kulltorp: nu är jag absolut inget coachmaterial men är det inte en sanslöst liten box vi spelar med i boxplay? Haukeland får massor av tuffa skott i skymda lägen och motståndarna skulle kunna stå och spela back back hur länge som helst utan att bli stressade. Tycker Haukeland gör det grymt bra i match efter match, med tanke på hur lite hjälp han får av utespelarna.
Woody: Vilket jävla slarv i försvaret!! Minst femte gången i kväll! Fy fan! Så jävla lätt är det inte att göra mål att vi kan släppa in skitmål så lätt.
Två lirare i samma kedja är det särskilt klokt när vissa av kedjorna inte producerar överhuvudtaget? Nä, tror det skulle behöva ruskas om lite i leden.
Woody: Rena hönsgården 👿! Smygit sig in att det ska ordna sig nu med Dahlen i laget. Ser inte bra ut detta!!! Det starka lagjobbet måste komma tillbaka nu!
kulltorp: Det är ju slarv över hela banan. Frilägen där vi missar pucken i skottögonblicket. Chanspass bakom förlängda som går till SSK som får vända. Instick vid offensiv blå som slutar på samma vis.
Vi måste lösa försvarsspelet omgående, och med det menar jag att vi måste kunna komma mycket snabbare ur egenzon o vända spelet. Det blir spel mellan backarna 2-3 gånger innan vi ens försöker ställa om vilket gör att vi blir satt under press. Freddan har snackat mycket om anfallsspelet på slutet, tycker vi kan börja bakifrån.
Woody: det är så jävla tråkigt att se att vi får slita hund för att få en kasse framåt, i match efter match, och sen har vi några sinnesförvirrade spån på backposition som bara ger bort mål! Lavoie är en klasspelare och han kommer sannerligen att leverera men vi skulle ha köpt 2-3 backar för pengarna istället. Tänk om vi inte hade haft Haukeland? Vi hade snittat 4-5 kassar i arslet i match efter match.
12 insläppta dom 4 senaste matcherna. Vad händer? Seriens bästa försvar rasar! Tycker det ser förjävligt ut faktiskt. I början av säsongen kunde vi vinna på 1-2 gjorda mål på en match. Nu måste vi göra 4 för att vinna? Näjj, spela enkelt där bak!!
Olle: Jag vet inte om det ser ut som i fjol av samma anledning som då - att vi överraskar i början och sen blir helt sönderlästa när motståndarna fattar att det räcker med att de checkar högt och spelar med intensitet på våra backar för att få gratislägen, men den där rappa skridskoåkningen och de där snabba anfallen med vinst varje gång känns som bortblåsta.
jå1: det må vara mycket slarv i offensiven men det tycker jag man kan leva med för så se det ut i alla allsvenska lag. Kvalitén finns inte där helt enkelt. Däremot är det under all kritik som vi uppträder i egen zon. Det ser man inte i alla andra lag och om vi ska spela så här i försvaret, då spelar det ingen roll hur bländande Lavoie/Dahlén/Olofsson/Hållander spelar, då kommer vi att få stryk ändå. Det är fan så mycket enklare att spela försvarsspel än att spela ett bländande anfallsspel. Jag tycker att det är skrämmande att vi inte ens kan få ordning på det förstnämnda mot ett bottenlag. SSK har ju för fan häckat i vår zon en halv period. Undra om dom kan göra det mot Pantern eller Leksand? Knappast.
Olle: Man ska inte ge bort pucken som vi gör många gånger. SSK är på uppgång, utan att kolla lär de vara i topp sett till senaste 10 omgångarna. Vi behöver inte göra målen åt dom dock.
Mittzon: en hundskit är en hundskit. Vill man vara serieledare och aspirera på att kliva upp en division, då ska man slå SSK hemma. Punkt. Att torska mot leksand är ok, att torska mot Modo eller pantern är också ok men SSK ska man fan slå.
Mittzon: mitt tips: du hejar på Brynäs och kan lika mycket hockey som en kattjävel kan om termodynamik. Men jag klandrar dig inte för din dryga ton, jag förstår att ni hellre möter SSK än Timrå i kvalet fram till våren.
Woody: Det är ingen vidare underhållning detta. Och nu har vi PP också, nu förlorar vi 2 min till i jakten på kvittering. Fattar inte varför ståplats inte buar ut laget.
Skärp dig, klacken/västra stå gör ett jvla bra jobb matchen igenom. Vi gör en bra sista period. SSK förvarar sig dock ruskigt bra, men var värda mål i sista.
Olle: Orkar man ens titta på matchen mot Oskarshamn på onsdag? Den match då Oskarshamn går om. Kommer vi att vara serieetta fler gånger i vinter tro....
Nisse på Mon: inte uppträder vi som serieledare iallafall, det är en sak som är säker. Vi har uppenbara problem i försvaret, vi ska inte ligga 1:a med det här spelet. 5-6:a kanske.
Olle: Det här var ju bara brunt. Vilket jävla debacle. Vilket jävla skit. Vilka jävla pissmatcher man gör.
Aldrig att det här spelet kommer att leda till annat än, max, top 8. Det kommer aldrig att bli någon topplacering. Det tyckte jag redan efter omgång tre typ. Försvarsspelet och uppspelsfasen är alldeles för omständligt. Det drälls alldeles för mycket för att vi ska vara ett topplag.
Skruttig skriskoteknik Tok kassa avslut... Man känner igen dom nu... försök bara träffa mål så löser det sig säkert bra...
Gallos läge... en vickning och en backhand vid första stolpen sker direkt ögonblickligen när någon med självförtroende får chansen...
Dom är under isen beträffande självförtroendet... Backarna verkar behöva minst 10sekunder med kontroll på pucken för att slå igång ett anfall... inte jättesvåra att checka till misstag...
Nä kolla video från detta och jobba avslut!
Man pratar om att inte lira finlir ute vid sargerna... Ändå står vi många ggr 3 st i samma hörn i anfallszonen och petar pass på 3 dm till medspelare... det är ju direkt elakt mot varandra!
Jaja... tillbaka till grunderna Timrå IK och sära på 17-54 blir för risky! Låt 17 göra Zetterberg bra isst!
The great one: vadå ”skärp dig”? Jag säger bara det obekväma. Lallarna på ståplats står och sjunger ”heja heja” medan vi åker runt som bakfulla korpspelare och fullkomligt pissar på alla som betalat för att se detta spektakel. Idag var det 2800 på läktaren, hur många är det mot Oskarshamn? Vem vill se det här?