1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588004 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1576195 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken:Det bästa som hänt Timrå IK de sista åren var att det blev nytt styre 2011 när Lasse N m.fl tillträdde bort med T.J-C.E + S.L det var det bästa

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Laken: Svar från Nolander angående månatliga donationer.

"Hej! Tycker idén med autogiro inbet är lysande, tror också att det är väldigt många som skulle stödja på detta sätt.

På något sätt kommer vi köra igång en sådan kampanj.
MVH
Lars"
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Ja, till exempel.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: lite tvingat
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Laken: Självklart:

1   T-shirt svart med tallarna
Storlek: XL
199,00 159,20 39,80 199,00
1   Hood svart med vit brodyr
Storlek: XL
200,00 160,00 40,00 200,00
Fraktavgift 60,00 15,00 75,00
Avgift 35,00 0,00 35,00
Summa 414,20 94,80 SEK 509,00

Fick precis detta mail som bekräftelse :-)

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Och värva medlemmar
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Mycket bra med alla konstruktiva förslag och ideer men vad kan jag/du göra just för närvarande? Köp supporterprylar (utförsäljning pågår både i Birsta och på webben), luncha på E.ON o.s.v.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
KORITFW: Fast vi blir "The Red Army" Ek förening. De sanna fotsoldaterna, de hängivna som strider till sista livsgnistan för ett fritt och starkt Timrå IK. Fast möjligvis lite tveksam till omröstningar. Ibland sinkar demokratin nå jävulskt så är det bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: Jasså Löven gjorde något liknande? Per månad? Mycket bra variant i alla fall även om jag tycker att man kan lämna åt klubben att bestämma. Men kanske de flesta ger minst 200 på ett sånt här upplägg. Win-Win liksom..
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Strindlund: Greven äger som kidsen säger :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Den första dagen på en ny era är aldrig så tung som man skulle kunna tro.

Det var länge sedan jag knöt min Timrå-haldsuk runt halsen med samma stolthet som just nu i denna tid.

Nederlag är oerhört karaktärsprövande.

Det finns en vrå i natten där man gråter en stund. Det finns en liten ficka i tiden där man får vara ledsen. Det är trots allt tusen varma nystan av kärlek vi snackar om.

Att älska ett lag är att be om stryk. Att utlämna sig med sitt hjärta åt en klubb och dess färger är att lära sig leva med gråten som en bakfull granne en halvtrappa upp.

Just nu är vi vilse... dörrar mot mörker slår i vinden. Någonstans sjuder det av liv och framgångar. Någonstans finns labyrintens hjärta.

Den här tiden är snart förbi.

From nu kommer Timrå IK försöka dra igång en ny tidsordning och fram till dess handlar det om i det långa perspektivet... att värka ut den här tiden.

Gråten har varit.

Nu lyfter vi våra blickar, rätar upp ryggen, står raka o stolta... för det här kan vara en vacker övergång till vad vi drömmer om kan bli en ny fin storhetstid för Timrå IK.

Vi är snart där igen!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Jag tror på det där förslaget om att göra något som var snarlikt svarta massan. Att folk får bestämma via röstning vart pengarna ska gå eftersom. Blir nog mycket lättare att värva folk till något sådant, tror jag. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Long time no see! Fullkomligt älskar kreativiteten och idéerna som kommit fram från olika håll. Även jag har mailat Lars Nolander med några idéer, men Greven kom i mitt tycke med ett grymt bra förslag som måste uppmärksammas.  

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Mejlade om detta Löven-inspirerade upplägg förut. Vad tror ni om detta?

- Ungdomsbyggare: Från 100 kr och uppåt som går till föreningens ungdomsverksamhet.

- TIK-byggare: Från 100 kr och uppåt som får disponeras fritt för att utveckla föreningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Ja fy fasen vad bra! Sånt här engagemang har vi inte haft bland supportrarna sedan förra gången vi var i allsvenskan känns det som.
I nöden prövas vännen.
Nu är det bara de verkliga hardcore-supportrarna kvar.
Resten sitter på Twitter och allt annat skit och gråter ut.
Vi har Sveriges bästa forum!
Vi är en maktfaktor
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Steffe: Maila du med till  ledningen/banken ;-) Mycket bra idé!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Japp! Gjort. Mailat Nolander.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Spånar fritt angående "bankaffären", skulle det inte kunna gå att göra en Timrå IK deal med förslagsvis Handelsbanken? Typ att klubben går ut och rekommenderar sina fans och samarbetspartners att byta till den banken med hänvisning till Timrå IK... Detta borde väl kunna vara ett bra argument för banken att vilja ställa upp för föreningen om dom kan se att dom kan tänkas få många fler kunder.

Om inte annat så borde alla överväga att byta till den bank som verkligen ställer upp för vår förening (om nu någon av bankerna gör det).

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Framför dina ideer till ledningen. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Laken: Funderar på hur man kan implementera min idé om att mobilisera massorna att sätta upp sig för autogirering varje månad till ett klubbkonto i dessa nödår, valfritt belopp från 100kr/månad. Lyckas man värva 1000 medlemmar till detta och räknar på minimibelopp 100 kr var blir det faktiskt 1.2 miljoner på ett år. Många bäckar små som sagt. Pengar som ges av oss fans utan motprestation från klubben dvs inget gåverifjant eller redovisningsskyldighet exakt vad pengarna används till. Vi får helt enkelt skänka dom till klubben med kravlös kärlek ;-) och lita på de används på bästa sätt av Nolander m fl. 

Detta skulle också kunna redovisas i stapelform på hemsidan. Och som jag var inne på tidigare, det går att göra tävling av detta, vem värvar flest medlemmar? Kompisgäng, släkt, arbetsplatser, facebook. Vissa har väl rätt stora nätverk av fans runt sig.

Tankar om detta, ytterligare idéer på hur det kan genomföras? Är man för naiv som tror att en sån här grej skulle lyckas eller är den praktiskt genomförbar? PÅ 80-talet gick man runt och samlade in pengar i sparbössor. Idag finns oändligt större möjligheter att bidra. 

Jag har också en idé om att en klubbrepresentant ex Nolander 1 gång i månaden är med, antingen här på HS eller i nån chattfunktion hos annan värd,  som en slags supporterträff online (ett komplement till de redan initierade träffarna i E On) vilket självklart skulle kunna få oerhört många fler att delta, frågor kan dryftas, förslag kan snappas upp av klubben, vi får first side information osv.

Ibland dyker det idéer här på HS från många olika håll som är riktigt bra men de rinner ut i sanden eller blir luftslott. Det skulle inte behöva vara så. 

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Lagerrensning i Birsta. Det har man väl efter varje säsong kanske men nu blir väl inte butiken kvar, eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Om alla här kan dela Lägesrapport #1 via sin Facebook så drar vi ytterligare strå till stacken!

Kämpa!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Ja, jag ska fila lite på idén och sedan maila L Nolander och C.Norberg. Därifrån får man alltid snabb återkoppling.. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Laken: " Jag vill gärna se en stapel över sålda årskort på hemsidan och ett mål att nå!"


Förbannat bra ide!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad: KLOCKRENT!!

Nya klubbledningen fortsätter övertyga! Som jag skrev igår så gillar jag L.Nolander och tycker han hart gjort det fantastiskt bra efter förutsättningarna sedan han tog över.

Gamla ledningen skällde jag ut efter noter innan en match på grund av deras höga murar och icke-kommunikativa förmåga med oss supportrar. Thomas Johansson förstod aldrig vikten av att ha en dialog med supportrarna, han begrep aldrig att det är vi supportrar som är själva hjärtat och själen i klubben. Istället för att lyssna vad vi konsumenter (kunder) efterfrågade visste de i toppen minsann bäst själva!

Jag är mer sugen än någonsin att köpa årskort nästa säsong och på så sätt visa mitt stöd till klubben! Hoppas den nya ledningen gör någon slags "happening" av kommande årskortsförsäljning. Jag vill gärna se en stapel över sålda årskort på hemsidan och ett mål att nå!

Älska Timrå IK!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Finfint, nu kanske t.o.m Laken blir nöjd!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Lite klarhet.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dragan frälser oss!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Jag känner en av de högre cheferna där personligen så jag kan hälsa det från dig när jag träffar honom
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Dom kan få citera mig nu: Kiss my ass!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Jo precis. Men det är ju inte så att de inte sponsrar överhuvudtaget. Över 400kkr är inget man pissar på det heller direkt. Men det kan ju omförhandlas i det läge vi är i nu. Men jag tror inga aktieägare direkt springer iväg och suger av varandra om bolaget sponsrar med 20 mille heller. Det är nog lättare att pungslå 20 st. på en mille var i så fall. Tror jag. (det här kan SVT citera oxå om de vill)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Jag ska sätta 50kr på en 20-ling på expekt. Den ger cirka 2,000,000ggr pengarna om den sitter. 100 millar styvt, visst kan jag skänka 20 millar då, no problems :P
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Nu har ju Investor precis köpt upp Permobil för 5,1miljarder. Jag kilar förbi Wallenbergarna på Investorkontoret på någon lunch, de sitter bara ett par kvarter från mitt jobb, så ber jag dem slänga in en fantasiljon eller två i Timrå. Herregud, för Wallenbergarna är ju en miljard till Timrå bara felräkningspengar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: hehe, exakt. Och samtidigt ringa Wiklander på Norrporten och låtsas helt främmande att han inte har så mycket att säga till om där längre. OCH be Nollan ringa SCA och höra om inte hans gamla arbetsgivare kan kliva in på ett hörn, 'for old good days...'
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Jag vill hemskt gärna följa strategin i din avslutande mening. I alla händelser är dessa kopplingar betydligt intressantare och angelägnare än gamla spelare och deras tillgångar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Någon kanske skulle ta och mejla Nollan och tipsa om att Hans Bergh både sitter i TIK:s styrelse OCH är insyltad i Permobil? Vem vet, dom kanske aldrig har pratat med varandra? Man har ju sett att dom sitter bredvid varandra på matcher och så, men båda kanske är blyga eller något? Vi kan helt enkelt tipsa om att Permobil har 70 triljarder som dom bara kan strössla kring sig och vips så är allt löst och Timrå IK värderas högre än hela Europas samlade BNP. 

