1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588048 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1484147 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi
alltså...jag blir svin nervös, hur ligger det till egentligen? Skulle vara skönt om Timrå går ut med en ÄRLIG information om hur det ligger till och om vi ska oroa oss. Jag blir mer nervös över ekonomin än för hockey fan ..:/
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hahl Bundy:

I förlängningen ja.

Men som jag har sagt hela tiden. Nu spelar vi om det först. Löser vi inte det så behöver vi inte grunna särskilt mycket på ekonomin heller.

KÖR NU GUBBAR!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

hubbenorlen:

Jag kommer att bli väldigt förvånad om den sittande styrelsen blir beviljad ansvarsfrihet för säsongen 2011-2012.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Klubben har så klart koll på även de här pengarna. Det är ju inte så att pressen får reda på det först. Skulle tro att den ekonomiska lösningen som är förestående täcker även detta problem.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Simmalugnt: Det här är en minst lika viktig match i förlängningen.

Nu...kvällens match.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hahl Bundy:aha, då kanske man inte behöver utvidga elitserien till 14 lag då om DIF kan ta den platsen på bekostnad av TIK när vi tappar ES-licensen.

Men skämt åsido.. hade inte kommunen gått in och räddat oss redan?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hahl Bundy:

Bra fokus med trekvart till match!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hur ska det här gå? Fogden runt hörnet.

Jag orkar snart inget mer.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

In Nollan we trust.

Han känns som rätt man på rätt plats o med visioner i sinnet.
Synd bara att han får ta över med ekonomiska problem.

"Det var värre än jag trodde"

Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi
Wayne Gresky: Om det är viktigt för dig kan vi låtsas stt Timrå redan har gått i konkurs och att vi kvalar för att inte halka ur tvåan. Sluta cirkla nu och flyg in till er.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Wayne Gresky: Helt säkert att man hade gått i kk är det väl inte, man ska ju sitta ner med sponsorerna också, men att kommunen chippar in först kommer så klart att underlätta vid det mötet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dream Team: Jag tycker att kommunen skickar ut ganska tydliga signaler på att man inte kommer att låta Timrå IK gå i konkurs. Samtidigt så är det helt uppenbart att Timrå IK skulle gått i konkurs om inte kommunen skjutit till medel.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Sedärja. Jag lägger mig platt!!1!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Kattgubben: Iriterande när man trycker på gilla när man ska svara...

Nej, nej, nej, förskott på redan avtalade medel. Det är helt efter boken. Nu kan vi fokusera på det sportsliga.   

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Detta oroar i alla fall mig...

"Klubben är i akut behov av 15 miljoner kronor."

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kattgubben: hehe ja.

"Formellt sker utbetalningen som ett förskott av framtida driftsbidrag"

"Ekonomiskt löstes överlåtelsen genom en avbetalningsplan som sträcker sig över 27 år. Timrå IK har dock aldrig betalat några pengar utan har i stället fått ett kommunalt finansieringsbidrag på samma belopp som klubben skulle betala"

undra vilket år dom tog förskotten ifrån, väldigt praktiskt att ta de från år 26-27.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T:Är det inte sånt som ibland kallas för "ekonomisk doping"? Vi är nog ute och tassar i gråzonerna åtminstone.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken:

"I nästa vecka har man kallat Timrå IK:s sponsorer till ett stormöte för övertyga dessa att skjuta till mer pengar."

Nollan borde kunna fixa nån krona ifrån SCA då iaf ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Jag älskar driftsbidrag!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Länk!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

RED DEVILS:"Konkurs eller ej, om vi klarar kvalserien så blir det nog mycket svårt att klara elitlicensen pga det skenande skuldberget."

"– Men det är viktigt att poängtera att skulderna inte ökat, de ligger på samma nivå som de senaste åren."

st.nu/sport/timraik/1.4527858-skatteskuld-hos-fogden

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: ni har ju knappt börjat...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Ja det är ungefär lika chockerande som att supportrarna är ena törstiga jävlar!

Suphårtrarna!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
KORITFW: Lite stoppa pressarna-känsla har det varit häinne ikv. Genom media har framkommit att Timrå har dålig ekonomi. Riktigt dålig ekonomi. Riktigt, riktigt dålig ekonomi! Riktigt, riktigt, RIKTIGT förbannat jävla pissusel lyxfälla*1000 dålig ekonomi. No shit liksom.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
KORITFW: Ja kan inte finnas något som hamnar längre ner på viktighets skalan när klubben spelar för sin överlevnad
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Känns som jag missat många sidor nu, men ekonomi? fan vad ovärt att disskutera det nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Jag är nervös. Men samtidigt laddad, på gränsen till övertänd. Nästan för övertänd skulle jag vilja säga. Känslor svämmar över. Går det att behärska sig när det handlar om sånt här? Nä.

Ge oss några smulor av frid - Vinn!

Vi ses på buss(arna).

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

RED DEVILS: "Eon arena är enligt uppgift belånat till dryga 90 miljoner kronor, vart försvinner alla pengarna."

