Usch vilket sömnpiller. Under avdelningen "klubbkontroll och speluppfattning" ser samtliga spelare nästan efterblivna ut. Tråkigt att se, både för hjärna och själ.
Kattgubben: Vi ville verkligen bara spela av matchen. Kanske bäst så även om vi höll på att ställa till det ordentligt ändå. Nu ställer vi upp ett betongförsvar i fem minuter då!
Man kan inte vara annat än nöjd med resultatet med tanke på hur jäkla illa vi genomför matchen. Vi har ändå inget i slutspel att göra med sånt här spel så lika bra om säsongen bara kunde dö nån gång.
Knylan: Lika bra det, så att vi kan sluta att drömma om det där jävla slutspelet nån gång. Det skulle ändå bara vara självplågeri att se oss i slutspel i år.
Som det har sagts såmånga gånger har vi inget i ett slutspel att göra, att spelare och ledning tjatar om det visar på dålig självkänsla och brist på självkritik. Vi har ett kasst bortaspel, ett uruselt PP, tror de att det plötsligt ska lossna nu....eehhh excuse me!!!! Spela ovagjort mot SSK hemma i detta läge visar allt tydligt vad laget är gjort av.
Nyss hemkommen efter att ha sett en skitmatch. En av anledningarrna till kvällens resultat var att Timrå var mer rädda att förlora än viljan att vinna. Då går det så här.
I denna tunga tid är det endå lika roligt - varje gång, att läsa AB's kommentarer.
"skalman74, 35 år, Johanneshov, Idag 22:03 2p istället för 0p mot Rögle borta och nu 1p vardera istället för noll poäng. När det verkligen gäller och allt ställs på sin spets, då blir det lag som egentligen inte pallar för trycket belönade. Idrott kan verkligen vara ett skämt i bland. Varken Challe eller laget som helhet förtjänar denna tur. Det var många år sedan man såg en klubb som så oförtjänt legat ovanför kvalseriestrecket omgång efter omgång. När det verkligen gäller så belönas man med miraskulös tur för det som man egentligen inte klarar av att fixa . Rögle snubblar bort en puck i PP och ledning dessutom med några minuter kvar. Idag hade man blivit nollade men man belönas på ett sätt som nästan gör att man tror på högre makter. dölj... visa"
Typisk kampmatch mellan två bottenlag, förstår inte hur ni kan vara så förvånade över detta? Själv hade jag tippat 2-2 innan matchen. Oavgjort får betraktas som rättvist!
Jag är fullkomligt liknöjd med att inte ha torskat i kväll. Känslan var ju att SSK ville vinna mer än vi och situationen där Lindbäck drällde bakom kassen för att sedan bli av med spaden var obetalbar. Nästan underhållande på något sätt. Sedan höll man andan i en evighet för att till slut tappa besinningen i frustration över att vi inte fick ut pucken ur zon. Sista perioden var en enda gastkramning och min enda tanke var att vi inte får förlora. Det verkar som att många spelare tänkte likadant. Nu hade ju SSK vilat dubbelt så länge inför matchen och det märktes. Vi var trötta och slitna i jämförelse. Lindbäck räddade oss flera gånger om. "Gabbe" anser jag imponerade mest av utespelarna och då tänker jag inte på målet utan kämpainsatsen i övrigt.
Så vad händer nu så här någon halvtimme efter hemkomsten (för övrigt en skitjobbigt varm och skakig bussresa)???
Ja, vad fan tror ni - segergarre + segerskumpa! 1-1 kändes som en vinst!!!1
DJ Hemp: Ja herregud, ett tag kändes det som att det hade gått snabbare om jag hade promenerat in på isen och gett honom klubban. Vad väntar de på ibland, man blir tokig.
Raggaren Putte: Så sant! Tyvärr har vi inget i ett slutspel att göra. Vi räcker inte till helt enkelt. Tragiskt bara att se på hemmaplan att vi gång efter annan låter bortalaget ta kommandot speciellt när Timrå´s motto varit att checka fast motståndarna helt o hållet o bara gasa på. Nu ger man hela tiden motståndarna övertaget. ILLA! Bara hoppas att det med ny tränare nästa år kan bli ändring på detta! Dvs att vi inte blir sämre än tia först o främst...
Matchen var en bajskorv, men målet var av en sort som jag inte har sett nån göra sen jag såg Strimma göra det nån gång för längesen, ljuvligt orättvist och skönt...
Man blir smått vansinnig, helt enkelt. Satt alldeles intill detta händelseförlopp och hela livet tycktes utspelas i ultrarapid där ett tag. Ännu mer än vanligt, vill säga ;)
Jag har dessutom funderat på en sak. Vi hade mycket väl kunnat förlora både i Ängelholm samt i kväll. Hemska tanke. Men nu kan man i alla fall gå till OS-uppehållet med en stor lättnad. Fem poäng och 21 mål före SSK med sju omgångar kvar. Alltid något...
Fler såna här matcher, och jag kommer att inte bara överge Timrå utan sporten som sådan. En 0-0 match i novemberregn mellan Öster och Trelleborg är rena njutningsfrossan i jämförelse.
Sen kan man konstatera att det var hyfsat trötta ben därute. Ok för att man gått kort om backar, men vad faen. Varenda spelare såg ut som om man lekt 'vem tar mest i benpress' fem minuter innan nedsläpp.
Att se Pärssinen är uppgivet sorgligt. Att se Hynning och Moe får en att bli förbannad. Resten är mest...impotenta. Fantastiskt hur lite fjong man lyckas få, i en sån här match. Efter målet prövade man ju faktiskt att 'forechecka' en smula. Och med tanke på hur SSK-backarna började sprida puckarna av den intensitetsökningen kan man ju bara föreställa sig hur det hade gått om Timrå faktiskt åkt snabbare än en Lotvonen på valium. Fantastiskt också att man, med ett par minuter kvar, plötsligt blev livrädda och slutade gå för en segerpuck och istället vände upp den kollektiva timråröven för att se om SSK var sugna på att få sig lite.
Tack och lov för Timrås del - och tyvärr för hockeyns - släppte man inte in en sen 1-2 puck. Inte i förlängningen heller, vilket helt uppenbart var jävligt mycket intressantare än att gå för bonuspinnen själva.
Nä, hörrni. Att åse detta spektakel renderade i dels förlusten av ett par timmar som jag aldrig mer får tebaks, dels i att min kärlek till sporten fick sig en allvarlig knäck. Kan en match på liv & död verkligen få vara så här jävla...menlös? Tråkig?
Hockey är en skitsport! I a f när 'offensiva Timrå!!1' spelar som i afton.
Nu ska det bli jävligt skönt med OS-uppehåll. Förhoppningsvis får man se lite hockey där.
"Bragd-Birger: Har Klasen en bra kväll så blir det jobbigt. Det känns som att SSK står och faller med honom.
T T Kommentera Idag kl. 17:48"
Det känns ännu mer som att TIK står och faller med Sonnie, Corso och MPS.
I övrigt är det lätt att konstatera: Inget grundspel - Inget slutspel
Edit: Imorgon kommer följande att levereras i media från Timråhåll (för vilken gång i ordningen?): " - Vi ville för mycket. - Det låste sig. - Vi var slitna."
Senast inloggad: I något slutspel nån gång