Eller så litar vi på att Timrå IK:s ledning inte är helt dumma i huvudet. 

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Det där är ju som om jag skulle skänka en tia för dom
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Men de sponsrar ju redan. De är med i Diamantklubben bland annat
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
bobrov: En av dom sitter väl i styrelsen?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hahl Bundy: Börjar kännas lite som Harry Potter och Voldemort..

"he who shall not be named" i fråga om TIK och pengar :(

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
kulltorp: En spotta i Nilen för Permo. Dessutom att bygga en multiarena i Sundsvall.

Tycker nog dessutom att Z kan låna ut pengar till låg el ingen ränta. Hur mycket har inte Foppa gett Modo tror ni genom åren?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
kulltorp:Det kanske är så enkelt att ingen har varit i kontakt med dom,du vet väl att timrå ik är amatörmässiga
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

bobrov: Ja,jag fattar inte att inte Permobil går in och punpar in miljoner i Timrå IK. De är för faan gigantiska och eftersom de är Timråbaserade så kan det inte vara ngt problem att pumpa in pengar...

...detta är ju för dåligt egentligen...

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Timrå Isstadion: Det är nog bättre att kontakta "Bröderna Udden" dom har säkert en del pengar undanstoppade sen är dom uppväxta här i Timrå go on?

Permobil går säkert in också ??

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
bobrov: Nä, i Modins fall handlar det om 1 säsong i Timrå IK så något överdrivet TIK-hjärta där kan man väl knappast förvänta sig. Z:a däremot är ju betydligt starkare förknippad med föreningen men även där tror jag vi mår bäst av att sluta lägga energi på varför han gjort valet att inte bidra ekonomiskt. Det är hans pengar och jag antar att han har gjort prioriteringar hur de skall användas utifrån vad som passar honom bäst. Sen kan Modano yra på om Lilla Fridolf hur mycket han vill, det är inte hans eller någon annans sak att värdera det beslutet.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
bobrov: dom kanske kryper till kors när "skutan" inte längre kan gå...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Jimmy ger sin syn på ekonomin.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
The great one: Det var då ett jävla tjatande att Z och Modin skall skuta till pengar så Timrå IK inte går i KK dom har väl inget med TIK att göra dom är och kommer alltid att vara Njurundas ansikte utåt vi bara lånade dom x-antal år :
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
bongo: Mycket bra fråga. Överhuvudtaget skulle det vara intressant att veta vad för stora kortfristiga skulder TIK har, någon som vet något om detta? I synnerhet skatteskulder brukar ju vara alarmerande i sådana här situationer. På halvlång sikt, dvs om kk kan undvikas vid uteblivet lån, är det intressant vad för övriga feta fasta kostnader som finns. Den lönebudget som citeras, 28 miljoner, inkluderar det även löner i organisationen? Personligen hoppas jag givetvis på lån, men även om det blir så förutsätter jag en truppkostnad på max 10 miljoner. Nu är det hög tid för rekonsolidering. Men det sagt: Bofors, Oskarshamn och andra har ju visat att det går att nå så långt som till KS-status med sådan kostnadsbild, så den blåögde optimisten hoppas givetvis på mer än mellanmjölk eller bottenträsk.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Att vi åkte ur det kan jag ta, men om vi går i KK då blir det tungt på riktigt. Finns det verkligen ingen miljonär som är timråsupporter som kan tänka sig att låna ut?

Modin/z har väl närmare en miljard på kontot tillsammans. Dom borde ju kunna låna ut.

Det är ju inte 50 miljoner vi snackar om.

Kommentera

« · 1576195 · »