1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588005 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1576075 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi

Greven: Och vilken JÄVLA fråga i artikeln. Vad hoppas du ska hända med Timrå IK?..."Jo konkurs förstås", töntradio!!

!!OBS IRONI!!

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi

250kg kärlek: Och tyvärr, går man ännu längre tillbaka i tiden, finner man att dagens Nordea, till viss del har sitt ursprung i den gamla Sundsvallsbanken (inte den SB som finns idag som väl är relativt nystartad) och som också var en bra, rätt liten bank med lokal anknytning och stort kundfokus. Dvs, innan man gick ihop med en eller flera banker söderöver ifrån och startade mastodonbanken Nordea.

Och ska vi prata medborgarservice, hur bra var det inte förr med alla postkontor ;-)

90-talet förstörde mycket........Fast nu skall vi inte vara bittra, är ju fantastiskt att man sköta sina bankaffärer via "datan" nuförtiden ha ha

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Greven: Bulls eye. Så som du beskriver det, så är det verkligen. Känslan man får av dessa storbanker är ju att ett kundmöte kostar väldigt mycket pengar och av den anledningen försöker man ta bort så mycket av den personliga kontakten som möjligt. Man vill att kunden skall lösa sina uppgifter på egen hand, naturligtvis förenat med kostnader ändå. Man flyttar kontor till större städer vilket innebär längre resor och mer tid som man måste avvara när man väl måste besöka ett bankkontor.
Bankerna håller ju på att gå exakt samma väg som mackarna gjort. Det är inte bensin man vill sälja till sina kunder utan allt annat runt om. Det är nästan besvärande när man ska pröjsa för soppan. Samma sak med banken. Nästan jobbigt när man ber om att få ta ut pengar, det hade varit bättre om man bett om att lägga in olika produkter på autogiro. Då hade bankerna med en knapptryckning aktiverat autogirot och samtidigt påfört en avgift som per automatik belastat kontot varje månad.

Jag inser att jag är ruskigt lojal mot min bank när jag tänker vilken oerhörd nedmontering som skett under senare år, samt hur mycket banken tjänar på mig kontra jag på dem. ingen win win direkt.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Ja det är viktigt det där med att aktivera rättsstavningen nu då du blir citerad i media titt som tätt :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Då är vi nog överens.
Fick aldrig huslånet/huslånen på Nordea o Swedbank. Däremot Handelsbanken o SEB. Klart på en gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Ja jag tror jag hade lite flyt och träffade rätt person. För jag håller med, Handelsbanken och SEB känns som de mest flexibla och humana bankerna.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad: Samma erfarenhet av Nördbanken som du, enda skillnaden var att ICA-banken var de som löste upplägget.
Tja, det tog nog inte heller längre än 30 minuter den gången heller.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Har tik skulder till bankerna idag eller är det till andra fodringsägare? Kan ju vara så att handelsbanken går med på lån för att möjligen kunna rädda pengarna man redan ligger ute med. Är det någon insatt som vet?

Ingen bank sysslar med välgörenhet och förrutom goodwill har dom väldigt lite att tjäna på att bevilja ett lån till sjunkande skeppet tik i dagsläget. Tror man att Timrå kommer slåss för uppflyttning kommande säsonger bör man besöka en doktor.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

pmN-: Är det inte så att Föreningssparbanken och Sparbanken var rätt Ok var för sig innan de slogs ihop till storbanken Swedbank? Min uppfattning är att Nordea tillsammans med Swedbank gått i bräschen för kundförakt, avgifter på allt, kontorsindragningar. Instämmer med övriga, Handelsbanken är helt överlägsna, i synnerhet kontoret i Sörberge som alltid varit mycket kundvänliga.

Redigerad kommentar


Edit: Helvete vad stavfel jag måste rätta

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad: Har alltid fått nobben av Swedbank. Dom har nåt personligt emot mig. 

Handelsbanken o SEB har varit schysstast för en annan stackare.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

text

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Skönt att det löste sig, tror dock det bara hade tagit 15min på Handelsbanken ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
pmN-: Nordea är inte banken för den lilla människan. De har ett väldigt begränsat intresse av att titta bortanför de egna, direkta vinsterna för att sy ihop en lösning som även passar kunden. Anser de att vinstprognosen är aldrig så lite diffus så är det tack och hej. Jag har själv suttit hos dem med mössan i handen för många, många år sen...när mitt liv inte såg ut riktigt som det gör idag och fått nobben. Samt på köpet blivit behandlad med nonchalans och lätt överseende. För att minuterna efteråt gå in på Swedbank (då Föreningssparbanken) där jag blev väl emottagen och hade en överenskommelse inom 30 min.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Samma sak i alla kommuner. Handelsbanken är bäst, även om de inte hjälper Timrå IK :) 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
jå1: Men brukar inte Nubben göra helt andra saker i portuppgångarna....? :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
TikAlltid: Haha... och där bodde man mellan 1984-2005 :) 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
spud: Haha, finns det inte gott om oslipade hockeytalanger i Afrika tro?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
TikAlltid: Har nästan förståelse att ni åkte ur ES om ni jagade nyförvärv som sitter på en satelittelefon i Afrika mitt under säsongen..
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Igentligen är det en gåta att jag inte bytt bank. Den senaste tidens minskade service, ja till och med avveckling från kommunen har retat gallfebern på mig. Nordea har lämnat Timrå helt (och meddelat att de inte kommer att hjälpa Timrå med ett lån), Swedbank har upphört med kontanthantering, har förvisso sitt kontor kvar (frågan är hur länge till) och finns fortfarande kvar som en eventuell långivare. Sedan har vi Handelsbanken. Kontor i Sörberge, kontor i Timrå. Där kan man ta ut kontanter och där, som jag förstått det på dem som har denna bank, lyssnar man på sina kunder och verkligen vill hjälpa till så långt det går.

Läser man vad som skrivs i den länkade artikeln så är det precis samma scenario som målas upp av Nolander. Nordea är borta sedan tidigare, Swedbank 'kanske' kan vara med och Handelsbanken är den bank man kommit längst med.

Som sagt: att jag inte bytt bank redan är för mig en gåta. Det självklara alternativet om man bor i Timrå Kommun är ju Handelsbanken. Det säger jag utan att ens vara kund i banken.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Så det var därifrån Nubben gjorde sina viktiga samtal i slutet av säsongen när han letade spelare som mest, smart av klubben, sparar in på allt som går!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Jag hoppas innerligen det.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
sargad: Det är ju det. Det kommer förmodligen inte vara särskilt mycket glamour de kommande säsongerna. Betydligt glesare på läktarna samt säkerligen svajiga sportsliga resultat. Styrkan måste hittas någon annanstans, vi kommer inte att serveras den via medial uppmärksamhet. Vi lär inte vara heta, fruktade och omtalade. Till en början. Men med tålamod, rätt beslut inom föreningen samt supportrar som inte sviker...ja då kan vi mycket väl få vår chans i rampljuset igen inom överskådlig framtid.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: That's the spirit! Men som den gamla storbacken Winston sa, kan vi inte lova annat än blod, slit, svett och tårar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Då är vi 2 ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Hehehe
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Joooo men man behöver inte vara gammal för det.
Jag minns fasen inte vad jag gjorde i lördags ens
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad:

Det där var tamejtusan poesi även för en MoDo-supporter. Som du är inne på tror jag också att det på sikt kommer bli en rejäl nytändning för Timrå om ni bara lyckas få stopp på blödningen.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Och vi gamla uvar kommer att vara ännu äldre och senilare och också glömt!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Förhoppningsvis lyckas vi gå upp igen inom rätt nära framtid. Dröjer det för länge, säg +18 år, är jag rädd för att de misstag du beskriver, den hybris och kravbild som växt fram samt det vi kan lära av dessa kommer att glömmas bort totalt. Det kommer att vara helt nytt folk involverade i Timrå IK (W/Ö?), supportrarna kommer i mångt och mycket vara sådana som knappt är födda idag eller möjligtvis är yngre aningslösa ungdomar nu och därför aldrig medvetandegjorts av alla dessa misstag. Och så kommer man att ramla i exakt samma fälla igen....Lyckas vi däremot  med ett avancemang med nuvarande besättning i klubben någorlunda intakt och detsamma på läktarna/HS kan vi nog dra enorma lass av lärdomar på denna degradering...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: +1 på den!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Jag tror jag pratar för fler gamla uvar än mig när jag skriver att min motivation att engagera mig känns högre än på mången god dag. De inledande åren av ES så gick det av bara farten. Allt var nytt och stort. Sedan några år av smärre framgångar (=säker slutspelsmark men inte just så mycket mer) när man började dra iväg i kravbilden på Timrå IK. Etablering som topp 4-lag var bara en tidsfråga typ. Hybris infann sig både inom föreningen och bland oss Supportrar.

Någonstans här försvann själen, känslan av att det ställer krav att vara en Supporter. Sedan kom utförsbacken som blev ett ras. Dåliga resultat blandades med usla och de få åren med sötebrödsdagar hade redan gjort många av oss lata och bekväma. Vi glömde vad det innebar att vara Timråit.

Men jag känner hur lågan har börjat glöda därinne igen, suget av att vara med om en ny resa uppåt har vaknat. Vi har ett mål att enas kring igen, ett tydligt och självklart sådant. SM-guld var mer en dröm, en slags slutlig bonus.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Åhh typiskt....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: dom har satsat allt på hästar. Eller hästkött närmare bestämt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Har dom kollat med ICA banken?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: Jag tror att problemet ligger i hur man ska få fram kontanter. Varenda ställe, förutom Handelsbanken då kanske, har tagit bort kontanthanteringen. Nu diskuterar man nog om Timrå inte kan tänka sig att ta ett kort, fyllt med 15 millar. Men, Andersson som är en gamling och växt upp med kontanter, han vägrar kort.
Han S K A ha kontanter i näven, basta!11!!

