1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02

« · 1522338 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Vinner vi den här straffläggningen så ska jag köpa mig en keps. 
Kommentera

superfalle: Absolut in med Bello ut med slipsen !
Kommentera

fredriko74: Jag var helt övertygad om att du förstod att jag var ironisk när jag skrev det där första inlägget men uppenbarligen flög den fågeln över ditt huvud. Inte helt oväntat.

Låt mig lägga till ett: "Herregud" där på slutet också.

Redigerad kommentar

Kommentera

superfalle: Bra idé 
Kommentera

Så . Nu kan vi byta målvakt
Kommentera

Olle: Hur ska vi ha det? Först skriver jag i klartext vad jag tycker om Jonte, ok? Varav det är nån viss expert vid namn Olle som tycker att man gnäller, ett par min senare är det visst denne Olles tur att inse att Jonte ser ut som Pikken attitydsmässigt. 

Min fråga, tycker du att det är gnäll, lr tycker du att det är positiv cred på något vis, isf formulerar du dig på ett himla skumt sätt. Bestäm dig hädanefter om du tycker det är okej att gnälla lr inte, lr om man kanske ska sluta dubbelmoralisera och kalla andra för gnällspikar. Bara ett tips lilla Olle. 

Kommentera

Jag har paj, smaka?
Kommentera

Lill-Spaps: Tillbaka till ditt forum nu, Spud.
Kommentera

Olle:

Jag vet inte, men jag är genuint intresserad av svaret på båda frågorna!

Kommentera

Mysig stämning här inne hörni!

Nu går vi för två poäng. Förjävla bra arbetsinsats av grabbarna oavsett. Hoppas det inte tar på krafterna för mycket.

Kommentera

Lill-Spaps: Hur tolkar man en värdelös och överflödig kommentar från en lallare?
Kommentera

Olle:

Hur tolkar man kroppsspråket på en spelare via radion?

Kommentera

fredriko74: Men herregud, kan man inte skriva något negativt om någon spelare utan att man ska få nån jävla lallar-polis som dig efter sig? Sitter du och bitchar i Jimmys blogg när han delar ut låga spelarbetyg också? Skriver du arga mail till Montén när han bänkar någon spelare som du är lite svag för?

Är det ett orimligt förslag att jonte ska åka sig i form på träning istället för att glida runt på matcherna? Det är ju annars vad skadade spelare brukar göra innan dom hoppar in och spelar matcher.

Kommentera

Olle: Vem var det som sågade Jonte nyss? Att han påminner om Pikken? Kliv upp ur smoggen nu. 
Kommentera

fredriko74: Patetiskt. Skriv något om matchen istället för att bara sitta och lipa.
Kommentera

Olle: Sen googla vad dubbelmoral betyder, innan du öppnar käften nästa gång, pajas! 
Kommentera

Olle: Va yrar du om ? Säg det där till mig in real life, istället nästa match. 
Kommentera

Olle:

"Kom igen nu, höj nivån lite."

Vänta här nu.....

Kommentera

Fö är jag lite less på att man nöjer sig med skott på mål i bra lägen... man kan väl sikta lite iaf..
Kommentera

fredriko74: Ta en titt i brynäsboken innan du börjar bitcha om det där igen för helvete. Kom igen nu, höj nivån lite.
Kommentera

Ambroo: Ja, men nåt ska vi väl TIK anhängare vara bäst på? Lr hur ? 
Kommentera

fredriko74: Det finns ingen gnälligare sajt på hela vida internet.
Kommentera

Det är såna här matcher som "sätter sig i benen" va? Hoppas vi får med oss minst en poäng.
Kommentera

Olle: Skönt att du blev lite gnällig också, härligt 
Kommentera

Knylan: Jo vart bättre tempomässigt nu men som du sa, lite väl mycket slag på klubbor o dylikt.
Kommentera

Knylan: Jo vart bättre tempomässigt nu men som du sa, lite väl mycket slag på klubbor o dylikt.
Kommentera

Olle: håller med, spela sig i form lär väl vara det dummaste man kan göra om det nu är ljumskarna som spökar.

I övrigt tycker jag det var varning på övertramp att likna någons kroppspråk med pikkens ;

Kommentera

Icing-Ove: Utrstrålar rutin och lägger många väldigt bra passningar. Kan dock se lite loj ut med pucken och är inte den som försöker vara "etta" på pucken vid en närkamp.

