Det handlar definitivt om konkurrens från annan sport den här gången. Vet inte om det hade hjälpt med en ännu tidigare matchstart, men jag är glad så länge vi leder.
Heisenberg: fryklund driver på kassen och kör på Brattström. Berglund som står bredvid slår ut med händerna och åker bort mot domaren...något är väldigt fel med Berglunds prioritering där.
Woody Jokinen: Jo. Spetsen är något trubbigare, men många jobbar kopiöst. Jag tänker särskilt på John Westin, Boyce, Hampus Larsson, Johnsson och vår 57. Snart har vi en hel förstakedja och förstemålvakt tillbaka. Grattis allesamman! Nu ska vi bara slå Italien också så kan vi fira ordentligt! Tjo!
Heisenberg: Sådana här gris segrar kan vara GULD värd för att bli topp två och slippa helvetes kvalet plats 3-8. Omöjligt att gå den vägen tar en jävla massa energi och kraft 80-20% fördel för ett SHL lag då.
Woody Jokinen: Starkt att vända och vinna. Framför allt med tanke på att vi saknar två tongivande juniorer och vårt kanske mest offensiva kort (minus Dahlén) just nu. Ska bli enormt spännande att se när Lavve kliver in om han kan lyfta nån medspelare till en högre offensiv höjd. Gudarna ska veta att det är ett par spelare som skulle behöva höja sig i poängproduktionen.
Men va fan. Det är framtiden. I dag tog vi tre poäng. Det är allt som räknas.
DJ Hemp: Ligger i TV-soffan och önskar att vi hade en fotbollens Dahlén som avslutare i blågult. Vilket målsinne den grabben har. Kvitteringen till 1-1 bara stänktes dit. Utökad SERIELEDNING dessutom sedan det gått skabb i Panterpälsen mot Västervik. En sak har jag problem med. Varför vilar inte HA parallellt med SHL vid landslags sammandragen? Helt ologiskt, måste ses över. Firar nu 3-2 segern med en 12-årig Dewars. Fan vad kul det blivit med hockey igen!
Kerstin_k: Två vinster av två möjliga! Returmöte nästa vecka när Timrå sopar till AIK och Sverige håller nollan mot Italien. Eller måste jag motjinxa nu? Allt går åt skogen.....
Jag levde för 30 år sen då Sverige vann mot Italien senast. Har upplevt både det ena o det andra sen dess... framförallt när det gäller Timrå IK. Så ni youngsters härinne.... när personer som Smokey, El Maco, Bragd Birger o diverse annat löst folk som dom... skriver nånting härinne.... show some respect. Dom... liksom en annan... har varit med i all skit o glädje som varit!