Kerstin_k: Verkligen. Det måste ringa. BARA MÅSTE!!!
Edit: FÖRBANNAT!!!
Redigerad kommentar
hubbenorlen: Vad fan skulle vi flytta matchen för? Hade vi lirat kl.16 hade vi vunnit. Vi bjuder Växjö på 3p. GENERÖSA TIMRÅ!
Hoppas ni niger innan ni far hem jävla bönder!
Fy fan vilket monumentalt jävla skitlag man håller på!!!
Finns absolut ingenting hedersamt med denna förlust. Bara vika ner sig i varenda tillfälle, varenda 6 poängsmatch och varenda jävla gång vi möter bottenkollegor.
Fy fan vad skönt det ska bli att slippa se dessa jävla mesar under någon vecka!
Patetiska pajaser.
Nu orkar jag fan inte vara nyanserad mer - Skäms! Sätt varenda sopa på ett träningsläger under julen. Inte en enda dag ledigt har förtjänats.
FY FAN!
USCH!
PATETISKT
Sämst sämst sämst sämst i ES historien
Sämst sämst sämst sämst i ES historienA51:
Absolut. Bara ett bevis på att man är klart sämst i ES. Man kan ta mig fan inte slå ett enda bottenlag när det gäller! Sedan kan ju ES aldrig sett en sämre backuppsättning någonsin. Inte en chans!. Tack herrarna Johansson och Lindkvist för en härlig säsong!! Bara så skönt att det blir ändringar vid rodret och hoppas det kommer in folk med hockeykunnande. Sportchef är ju iof redan på plats. Om man nu har nåt lag i ES nästa säsong!!
superfalle:
Hur kom Växjös första mål till då?? Jo, bristen på ren hockeykompetens som det har varit hela säsongen där bak! Misstag från backarna gång på gång i egen zon
Finns det något motstycke i modern svensk elitseriehistoria på bottenlag som konsekvent förlorar mot andra bottenlag och samtidigt vinner mot topplagen? Timrå känns som en smått skev konstruktion för tillfället.
.. och, ja.. den här matchen hade vi garanterat vunnit om vi hade spelat nån form av ishockey i första perioden.
Redigerad kommentar
Kattgubben:
Beror på att man inte har kunnandet att luckra upp ett lag som spelar lite mera defensivt än topplagen gör. Där får man lite mera ytor att stypa in pucken på. Föra spelet har man inte alls ett lag till. Finns inte den kompetensen i detta lag
Frella:
Välkommen Leif säger jag, han gör nog underverk jämfört med hur det ser ut nu.
Exempelvis när vi har tryck i zon så tar Perra ut målisen precis när vi blir av med pucken, innan det har han minst 15 sekunder när vi har pucken under kontroll som han kan ta läget men inte då. Jävla värmlänningssate!
dr-nix:
För mig är det lite underligt att inga flera nyförvärv kommit. Känns som om man kommer att rusta inför KS och vill hålla ned kostnaderna ett tag till framöver då inte KS drar igång än på ett tag!
När ska detta pajaseri ta slut. Nu ska materialaren gå. Förlåt ironin.
Hur ska vi vinna en kvalserie med bara bottenlag.
VAKNA
Joppe1
superfalle:
Ja men om man fått in nägra gubbar nu när de börjat få lite häng kanske man har vunnit en match som i kväll. Chansen har ju definitivt funnits, men fortsättar man så här så är det ju helt kört
Taurus: Spelarna har nog marginell betydelse. Mönstret i dom här sexpoängsmatcherna är, med något undantag, ganska tydligt. Man blir tagna på sängen och spelar räddhågset, tveksamt och passivt.
Tränare ska förbereda och preparera sina lag. Coacher ska justera under matchens gång. Jag tycker att Timrå ser både opreparerade och dåligt coachade ut. Hade vi haft en stängd serie hade jag gärna låtit Perra lattja vidare. Jag tror att gruppen har det mysigt (och det är nog en del av den uppryckning vi trots allt sett), men det räcker uppenbarligen inte när agnar ska skiljas från vetet.
Vi kan tycka att det här var en snorviktig match. Välkommen till kvalserien, säger jag då. Ett snortaggat Örebro i andra omgången...huamej. Där snackar vi nerver.
Fy fan vad jag är förbannad nu!!!!! Skulle vilja slå på Janne Karlsson en fet djävla smälldjävlel. Så exremt satans vidrig tur de hade Växjö!!!! De spelar deffinittivt inte i ES nästa år, på tok för dåliga för det!!
När kommer den dära förste-backen egentligen??? och förste-centern?
......BAH!!!1
det har sagts hundra ggr, men OM vi hade haft en back som kunde skjuta, (särskilt i PP) och OM vi haft en riktigt konstruktiv center (sorry Vampen, men du passade inte riktigt in i laget) så hade det nog kunna sett annorlunda ut.
Det MÅSTE bara till, som det ser ut nu kommer KS att bli en mardröm....
Nä, ska nog gå och lägga mig igen.
Vara inne här och diskutera och kritisera ett lag utan vilja känns lika hopplöst som att bajsa i bakfickan.
Gonatt mä' er.
Nog för att Växjö är det i särklass sämsta lag jag sett den här säsongen, men vad gör det när vi har en poängkung som Matt Murley? Världshistoriens mjukaste transatlant med ett skott att döda för och en balans som får Jevgenij Plusjenko att se ut som Bambi. Denna klasspelare lyckades helt på egen hand förstöra samtliga pp:n ikväll. Jag brukar inte hänga ut spelare, men jag ger mig fan på att han var på Oscar igår, igen...
Nu är det klart och färdigt. Det här går aldrig. Inte med det här laget och den där tränarduon. Det spelar ingen roll vilka vi får med oss ner. 2 av 27 poäng är fakta.
Vår egen B-B är välkommen att svara, men grannarnas B_B bör inte göra sig det besväret.
Nu har Nubben ett par veckor på sig att rensa ut i och kring truppen. Pikka, Murley, Herr Johnson och klättermusen får gärna lämna redan under kommande vecka. En tränare, en back, en forward och en center måste ligga under granen om vi ska ha nån möjlighet att överleva Kvalserien.