Bragd-Birger: Oj det blev ett långt inlägg :) Tänker bara kommentera att hellkvist absolut inte är en universialregel, tyvärr har det gått personer sista åren som har lämnat självmant/brutit kontrakt.
Sonnenberg: Eller hur. Det känns kaxigt och onödigt att säga i ett läge där vi legat på kvalplats större delen av säsongen, men det är fan inte otänkbart att vi stämplar in på tionde plats. Tänk om vi har säkrat kontraktet inför sista matchen, gratismatchen hemma mot Rögle. Och att allt vi spelar för då är en plats i play in. Helt avslappnat. Vilken dröm! Jag vill se ett jäkla tryck på biljettbokningar för helgens matcher i veckan. Redan bra sålt mot Brynäs, men det ska ticka på riktigt bra mot DIF också. Matcherna mot DIF…snacka om dignitet.
Bragd-Birger: gällande Alvarez varande i PP så är det väl helt enkelt eftersom han ska stå framför kassen och grisa. Eftersom vi bygger från högersidan med Hanzl så behöver vi ha en leftare där, och alternativen är inte många. Liljewall eventuellt men han är ju trasig. Dock tycker jag att han gör ett hyggligt arbete just i PP. Det är i det övriga spelet som han lämnar en del att önska.
Håkkybåkky: Ja, den biten gör faktiskt Alvarez bra även om han kanske är lite dålig på att få bladet på andrapuckar. Han står dock kvar där trots smällar vilket inte så många av våra spelare gör.
Jåkkinen: Inte mer än att han nämns med respekt som en kommande stortränare av expertis där just hans ledarstil, med tydlig och hög kravbild, hyllas. I ett Hudiksvall som manglat div 1 norra och stormar mot HA. Sen är jag, ologiskt jag vet, en sucker för bra hockeynamn och hey, håll med om att man kan höra att "Dennis Hall" ljuder av framgång?! 😀 Vad gäller våra nuvarande tränare så ligger min skepsis främst i samarbetet mellan Ante och Freddan. Det gnager en känsla i mig att Ante hämmas och jag skulle mkt väl kunna tänka mig Ante tillsammans med Dennis. Jag tycker det vore fräckt och precis en sån frisk satsning jag så länge saknat i Timrå. Det måste inte alltid vara Kenta Johansson, Perra Johnsson, Peter Andersson mfl i den gubbligan som vi lite trött sneglar mot
tjobba: jinxa lagom nu för satan, allt annat än kval vore en fet jävla mega bonus. Att vi skulle plocka in 9 poäng på BÅDE LHC och BIF på 10-11 matcher med vårat poängsnitt är inte realistiskt. Fokus på att de röda örnarna slår klorna i röd höken!
Olli Nomadinen : Jag tror som dig att Ante hämmas av Freddan, jag tror också att det är Freddans spelsystem i grunden då de spelat likadant sedan Freddan kom in.
Olli Nomadinen : En roll som huvudcoach kan vara lockande för Stridh. Styf har inte lyckats sätt ett försvarsspel varken i Modo eller Malmö men tredje gången gillt kanske.
Håkkybåkky: ja, i PP kan jag köpa att Alvarez, i brist på alternativ, får plats framför kassen. Men han är ju helt fel spelartyp för det egentligen, om man jämför med en sådan som Liljewall. Blir intressant att se om han kan böka in någon puck nu när det blir lite mänskligare backar att stångas med.
OlliJanne: Nej det är inte realistiskt. Men sett till hur vi spelar just nu, vårt kommande spelschema gentemot våra bottenkonkurrenter. Dessutom har vi en match mindre spelad. Det är fan inte omöjligt. Men kommande 9 dagar, de 5 matcherna kommer avgöra mycket av vår framtid. Minimum på dessa 5 matcher är att plocka 9 poäng. Jag tror vi tar 12 poäng.
OlliJanne: ja, det vore ju fantastico. Men, det lär bli svintufft. 5 matcher i rad med motståndare som precis som vi spelar med kniven mot strupen, om än med varierande tryck. Hualigen.
Frågan är om vi någonsin haft en lika säsongsavgörande 9-dagarsperiod som denna? Blir fruktansvärt, men samtidigt jävligt intressant. Pallar vi trycket? Kan vi uppbåda rätt mix av eld och kyla? Och: kan vi fortsätta på den inslagna vägen på bortaplan?
Första matchen mot Malmö blir nyckeln. 3 poäng där, så...får vi ett jävla momentum i den här bottenstriden. Det k a n gå.
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla