Lorgalis: Nu fick Lindelöf iofs bara 2 min speltid i sin första match och förra matchen var han rätt stabil. Tycker på det stora hela att han är väldigt fladdrig i sitt spel. Han är ok för att täcka upp för skador men han känns inte som en back som går in på tre backpar i en allsvensk final direkt.
TimraStockholm: Att Dahlén, Lööke, Lundin och Hartmann gör mål är liksom förväntat.
Men jävlar vad mycket skönare det är när Boyce, Lindholm, Walli och Mr. Franchise gör mål. Man blir så jäkla glad. Nästan som en förälder som ser sin unge göra mål.
{297}: Vi är överens. En bättre back o en till fw. Varför inte Dominik Bokk? Om han inte är en glidare o en diva så borde han passa. Nubben vet säkert... o jag är inte orolig. Egentligen vill jag ha en ny Sonnenberg el Manderville bara för att... liksom.
Nisse på Mon or: JJ har gjort några riktigt fina räddningar men på det stora hela krossar vi ju Tälje. Vi hade kunnat haft 4-0 och 5-0 i andra lika gärna som dom hade kunnat få in en kasse.
Domaren fortsätter att ge handikapp till Tälje men det är väl mest för att vi inte ska dra ifrån allt för mycket.
Känns lite fånigt när domarna försöker kompensera för att SSK ska ha en möjlighet att komma ikapp. Just den prylen kan de väl släppa? SSK försöker ju bra själva.
Timrå Isstadion: Vänta du bara. Wennerholm satte på sista 10 i denna match och stirrar på siffrirna domarn skrapat ihop på tavlan. Sitter med en hyllning om seriens hetaste lag SSK. 😉 Nej men skämt åsido så har Wennerholm skrivit mycket psoitivt om Timrå. Beskrev oss som den röda maskinen i senaste krönikan vill jag minnas. 👍
Sputnik: zebrorna kan fara långt åt hvete efter denna match, jag bedömer det här som den kross det egentligen var, dvs. 6-1 till oss. Olofsson ska ha cred idag ändå. Tycker han sliter betydligt hårdare än vad han vanligtvis gör, har flera farliga lägen och får också göra mål som resultat av att han spelar ut hela situationen 100%
{297}: Domarna gjorde ingen höjdarmatch. Men nog känner jag att jag har sett värre insatser från dom.
Timrå är tyngre, starkare och skickligare. Egentligen bara när SSK får vara fler på banan som de hotar på riktigt. I övrigt tyckte jag att Timrå styrde och ställde.
Framför allt tycker jag att grindarna kliver fram idag. Lindholm, Boyce och Walli var riktigt bra idag. Lööke och Dahlén försvann ju längre matchen gick. Johansson fenomenal fram till 10 sista av tredje, efter det var han mänsklig.
Roligt också att se en match mot ett lag som inte bara försöker förstöra.
Serieledare i en liten smula överlägsen manér just nu då tror jag vi får räkna med att att domarna kommer hålla på så här. Är det ok näää
Ganska typiskt svenskt dock...
Man ska alltid hjälpa de svagaste och jag vet inte men i långa loppet är det väl gosigt och bra. Tvivlar på att det på något sätt skulle vara medvetet från domarnas sida men det ganska vanligt...
Skulle vara intressant om man tog in 4 domare från Slovakien för att döma en match utan att dom fick kolla förutsättningar inför...
TimraStockholm: ja och då tog vi full pott 9 poäng på dessa 3 hemmamatcher (Västerås, Västervik och SSK). Inte 4 poäng som jag och andra klentrogna tippade.
Lite onödigt spännande i slutet, men på det stora hela en riktigt bra match. Kul med ett motståndarlag som kommer upp och vill spela hockey och inte bara leka köttmur.
Men, tankarna går mest till Hartmann. Må det ha gått bra.
söder över: Men det har vi ju provat i svensk hockey. Att ta in domare från andra ligor alltså. Vill minnas att Timrå hade några tyska domare i elitserien/shl. Vill också minnas att den allmänna uppfattningen om den grejen var; KAOS.
Kerstin_k: tycker det är lite oroande hur ängsliga och defensiva vi blir då matchen ska spelas av mot en motståndare som faktiskt försöker göra mål. Lundins chansskott från egen zon för att göra mål i öppen kasse istället för att spela pucken sarg ut och tjäna tid. Det är inte första gången vi tappar en stor ledning, tänker matchen mot Mora tex. Å andra sidan kanske det är logiskt att man slappnar av lite med en stor ledning.
Lindholm tycker jag var grym från första till sist byte. Täcker skott, jobbar smart, bidrar med massor av energi. Olofsson självkritisk i intervjun och gör ju faktiskt en rätt bra match idag. Walli växer och växer, synd att han inte fick behålla målet. JJ räddar ju också typ 2 frilägen och gör det riktigt bra, framförallt i andra perioden. Vi vann utan att imponera tycker jag. 9/9 poäng på tre hemmamatcher mot klurigt motstånd. Bara att buga och bocka. Tar vi 9/9 pinnar till mot Kristianstad x2 och Tingsryd så känns väl seriesegern ganska cementerad?
Kerstin_k: ja alltså... svenska förbundets regler har man så klart bäst koll på om man jobbar med dem här..
Jag minns det med och det enda som jag funderade runt är just det här med att bedömnings nivån inte blir den samma när ett lag har dominans i spelet på isen och tabellen...
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har