1150x200-tikenciggis_3mpQ6zqKhAln98v.png

Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-01-14

« · 1457846 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-01-14
fredriko74: Hehe, förstår det. Fast ett NHL-lag i Seattle verkar inte ligga alltför långt borta faktiskt, kanske redan inom de närmsta två åren,  så IKEA kanske står och bankar på dörren ändå.
Kommentera

Skalman: Du är uppenbarligen på rätt väg. Låt honom inte läsa tikarnas gb på HS.
Kommentera

Paddan: Korrekt, men drömde mig bara iväg en sekund. 
Kommentera

fredriko74: IKEA har väl aldrig sponsrat något idrottslag över huvud taget, har jag för mig. Men det vore väl allas dröm att få ett sånt kapitalstarkt bolag i ryggen. Eller att Bill Gates råkar fatta tycke för ishockey, fast då köper han väl ett NHL-lag till Seattle istället.
Kommentera

spud: Jag har haft ett brinnande intresse för sporten ända sedan jag fick mina första skridskor där någonstans vid 3 års ålder. Vad ditt "hockeyintresse" bottnar i, det har jag aldrig förstått. Du skriver ju så sällan om hockeyrelaterade saker.

Sen är det väl självklart att intresset steg rejält när man fick större möjligheter att se favoritlaget, både på tv och live, eftersom jag inte är ifrån Timrå ursprungligen.

Kommentera

NuMo: Visserligen, men vad vinner någon på att skylla på andra då?

Jag själv håller på att lära min 3-årige son att inte skvallra, och att inte göra som andra bara för att dom gör det.

Ska jag säga tack för hjälpen när jag introducerar honom för internet då?

Kommentera

Skalman: En eloge till dig Skalman, en modoit med båda fötterna på jorden och ödmjukhet i högsta högg. Du har ett och annat o lära dina medsupporters.
Kommentera

Paddan: Drömmen vore om Ingar Kamprad var TIK fan, då skulle det nog kunna frigöras några kronor till något nyförvärv som direkt går in i 1a linan. =) 
Kommentera

spud:haha  de där va faktiskt riktigt bra svarat . ditt första plus från mej . 
Kommentera

haggen: Hahaha! Jo jag skojar. Men för sakens skull Nämn tre.
Kommentera

Och en allvarligt ställd fråga landar i en ström av ljusbrun diarré. Tack så jävla mycket!
Kommentera

NuMo: Herregud, är du på riktigt, jag hoppas du skojar annars är något väldigt väldigt fel.
Kommentera

Skalman: Välj de tre mest hockeysnacksreglementsvidrigaste inläggen av de trettio senaste så får du se vilka som står för dem.
Kommentera

Olle: Vilket trams. MODO spelade inför 6000 på läktaren när TIK mötte storheter i div1. Antar att du var en flitig besökare då? Och jo naturligtvis törs inte du eller någon annan här erkänna att ert hockeyintresse gick upp 3000% i samband med avancemangt till ES. Detta trots att er publik ökat medd några hundra procent sen avanvemanget. 

Själv har jag inte fått uppleva att mitt lag tillhört AS en hel säsong, däremot nån halva. 

Kommentera

Olle: Ja. Mycket lätt.
Kommentera

NuMo: Såklart att det personliga ansvaret inte försvinner bara för att vi pratar via internet.

Jag skriver inte ofta på HS (Kanske därför jag skriver på Timrås forum nu då) men nog bör väl du vara nog vuxen att inse det skyndande påverkningsstadiet i detta allmänt kända problemområde?

Kommentera

NuMo: Det är lätt att förstå varför du har skrivit över 10.000 inlägg på det här forumet när man läser dina fantastiska "one liners".
Kommentera

Skalman: Här har vi ett typexempel på provokation kanske: " Växjö har exempelvis den totalt okände Stefan Edberg och dennes kapitalförvaltningsföretag Case Assett Management som sponsor. Edberg har en personlig förmögenhet på närmare 500 miljoner kronor, så där finns nog några korvören att spendera."
Kommentera

Olle: Vilket mummel.
Kommentera

superfalle: Ni verkar inte ha så många på läktaren att det skulle vara något problem..
Kommentera

superfalle: Sicket töntigt inlägg.
Kommentera

NuMo: Du vet ju att dom finns. Alla dom där övikarna som inte visste vad hockey var medan red line offside fortfarande existerade men fortfarande kände en stark social press och helt enkelt tvingade sig själva att börja "gilla" ishockey. Det är den sortens hockeyfans som bara pratar hockey med egna fans och för allt i världen undviker att prata med fans från andra lag eftersom dom är rädda att bli genomskådade...vänta nu. Det är ju HS-modoiter jag pratar om!
Kommentera

Skalman: Det personliga ansvaret försvinner inte av det som skrivits här ikväll. Ge mig i så fall ett skarpt exempel på vilka meningar det skulle vara?
Kommentera

NuMo: Ja vad vet jag, kanske hetsar Modo-supportrar Timrå-supportrar via detta forumet, samtidigt som lumberjacks blir hetsade.

Tyvärr hänger ju saker och ting ihop. Bara för att "the internet" uppstod så försvann inte det allmänna ansvaret!

Kommentera

spud: Har du fått en riktigt djävla hård smäll på käften nån gång ? Om inte så pröva med att ta på dej en match tröja och ta bort namnet som står på ryggen och tryck nummer 0 spud i stället och gå på nästa läns derby . Jag är övertygad om att du blir en erfarenhet rikare
Kommentera

fredriko74: Vad jag har hört så har Växjö, av flera orsaker, stark stöd i bygden. 
Kommentera

Skalman:
"PS. Ni som är modoiter och skriver här hjälper till att skapa "huliganfasonerna" på Modos matcher. Bara så att ni vet"

Öööhm, nej! Dom som sitter på HS är hockeyfanatiker, vi älskar hockey lever för hockey, dom som lekar huligan på matcherna vet inte ens att hockeysnack finns och dom kan förmodligen inte ens stava till hockey. Du gör det väldigt enkelt, och det bli bara dumt.
Kommentera

Skalman: Varför skulle modoiter bli huliganer av det här?
Kommentera

Jag kan hålla med haggen till vissa delar.

Än fast vi inte är "Modolider" utan Modoiter, så kan vi väl skita i att skriva här bara för skadeglädjens skull?

Om nu Timrås supportrar skrev på er sida ifjol när vi var i kvalserien så spelar det val absolut ingen som helst roll i sammanhanget. Vi kan också vara i kvalserien när serien slutar!

En stor poäng med internet är att man skriver något när man har något vettigt att säga. Så när man inte har något vettigt att säga så HÅLLER MAN KÄFTEN!

PS. Ni som är modoiter och skriver här hjälper till att skapa "huliganfasonerna" på Modos matcher. Bara så att ni vet.

Kommentera

Olle:

Olle - Spud 100-0.

Kommentera

spud: Är det inte ironiskt att du bara drivs av skadeglädje? Du är ju en av dom där öviksborna som bara började "gilla" hockey för att inte bli mobbad i skolan. Dina kunskaper på området är pinsamt dåliga och det är ju därför du håller dig till att skriva om allt annat än det som har med hockey att göra. Men du Spud! Det är 2012 nu! Man får gilla vad man vill nu för tiden och man behöver inte ens skämmas för det. Så kliv ur garderoben och träd in på det där modeforumet du frekventerar eller bli lite mer aktiv på det där myntsamlarcommunityt du vanligtvis bara sneglar på.

Dina intetsägande åsikter om sporten ishockey är inte ens i närheten av att passa in på ett hockeyforum.

Kommentera

Men jävlar vad glada alla som kämpat och slitit för att Timrå IK ska spela i Timrå!!!1 ska vara nu när detta stolta varumärke förmodligen tillåts tyna bort mellan tallarna i Sörberge.

Ett stort GRATTIS till alla er.
Kommentera

spud: Det som är roande är att hockey är en sak och människor en annan, ser vi bortom hockeyn så är ni bara tragiska, härja härinne fulla av skadeglädje när ni vet att det är tufft läge som timrå-supporter. För att hitta mer osympatiska än er så får man åka till mellanöstern.  

Kommentera

snabelhåkan: Välkommen till HS!
Kommentera

snabelhåkan: Som en modolid.
Kommentera

spud: Det som jag är road över är att du och alla andra modolider sitter här dag ut och dag in och skriver inlägg om våran klubb som inte ens vi vet om.

Ni har känslor för oss va?

Kommentera

spud: Lilla-SM kan ta oss alla på outgrundliga vägar.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Japp, men du om någon borde väl veta hur nära ni var att vinna mot oss 06/07! Hade ni vunnit då hade ni säkerligen fått samma resa som oss mot sm-guldet.

Vi vann mot er tack vare en skridskoskena också, men då var det Pierre Hedins skott mot Horavas skridskoskena som touchade taket på arenan innan det gick in 0,1 mm från skridskoskenan på super-Backlund.

Kommentera

Är det inte lite ironiskt att Växjö, som många av er hejjade på för mindre än ett år sedan nu etablerar i ES sig på er bekostnad? Jag är road över faktumet. Är ni? 
Kommentera

fredriko74: Växjö har exempelvis den totalt okände Stefan Edberg och dennes kapitalförvaltningsföretag Case Assett Management som sponsor. Edberg har en personlig förmögenhet på närmare 500 miljoner kronor, så där finns nog några korvören att spendera.
Kommentera

yngwie: Jo men inte en gammal avdankad en som vi redan har haft.
Det är ingen ny i mina ögon. :)
Kommentera

73Sjöbba: det var taskigt sagt. Helt obekommet dessutom. Vad har jag gjort nu då?
Kommentera

Simmalugnt: NuMo är en osympatisk, smaklös pissråtta. Ett riktigt lågvattenmärke.
Kommentera

NuMo: Bjästa menar du
Kommentera

Jack Daniels:

Jasså Freddan var där. Sökte inte ni ny målvakt?

Kommentera

Skalman: Men 06/07? Var det inte det året vi åkte ut i kvarten mot Modo? Vi har varit betydligt närmare, bl.a. året efter då den omtalade skridskoskenan släppte på Lehtonen (den för övrigt bästa backen som spelat i Timrå under modern tid). SAIK förlorade, förvisso, rätt klart i fjolårets finalserie mot Fbk, men de var i final i alla fall. Något vi inte mäktat med under 2000- talet.
Kommentera

Simmalugnt: Jag gör det jag kan för att överleva. Jag är absolutist. men nu skiter vi i det här kivet. Vi är ju i alla fall släktingar.
Kommentera

NuMo:

Det tror jag inte. Jag är fet och dricker sprit. Men lova att du gör ditt bästa!
Kommentera

Jack Daniels: Han är scout för ett NHL lag nu. Lär väl ha scoutat Hagos eftersom han är den mest omskriva TIKspelaren.
Kommentera

F.ö var Fredrik Andersson på matchen idag.
För vad?
Kommentera

« · 1457846 · »