Men överlag väldigt viktig och bra! 
Kommentera

Mackelito: Tycker du? Jag tycker att man spelar sinnessjukt aktivt, men man hugger mycket. Av den anledningen kan man lätt åka på en hakning eller slashing. Men man jagar ju väldigt hårt. Se på Hallin t.ex. Han må personifiera endimensionaliteten men helvete vad han kör i forecheckingen.

Man bryter ju uppspel på uppspel i mittzon. 

Redigerad kommentar

Kommentera

"Peppar peppar" men nu spelar man iaf, skönt att se att man inte backar hem, utan krigar på framåt för 3 pinnar. 
Kommentera

Ambroo: Då kan han ju åka sig i form på träning istället för att sno istid av någon som vill spela.
Kommentera

söder över: Ge karln tid för helvete. Ljumskar är inte att leka med och det är ingen hemlighet att han missat mycket värdefull isträning.
Kommentera

söder över: Ok nu hoppar jag på tåget igen. Hedström kan nöta bänk. Det är inget snyggt kroppsspråk från honom just nu, han påminner om Pikkarainen.
Kommentera

Många som ser väääldigt trötta ut nu... Varning för hakningar.
Kommentera

Olle: Skojade bara. Ni gör nog en bättre match än MoDo.. Hur ser Nordgren ut?
Kommentera

hubbenorlen: Nu tycker väl jag kanske att det finns lite för lite underlag för att konstatera att vi inte orkar stänga matcher men du har nog en poäng där.

Man får ju slita så mycket extra. Istället för att få pucken på bladet och fortsätta framåt så måste man vända, böja, hugga, brottas om puckarna och sånt tär enormt mycket på krafterna. Anlendingen är väl egentligen samma som varför vi inte gör tillräckligt många mål: Vi är inte tillräckligt skickliga.

Kommentera

Fattar ni vad jag menar...

Jävla slöhög! Sitt av den här matchen!
Kommentera

Olle: Har också funderat på det.
Det är väl just det som gör att vi inte orkar stänga matcherna i tredjeperioderna.
Kommentera

söder över: önrerud i 4e är faktiskt bara märkligt, om han inte dras med skada eller något
Kommentera

Icing-Ove: Allt är definitivt inte pyton, vi håller jämna steg med en förmodad guldkandidat. Det kanske väger över lite, spelmässigt, till skoterraggarna men vi kan lika gärna få in en puck och då finns det alla chanser i världen att hålla undan.
Kommentera

Olle: jo jag tycker att hedsröm spelar mupp hockey o har så gjort sedan han kom in i denna sässe.
Han undviker fysiskt spel. Kan han vara etta på pucken men riskerar han att bli tacklad så väljer han att haka i motståndaren.
Vinner han en sargduell o passar 5 pass till rätt adress per match så verkar han nöjd...

O sedan lirar önerud i 4e... joråsåatt...

Suck...
Kommentera

Jag undrar en sak . Vad är cristian söderström bra på ? Eller är han allround :)
Kommentera

Bäckström skadad eller bänkad?

edit: bänkad tydligen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Det där var, som man säger, spot on!
Kommentera

Ambroo: Det är ju inget dåligt lag vi möter heller. Saik slår alla passningar på bladet och låter pucken göra jobbet vilket gör att dom orkar spela i det här tempot hela matchen. Timrå slår passningar lite för långt fram, lite för långt bak, lite för fladdrigt och lite för dåligt, vilket gör att vi får fiska puckar i sarghörnen och som gör att vi orkar mindre och mindre.

Man ser skillnaden mellan ett hårt arbetande lag och ett riktigt skickligt lag just nu.

Kommentera

El Maco: Ser rätt skapligt ut. Synd att man missade att smälla in tvåan och istället fick den där i stället. Den här icke-ledningen känns hyfsat skör...

Annars, same same. Bra jobb, många knepiga offensiva beslut. Sebbe ser på ut, men han saknar allt vad tajming heter när det gäller skott eller passningar. Åkningarna är fina dock.

Behövs a) rejält flyt, eller b) kanonspel i tredje om det ska bli poäng av det här.

Kommentera

El Maco: tycker dom spelar efter förutsättningarna bra .
Kommentera

Smokey: Jämn match, hoppas det inte avgörs igen på ett misstag vid TIK torsk, likt Carlssons jätteblunder 18,45 förra mot BIF. Orkar inte det igen, nu vill jag se ett krig framåt för 3 pinnar, inte avvaktande och vara nöjd med 1 pinne. 
Kommentera

« · 1522338 · »