Hahl Bundy 2.0: Hur hittade han den? Det skulle inte vara annat än PP med sådana bedömningar. Ovanligt med bortadomare, men sådana finns tydligen också. Sanslöst.
Kerstin_k: Enligt statistik så skall Landerkedjan vara bäst att skapa offensivt. Men sen så får de väl börja de mesta av sina byten i offensiv zon med. Jag tycker fortfarande de är alldeles för tunt med Emil och Jonte ihop. Lander får dra för stort lass den kedjan, så gärna en till spelare som är stark på puck och starkare i det fysiska spelet istället.
Wedda-Lander-Dahlén Pääjärvi-Hanzl-Emil.P Det är fortfarande en topp 2 jag är riktigt sugen att se hur utfallet blir.
Timrå4ever: det blir inte lättare att spela hockey när vi har domare som ger storklubbshandikapp. Fasthållningen på Eronen och crosscheckingen i spel 5-4 är ett skämt. Klart Skellefteå har mer energi i benen när dom får spela PP hela tiden.
söder över: tänk att det spelar fan ingen roll vilket år, vilken tränare eller vilka spelare vi har så likt förbannat är vi klappkassa efter ett uppehåll
Synct: Tycker Halloran är lika mjuk i spelet som Jonte, visst han har speed men fick inte ut jättemycket av den i 5 mot 5 innan skadan. Halloran skulle nog kunna funka i en skridskostark 3:e kedja kanske?
Hur som helst, två petiga utvisningar nu av samme domare, speciellt den sista i ett matchavgörande läge. Vore ruggigt antiklimax om vi blir nollade igen för andra matchen hemma när det återigen är fullsatt.
SAIK tunga denna period.
Nu gäller det att vi klarar det som är kvar av BP sedan att vi för hål på Skellefteå. Vill se en SD seger med tom bur.
Sputnik: Halloran har ju farten iallafall, det skulle behövas i en sån här match. Spelvändningarna vi väl får, då åker vi och glider så att dom hinner backchecka och hinna ikapp sin markering. Nä vi är iskalla.
palleparling: tycker vi kan lira 3:e femman matchen ut. Det är ju kring dem det händer något. Ge Halloran lite speltid. Vi behöver lite speed herregud hela laget ser ju lagom tröttkört ut
Bedrövlig spel ändra om i laget lika dåligt med idioten som sköter musiken folk här på läktaren undrar är det förbjudet att försöka tända spelare publik är som en kyrka trots fullsatt SKANDAL
Olle: Ja, det går verkligen ruskigt långsamt i spelvändningarna. Vi har väl haft en 3-4 tillfällen då vi haft ett spelarövertag när vi vänder och bara står på grillorna genom mittzon så att det rinner ut i sanden.
Olle: Inte mycket som synkar i spelet och har väl inte gjort ett tag ärligt talat. Jag skulle gärna se förändringar då det konstiga är att det känns som vi saknar en tydlig spelide offensivt sätt.
Vi har i mångt och mycket satt defensiven, frågan är när sätter vi offensiven?
Sputnik: om vi bara ska ställa ut skridskorna mot topplagen så har vi ju 4x3 matcher där vi kammar noll och då kan vi börja blicka på lagen nedåt i tabellen istället för uppåt. Tyvärr tycker jag vi varit helt chanslösa mot Skellefteå, Växjö och Färjestad, det ser ut som att vi spelar i olika ligor.
The great one: Ja det är som om någon tar upp ett ljud med en mobilkamera genom Cmore. Helt omöjligt att det skulle vara så dåligt tryck med så mycket folk.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen