1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590577 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-02-23

« · 2478509 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-02-23
Karlsson74: klaga inte Ep då blir folk sura man får vara kass det vänder snart
Låst ämne

roger_sundsvall: Fick jag vara sportchef med all makt i världen (det är nog bra att jag inte är det) så hade följande spelare lämnat nästa säsong:

Erik Andersson
Robin Alvarez
Jakob Stenqvist
Albin Lundin (bär emot, jag gillar Albin)
Emil Pettersson (bär emot här också, men med den lönen måste man prestera)
Panu Mieho
Olli Palola

Velar lite kring vilka fler backar jag skulle skickat. Tycker i grunden resterande har bra kvalitéer även om man såklart skulle vilja ha mer fart. Lyytinen är bra åt två håll, Eronen är den enda som kan dra ett ordentligt slagskott på direkten, Svesse/Erixon/Didde gör ett gediget jobb (tycker Skägget har ryckt upp sig) men det kanske är där man skulle behöva offra någon för att det inte ska bli så trubbigt.
Låst ämne

Bee: Exakt.. går inte att ha kvar en spelare med en sån lönepost som presterar så dåligt... Det vet alla.. det vet Kapanen . Det vet nog även EP..det känner nog även de flesta supportrar. Tror inte heller han är speciellt sugen på att tjura kvar på ett dyrt kontrak och reta upp fans om han nu tänkt fortsätter i samma stil..
Låst ämne

Jag är fortfarande glad att vi slog ut Skansens IF ifjol, annars hade vi förhoppningsvis spelat kval till SHL snart. Man får vara glad för det lilla.

Ps, saknar Legget och Råttan, de gör skillnad.
Låst ämne

lundin gör så gott han kan
men tyvärr albin,shl är för stort steg för dig
e.andersson
palola
stenqvist
finns en del o byta ut
Låst ämne

Olle: Får man inte igång EP innan säsongen är över tycker jag man ska göra ett ärligt försök att skicka honom till Schweiz eller någonstans där de kan skyffla pengar över honom.

Får vi tillbaka Wedda och får in en till toppforward istället för EP tycker jag det vore ju alldeles grönjävligt om vi inte skulle kunna spetsa till framåt nästa säsong. Alvarez är ju också en förvånansvärt dyr lönepost vi slipper nästa säsong också. Palola lär ju inte bli kvar heller.
Låst ämne

håller med
Hanzl ska ingenstans
punkt.
Låst ämne

Bee: Håller med om Hanzl, han bidrar på isen. Men jag ser inte så många andra dyrare spelare som alternativ heller. Dahlén och Lander finns inte på kartan. Bara EP kvar då förutom ett gäng mindre dyra spelare som man kanske kan tjäna en slant på genom att hitta ett billigare alternativ. Wedin finns ju också men det känns förjävligt om han inte ska kunna få en hel säsong att bevisa sig på. Tycker han gjorde det helt ok när han spelade.
Låst ämne

Bee: Precis, ifjol var han 1:a center, med i första PP som huvudspelfördelare, tycker han gör ett YYPPPERRLIIGGTT jobb som andracenter. Helst har jag han i första PP med Jonte och grabbarna, men det har jag tjatat nog om. Hanzl ska fan ingenstans. Även samma poängsnitt som ifjol fast med mindre roll, och han var ju totalt dominant i kvalet när det gällde som mest, big game player.
Låst ämne

Olle: Kicka Hanzl känns kortsiktigt. Inte lika starkt lysande stjärna som i fjol men han har inte heller samma tydliga förstaroll. Gör ett gediget tvåvägsjobb och slår många bra pass - har ju hittat ett spel som funkar tillsammans med MPS och Dahlén här på slutet också.

KAN man lösgöra EP får det väl ses som ett lyft. Han har ju faktiskt sett rätt bedrövlig ut efter första tio omgångarna eller så.
Låst ämne

Ironin att vi ligger i botten av antal gjorda mål framåt, den såg man inte komma inför säsongen, man tar sig för pannan.. 🤦‍♂️
Låst ämne

Läktarproffset: Lätt att klaga på Jonte bara för att det är han som syns i matcherna. Men han syns ju för att han gör bra saker på isen, sen är det inga rena målchanser han får. Men var är alla andra då? Pääjärvi petar in ett gratismål på jontes förarbete men ALLA andra då? Materialet håller inte för att gå vidare i ett slutspel men jag tycker det är dags för kapanen att omvärdera laget när säsongen är över.

Emil Pettersson, finns det en realistisk bild av att han ska bli bättre med åren i Timrå? Han kanske har nån skada som hämmar honom eller nåt men vi behöver få lös ganska mycket pengar för att bygga det här laget rätt. Målskyttar måste in. Hanzl och Pettersson är väl heliga kor men man bör se över deras kontrakt och tänka hårt och länge på vad som kan vaska fram ett gäng millar till backsidan och dessutom få in några pålitliga målskyttar utöver Dahlén. Får man verkligen valuta för pengarna i deras kontrakt? Hanzl har väl en defensiv aspekt och producerar hyfsat.
Låst ämne

Greven: Sitter i skallen. Antingen så har han stenhårda direktiv från coachning att försöka hitta pass vidare eller så har han noll självförtroende.

Jag tror på det senare - EP är inte särskilt svårläst i ansiktsspelet, titta på honom när han bränner en chans. Han ser helt förtvivlad ut.
Låst ämne

Trenden är inte rolig, men trender är till för att brytas och vi har redan gjort det ett par gånger den här säsongen. Nu gör vi det igen.

Hoppas det blir mycket folk i ladan på lördag, vi har fortfarande lite luft ner men det måste börja trilla in lite poäng nu.

Tror en tiondeplats skulle vara rätt bra för oss. Vi är bättre borta och det är alltid tacksamt att få slå ur underläge. Jag har inte gett upp säsongen än.

Har svårt att förstå experternas oreserverade hyllningar av Skellefteå. Visst, dom är bra men får också spela efter en annan regelbok än dom flesta andra lag.
Så även idag, tydligen.
Låst ämne

Sputnik: Det är absolut inte mycket att klaga på vad gäller inställningen och kampviljan men när den genomsnittliga individuella skickligheten är för låg, det genomsnittliga taktiska kunnandet är för lågt och spetskompetensen dessutom inte levererar...Då blir utfallet så här. Vi vinner spelafastosslängssargernaianfallszonenligan i alla fall...
Låst ämne

Labban: Håller faktiskt med, riktigt bra inställning idag. Produktionen måste bli bättre. Jonte får träna att träffa målet, kanske hans enda akilles häl för att inte leda skytteligan är sin oförmåga att hitta målet. Något säger mig att hans expected goals är betydligt högre än vad han åstadkommit. Sedan måste samtliga spelare träna på att skjuta direktskott.

Hur jävla många puckar slänger vi intäck för att man inte skjuter utan att ta emot pucken först? Slutligen så måste laget bli bättre på att bita sig fast i anfallszonen likt skellefteå gör vid 0-1. Puckinnehav får man inte ut något av i egen zon/mittzon. Skulle också önska att JJ får vila lite nu då jag vill ha honom fräsch och utvilad inför slutet.
Låst ämne

lag 7-10 playin
där kan vi hamna
Vi ryker i första matchen
Låst ämne

Greven: Konstigt att han aldrig skjuter direktskott i Timrå då…
Låst ämne

SMÅLAND: Kanadaspel i all ära, men då skall man ha spelarmaterialet för det.
Skall jag vara ärlig så är Oskarshamn allt jag trodde vi skulle vara i år.

Ett lag som statistiskt sett överpresterar i Corsi etc, men har en ruskig offensviv som bär upp det.

Just nu spelar vi nån slags alibihockey och skrämmer iväg hemmapubliken istället. Medelmåttig defensiv och en offensiv som är under isen.

