nixXz: Jag vill minnas att något har halkat in. Grejen är väl att när man varit närmast i PP, hittills, så har det inte handlat om ett ordnat uppställt PP-spel utan det har skett på en spelvändning eller någon tilltrasslad situation som ger en lyckosam studs, inte från ett backskott som styrs i ribban eller något liknande. Timrå IK spelar inte PP när man har PP.
Limpan: Nu får du nog backa bandet och läsa en gång till tror jag, jag skrev ingenting om vilka spelare Perra har tillgängliga, det jag skrev var att det inte är Linkan som väljer att spela Boyce och Bagarn i powerplay, eller för att förtydliga:
Av de spelare som finns tillgänliga väljer alltså Perra att spela junioren Boyce och defensive centern Johan Andersson. Det jag antyder här är alltså att det finns bättre offensiva krafter i laget (som linkan är ansvarig för) än de som får spela PP (som Perra är ansvarig för)
Här borde man dock kunna förhandla sig till att växjöspelaren får 10 min personligt istället för att vi får 2 minuter i PP. Tråkigt att vi måste få PP där när det ändå känns som att vi är lite på gång.
pefr: det är inte så enkelt som du tror, det är inte alltid perra som bestämmer vem som ska spela eller inte, de e linkan som har det yttersta ansvaret
Limpan: Men alltså, Linkan är ansvarig för vilka spelare som finns på kontrakt, Perra för matchningen av dessa, eller menar du att Linkan ansvarar för vem som spelar vilket byte också?
Limpan: men lägg ner snacket om linkan nu! Spelarna på isen ska kunna betydligt bättre än så här och det är perras jobb att motivera dom. Att vi inte har något all-star lag är en helt annan fråga.
RocknRolf2: Det som är riktigt jävla tråkigt med det här är att vi inte förtjänar en endaste poäng i matchen. Timrå uppträder som ett jävla korplag där ute och maken till svängdörr i egen zon har jag sällan skådat. Varenda halvchans Växjö får är ju livsfarlig oavsett om det är i PP, BP eller 5-5. Det här måste vara den sämsta hemmapremiären på år och dag.
Sen är det ju naturligtvis självklart att Växjö ska ta historiens första trepoängare mot just oss. Det kunde väl vem som helst ha räknat ut på förhand egentligen?
RocknRolf2: Det här var en enorm besvikelse. Man känner sig helt tom inombords. Känslan just nu är att vi ligger extremt illa till i den här serien. Inga "maybes" eller "kanske"-spelare kliver fram öht.
Jo jonte gör en ok match men vad hjälper det när resten av laget spelar som korplirare? Usch vilken vidrig känsla av illamående jag har nu.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen