1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591453 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04

« · 1787830 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Smokey: det tycker jag säger mer om övriga spelare än Berglund. Jävla skitmatch oavsett om vi så skulle vända och vinna detta.
Kommentera

Timrå IK - Tingsryds AIF 1-2
Kommentera

Nisse på Mon: vi får nog slåss om 8:e platsen om det inte vänder efter jvm
Kommentera

Tänk om J.Persson någon gång kunde träffa mål. Börjar bli löjligt.
Kommentera

8181: slåss om 8:e platsen? Med det här spelet är jag glad om vi ens är kvar i allsvenskan nästa säsong. Från bäst till sämst, vilket sensationellt och kollektivt misslyckande detta är.

Jag får samma vibbar som när vi åkte ur högsta serien. En totalt håglös coach med ett lag som varken vill eller kan spela hockey.
Kommentera

Ska vi gå hem nu ? Spel 6 mot 5 lär bli spännande .... kanske ett skott eller två
Kommentera

palleparling: Där. På den platsen står det ALDRIG en spelbar Timråspelare i ett motsvarande läge. ALDRIG. Man är hellre snygg, tycker jag sammanfattar matchen bra. Det var kul när det var snyggt. Nu är det bara tråkigt.
Kommentera

palleparling: Sätt han på skottrampen nästa match.
Kommentera

Timrå IK - Tingsryds AIF 1-3
Kommentera

Forsbergs direktsända timeout med taktiktavlan får Papphammar att blekna...

23251619131012 typ. Några streck och en triangel.

Känns tryggt. Not.
Kommentera

297: Spelet nu är inget och tala om, vi är tillsammans med Västerås sämst i serien.

Tror ändå att våra jvm spelare kan kompensera för övriga spelare som inte presterar ett skit. Därav kan vi nå plats 8.

Det här laget ska spela ren och skär grishockey, kasta in puckar o hoppas nått ramlar in.
Kommentera

Ja men ta burskydd i 6-4, gör det. För helvete skicka Forsberg nu, hur kan man få seriens överlägset bästa lag att spela juniorhockey och uppträda sämst i hela serien?

Sparka Forsberg NU medan det fortfarande finns en chans att en ny coach kan sätta sin prägel på laget!
Kommentera

Kan vi hyra in Artoo Blomsten som kan förklara hockeyns ABC för både spelare o ledare?
Kommentera

8181: I stället för en taktiktavla kanske Forsberg ska räkna blåmärken på spelarna efter matchen.

I kväll kan han skriva 0.
Kommentera

Som sagt första målet vann ikväll.....
Gör vi en Boobs i vår?
Rasar vi ur?
Jag är så jävla trött på det här....
Kommentera

Nisse på Mon: hur många skott av 19 sköt T. Liljegren? Sköts nåt skott på mål 6 mot 4?
Kommentera

Nisse på Mon: Ett. Berglunds mål.
Kommentera

Men nu måste Forsberg sparkas vilken jävla pajas annars blir det kval neråt. Inte ett skott i PP bara ett jävla fjolande på isen små rädda spelare som viker ner sig gång på gång
Kommentera

Smokey: Taktiktavla? Såg bara 2 streck på den, ena pekade ner i hörnen. Det andra stod det "skjut inte"

Noll var även antal skott som Johan Persson lyckades träffa mål på. Samt även betyget för många spelare i hemmalaget.
Kommentera

Modano: nubben har ju talat...förstärkningar kan vi glömma. Ekonomin styr säkert. Men med detta moras spricker ju publikbudgeten. Men nubben sa väl inget om fötroendet för tränarna? Förtroende finns tills det inte finns förtroende längre. Alltså enda sättet att få stopp på detta ras är förändring i tränarstaben. Sen kan man undra hur TIK tänkte vad gäller Jvm. Om man tänkte alls?
Kommentera

Nisse på Mon: Kan bli svårt att få hit spelare när det är så uppenbart hur lag och taktik missköts. Att minst halva laget försvinner tar man ju för givet.
Kommentera

297: Där försvann min tro på detta lagbygge o ledning. Hur ser träningarna ut egentligen?
Hur kan man inte ha ett passningsspel? Hur förbereder sig ledare och spelare inför match? Spelidé???
P.P ska vi inte tala om - ser ut som ifjol och året före det........
Är det så här vi ska utbilda våra juniorer. Att låta dem delta i detta.
Nåt är uppenbarligen fel och det måste åtgärdas NU. För det här leder inte Timrå IK framåt just nu.
Kommentera

297: Trots t o m Kovland. Slagit Tik ikväll
Kommentera

Jag tror säkert spelarna försöker men vi är sönderlästa. Vi stångas oss blodiga PÅ UTSIDAN. Hela tiden på utsidan. 95% av tiden i anfallszon är längs sargen eller rundeln. Vi vänder ALLTID utåt, aldrig inåt (mot mål).
Vi är inte ens nära ett samlat tydligt anfallsspel. Och framför motståndarmålvakten ekar det tomt...
Kommentera

Efter ha lyssnat på tränarna efter matchen så blir det ännu tydligare. Det finns det en klar o tydlig plan i tingsryd hur man ska spela, dom som inte förtjänar att spela bänkas. Det är ett eget val enligt Tingsryds tränare.

I Timrå konstaterar man att man inte är bra o att man gör egna misstag.

Nått bör göras taktiskt och inställningsmässigt, annars blir vi en sjunkbomb.
Kommentera

Nisse på Mon: Nubbencitat: "Om den här truppen består och om vi ändå vill ha in någon mer senare kommer det i sådana fall bli en in och en ut." Vart har du läst att förstärkningar är avskrivet?
Kommentera

Smokey: Glöm inte heller hans svammel om direktiven i timeouten. "nr 10 här nej förresten 10 här istället och 25 här, vart är Westin?"

För en sådan ledare skulle jag inte ha för troende! Min känsla är att Forsberg stressar laget och får dem att bära för tunga stenar på sina axlar.

Laget är inte såhär dåligt!
Kommentera

lungan:

Tränarlösning. Stridh som huvudcoach och Oscar Johansson som assisterande?

Kanske inte en optimal lösning men då gör man i alla fall något!
Kommentera

jå1: Nån mer senare? Det är nu det gäller...senare är det försent...och nu blir det inga förstärkningar.
Kommentera

Bara konstatera att TIK total felbedömt avsaknaden av våra jvm spelare. Istället för att ta ett steg framåt från övriga har det blivit 2 steg bakåt.

Tar du bort dom bästa spelarna i en tunn trupp oavsett lag och ersätter dessa med oprövade juniorer så blir det en rejäl försvagning.

Visst dom är inte hela laget, men kan vara tungan på vågen i jämna matcher. Det kan också ge självförtroende och lugn i laget när man vet att det finns matchvinnare.

Vi har en av seriens bästa målvakter, men inte ens det hjälper.

En liga leder vi iaf, antal misstag som leder till mål i egen zon.
Kommentera

Argumentet som enbart bygger på att "göra något" och "agera" är så dumt så det finns inte. Man måste veta varför man gör något, om man inte vill spela bingo. Tänk vidare!
Kommentera

Kongo: Är det bättre som det är nu och inte göra något?
Kommentera

lungan: Helt rätt karln har fullständigt panik så fort vi hamnar i underläge,dags att agera annars blir vi nog inte topp 8 o framförallt vem vill se på detta skit
Kommentera

Nisse på Mon: Tja.. senare är ett rätt brett begrepp. Om 6 dagar är tex senare. Hjälper en värvning eller 2 om vi har ett helt lag som knappt kan slå en passning på 4 meter? Som flera redan är inne på så känns det som ett tränarproblem och där lär det ju bli svårt att få till en förändring för Roger lär ju inte säga upp sig själv..
Kommentera

8181

Vi måste ju kunna prestera bättre med ett bättre spelsätt. Backarna har ju ingen att passa i uppspelsfasen. Blir åka själv och dumpa på röd. Håller inte!
Kommentera

lungan: nej för bövelen! Bort med Stridh också isf! Varför skulle han göra nått annorlunda? Jag har noll förtroende för han!
Kommentera

8181: det är möjligt att man missbedömt påverkan av JVM men glöm inte att detta slutspel började innan våra juniorer drog över Atlanten så jag tycker inte man ska skylla på det heller. Forsberg har misslyckats att bibehålla den goda stämningen som vi inledde säsongen med. Får spelarna lön? Är det uteblivna betalningar som gjort hela laget håglöst? Om inte, då är det dags för Forsberg att packa väskorna för i så fall finns det inte så mycket att skylla på.
Kommentera

The great one: En orsak är väl att vi totalt saknar speltempo, hur ofta kontrar vi? Näe vi spelar hemåt varje gång och låter motståndarna samla sig. Burskydd är vår bäste vän verkar det som.

Snabbare spel och mkt enklare spel i egen zon. Se hur motståndarna gör mål på oss, egna misstag nästan varje gång för att vi inte spelar enkelt.
Kommentera

297: Kan ju vara uteblivna löner, men då lär inte tränarbyte hjälpa. Har vi ens råd att byta tränare?

Visst började nedgången innan, men ta dagens match. Med en matchvinnare så hade vi kunnat vinna trots uselt spel. Ist har vi 20 iskalla spelare på plan.
Kommentera

lungan: Om bilen stannar, vad gör du då? Sliter loss ett hjul? Olyckligt om du bara behövde tanka.
Kommentera

Kongo: 😃😃

Jag åker nog och tankar de första fem gångerna, skulle den fortsätta krångla och stanna så byter jag troligtvis bil!
Kommentera

lungan: Poängen är densamma. Hur ser situationen ut? Vad behöver hanteras? Hur hanteras det på bästa sätt? Grundläggande att inte gena fram till utförandet direkt.
Kommentera

Kongo: Om bilen stannar upprepade gånger/laget förlorar upprepade gånger så så frågar jag mig varför 5 gånger:

Varför vinner vi inga matcher längre? Därför att vi inte gör tillräckligt med mål.
Varför gör vi inte tillräckligt med mål? Därför att vi inte tränat på att göra mål.
Varför har vi inte tränat på att göra mål? För att vi tränar på andra saker.
Varför tränar vi på andra saker? Därför att tränaren tycker det är viktigare
Varför tycker tränaren det är viktigare? Därför att han inte begriper bättre Slutsats: Byt tränare
Kommentera

Jag är en pessimistisk personlighet. När Timrå vinner är jag en med många som känner glädje och som man är en tillhörighet med. När Timrå förlorar är det min värld som rasar. Jag är ensammast i hela världen. Det är min värld som rasar...
Både du o jag har haft fruktansvärda minnen av förluster genom åren... jag vet för jag har många.
Trots allt detta har jag en förhoppning som vida överträffar mina tidigare erfarenheter. Vi kommer att vara med och hugga på en SHL plats i vår... var så säkra! Vi måste sluta att tänka negativt o att tycka synd om oss själva. Vi är bäst! Fatta det! Finns det nåt annat lag så håll på det då!
Jag håller på Timrå... det är bäst för mig... ända in i kaklet! Det tar jag en fickljummen Explorer på! Tack för mig...
Kommentera

WifstaÖstrand: Jag är inte insatt i TIK:s träningar, men det låter mindre sannolikt att problemen nu skulle bero på att man "inte tränat på att göra mål". Att man kommer mot samlade motståndare, egen kompetensnivå och dåligt självförtroende låter mer sannolikt.
Kommentera

Kongo: Det var ett hypotetiskt resonemang och inget annat.

Faktum kvarstår. För att förstå varför spelet haltar så inihelvete måste vi försöka finna grundorsaken till varför. Detta kan man t ex göra genom att göra typ en analys som jag modellerade i mitt föregående inlägg.

Fråga: Gör man det eller "hoppas man bara att det kommer att lösa sig"....
Kommentera

Kongo:

Timrå har tagit 8 av 30 möjliga poäng. De sista 10 omgångarna!

I 6 av dessa matcher har Timrå bara haft förmågan att göra 1 mål!

det är endast 20 matcher kvar och det är 11 poäng upp till finalplats.

Timrå ledde serien i 68 dagar, den är slut om 59.

Jag vill bara lagets bästa och jag tror ingen ska förvänta sig att vi supporters ska komma fram till lösningen. Dock har vi all rätt att ställa ledningen och laget tillsvars för varför man presterar som man gör och jag förväntar mig transparens och tydlig handling av alla ansvariga.

Och det är för mig skrämmande om ingen i föreningen kan hitta en lösning?
Kommentera

Ja det var en skitmatch, laget skitdåligt mm.
Men, om man tittar hur det sett ut bakåt ett år så har vi varit Ok, och ofta tom riktigt jävla bra tre fjärdedelar av den tiden.
Förra vårsäsongen dessutom med ett, som jag bedömer det, svagare lag än dagens.
Idag saknar vi ju också fem givna, kanske våra fem viktigaste forwards.

Kan vi hitta tillbaks? Man börjar ju tvivla...
Men det har man gjort många gånger på Gåtan Timrå IK.

Kom igen, det är nu, exakt nu, som seriespurten börjar!!
Kommentera

« · 1787830 · »