Så nu måste man rent logistiskt lösa transporten av 15 millar till kansliet. Kansliet som är ett 10-tal gamla uttjänta Skanskabaracker. Dessa baracker saknar den där riktiga säkerhetsaspekten så man är tvungen att se över detta också. Inte förrän dessa problem är löst kan pengarna levereras och Nubben börja bygga för kommande säsong.

Japp, så är det. Nog.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
 
 
Aja, det kunde man ju läsa på sidan..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: Bankmaffian. Går annars väldigt bra att låna ut till 15 mille till fem köpare av trerummare i Hammarby Sjöstad...Jävlar vilken säkerhet där.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Jag tolkar det som att Swedbank och SEB är så ivriga att låna ut att de bjuder under varandra. Om en vecka är det nog räntefritt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

T T: Jag fruktar att HB och Timråkollen fortfarande är Mittnytts enda källor till påståendet att två av tre banker hoppat av.

Utan att lägga in några värderingar i uttalandet från SK så kan jag inte komma ifrån att känna att SK måste bli mycket starkare framledes. Det kommer behövas. Fler krafter vars känningar i klubben är starka och med stora kontaktnät. Supporterklubben kommer bli viktiga i det här och fokus kommer handla om mycket mer än att sälja matchlotter och fixa bussar till resor. Det allmänna engagemanget i stort från supporterhåll kommer bli oerhört viktigt. Ska den här klubben överleva så måste det ideella engagemanget snäppas upp avsevärt.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Ok, låter mer positivt än jag befarade! Kämpa Nollan!!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timråkollen twittrar: "@Timrakollen: SMS från Lars Nolander, "Vi jobbar fortfarande med två banker men en är huvudspåret. Tar nog hela denna vecka innan något beslut kommer"
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: K8 finns som bekant inte på ett vanligt schackbräde. Det är uppenbart att vi(Timrås ledning och fanskara) nu börjar tänka utanför boxen och jag tror att det är helt rätt medicin i detta prekära läge att inte var så fyrkantig. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Det här var ju inte HB och Greven väl?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

*Pausaaaaaarrrrrgggghhhh*

Jag har fan inte klarat av den här degraderingen så bra mentalt och inte heller klarat av att besöka hockeysnack. Nu har jag vant mig vid tanken och tänkte hänga med här igen. Men läser inte ikapp. Så jag vet inte vad folk tycker och tänker.

Min syn på läget:

* Jag accepterar att vi är allsvenska. Jag dör inte om vi strävar på i serien några år och laddar om och rustar laget för ny elitsatsning när tiden är modig.

* Jag är ingen anhängare av tanken att vi INTE skulle kunna bli ett elitserielag igen. Oavsett spelort. Vi ligger inte ljusår efter de andra klubbarna i intäktspotential och har snarare lite uppsida i kostnadsmassa jämfört med vissa. Om vi ska prata ekonomi bara. Sen är det så att smartast och duktigast vinner i längden. Gör vår styrelse och klubbledning bästa jobbet så får vi med tiden bästa laget på isen.

* Jag är djupt orolig över ekonomin på kort sikt. Men om det blir koll på läget så vet alla vad de har att jobba utefter. Jag tror merparten fans och sponsorer hänger med (även om kakan blir mindre). Jag känner bara att mitt engagemang blir starkare i motgång. Jag kanske inte brinner mer för att se sämre hockey men jag brinner mer för att göra allt jag kan för att rädda och utveckla föreningen.

* Nu är det slut på tycka-synd-om. Nu är det jävlar-anamma!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Om jag ska försöka vara seriös så tror jag inte att Lasse har sett den ens. Han har nog inte haft tid för sociala medier i dag. Det handlar om ett feltryck bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Jag tycker det är ett otroligt oproffsigt twitterinlägg från en klubbdirektör i en elitförening. Annars gillar jag L Nolander och tycker han gjort det bra efter förutsättningarna när han tog över.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Beträffande Z:a är jag inte så säker på att allt ansvar skall läggas på honom. Han har säkert sina skäl och ett kan vara att Timrå helt enkelt, av olika anledningar, kanske inte ligger honom så varmt om hjärtat som många här vill tro. Vi pratar om en klubb med fundamentala svårigheter att vårda relationer.
Angående bristen på info idag; vad hade du väntat dig? Att Nollan konstant uppdaterade via twitter att det inte hänt nåt, att inga besked kommit? Vi lär nog bli varse tids nog ska du se.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Berglund: Språket verkar vara Lettiska.

Fritt tolkat. Nolander har mutat en linjedomare i kvällens Lettland - Sverige match och nu har vi pantbrevet på Eon satsat på matchen.

Kommentera

« · 1576075 · »