TimraStockholm: kan tycka att visst, Lundin stör målvakten men dels blir han ju ditknuffad och sen är han inte i målgården när pucken spelas ut och sedan i mål. Domaren verkar inte vilja ge oss något nu så att det fortfarande blir lite spänning i matchen.
297: Måste säga att det var en sjukt felaktig utvisning och matchstraff. Det var en olyckshändelse. Inget fult. Bedrövligt när de dömer utifrån skada!!!!
KulltorpsOlli: Det är ju ändå hockey som spelas. Ta en titt på en match från Elitserien anno tidigt 2000..... Snart kan spelarna börja plocka bort skydden....
erathoo: Jag hade kanske väntat mig mer, framför allt framför mål, men jag tycker nog att han är nyttig ändå. Ingen som hört någon prognos på Madsen? Det börjar bli många nyckelspelare på skadelistan nu.
Lite tuffare 2a, men jävvlar så bra Timrå jobbar. Måste vara vidrigt att möta när man får så långa anfall och checkar så hårt. Men SSK är inte dåliga. Mäktigt 3-5, och #17 är ju magnifik när han kommer in.
JJ ser het ut. Några riktigt svettiga lägen som han räddat rätt komfortabelt genom att vara rätt placerad. Hyperfokuserad.
Hoppas på samma intensitet i sista. En riktigt bra hockeymatch detta.
Sputnik: Walli bara växer och växer. Minns ju Hartmanns farsa som liknade Wallis spelstil med Hartmanns. Kan ju bli ett angenämbt problem om Walli fortsätter att ta för sig med Dahlén och Madsen kommer tillbaks trots allt. Hoppas mest av allt att Hartmann återhämtar sig snabbt 🙏
Kerstin_k: Det blev ju precis som Freddan förutspådde i paus, ssk skulle gå hårt på offensiven, problemet var bara att vi fipplade bort spelvändningarna (mål på ett iofs) och gav dom en massa onödig press i vår försvarszon istället.
Dags att steppa upp och smula ner kringlorna i tredje, vi dominerar ju dom om vi bara slutar slarva.
Två back-observationer... För mig är det helt obegripligt varför inte Per Svensson är gjuten i ett SHL lag. Bästa backen Timrå haft på 15 år. Sedan tycker jag att man inte ska ge Lindelöf kontrakt. Han är alldeles för mjuk i närkamperna och ganska långsam. Måste gå att få en back som är klassen bättre (utöver den spetsback man letar efter).
Jag är alltid alldeles för kritisk mot Timrå kanske men ikväll hör jag Freddan säga rätt saker och tycker ändå att en majoritet av spelarna gör insatser i den övre halvan av sina register så att säga!
Bra målvaktsspel
Kanske lite försiktigt backspel men det känns ändå klok! Visar att man inte är benägen att sätta Johansson i skiten i onödan.
Offensivt tycker jag det är klart bättre än man är van. Dahlén känns rätt kall nu dock.
Det betyder alltså max 2 poäng per match typ vilket fortfarande är dominant men han känns lite som om han inte har det flow han vill i sitt spel... stressar lite när han har tid och går lite trögt när han måste öka takten... då blir han bara top 5 av de anfallare som spelar... haha löjlig kapacitet där asså.
Blir intressant att se tredje nu!
Blir det 5 minuter utan Ssk mål så tror jag det kan bli lite grinigt på isen. Då får dom fan stå upp för varandra asså för nu räcker det med skador!
Zäta75: Ja här har det fan inte getts upp nån säsong! Maken till papp-psyken får man leta efter. Tror jag behöver en hs-paus nu, vi hörs till kvarten 👋