ÖstrandsNisse: jobbigt med kronofogden, men jag har sagt det tidigare och säger det igen, dom största förlorarna blir spelarna som inte får ut sina pensioner vid en konkurs...
Otroligt dåligt skött som vanligt från ledningen i Tik, att man inte har lyckats fixa skatteskulderna och pensionsinbetalningarna före en kvalserie är ju under all kritik. Spelarna har nog mycket att tänka på under kvalserienoch dessutom behöva oroa sig över att bli av med många slantar i utebliven pension kan ju inte vara den optimala uppladdningen.
Konkurs eller ej, om vi klarar kvalserien så blir det nog mycket svårt att klara elitlicensen pga det skenande skuldberget.
Eon arena är enligt uppgift belånat till dryga 90 miljoner kronor, vart försvinner alla pengarna. Måste finnas ett gigantiskt hål någonstans i föreningen.
Nu jobbar vi in tre poäng mot leksand och hoppas att Tik får bo på någon hotellkedja under kvalserien och åka buss till matcherna.
Matchens företag senast var Servera, undra om dom betalade med en del av Timrås obetalda fakturor?
RED DEVILS: "Eon arena är enligt uppgift belånat till dryga 90 miljoner kronor, vart försvinner alla pengarna."
Det stämmer med största sannolikhet inte.
Jag är nervös. Men samtidigt laddad, på gränsen till övertänd. Nästan för övertänd skulle jag vilja säga. Känslor svämmar över. Går det att behärska sig när det handlar om sånt här? Nä.
Ge oss några smulor av frid - Vinn!
Vi ses på buss(arna).
Ja det är ungefär lika chockerande som att supportrarna är ena törstiga jävlar!
Suphårtrarna!
RED DEVILS:"Konkurs eller ej, om vi klarar kvalserien så blir det nog mycket svårt att klara elitlicensen pga det skenande skuldberget."
"– Men det är viktigt att poängtera att skulderna inte ökat, de ligger på samma nivå som de senaste åren."
Detta oroar i alla fall mig...
"Klubben är i akut behov av 15 miljoner kronor."
Kattgubben: Iriterande när man trycker på gilla när man ska svara...
Nej, nej, nej, förskott på redan avtalade medel. Det är helt efter boken. Nu kan vi fokusera på det sportsliga.
Redigerad kommentar
In Nollan we trust.
Han känns som rätt man på rätt plats o med visioner i sinnet.
Synd bara att han får ta över med ekonomiska problem.
"Det var värre än jag trodde"
Hur ska det här gå? Fogden runt hörnet.
Jag orkar snart inget mer.
Redigerad kommentar
Hahl Bundy:aha, då kanske man inte behöver utvidga elitserien till 14 lag då om DIF kan ta den platsen på bekostnad av TIK när vi tappar ES-licensen.
Men skämt åsido.. hade inte kommunen gått in och räddat oss redan?
Simmalugnt: Det här är en minst lika viktig match i förlängningen.
Nu...kvällens match.
hubbenorlen:
Jag kommer att bli väldigt förvånad om den sittande styrelsen blir beviljad ansvarsfrihet för säsongen 2011-2012.
Hahl Bundy:
I förlängningen ja.
Men som jag har sagt hela tiden. Nu spelar vi om det först. Löser vi inte det så behöver vi inte grunna särskilt mycket på ekonomin heller.
KÖR NU GUBBAR!
stoff: Nä, jag skänkte överskottet från mina dubbla vinster på att ha spelat på Timrå i Dif matcherna.
Sån är jag.
Redigerad kommentar
mikenomad: Ja man måste offra lite för klubben!
Funderar på att sälja kroppen till livstidsfångar.
Fan, det är bara jag som sitter fast i en kokong 35 år tillbaka i tiden. Var hittar man rätt i tidsmaskinen? Jag måste framåt! Framåt!!! Hur ställer man in 2012???