Woody: Lyytinen i fritt läge med Wedin…”äh jag skjuter själv”. Lyytinen i fritt läge med Hållander…”äh jag skjuter själv”. Noll självinsikt på den killen.
Dubbeld: Vi har en målvakt som står på huvudet, alltid nått! Hade väl inte forväntat mig att vi skulle behöva dra stå på huvudet kortet med ett totalt skadeskjutet Skellefteå bara.
Rallarn: Sen han blev utnämnd till SHLs bäste center så har Hanzl inte gått att känna igen. Har Kapanen gett han ett 2 års kontrakt? Det skall man ju aldrig ge en tjeck..
Kerstin_k: Enormt dåliga straffar. De flesta försöker sätta den mellan benen. Och ingen större beslutssamhet. Trodde att de tränade straffar flera ggr per vecka...
JonteD: Äsch straffar är straffar kan gå hur som helst. Tar ändå med mig mycket positivt ifrån denna match. Hela attityden och det fysiska spelet var något helt annat idag
Svårt att se det här som en hedersam förlust. Timrå fegade sig i två perrar, sen började man snurra när ett manfallet Skellet tappade orken. Mål kan man inte göra, då blir det svårt att vinna.
Woody: Är det utvisningen vi förlorar på? Eller är det för att vi har en coach som inte klarar av att få ut ens 20% från en av SHL’s på förhand vassaste offensiv?
Det är helt otroligt hur man inte kan göra en bättre match mot Skellefteå, dom har ju fan fler på skadelistan än vad dom har i laguppställningen. Vi skämmer ut oss, precis som mot Luleå. Det vi säljer till övriga SHL just nu är att vi är ett enkelt lag, det är bara att glida på en skridsko och plocka hem poängen. Precis som för två år sedan.
Dä sämst ja sett!!! Ett skadeskjut Skellefte med 6-8 spel borta... 1 poäng hemma på två matcher!!! HV lär kross oss på torsda... Ja ä i Göteborg på lörda å drick dä rätta virket.. Ingemannslann eller Kval lut dä åt i vår.. Vi ä dä mest ineffektiva lag i hela Elitserien... Nä gravölen rinn lätt ikväll,...
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·