Johnny Bravo: Spöstraff för att stänga en match. Tio tusen kronor i böter för ett pp-mål. Men värst av allt: nåde den jävel som skjuter ett slagskott från blå..
Har en bad feeling about this one. Efter två imponerande viktorior mot DIF och FBK samt ett spännande nyförvärv pekar mycket uppåt. Just därför kräver Timrålogiken att vi går på pumpen. Har vi någon gång de senaste åren släpat oss till slutspel i en annan takt än 'två framåt, ett tebaks'?
Ytterligare ett tecken är att det är för lite nervositet här inne. Knappt någon Linkan-/TJ-bashing, och väldigt få falsettskrik om väntande kvalserie med tillhörande degradering. Hell, t o m Rolfies fingertoppar måste vara läkta vid det här laget.
Så, nä. Det här kan aldrig gå vägen. Enligt sedvanlig logik kommer Timrå få stryk idag, sedan ta en poäng mot HV (förlust i förlängning) innan man tar en ytterst krampaktig straffseger mot Brynäs. Caps-lock mania här inne, och RR2 slår hockeysnacksrekord med 1400 inlägg på ett dygn (samtliga innehållandes orden 'Linkan', 'avgång', 'allsvenskan' och 'för tunn trupp'). Därefter spöar Timrå, chockerande nog, Modo med uddamålet - och vips!, så har man till allas förvåning häng på slutspel igen.
Osv. Det här blir strid in i kaklet vänner, tro inget annat.
RocknRolf2: Hm...hur kan du räkna kallt med det? Linkans gäng - tar i snitt 2 poäng? På dom här fyra matcherna möter vi tre desperata streckkampskollegor. Kommer vi kunna spela ut dom? Knappast. Är vi överlägsna vad gäller kämpa? Njae. Är vi taktiskt överlägsna? Hoho.
Jag tror du bör förbereda dina fingertoppar på att dom kommer få jobba en del den närmaste framtiden.
Bragd-Birger: Med tanke på hur otroligt dåligt hemmafacit vi har den här säsongen så hoppas jag att vi äntligen tar oss i kragen och i detta pressade läge i alla fall klarar av mer än en ynka 3:a på 4 raka hemmamatcher. Ska vi ändå förlora nån match så helst mot HV då, men känner jag Timrå rätt så lär väl segern komma där och sedan några riktiga skitmatcher mot Brynäs och Modo.
RocknRolf2: Är lite inne på samma linje som du angående hemmafacit. Det är ju extremt dåligt och på nåt vis bör det i slutändan normaliseras när vi summerar serien efter 55 omgångar. Nåt annat vore rätt anmärkningsvärt.
Hur många andra lag har historiskt sett stuckit ut lika mycket som årets TIK vad gäller hemmastatistik och kassa andraperioder egentligen?
Johnny Bravo: Halvhängig??? Sen när stoppade det. Finsk sisu? Fast det är klart, nu är det Timrå IK vi pratar om. Se för fan till att inte göra några bra matcher i Timrå IK! Det är som att be om skador el sjukdomar...
RocknRolf2: Tja, för egen del hoppas jag att Timrå spelar bra och rejält, varenda match som återstår av den här säsongen. Gör man det bör det rendera i tillräckligt med poäng för att slåss om slutspelsplatserna in på upploppet.
Att kräva poäng - och i efterhand kompensera för en tidigare dålig svit - är dock lite lurigt. Nu är nu, och det är det enda man kan påverka. Och tyvärr endast hälften av parametrarna. Timrå kan göra fyra riktigt bra matcher och ändå bara plocka 5, 6 pinnar. Och man kan göra fyra rätt risiga matcher men ändå ta 9, tack vare att vi har motståndare som också kan göra antingen 'bra' eller 'dåliga' matcher.
Jag är som sagt inställd på att det här blir en strid hela vägen in på mållinjen. Det hoppas och tror jag att laget är berett på. Varje slag kommer man inte att vinna. Ingen slutspelsplats avgörs heller av dom här fyra matcherna. Går vi till slutspel (vilket jag fortfarande tror stenhårt på) kommer det inte ske utan att det skrivits ett antal 'nu blir det kvalserien!!1'-späckade sidor här inne. Därom är jag övertygad.
Galet sugen på match idag! Är det en positiv trend som har startat? Nätar Lundmark i första matchen? Blir det roligare med torsdagsmatch mot SSK än det är med tisdagsmatch mot nämnda lag? Känn peppen!
Eftersom jag precis avklarat min terminstenta och har jullov fram till på måndag så kanske det till och med blir en chimay eller två ikväll. Går det bra med chimayen och hockeyn kanske ett par droppar Ardberg får fukta min strupe.
(Fast det är främst hockeyn jag ser fram mot)
Ikväll vill jag se en riktig gnuggarinsats. 5-2 till Timrå!
pefr: Självklart hoppas vi på seger i kväll, men glöm dock inte: TIK har för vana att delta i trendbrott och vi har den här säsongen vunnit all matcher mot SSK. ???
Idag fyller mitt nickname "Blizzard" tre härliga år i denna TIK bok precis på minuten (2008-01-13 16:56). Även om jag har huserat här som andra nick en gång i tiden så är det "Blizzard" och dessa tre år som gäller, eftersom ”Blizzard” fyller tre år så vill jag ha tre presenter ikv.
1.TIK VINST 2.SAIK VINST 3.OT vinst åt MoDo, om 1 och 2 slår in.
Det är fan ren och skär mobbning att sätta Lundmark med Hirso i första matchen, snacka om att få värsta starten ever. Viinanen hade varit bättre alt med Lunmark och Anton.
Jo, backar med två friska (och öppna) ögon vore ju mysigt. Som åskådare så skrek hela situationen mål tidigt. Det lustiga är att Aleksis förmodligen får skulden för målet på vissa håll.
Jag undrar om man kan ansöka om att få nån sorts dispens som innefattar att Timrå IK får spela alla sina matcher på bortaplan?
Det är frapperande att se att vi inte kan föra en match när motståndaren inte bjuder till. Snygg-Boork har rätt. Vi saknar ett eget konstruktivt spel och det är mycket därför vi ligger där vi ligger.
nixXz: Lite oroande dock att Brynäs faller igenom så fullständigt. Det låter inte alls bra att de sägs vara loja och oengagerade.Sådana rapporter borgar för att de gör säsongens bästa match nästa torsdag.