Det stämmer med största sannolikhet inte.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

ÖstrandsNisse: jobbigt med kronofogden, men jag har sagt det tidigare och säger det igen, dom största förlorarna blir spelarna som inte får ut sina pensioner vid en konkurs...

Otroligt dåligt skött som vanligt från ledningen i Tik, att man inte har lyckats fixa skatteskulderna och pensionsinbetalningarna före en kvalserie är ju under all kritik. Spelarna har nog mycket att tänka på under kvalserienoch dessutom behöva oroa sig över att bli av med många slantar i utebliven pension kan ju inte vara den optimala uppladdningen. 

Konkurs eller ej, om vi klarar kvalserien så blir det nog mycket svårt att klara elitlicensen pga det skenande skuldberget. 

Eon arena är enligt uppgift belånat till dryga 90 miljoner kronor, vart försvinner alla pengarna. Måste finnas ett gigantiskt hål någonstans i föreningen.

Nu jobbar vi in tre poäng mot leksand och hoppas att Tik får bo på någon hotellkedja under kvalserien och åka buss till matcherna. 

Matchens företag senast var Servera, undra om dom betalade med en del av Timrås obetalda fakturor?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Fan, det är bara jag som sitter fast i en kokong 35 år tillbaka i tiden. Var hittar man rätt i tidsmaskinen? Jag måste framåt! Framåt!!! Hur ställer man in 2012???

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Nej, men vi pratar om Timrås hockeylag.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Wayne Gresky: Riktiga karlar kör inte i tvåan.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Timrå Icon:

Nej, inte ligga ner och dö. Ligger ju 3:a : ) Men det har känts jävel hela säsongen. Alltifrån de "hedersamma" förlusterna i höstas till de katastrofala rasen mot AIK, SAIK m fl på vårkanten. Och att misslyckas ta en trea i går... Det var förjävligt. Tänkte skita i förlängningen först men så ville man se om de kunde fixa det i PP och... Javisst! Har dock svårt att avgöra vilken slags värdemätare detta var.

Visste ni förresten att Timrå kvalade mot Karlskoga redan våren 1977? Med lyckligt utfall denna gång. DIF vann dock kvalserien...

Edit: DIF och TIK gick till elitserien 1977. HV71 och Karlskoga gjorde det inte.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Ettan? You wish! Är det inte tvåan som gäller? 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: Troligt worst-case scenario.
Men jag tänker inte lägga mig och dö än sådäså :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Frella: Det skulle ju ge föreningen ett bättre förhandlingsläge gentemot bankerna. Men om man har skatteskulder på 2,6 mkr hos fogden så är ju frågan vad man har för förhandlingsläge överhuvudtaget. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Timrå Icon:

Det blir nog aldrig av nu. Dessvärre. Klubbnamnet hade nog kunnat vara intakt. Men jag befarar att den riktiga hockeyn kommer att spelas i allsvenskan från hösten 2012. Inte att förakta den heller. Många fina lag i den serien med. Malmö, Mora, SSK... och så TIK då. Lite som Superettan i fotboll som ständigt är aktuell. För att sprida lite ljus i en tillvaro...

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Nisse: Jaha. Så Timrå är knäckta nu och går i konkurs? Bra, då vet vi.

Hörrni allihop! Slappna av resten av kvalserien! Det blir ändå konken och omstart i ettan i höst!!!1

Skönt ändå, på någe vis. Visshet is da shit. Spekulaschoner är ba så 2011.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: Japp helt rätt.
Frågan är bara om laget kommer att heta Timrå IK då. Skit samma egentligen.
Bara man får se riktig hockey här så är jag nöjd

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Nisse: Ääääh småpengar. Efter ks är vi ju stenrika igen
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Jag skrev redan för ca 11-12 år sedan att TIK borde satsa på en ny arena i centrala Sundsvall. Inte fan var det någon som brydde sig då. Kanske hade detta gjort en viss skillnad? Svaret blir med tvekan ett ja.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Men nu pratar vi skatteskulder som ligger hos kronofogden. Det är inga sketna 10.000:- som någon "vanlig" leverantör tvingas vänta på. Vi pratar miljonbelopp hos kronofogden, sånt som har knäckt den bäste förut.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
ÖstrandsNisse: Allt känn väl egentligen avhängt på hur kommunen väljer att göra. Den lösnings som föreslagits lär väl ge närmast liknande lättnader som en nedskrivning av pantbreven för Timrås del. Jag har på något sätt svårt att se kommunen låta TIK gå i KK i första taget då det är det enda man har...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Hehehe! Men nu lär det vara slut på bensprattlet :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Alltid kul när dynglagen sprrattlar lite.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bergius: Ja det räknade Kattgubben ut för en månad sedan....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: MoDo tar SM-Guld och Timrå i konkurs?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Nisse: Och nyheten i det är? Alla som är förvånade över att Timrå har likviditetsproblem räcker upp en hand. Den som undgått att se att man från klubbens sida försöker hitta lösningar på detta inför nästa säsong kan räcka upp en till.

Den som däremot tycker att det är en jävligt otajmad fokuspryl kan räcka upp ett finger, förslagsvis det mittersta.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Per HApps: Håller MoDo på att skrälla...?
Kommentera

« · 1484147 · »