.
Kommentera

Skalman: En skridskoskena från en finalplats men det är ändå en bit ifrån det Skellefteå varit...om vi ska vara riktigt ärlig.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag håller med. Jag har fostrat barn till Timråsupportrar och känner mig i dag som en sämre pappa än den där misstänkta och omtalade pappan som enligt rykten slängt ut sin son efter en innebandyturre i Uppsala.

Och desto mer jag ser hur Timrå IK misshandlas av vissa ledare desto jobbigare blir det. Nu har det gått för långt. Men huvudansvarig är TJ. Inget snack om detta. För mig känns han som en orm som inte ser verkligheten. Fy fan!!!
Kommentera

Fan lider med Ante! Han ser ju nästintill gråtfärdig ut på presskonferensen. Med det stora TIK hjärta han besitter så måste detta kännas som ett monsteruppdrag att ro i hamn. 

Gillar att se hans vinnarinstinkt. Hoppas han får en bra backup tränare klar inom kort. 

Särkijärvi lr vem det kan tänkas bli. 

Kommentera

ÖstrandsNisse: Ni var ju ändå "ganska" nära att vinna sm-guld 06/07. Personligen skulle jag inte säga att SAIK har varit närmare att vinna guld än vad ni har varit. 

Lyckas ni hålla er kvar, vilket jag tror, så kommer ni om ca. 4-5 säsonger att få känna samma skadeglädje mot SAIK.

Kommentera

Växjö stod för en stark insats idag då man vinner med 4-1. Vem har de som huvudsponsor som har gett klubben råd att värva de spetsspelarna såsom Holös, Iggulden, Heikkinen mm. 

Nykomlingar och kommer säkert gå till slutspel. 

Usch kan vi inte starta om denna säsongen, samt att få göra en del ändringar innan? 

Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja du skriver så mycket rätt. Var oxå där o mitt hjärta blödde nåt fruktansvärt precis som ditt.
Såg glädjen nu i Växjö när klacken var kvar o skrek o sjöng med spelarna på isen med undertröjorna på.

Det var inte många år sen det var vi.
Vad sjutton hände? Jag är ruskigt orolig.
Känslan är att vi åker ur. Så fruktansvärt deprimerande.
Man vill ju bara grina.....snorgråta ordentligt.
Kommentera

sargad: Man börjar undra då man betalar Hagos 150 papp i månaden, Bremberg 280, Pikkarainen massor, Murley mycket, o.s.v.
Jag är inte så säker.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Är tveksam till att Saiks budget är lika eller mindre än Timrås. Frmaförallt denna säsong. Någon som vet?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Amen på detta!!!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag tror det är så illa att även om Timrå fick låna Z, Lidström och Kipprusoff resten av säsongen skulle dessa herrar inte kunna vända denna skuta åt rätt håll. Det enda som skulle ske är att T J skulle beklaga sig över att det är så dyrt att trycka deras namn på tröjorna.
Kommentera

Bevittnade första matchen på plats efter Antes tillträde som huvudtränare. Har sett de tidigare matcherna på teve (vilket inte är riktigt samma sak). 
Först i kväll inser jag hur illa det är, hur dåligt  jag verkligen mår och hur lågt värdet är på vårt kära klubbmärke.
En gul-svart kaskad av segervissa Skellefteåfans hade intagit vår borg, den plats som för inte alltför många år sedan var en motståndares värsta mardröm. Det kändes redan där att det här kommer att gå åt helvete. Timrås supportrar hade inget att sätta emot denna, förvisso rätt överförfriskade skara, någon gång under hela matchen. Inte blir det bättre när Hagos kladdar i första minuten som senare ledde till Skellefteås 1-0 mål. Inte hjälpte det då Söderberg lämnas fri efter massivt Timrå-tryck som sedermera leder till 1-4 (i stället för 2-3 förhoppningsvis). Inte hjälper det när Timrå gör 2-4 och Skellefteå tillåts göra 2-5 en halv minut efter.

När vi möter motstånd som på papperet är väldigt mycket bättre, och detta motstånd spelar på normal nivå, då märks det tydligt hur dåligt material vi har. Vi håller spelet relativt jämnt men det märks tydligt att det är i de viktiga detaljerna det skiljer massor. Skellefteå hade, förutom att man vinner komfortabelt tre träffar i målramen.

Det gör också ont när man vet att Skellefteå kom tillbaka till elitserien efter Timrå men har underhållit och tagit tillvara på chansen och är närmare ett SM-guld i år och förra än vad Timrå någonsin varit sedan 2000. Med samma budget, eller lägre, har Skellefteå ändå skördat framgångar och detta beror mer på sättet man arbetat efter än något annat. In med egna produkter, krydda med klass och vips är man och nosar på SM-guld.

När Skellefteå äger vår egen arena, såväl på läktarplats som på isen, då är det nära till gråten. Avundsjukan dyker upp och likgiltigheten gör sig påmind. Vad är det som håller på att hända? Håller äktenskapet på att krascha? Jag börjar tvivla, känner vemod. Ingen tycks försöka rädda detta äktenskap i kris, det känns som att det är försent.

Jag är verkligen rädd och ledsen. Vad är det som händer med mitt livs största kärlek? Jag vill inte. Hör ni det. JAG VILL INTE! Jävla Timrå IK.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bragd-Birger: Sant! Men skulle önska en renodlad pp back med rejält klipp i bössan som är har starkt spelsinne. En målgörare som finner nätet vore ju också en fin sen julklapp. 

Vi saknar i nuläget dessa personer. Max Friberg kommer bli våran pånyttfödde målgörare. 

Kommentera

Dream Team:  Hur många är aktuella i detta lag av elitserielagen, en spelare är mogen Max Friberg resten duger kanske i allsvenskan ?
Kommentera

fredriko74: Den enkla matematiken säger att det ändå är för sent för några spetsförvärv. Dom kan man liksom inte plocka in när säsongen redan är tvärkörd. 'Hej, har du lust att komma och spela i vårt dyng-jumbo-lag? Vi har 17 träningsmatcher och sen en kvalserie som vi gärna ser att du offrar liv och lem i.' Fet chans, liksom. Är det någon som är både bra och har karaktär finns det ett antal lag att välja på i januari. Timrå är med största sannolikhet inte ett av dom.

Jaja. Men vi är på rätt väg. Det här laget ser ju jättemycket bättre ut än det gjorde i slutet av september. Det är väl bara kickningen av Murran och 3-årskontraktet på Robin Lindqvist som fattas. Sen står vi rustade för krig!

Kommentera

superfalle: Ja, man vet noll om hur stark kassa man sitter på. Tycker att värvarslanten bör bidra till något bättre än Robin Lindkvist iaf. Även om han är bra att ha i omklädningsrummet. 
Kommentera

Skönt att höra att inte Ante gett upp.

Kommentera

mikenomad: Jag har ju jävligt dålig split vision, jag har ju lagt den på mitt splittade musiköra, men iallafall:

Idag tänkte jag specialkolla Hagos så gott jag nu kan. Har jag fel, ja förutom ettan i arslet som var solklar Hagos-blunder...

Var inte han orsak till flera målgörande vändningar för AIK?

Kommentera

fredriko74: Å andra sidan så bör väl rätt mycket pengar sparats då man väntat extremt  länge med att värva . de va ju tex inte igår som vampola lämnade skutan 
Kommentera

Tror att det framöver kommer vara mellan 3500-4000 inlösta per match, har man kalkylerat med ca 4800 per match så tappar man nästan 1000 pers x snitt på 190 kr per match, där ryker förmodligen de tänkta spetsförvärven och man får istället sikta in sig på bättre skadat gods. 

Enkel matematik även för den blinde. 

Kommentera

Kerstin_k: varför kan man inte redigera inlägg via den mobila versionen?
Kommentera

Kerstin_k: och det trots att vi i en hel säsong fått höra, från ledningshåll, hur viktigt det är att rannsaka sig själv!
Kommentera

mikenomad: Men visst, bra skrivet. Det som börjar skrämma mig alltmer är att vi inte alls ska känna oss så säkra på att de här spelarna ska offra den hörntanden för att vi ska få spela kvar i elitserien. Vad är det som säger att de här spelarna inte bara spelar av kontraktet och byter klubb nästa säsong?
Kommentera

Dream Team: tycker själv att det är helt ok, Fan glad att det är någon som sjunger.
Kommentera

mikenomad: Det roliga med det hela är att samtliga spelare i dagens trupp kommer att tycka att det var nån annans fel att Timrå åkte ur.

Ingen av dom kommer att rannsaka sig själv.
Kommentera

Och den här egoramsan som klacken kör som "hyllning till sig själva" om att supporterklubben fyller 50 år, på vilket sätt stöttar den laget på isen??

Det hade varit en annan sak om vi ledde matcherna och spelade bra ishockey, då hade det säkert funnits fog för en sån ramsa, men när vi sitter på knäna i skiten borde vi väl istället försöka stötta laget!

Kommentera

Per HApps: Hagos kontrakt är bara ett av flera vidrigt dåliga. Tror vi får ställa oss in på att det är så här det kommer se ut flertalet av de 18 återstående omg. Att tro att spelarna med rådande tabelläge skall offra hörntänder för vinster är en rätt orimlig begäran. Hur mycket man än tycker att de som proffs borde så är de inte mer än människor.

Jadu spud, vad gäller undvika KS har nog samtliga förutom zita gett upp nu. Det tragiska är att spelare och ledare inom Timrå IK gjorde det strax före Kalle Anka på julafton, det vill säga långt innan det faktiskt VAR kört och långt innan de flesta supportrar gett upp. Återstående matcher skulle kunna vinnas om laget hade besuttit kvalite' och därigenom kunnat unna sig lyxen att spela ut utan krav. Dessvärre håller det här laget på sin höjd medioker allsvensk nivå och den här säsongens segrar har nästan uteslutande kommit när Timrå spelat på den yttersta gränsen av sin förmåga samtidigt som motståndarnas motivation varit tveksam=vilja slår klass.

Vi är ES i särklass sämsta lag, mycket möjligt att vi är det sämsta ES-laget den här sidan millenniet och det blir pinsamt tydligt varje gång vi möter ett lag som inte bara ställer ut skridskorna. Alltså får vi hoppas att när KS sparkar igång så pumpar motivationen och adrenalinet åter i spelarnas ådror. Kruxet är att jag tror det blir svårt att koppla på det bara sådär efter att i större delen av grundserien åkt runt med gamnackar.
Kommentera

erathoo: Vadå "om"? När har Spud någonsin skrivit något hockeyrelaterat av intresse? Det är inte hans grej :)
Kommentera

spud: Säg mig, Bjästa, de har ju allt verkar det som men inte ett hockeylag, vet du varför?
Kommentera

spud: Smakfullt inlägg . Har du fler ?
Kommentera

Per HApps: Kan inte TIFO-gruppen ta fram ett budskap typ:

Ja? Vilket slagkraftigt budskap passar vissa av dessa överbetalade "lirare" och "ledare"?

Dagens bjudningar skulle fan vara själ för uppsägning i andra företag.
Kommentera

erathoo: Själv har jag ju timråbor som föräldrar, så jag vill bara beklaga sogen.
Kommentera

Per HApps: Jag förutsätter att 150tkr är totalen på 3 år*, då har han en månadslön på dryga 4000kr. Den är han värd.

*Alternativet är att han har 150tkr i månaden, men det är ju såklart inte rätt... Eller? Gud hjälpe oss.

Kommentera

spud: ....kan du bara vara snäll och krypa tebaks till modlidboken om du inte har nåt vettigt att säga...tack!

Redigerad kommentar

Kommentera

Berglund:
Det magiska med HAgos är att han enl uppgift har 150.000 i ett treårsavtal 
Kommentera

Nisse: Timrå IK- VI GER ALDRIG UPP.. 

Eller ska det vara alltid?

Kommentera

Nisse: Sjukt att man kan vara så klen med hans storlek och kroppsbyggnad
Kommentera

Måste säga att det är direkt pinsamt att SAIK dominerar fullständigt på isen OCH läktaren. Har alla gett upp ? Härligt första byte av Hagos, det finns hopp inför kvalserien med det centerspelet.
Kommentera

Såg inte matchen men läste den arrogante och som jag ser helt verklighetsfrämmande TJ:s kommentarer om Sundsvall kommuns stöd till Timrå IK i ST... Den Snubben saknar verklighetsuppfattning och skrämmer mig sjukt mycket. Inte konstigt att det är oordning i den klubben om man tror företagen ska böja på nacken och "investera" för att synas under namnet Timrå IK. Börjar inse att detta är sjukare än jag någonsin anat:(
Kommentera

Även om vinster är av mindre betydelse tabellmässigt så vore det ju bra om vi vann några matcher. 

Ett Elitserielag som förlorat sig igenom säsongen mot ett allsvenskt lag som har vunnit sig egenom säsongen låter väldigt farligt.

Kommentera

Löst biljett fast jag inte behövde, köpte några pilsner och en T-shirt.

Frågan nu är om slapptaskarna till spelare är villiga att offra en hörntand i kvalserien eller om dom mentalt redan börjat fira sitt nya kontrakt.? 
Kommentera

stoff: Jag förstår att du är driven av något slags hämdbegär . Du vill att spelarna verkligen ska veta va värdelösa dom är . Kosta vad de kosta vill . Frågan är , tror du inte dom vet de ? De är mycket de som är problemet . Dom vet de för väl . Och andra frågan är vad blir de för bättre för timrå ik som förening av att spelarna vet att dom är kassa ? Tror du dom har större eller mindre chans i kvalserien om dom har fans som totaldömer ut dom och får dom att känna sej helt utan värde ? Spännande frågeställning eller hur . Utveckla gärna hur du tänker .
Kommentera

Nu verkar ju Nubben köra på extrem lågbudget-värvningar så för att fortsätta den inslagna vägen, kan han inte försöka få till ett lån av denna lirare, han lovordas runtom i landet och är riktigt bra. Kruxet är väl att han dels tillhör SAIK och dels att Sundsvall inte gärna släpper honom.  
Kommentera

« · 1457789 · »