Kapnanen har en del att arbeta på till nästa säsong.
Men just nu ser han ut att ha förlängt med någon för mycket av befintlig trupp, tyvärr..
Låst ämne

Laken: Har sett youtubeklipp i flertal från hans tid i Plastsjö
när han sätter pucken på direktskott
Låst ämne

1-4 på dä senaste efter uppehålle!!
Dä håll int!!!
Nu möt vi lag som slåss i botten å som krig om plats 6-12…
3 hemma å 3 borta..
Vi ä klappkass hemma å borta…
Vi väg för lätt…
Tänk om vi had Kanadaspel i oss…
Snabba uppspel å Stenhård forechecking dvs mos motståndarn i ege territorium!
In på kassen å krig 110 %…
Mann vi fan int i sarghörne eller skott som täcks ifrån blå..
Ikväll had vi tur mä resultate igen…
Bar 3 poäng upp till Örebro på 6 plats..
Dags att ta till mental hjälp de sista matcherna..
OM vi ska kunn vänn på dä här…
Ja ha ett jävulsk tålamod men inblann brist dä även för mä!!
Nu bli dä ångest och gravdricka tä lörda å dä jävla vill ja se VINST igen!!!
Jag vill att säsongen ska fortsätta efter den 7 mars!
Vi ä Timrå ik å vi aldrig ALDRIG upp!!
Låst ämne

Laken: Det märkliga är just att han STÅR i skottposition i PP. Han har ju inte haft självförtroende att avfyra byssen sen omgång 4.
Låst ämne

Laken: Jag struntar i om folk blir stötta, men jag står fast vid att Emil med sina 250k+ i lön blir en tung post i flertal år framöver, om han inte höjer sig mer än så här.
Låst ämne

Emil Petterson ska ej spela pp då han inte verkar kunna skjuta direktskott… Alltid ta emot pucken och kladda med den 2 sekunder innan avslut. Märkligt.
Låst ämne

Synct: Yes, syftade lite på att drömmen är att vi lyckas landa båda dessa herrar. Tyvärr är det för många forwards som verkar livrädda att hålla i pucken när man skall etablera tryck i offensiv zon och lyckas fumla bort den.
Andersson är jag faktiskt helt oförstående till att Kapanen vill behålla.
Låst ämne

en uppryckning
gemfört mot färjestad matchen
men de är klassskillnad
kolla skellefteås passn.spel
där är vi klasser sämre
efter halva 3.e period
rycker vi upp oss
men va fan gör palola då
tar en dum utvisning på slutet
varför ens va där med klubban???
palola du får en
överjäst Semla i ansiktet
Låst ämne

Sputnik: Ja Hållander är väl så gott som klar vad det verkar.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: åttan möter nian osv ......
Låst ämne

Puckat:

Abuse mot stolpen kanske 😄
Låst ämne

Man kan tycka vad man man vill om Palolas utvisning. En helt vanlig kampsituation där Skellefteåspelaren har lepra i fingrarna!
Nä SAIK ska inte vinna guldet! Hoppas att vi möter dom o slår ut dom. Vi ska banne mig få ett antal Oscarsstatyetter efter den matchserien!
Låst ämne

Sputnik: Sen på forwardssidan så är ju drömmen Hållander och LODIN!
Då får vi både karaktär, tjurighet och skills på en och samma gång.
Lodin är också verkligen en spelartyp vi saknar, en teknisk forward som är stark på pucken och spelar ett obrytt spel.

Det enda negativa jag har då är att Hartmann och Walli(hoppas verkligen på förlängnibg där) är våra enda högerfattade forwards.
Låst ämne

Att Dahlén fick en abuse för att han drämde av klubban i stolpen😂Får man inte visa känslor längre?
Låst ämne

Sputnik:

Ja, ungefär så. Nu kommer det ju aldrig hända att vi byter tränare men man börjar bli lite skeptisk till Antes förmåga ändå som coach. Vi borde kunna få ut mer av laget, i alla fall få till en högre lägstanivå.
Låst ämne

Fall framåt ändå Skellefteå vart satt under press i 1a sen 2- 0 blir tufft då offensiv uppställning idag på baksidan idag bara stäppa upp 13 skott 2 går in 3 var offside mm
Låst ämne

Iceman99: fixa seriesegern istället . Go'natt
Låst ämne

Sputnik: De fanns ju ngt som kallades torpedhockey den funkar kanske??? Huvudsakligen handlar det om jävligt taggad inställning i varje sekund!!!!!!
Låst ämne

DJ Hemp: kämpa på
Låst ämne

Iceman99:

Föreningar mellan Ljungan och Indalsälven håller ihop. Så länge det inte handlar om Sundsvall. Andra älvar bryr vi oss inte om. Förstår du det?
Låst ämne

Tikarn97: Nej och det är backsidan som främst är mitt orosmoln för nästa säsong. Det är som det ser ut max 2 platser öppna för nyförvärv. Svensson, Didde och Erixon, tyvärr en trubbig back för mycket där.
En för omodernt byggd backsida helt enkelt och jag har svårt att se vi skall ta några steg om det inte kommer in en ruskig spetsback som typ håller sig hel hela säsongen i så fall.

SHL är en för tempostark liga och de krävs vackar son kan spela sig ur press och bra förstapass.

Det är den stora skillnaden mella Timrå och Skellefteå idag. Vi kommer knappt åt dom och det är sällan deras backar kastade iväg passar på måfå, de lyckades spela sig ut och spela bort våra pressande forwards allt för ofta.
Lägg därtill ett riktigt kompakt försvarsspel.

Jag skall ärligt talat säga att jag inte riktigt konkret kan säga vilken typ av hockey vi vill spela. Speciellt hemma.
På bortais så lyckas vi hålla det enkelt och kan töta till ytorna och leva på omställningsspel. Men på hemmaplan så har vi ingen riktig fungerande modell är känslan.
Låst ämne

Barkborren: Har du druckit ättika elr va fan har du mot Jonte???????????
Låst ämne

Olle: Men snälla Olle nu tar du i lite väl mycket, visst måste föreningar norr om dalälven hålla ihop lite.
Låst ämne

Barkborren: Man hjälper ALLA medspelare när det blir gurgel. Inte minst spelaren som leder interna poängligan och drar 800 pers till läktaren på egen hand.
Låst ämne

Villervalla:

Har sett oss live både krossa och vinna knappt mot miffers. Så för min del finns det inte på kartan att vi kan vika ner oss i en sådan match. Väljer att ha den inställningen inför lördagen. 3 poäng oavsett hur kasst vi än spelar. Retroaktiv utdelning eller vad det nu kallas. Men så jävla trött nu bara 🤮
Låst ämne

Tikarn97: offensivt absolut, där måste det vara aggressivare!
Låst ämne

Olle: Vem fan vill hjälpa han? Han anstränger sig bara nära mål
Låst ämne

Bee: Det är ju faktiskt två av dom fyra främsta offensiva spelarna vi saknar (ja EP saknas) så det kanske inte är så konstigt att det inte kuggar i gällande målproduktionen. Kapanen har inte lyckats ersätta dom och det kanske man heller inte kan klandra honom för. Men man kan ju fundera var Oskarshamn hade varit utan Suomela och Karlkvist (ja dom håller en högre klass än Wedin och Ep så klart). Klubbar som Timrå och Oskarshamn har inte råd att så dyra och viktiga pjäser faller bort. Att förlora Wedin och EP har pajat andra halvan av den här säsongen och vi har gått från att vara ett ganska solklart topp 6-lag till att förhoppningsvis klara play in så att vi får en hemmamatch till denna säsong.
Låst ämne

Andersson: Han borde inte få spela PP heller när han är kallare än antarktis men de kommer inte hända
Låst ämne

Tom Topp: Oftast så fungerar det inte, de flesta matcherna vi har vunnit har JJ stått på huvudet och räddat matcherna åt oss, vi har inte backsidan för att spela passivt styrspel, sen uppspelfasen är så sönderläst så det finns inte, diagonalpass i fickan hela tiden och det blir alltid brytning, varför kan man inte spela in i mitten med understöd från centern å komma i fart? Förstår verkligen inte, man måste visa mer jävlarnamma det är bara tafatt och blött just nu..

Sen är det problematiskt framåt varför ska de spela sig till målen för? Lägg puckjäveln på mål bara med skymning och gå på retur det är så målen går till i dagens hockey, finns för många lyxlirare å för lite krigare i laget tyvärr, det känns felbyggt.
Låst ämne

EP borde få spela kedja 4 nästa match men de kommer inte hända
Låst ämne

Olle: Ja, jo - jag har det. Har tyckt att Skellefteå är en förening som Timrå borde ta rygg på. Framför allt med tanke på juniorverksamheten. Nånting bra gör man ju. Eller åtminstone gjort.

Nu not so much kanske. Filmningar och fusk är absolut inget jag vill att Timrå ska ta efter.
Låst ämne

« · 2478509 · »