spud: Jag har haft ett brinnande intresse för sporten ända sedan jag fick mina första skridskor där någonstans vid 3 års ålder. Vad ditt "hockeyintresse" bottnar i, det har jag aldrig förstått. Du skriver ju så sällan om hockeyrelaterade saker.
Sen är det väl självklart att intresset steg rejält när man fick större möjligheter att se favoritlaget, både på tv och live, eftersom jag inte är ifrån Timrå ursprungligen.
NuMo: Visserligen, men vad vinner någon på att skylla på andra då?
Jag själv håller på att lära min 3-årige son att inte skvallra, och att inte göra som andra bara för att dom gör det.
Ska jag säga tack för hjälpen när jag introducerar honom för internet då?
Olle: Vilket trams. MODO spelade inför 6000 på läktaren när TIK mötte storheter i div1. Antar att du var en flitig besökare då? Och jo naturligtvis törs inte du eller någon annan här erkänna att ert hockeyintresse gick upp 3000% i samband med avancemangt till ES. Detta trots att er publik ökat medd några hundra procent sen avanvemanget.
Själv har jag inte fått uppleva att mitt lag tillhört AS en hel säsong, däremot nån halva.
NuMo: Såklart att det personliga ansvaret inte försvinner bara för att vi pratar via internet.
Jag skriver inte ofta på HS (Kanske därför jag skriver på Timrås forum nu då) men nog bör väl du vara nog vuxen att inse det skyndande påverkningsstadiet i detta allmänt kända problemområde?
NuMo: Ja vad vet jag, kanske hetsar Modo-supportrar Timrå-supportrar via detta forumet, samtidigt som lumberjacks blir hetsade.
Tyvärr hänger ju saker och ting ihop. Bara för att "the internet" uppstod så försvann inte det allmänna ansvaret!
Jag kan hålla med haggen till vissa delar.
Än fast vi inte är "Modolider" utan Modoiter, så kan vi väl skita i att skriva här bara för skadeglädjens skull?
Om nu Timrås supportrar skrev på er sida ifjol när vi var i kvalserien så spelar det val absolut ingen som helst roll i sammanhanget. Vi kan också vara i kvalserien när serien slutar!
En stor poäng med internet är att man skriver något när man har något vettigt att säga. Så när man inte har något vettigt att säga så HÅLLER MAN KÄFTEN!
PS. Ni som är modoiter och skriver här hjälper till att skapa "huliganfasonerna" på Modos matcher. Bara så att ni vet.
spud: Är det inte ironiskt att du bara drivs av skadeglädje? Du är ju en av dom där öviksborna som bara började "gilla" hockey för att inte bli mobbad i skolan. Dina kunskaper på området är pinsamt dåliga och det är ju därför du håller dig till att skriva om allt annat än det som har med hockey att göra. Men du Spud! Det är 2012 nu! Man får gilla vad man vill nu för tiden och man behöver inte ens skämmas för det. Så kliv ur garderoben och träd in på det där modeforumet du frekventerar eller bli lite mer aktiv på det där myntsamlarcommunityt du vanligtvis bara sneglar på.
Dina intetsägande åsikter om sporten ishockey är inte ens i närheten av att passa in på ett hockeyforum.
spud: Det som är roande är att hockey är en sak och människor en annan, ser vi bortom hockeyn så är ni bara tragiska, härja härinne fulla av skadeglädje när ni vet att det är tufft läge som timrå-supporter. För att hitta mer osympatiska än er så får man åka till mellanöstern.
spud: Det som jag är road över är att du och alla andra modolider sitter här dag ut och dag in och skriver inlägg om våran klubb som inte ens vi vet om.
Ni har känslor för oss va?
ÖstrandsNisse: Japp, men du om någon borde väl veta hur nära ni var att vinna mot oss 06/07! Hade ni vunnit då hade ni säkerligen fått samma resa som oss mot sm-guldet.
Vi vann mot er tack vare en skridskoskena också, men då var det Pierre Hedins skott mot Horavas skridskoskena som touchade taket på arenan innan det gick in 0,1 mm från skridskoskenan på super-Backlund.
Jack Daniels:
Jasså Freddan var där. Sökte inte ni ny målvakt?