1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588063 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1484147 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi
alltså...jag blir svin nervös, hur ligger det till egentligen? Skulle vara skönt om Timrå går ut med en ÄRLIG information om hur det ligger till och om vi ska oroa oss. Jag blir mer nervös över ekonomin än för hockey fan ..:/
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
"Nolander berättar också att prognosen pekar på att man går en till två miljoner kronor minus denna säsong"
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Jag är kluben till fortsatt spel i timrå för hedström, pga ekonomin. Han har varit bra sett till förväntningarna man hade men ärligt så har han inte gjort en dunder säsong speciellt inte sista 30matcherna. Mycket utv tar han också! Han har 20.000:- nu och det är ju helt ok för bedriften men han ska inte kunna förhandla upp lönen till mer än 80-100k isf får han gå vi ska ju sänka lönen ännu mer. Skulle inte grina ihjäl mig precis om han lämna..
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kan man ta upp negativa saker så kan man oxå nämna när det börjar bli positivt. Sån är jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: är det pengar från publikintäckter dom betalar in mån tro?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

stoff: Nä, jag skänkte överskottet från mina dubbla vinster på att ha spelat på Timrå i Dif matcherna.

Sån är jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: härligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Då tar jag han om resterande 3,6 mkr som ska in på måndag. Huset är intecknat och trippeln är ifylld. Har du nån aning på rak arm vilka som ger bäst odds eller måste jag fråga stoff?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Fråga oraklet. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad: Ja man måste offra lite för klubben!

Funderar på att sälja kroppen till livstidsfångar.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Är det verkligen pengar i det? Att sälja din kropp menar jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Nä det har du rätt i. Måste dra in mer deg på att skänka den till forskningen.....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon:Tänk globalt, Ikonen.. tänk globalt!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kattgubben: Finns det något utanför Hinseberg menar du.....?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Fantastiskt, då kan ju gåtan om det manliga svagsinnet få sin lösning på samma gång. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad: Manlig och manlig....

OCH ölsinnet!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon:hmm.. dra iväg på en skamlös sol-och-vårar-turné bland damerna ute på Lidingö och Danderyd! Nån gammal änka på Östermalm kan du nog hinna med också om du ligger i :) 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kattgubben: Vore inte det nåt för Tommy? Tror han går hem hos damerna med det där suget han har i blicken. En slags hockeyns Ragnar Dahlberg....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad:Där sa du nåt! Jo, Tommy skulle nog lyckas kurtisera mången kvinna. Han har ju den där bergfasta obevekliga blicken som säkerligen får många damer på fall. Samtidigt har han ju den där gränslösa ödmjukheten inför uppgiften, utan att fördenskull bli det minsta mesig. Han är är lite utav en Tsar, en patriark, en kejsare.. i all ödmjukhet.. liksom :)
Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Sansat, objektivt och klarsynt. Se och lär Wennerhora mfl.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Det är väl så att medierna och andra lags elitserietörstande fans är de som går igång mest på det här. När nu kontraktet förmodligen kommer att säkras så finns det inga som helst bekymmer för oss att klara det här med ekonomin. Med lite kreativitet och hjälp utifrån så får fogden sina pengar till slut. Så ingen fara på taket! Däremot är det en stor skandal att Timrå misskötts så enormt de senaste säsongerna då det gäller ekonomin, men diskussionen om det tycker jag vi tar efter kvalserien.

På något sätt känns det skönt att det är Norlander som numera svarar på alla frågor om ekonomin (och allt annat) då han börjat sin roll riktigt förtroendeingivande. Thomas J har inte jag trott 100%-igt på senaste säsongen då han verkligen inte nått ut till oss supportrar eller media. Det här är viktigt för framtiden, att vi har en duktig man toppen som vet hur man hanterar media osv. Vem vet, kanske kan vi äntligen skrota örnen nu med nya personer som styr skutan.

Av medierna så är det ändå Mittnytt som gått ut hårdast och kört med "uppdrag granskning" tonen i granskningen av Timrå. Förstår inte vad det är som motiverar detta, den enda anledning jag kan tänka mig är att det sitter en hel del personer som vill Timrå illa på redaktionen. ST och Dagbladet har varit betydligt mer sansade. Mittnytt har ju dessutom alltid gått ut med sina nyheter i verkligt prekära lägen, typ samma dag som en viktig match etc. Det har känts lite som att timingen har varit att lägga ut nyheterna när de "tagit" bäst.

Snart har Växjö's framgångar tagit slut och med skulder på 256 miljoner så kan vi alla räkna ut var de hamnar i slutändan. Senast ifjol gick Modo med 5.2 miljoner i förlust och det blir spännande att se vad de hamnar på i år. Det finns fler klubbar som har dålig ekonomi så vi är inte ensamma. Att vi nu har en megakris på det ekonomiska planet hoppas jag blir en parantes i historien, men det beror ju på vad vi lär oss av de senaste årens misstag. Till nästa säsong blir det att återigen krympa och effektivisera organisationen till en storlek som passar Timrå av i dagsläget.

På lördag blir det Behrn Arena för mig där jag hoppas få fira elitserieplatsen och vår överlevnad som klubb. Timrå IK is back!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Marcus: jag hoppas få fira kontraktet idag ja. Vill inte skjuta upp det pga "då blir bortasupportrana på lördag skiglad" kan skita sig idag och då. Så tar det idag 7dar i veckan så fort som möjligt skiter i spänningen jag vill vara klar, NUUUUU!!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Marcus:
Tack för inlägget, och den sittande styrelsen kommer i alla fall inte att beviljas ansvarsfrihet av mig om jag har möjlighet att gå på årsmötet.

Vet någon om det går att på sittande årsmöte begära ut klubbens räkenskapsböcker för genomgång?

Och om så är fallet så hoppas jag att Mattias Johansson kan "pro bono" gå igenom dessa. 

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Marcus: Ja du har Timrå hataren Hans Lindblom som med sitt jävla mittlovers ska låta så frän. Kört den pajasen sa bla att det bästa var om lagets namn var sundsvall och man spelar där. Nämnde att han var giffare och modo som var laget i elitserien. Fick behärska mig från att inte stanna och be dåren gå till gärde.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Modano: Århundradets tönt, den där Hans. Jag har också skjutsat honom och tycker man han är fånig i TV-rutan med sitt "Mittnytt-lovers" så kan jag säga att han är än värre irl...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Vet inte om någon lagt ut länken med Nollan från i morse. Om inte så är den här.

Hmm, jag klistrar in länken i "länkfältet", men det händer inget.

sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=3852476&codingformat=.m4a&metafile=asx

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Marcus: 256 miljoner i skuld? Ska hjälpa Aftonbladet på Traven med ett räkneexempel.

Vida Arena har en publikkapacitet på 3800 sittplatser och ca 1529 ståplatser, totalt ca 5 329.

Antag att säsongsbiljetterna kostar 2900 kr/st i genomsnitt för sittplats och 1950 kr/st i genomsnitt för ståplats.

Ponera att klubben lyckats sälja slut på alla säsongbiljetter. Då får man in maximalt 14 001 550 kr på en säsong (3800 x 2900 kr + 1529 x 1950 kr = 11 020 000 kr + 2 981 550 kr).

Skulle ta 18 långa år att betala tillbaka skulderna med enbart publikintäkterna utan hänsyn till räntor och övriga utgifter.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Ja, den kan ju funka, ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Modano: Du skulle släppt av honom vid Kempehallen ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Johan J:Billigaste sittplats är 5500.

Jag vet, jag har en sån...

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
RunarUp: Läste uppgifterna någonstans. Litar på dig. Kan fortfarande tänka mig att det tar ett par år att betala av 256 MSEK.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Även om jag håller koll på TIK så kommer jag inte ihåg hur era årsredovisningar sett ut på slutet. Men det här underskottet på 15MSEK, går det att häröra till era senaste årsredovisningar eller vart kommer de ifrån? Har klubben varit lite vidlyftig på tillgångsidan för att få det att se bra ut? 

Sen reagerade jag på ett inslag från mittnytt förra veckan där era nya klubbdirre förklarade årets underskott med att det kom 500 mindre/match denna säsong. Och detta tappade klubben 6msek på. Om det stämmer, då skulle ni ha ett snitt på ca 450kr per åskådare och match inkl all kringförsäljning. Det är banne mig högt. Om man sen räknar på att kringförsäljningen renderar i lite extra kostnader såsom inköp och personal så blir nettot av de affärerna lägre än biljettförsäljningen. 

Jag får en känsla av att det ligger en hund begraven nånstans, som nu man försöker gräva upp göra rätt, men man törs inte riktigt berätta sanningen.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
spud:kämpa på spud
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

spud: Egentligen tycker jag att du inte skall bry din elaka hjärna med detta. Pissa i eget forum i stället!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
spud: Så kan det väl vara. Det är inte helt klädsamt att säga att ens nya arbetsgivare bara gjort en massa missar. Nollan får nog presentera en del med orden vägda på silvervåg. Speciellt som den förre klubbchefen ännu inte är helt borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Patrick Polly: För att inte säga "på guldvåg".
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
spud: Vad söt du är! :-*
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
John K: Hehe så kan det vara =)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hann bara höra slutet på MittNytt men skulden är betald av Timrå nu.
Skönt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
"Vi hade hoppats på att göra ett plus 900 000 på hela Kvalserien, men då hade vi hoppats på 5 000-5 200 åskådare på matcherna, och nu har vi bara haft 4 800. Så vi kommer nog tyvärr inte upp i de siffrorna. Men jag hoppas att vi ska kunna undvika ett minus i år i alla fall."

Detta skrevs den 22mars, då hade vi spelat 3st hemmamatcher..

Innan dagens match hade vi ett snitt på 5164 åskådare efter dessa publiksiffror: 4 849, 4 888, 5 826, 5 096

idag ahde vi 6 000st och det ger ett total snitt på

5 331st


Detta betyder att vi kom över klubbens budgetering! :D
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Någon som har koll på hur pass nära hotet om att tappa elitlicens ligger? Är det löst nu eller har TIK en bit kvar? Blev nojjig efter att ha hört lite skitsnack.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Michael90:
Timrå kommer inte spela AS nästa år på grund av någon ekonomi. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå ska (om jag hörde rätt) spara åtta miljoner nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Hårda bud .. Nu börjar vägen tillbaka .fan va häftigt
De här blir , kampen att hålla sej kvar . Kämpa
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
superfalle: Visst kommer det att bli tufft, det är bara att hoppas på att sponsorer och folk ställer upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
superfalle: Ja men bara Vampola var ju typ sex mille
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
superfalle:Precis! Det blir en lång strid för överlevnad, men visst kan vi väl alla vara överens om att det här kommer blir spännande och att sånt här stärker karaktären hos såväl Timrå som dess supporters. Får man aldrig uppleva motgång och käftsmällar blir man mjuk.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kattgubben: En rktigt tät Fasth-kopia och någon pp-sniper och en klassback så blir det här riktigt kul!
Kommentera

« · 1484147 · »